Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.07.28 -10 1 114206

Mert mondjuk full BKK-s arculatú még mindig és arról szólt a fáma, hogy a BKV elviszi kötbér gyanánt. Azt gondoltam a Celebi elhappolta Lacus elől. Csak ezért.

Előzmény: g86 (114205)
g86 Creative Commons License 2017.07.28 -7 6 114205

És miért van ebben a topikban?

Előzmény: kristoof (114204)
kristoof Creative Commons License 2017.07.28 -1 4 114204
farago.dani17 Creative Commons License 2017.07.28 0 5 114203

FélOFF: Az online winmenetrend többet már nem is lesz elérhető? 

kristoof Creative Commons License 2017.07.28 -2 2 114202

Jaja. Kimaradt két mondat. :-(

 

Most vesznek 400-at, meg vesznek 100 elektromost és a tervek szerint 2019-ben vesznek még 500 buszt, de azt nagyon nem tudják, hogy milyet. Szólok a címlaposnak, hogy ez még kerüljön bele!

 

Köszi!

Előzmény: Aron_son (114201)
Aron_son Creative Commons License 2017.07.28 0 7 114201

OFF

 

Csak én nem értem...? A 2*500-zal lecserélték teljesen, most meg 400 is elég a teljes cseréhez? Maradni fog a 2008/2009-es darabokból.

 

"[...] addig a román főváros már kétszer cseréli le a teljes autóbuszflottáját."

 

"Mint ismeretes, a bukaresti BKV (RATB) 2005-ben vásárolt ötszáz darab Euro III-as, 12 méter hosszú, háromajtós Mercedes Citarót. Majd három évvel később újabb ötszáz, immár Euro IV-es, faceliftes Citaro érkezett a román fővárosba. Ezzel az ezerdarabos beszerzéssel Bukarest teljes autóbuszállományát lecserélték."

ON

 

 

A buszok többsége gyalázatos állapotú, ne jöjjenek inkább Budapestre.

Előzmény: kristoof (114200)
kristoof Creative Commons License 2017.07.28 -11 3 114200

Na, lesz már jövőre egy rakás használt Citaro a piacon:

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/07/28/negyszaz_uj_buszt_vasarol_bukarest/ 

kristoof Creative Commons License 2017.07.28 -2 1 114199

Valóban! :-)

Előzmény: Törölt nick (114198)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.27 -2 3 114198

Hanyatló, whatever

Előzmény: kristoof (114197)
kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -3 1 114197

Nem is akármilyen! Haldokló! :-D

Előzmény: EKM-765 (114196)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.27 -2 2 114196

SZófia már nyugat?:-)

Előzmény: kristoof (114195)
kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -9 2 114195

Szófiában már csak tartalékban vannak magaspadlós kocsik és épp ma volt tenderbontás 60+60 új buszra. A jövő év közepére már ott is csak és kizárólag alacsonypadlós kocsik közlekednek.

gorcher Creative Commons License 2017.07.27 -2 8 114194

Nem is tudom... úgy áll neki az a táblatartó, mint Palvin Barbinak az űrhajós ruha. Vagy mint Bödének a tüllszoknya. Mintha Kristóf egyszer megdicsérne valamit.

 

Segíthetne szegény kocsin valaki.

Előzmény: Aron_son (114193)
Aron_son Creative Commons License 2017.07.27 0 0 114193

Igen.

Előzmény: gorcher (114192)
gorcher Creative Commons License 2017.07.27 0 0 114192

Kb kilencszer írtam át azt a hsz-t. Ez a kocsi így készült, ott fent a magasban az oldalsó táblatartóval?

Előzmény: 430 322 (114191)
430 322 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 114191

Nem kapott kijelzőt a felújítását követően.

Előzmény: gorcher (114187)
kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -6 0 114190

Egyébként több beleszólása volt ebbe a két hárombetűsnek, mint képzeled! :-( Úgyhogy meglepődhetsz... :-( :-(

Előzmény: trizs77 (114188)
kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -4 1 114189

Nem ezt kérdeztem, de mindegy.

Előzmény: trizs77 (114188)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.27 -2 7 114188

Nagy meglepetést okozna, ha kiderülne, a 40 hibrid beszerzésébe, a BKV-nak bármilyen beleszólása lett volna.

 

 

Előzmény: kristoof (114186)
gorcher Creative Commons License 2017.07.27 0 0 114187

NWZ-774 kijelzős kéne legyen?

kristoof Creative Commons License 2017.07.27 -6 8 114186

"3. Cinkota gőzerővel készül a 40 hibridre..."

 

Egyébként készült valami előzetes számolás, kalkuláció, valamelyik hárombetűsnél, hogy mibe fognak nekünk kerülni ezek fantasztikus buszok? Vagy csak a szokásos Hűbele Balázs módszerrel mentetek bele ebbe is?

 

Mert épp a minap olvastam, hogy Helsinkiben az a gond ezekkel a hibridekkel, hogy mindössze 4-6 százalék volt az üzemanyagmegtakarításuk, ezzel szemben túl magasak a beszerzési és alkatrészárak. Tehát, amint lehet megszabadulnak a technológiától.

 

Viszont mi meg most megyünk bele és érdekelne, pláne hogy most elköltötök még egy kosár pénzt dugaljakra, hogy készítettek-e bármilyen becslést a hibridek üzemeltetési költségeire? 

Előzmény: Törölt nick (114164)
zsig Creative Commons License 2017.07.27 0 1 114185

Köszi, ez volt a tippem nekem is. Hasznos kis szerkezetek amúgy, mondjuk én sosem használtam, amikor ilyen buszt vezettem, nagyon zavart a fejem körül keringő hideg levegő (elég kevés hajam van), de a jv. kollégáknak nagyon tetszik. 

Előzmény: Dante001 (114184)
Dante001 Creative Commons License 2017.07.27 0 2 114184

Ha jól gondolom az egy picike zárt rendszer, ami tisztán elektromosan működik. Olyasmi mint a Spheros Citysphere.

Előzmény: zsig (114183)
zsig Creative Commons License 2017.07.27 0 2 114183

Az utastéri klíma, gondolom a klímakompresszor motor általi hajtásával viszi a teljesítményt. A vezetőtéri egységek hogyan működnek? Bocs, biztos brutálisan láma kérdés, de itt a remek alkalom megkérdezni. :-)

Előzmény: RózsaszínPárduc (114178)
gorcher Creative Commons License 2017.07.27 0 4 114182

Ez mind igaz. De már olyan elenyésző mennyiségű járműről beszélünk, amiket ráadásul szeptembertől is bent lehet tartani a garázsokban, hogy ez már nem jelenthet nagyon problémát. Már persze, ha odafigyelnek a kocsikiadásra (elég érdekes volt pl. pár hónapja a 01-00, mint Örs-Kőbánya KT).

Előzmény: torqmatic (114181)
torqmatic Creative Commons License 2017.07.27 0 5 114181

Az esztétikumnál sokkal fontosabb (lenne) a praktikum, ugyanis van olyan forda, hogy három vonal között váltogat a busz egész nap, ez 9-12 táblát jelent, ami már súlyra méretre is tekintélyes mennyiség, az átszerelés is jóval macerásabb és időigényesebb.

(Az más kérdés, hogy az ilyen helyekre valamiért mégis mindig táblás busz jut...)

Előzmény: gorcher (114175)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.26 0 2 114180

Egy ideig előszeretettel alkalmaz(tat)ta egy illető ezt Óbudán és talán Dél-pesten is, de szerencsére annak a maradványait már nagyrészt sikerült kiírtani. Ráadásul úgy, hogy nem is kellett külön kérni. :-)

Előzmény: ujfigura (114179)
ujfigura Creative Commons License 2017.07.26 -1 0 114179

És sok buszon a választott technóliga alapján nevezhetjük "eredeti kézzel festett kelenföldi sárga kapaszkodó"-nak. Legalább egyszer az életben vminek félig-meddig megvan a felelőse a névadás által:)

 

 

Előzmény: RózsaszínPárduc (114178)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.26 0 8 114178

Nem tudom, hogy mi értelme van. Még a 18-44 felújításából eredeztethető, amikor is a citromsárgát próbálták leutánozni és ez sikerült belőle. Akkor kitalálódott rá az "elb..sztuk" helyett, hogy "kelenföldi sárga". Mekkora brand... Azóta jön, ha kell, ha nem. :-)

 

A klímákról csak annyit, hogy azok az MFW-s Volvokról származó - nálunk sosem üzemeltetett - egységek. Tehát a beszerzésük 0 forintba került, a beüzemelésüknek, javításuknak nyilván van valamennyi értéke. De közel sem annyi, mint mondjuk két nagy egységnek (első, hátsó). Ráadásul a nagy egységek rengeteget levennének a motor teljesítményéből. Így maradt az, hogy az utas kap sötétített ablakokat, a vezető meg - mivel a szélvédő, mint legnagyobb felületű üveg nem színezhető - kapja a kis egységet.

Előzmény: Törölt nick (114177)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 -2 5 114177

Mellékes kérdés tudom, de Kelenföldön miért erőltetik ennyire a sárga színt a felújított Ikarusokra? Abban egyetértek veled, hogy fossárga, mivel a zölddel sokkal jobban néznének ki.

 

Nem tudom mennyivel lenne több, de ha már a vezetőnek beépítik a klímát, és ha nem járna nagy költséggel, akkor az utastérbe is be lehetett volna építeni. 

Előzmény: RózsaszínPárduc (114172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!