A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Bécsben is Budapesthez képest kétszer akkora a metróhálózata, a villamoshálózata durván 30 kilométerrel nagyobb Bécsnek, s-bahn hálózata is van, és mégis van több száz csuklós busz Bécsben + 100 ezerrel többen laknak Bukarestben. Ezekkel az adatokkal tisztában voltam eddig is, de akkor is meglepő, hogy egy 1,8 milliós városnak ne legyen a szólónál nagyobb befogadó képességű busza. Most is csak 30 csuklós érkezik, úgy tudom, mondjuk az se sokra lesz elég. Ha van egy metrópótlás/villamospótlás Bukarestben, akkor az szóló buszokkal történik?
És Bukarestben ezen kívül épül az 5-ös metró is. Elvileg az idén meg kellene nyílnia, de még ha jelentős csúszások lennének is, minden bizonnyal 2023-ig tényleg megnyílik.
>Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek
Én se. Bukarestben van négy metróvonal, összesen közel kétszer akkora hosszban, mint Budapesten. Emellé egy, a budapestinél alig rövidebb villamoshálózat. Bár sem ezt, sem azt nem mértem le, azért szemmérték alapján ki merem jelenteni, hogy a villamoskocsik és a metrószerelvények befogadóképessége is lényegesen nagyobb, mint egy szóló buszé.
Azért jó lenne tudni, hogy miújság az utasszámokkal, talán 18-09 utána tud járni, meg aztán azt se felejtsük, hogy most vesznek csuklósokat is, amiből valószínűleg lesz majd az elektromosak között is, igaz midit is vesznek, de ez valószínűleg a teljes átszervezés miatt van.
"Bukarest tömegközlekedése pedig egyáltalán nem jobb Budapesthez képest."
Szerintem erősen félő, hogy 2023-ban már sokkal jobb lesz! Ha csak arra gondolunk, hogy addigra Bukarestben már csak új, alig pár éves buszok lesznek, itt meg még biztos lesz egy rakás használt busz, ne adj isten még bukaresti Citaro is, akkor azért elég szomorú jövő elé nézünk! :-(
A budapestinél jelentősen nagyobb metró- és trolihálózattal, valamint nagyjából megegyező villamoshálózattal semmi különös nincs abban, hogy kevesebb buszuk van.
Ezek az összehasonlítások mindig is érdekesek. Bukaresten jelenleg a buszflotta 1000 darabos úgy, hogy a flottájuk kizárólag szóló járművekből áll, ami elég szégyen számomra egy 1,8 milliós városhoz viszonyítva. Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek (csuklós/double-decker). Budapesten pedig több mint 1400 busz van forgalomban, amelynek közel a fele csuklós jármű. Bukarest tömegközlekedése pedig egyáltalán nem jobb Budapesthez képest.
Az előbbi három valószínűleg vagy szétvágva, vagy a cinkotai selejtsoron rohad még pár évet vágás előtt (vagy azt a selejtsort már átcsoportosították a Jászberényi útra?). A 11-20 -ha jól tudom- csak új kijelzőket kapott, ami gondolom már másban van, a buszt meg már rég elvitték a kátai "kiflexelemamotorjátaztánbetolomafefébe" kereskedők. :( Javítsatok ki, ha rosszul tudom/emlékszem.
Mert mondjuk full BKK-s arculatú még mindig és arról szólt a fáma, hogy a BKV elviszi kötbér gyanánt. Azt gondoltam a Celebi elhappolta Lacus elől. Csak ezért.
Most vesznek 400-at, meg vesznek 100 elektromost és a tervek szerint 2019-ben vesznek még 500 buszt, de azt nagyon nem tudják, hogy milyet. Szólok a címlaposnak, hogy ez még kerüljön bele!
Csak én nem értem...? A 2*500-zal lecserélték teljesen, most meg 400 is elég a teljes cseréhez? Maradni fog a 2008/2009-es darabokból.
"[...] addig a román főváros már kétszer cseréli le a teljes autóbuszflottáját."
"Mint ismeretes, a bukaresti BKV (RATB) 2005-ben vásárolt ötszáz darab Euro III-as, 12 méter hosszú, háromajtós Mercedes Citarót. Majd három évvel később újabb ötszáz, immár Euro IV-es, faceliftes Citaro érkezett a román fővárosba. Ezzel az ezerdarabos beszerzéssel Bukarest teljes autóbuszállományát lecserélték."
ON
A buszok többsége gyalázatos állapotú, ne jöjjenek inkább Budapestre.
Szófiában már csak tartalékban vannak magaspadlós kocsik és épp ma volt tenderbontás 60+60 új buszra. A jövő év közepére már ott is csak és kizárólag alacsonypadlós kocsik közlekednek.
Nem is tudom... úgy áll neki az a táblatartó, mint Palvin Barbinak az űrhajós ruha. Vagy mint Bödének a tüllszoknya. Mintha Kristóf egyszer megdicsérne valamit.