Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -6 0 114190

Egyébként több beleszólása volt ebbe a két hárombetűsnek, mint képzeled! :-( Úgyhogy meglepődhetsz... :-( :-(

Előzmény: trizs77 (114188)
kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -4 1 114189

Nem ezt kérdeztem, de mindegy.

Előzmény: trizs77 (114188)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.27 -2 7 114188

Nagy meglepetést okozna, ha kiderülne, a 40 hibrid beszerzésébe, a BKV-nak bármilyen beleszólása lett volna.

 

 

Előzmény: kristoof (114186)
gorcher Creative Commons License 2017.07.27 0 0 114187

NWZ-774 kijelzős kéne legyen?

kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -6 8 114186

"3. Cinkota gőzerővel készül a 40 hibridre..."

 

Egyébként készült valami előzetes számolás, kalkuláció, valamelyik hárombetűsnél, hogy mibe fognak nekünk kerülni ezek fantasztikus buszok? Vagy csak a szokásos Hűbele Balázs módszerrel mentetek bele ebbe is?

 

Mert épp a minap olvastam, hogy Helsinkiben az a gond ezekkel a hibridekkel, hogy mindössze 4-6 százalék volt az üzemanyagmegtakarításuk, ezzel szemben túl magasak a beszerzési és alkatrészárak. Tehát, amint lehet megszabadulnak a technológiától.

 

Viszont mi meg most megyünk bele és érdekelne, pláne hogy most elköltötök még egy kosár pénzt dugaljakra, hogy készítettek-e bármilyen becslést a hibridek üzemeltetési költségeire? 

Előzmény: Törölt nick (114164)
zsig Creative Commons License 2017.07.27 0 1 114185

Köszi, ez volt a tippem nekem is. Hasznos kis szerkezetek amúgy, mondjuk én sosem használtam, amikor ilyen buszt vezettem, nagyon zavart a fejem körül keringő hideg levegő (elég kevés hajam van), de a jv. kollégáknak nagyon tetszik. 

Előzmény: Dante001 (114184)
Dante001 Creative Commons License 2017.07.27 0 2 114184

Ha jól gondolom az egy picike zárt rendszer, ami tisztán elektromosan működik. Olyasmi mint a Spheros Citysphere.

Előzmény: zsig (114183)
zsig Creative Commons License 2017.07.27 0 2 114183

Az utastéri klíma, gondolom a klímakompresszor motor általi hajtásával viszi a teljesítményt. A vezetőtéri egységek hogyan működnek? Bocs, biztos brutálisan láma kérdés, de itt a remek alkalom megkérdezni. :-)

Előzmény: RózsaszínPárduc (114178)
gorcher Creative Commons License 2017.07.27 0 4 114182

Ez mind igaz. De már olyan elenyésző mennyiségű járműről beszélünk, amiket ráadásul szeptembertől is bent lehet tartani a garázsokban, hogy ez már nem jelenthet nagyon problémát. Már persze, ha odafigyelnek a kocsikiadásra (elég érdekes volt pl. pár hónapja a 01-00, mint Örs-Kőbánya KT).

Előzmény: torqmatic (114181)
torqmatic Creative Commons License 2017.07.27 0 5 114181

Az esztétikumnál sokkal fontosabb (lenne) a praktikum, ugyanis van olyan forda, hogy három vonal között váltogat a busz egész nap, ez 9-12 táblát jelent, ami már súlyra méretre is tekintélyes mennyiség, az átszerelés is jóval macerásabb és időigényesebb.

(Az más kérdés, hogy az ilyen helyekre valamiért mégis mindig táblás busz jut...)

Előzmény: gorcher (114175)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.26 0 2 114180

Egy ideig előszeretettel alkalmaz(tat)ta egy illető ezt Óbudán és talán Dél-pesten is, de szerencsére annak a maradványait már nagyrészt sikerült kiírtani. Ráadásul úgy, hogy nem is kellett külön kérni. :-)

Előzmény: ujfigura (114179)
ujfigura Creative Commons License 2017.07.26 -1 0 114179

És sok buszon a választott technóliga alapján nevezhetjük "eredeti kézzel festett kelenföldi sárga kapaszkodó"-nak. Legalább egyszer az életben vminek félig-meddig megvan a felelőse a névadás által:)

 

 

Előzmény: RózsaszínPárduc (114178)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.26 0 8 114178

Nem tudom, hogy mi értelme van. Még a 18-44 felújításából eredeztethető, amikor is a citromsárgát próbálták leutánozni és ez sikerült belőle. Akkor kitalálódott rá az "elb..sztuk" helyett, hogy "kelenföldi sárga". Mekkora brand... Azóta jön, ha kell, ha nem. :-)

 

A klímákról csak annyit, hogy azok az MFW-s Volvokról származó - nálunk sosem üzemeltetett - egységek. Tehát a beszerzésük 0 forintba került, a beüzemelésüknek, javításuknak nyilván van valamennyi értéke. De közel sem annyi, mint mondjuk két nagy egységnek (első, hátsó). Ráadásul a nagy egységek rengeteget levennének a motor teljesítményéből. Így maradt az, hogy az utas kap sötétített ablakokat, a vezető meg - mivel a szélvédő, mint legnagyobb felületű üveg nem színezhető - kapja a kis egységet.

Előzmény: Törölt nick (114177)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 -2 5 114177

Mellékes kérdés tudom, de Kelenföldön miért erőltetik ennyire a sárga színt a felújított Ikarusokra? Abban egyetértek veled, hogy fossárga, mivel a zölddel sokkal jobban néznének ki.

 

Nem tudom mennyivel lenne több, de ha már a vezetőnek beépítik a klímát, és ha nem járna nagy költséggel, akkor az utastérbe is be lehetett volna építeni. 

Előzmény: RózsaszínPárduc (114172)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 4 114176

Köszönöm válaszod. 

 

http://inforadio.hu/belfold/2017/07/25/valami_tortenik_a_3-as_metroval/ 

Elvileg hétfőtől elindulnak az előkészületű munkálatok Újpest-Városkapu környezetében az M3-as metró rekonstrukciójának az előkészületeiből fakadóan. 

 

Sajnos az északi szakaszra a TE még mindig nem lett kiírva, ellenben a délire már februárban kiírták és úgy fest a dolog, hogy az északival kezdődik a felújítás idén ősszel. 

Előzmény: Törölt nick (114167)
gorcher Creative Commons License 2017.07.26 0 2 114175

Egyetértünk, marha jól néznek ki. A pukli furcsa, de ha van fölös klíma és van rá ember, hát tegyék bele. Csak amit írsz, hogy többe kerül a kijelző, mint az egész kocsi. De tőlem, a 08-01 nagyon menő a sötétített üveg, narancs kijelzős kombóval.

 

De miért csak Kf-en építenek beléjük ilyen extrákat? Még a Ci házi felújítás ó3 is táblás maradt (tök jól látszik a Cinkotai úti parkolóból). De mindegy is, szépek legyenek és vázilag bírják ki hozzányúlás nélkül ezt a pár évet, aztán addigra gazdag leszek és megveszem az ó3-at :)

Előzmény: RózsaszínPárduc (114174)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.26 -1 7 114174

:-)

Hát tudja fene, hogy így jó-e? Gazdaságilag mindenféleképpen, csak hát a kinézet meg a másik oldal. Mondjon bárki bármit, szerintem jól néznek ki a narancs kijelzős 280-asok. Az egy más kérdés, hogy most többet ér az a néhány kijelző, mint az egész kocsi egybe...

De ugyanez elmondható a cserélt kijelzős 435-ösökről is.

Előzmény: gorcher (114173)
gorcher Creative Commons License 2017.07.26 -1 2 114173

Nem kaptak, Fok-Gyemesek maradtak (19-28 még lehet, de nem hiszem). 280-asok is táblások maradtak, legalábbis a 00-03 és a 19-80. És ez így is van rendjén.

Előzmény: RózsaszínPárduc (114172)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.26 -2 4 114172

Ez így ennyire nem behatárolható. Csak a Kelenföldi 435-ösök kapnak fossárga kapaszkodót, LED-es borostyán kijelzőt és vezetőtéri klímát.

A Cinkotás 435-ösök zöld kapaszkodóval érkeznek és még nem láttam, hogy új kijelzőt kaptak volna. (ettől persze még lehet)

A 280-asok megint vegyesek, mert a Trolis ex-Gyrosok közül volt, amelyik sárga kapaszkodós maradt (nem tudom, miért...), de alapból zöld kapaszkodósok készülnek. LED-es kijelző pedig egyelőre csak néhány Dél-pesti szutyokba került.

Előzmény: .BPO-346. (114163)
Viko88 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 114171

Köszönöm 

Előzmény: Törölt nick (114170)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 1 114170

Délpest, belső/saját javítás

Előzmény: Viko88 (114168)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2017.07.26 0 0 114169

Óbudán ősztől is marad a 2+2 magas padlós? 

Előzmény: Törölt nick (114167)
Viko88 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 114168

Ez a kocsi hol volt felújításon, az lehet tudni?

Előzmény: Törölt nick (114144)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 5 114167

Pont, hogy a metrópótlás fogja ezt befolyásolni, vagy befolyásolhatja ezt, Cinkota tekintetében különösen ha ez északi szakaszon kezdődik a felújítási tevékenység. Ekkor akár száz többlet buszra is szükség lehet amelyek egy jelentős része szóló lesz valószínüleg. Ez esetben marad, maradhat mp kocsi Cinkotán.

Ennek részletei, a hálózat, számok nem ismertek, hiszen a feladatot kidolgozó megrendelőnek (BKK) a délpesti szakasz pótlására volt olyan kidolgozott (de legalábbis megkezdett)  verziója amit mi is ismertünk.

Előzmény: Törölt nick (114166)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 3 114166

Ha jól értem, akkor év végétől nem lesz Cinkotán magaspadlós szóló kiadás, csak tartaléknak marad 2-3 kocsi?

Ezzel egyidejűleg Kőbányára átmegy pár jó állapotú szóló mp, vagy mind megy Cinkotáról Délpestre, és csak a legjobb állapotú mp-s kocsik maradnak és a többi ki lesz kukázva? Év végére a 260-as állomány 40-45 darabra zuhanhat? 

 

A metrópótlás az nem fog bekavarni, mivel sok járat szólósodni fog és érkezik még idén 30 db VT-s MAN, 31 db szóló Conecto, és 40 hibrid szóló, de ez elég lesz? Mivel további új csuklósok nem érkeznek, ezért a visszatérő mp-s Ikarusokkal és a csuklós vonalakat kiváltó szóló kocsik miatt felszabaduló csuklósokkal kell kimatekozni a metrópótlást. 

Előzmény: Törölt nick (114164)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 0 114165

Köszönöm szépen!

Előzmény: Törölt nick (114160)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 11 114164

Csak elvben (bár ilyen szándék nincs, de ha volna milyen akadályba ütközne):

 

1. Cinkotán sincs végtelen ember, akkor oda kellene vezényelni.

2. Típus mi lenne? Megint roncsokat tologatnánk egymás között (412?).

3. Cinkota gőzerővel készül a 40 hibridre meg arra, hogy a plusz 31 Conectoval megszűnik a szóló magaspadlós üzemük lényegében. Ebbe belekavarni nincs szándék.

 

És ezt csak azért írom le, mert semmi elvi kifogásom nincs az ilyen ötletekkel szemben, csak látni kell mennyi gondot okozhatnak a gyakorlatban. 

Előzmény: Lucky76 (114155)
.BPO-346. Creative Commons License 2017.07.26 0 0 114163

A felújított 435- ök sárga, de a 280- ok milyen kapaszkodókat kapnak? Kijelző is került beléjük?

Előzmény: Törölt nick (114144)
g86 Creative Commons License 2017.07.26 -4 6 114162

Mondjuk ha a 8 éve üzemeltetett és ismerten problémás típussal a drága dolgozók nem üzemi 30-cal vágódnának be a Helsinkiről a Topánkába, talán kevesebb harmonika szakadna le.

Előzmény: Törölt nick (114161)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 8 114161

A tegnapi VH csukló "lyuk" ügy margójára: sajnos a típus konstrukciósan nem igazán jó, és a rossz pesti utak (Helsinki és környéke) rendszeresen leszaggatja az alsó harmónika részt. Átvizsgáljuk a többit is, és igyekszünk folymatosan figyelni rájuk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!