A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nem akarok belerúgni még egyet Dél-Pestbe, de az azért elég durva, hogy tegnap a két 23-ason, egyetlen egy olyan VH sem volt amelyikben működött volna a légkondi.
Mellesleg a tegnapi nap üzemzárással a "névadódtól" néhány társával egyetemben végleg búcsút vettünk. A teljes lista: BPI-212, BPI-537, BPO-104, BPO-105, BPO-166, BPO-316, BPO-651 és BPO-672.
Ezzel a gondolattal alapvetően az a probléma, hogy pont azokon vernéd el a port, akiknek a lehető legkevesebb ráhatásuk van a folyamatokra. Jelenleg ugyanis az autóbuszok beszerzési lehetőségeire a BKV autóbuszos ágazata nincs komoly döntési pozícióban. Az egész vállalat nincs...
Itt a szándék (és kisebb mértékben a fedezet) rendelkezésre állna.
Pont azt érzem, hogy jelenleg több a párhuzamos járat Budapesten, mint 5-6 éve. A Rákóczi úti járatokat nem nyírták ki, így vígan elüzemel a 7-es + 133E-s busz az M4-es mellett, vagy az 5-ös az M2-es mellett, 9-es az M3-as mellett és stb. Értem mire gondolsz, de jelenleg simán megcsorbíthatnának további járatokat párhuzamosságra hivatkozva.
786 millió utasa volt az RATB-nek. Ehhez jön még a metró évi kb. 180 millió utasa, tehát olyan 960+ az éves utasszám Bukarestben.
Az azért kicsit mókás, hogy mindeközben a budapestiről egy árva betűt nem találtam, de a bukaresti színes éves jelentéseket 2 perc alatt, a miénkről meg sehol semmi.............................................
még a BKV-s időkben 2010 előtt ~1,4 milliárd utas volt Budapesten. Ebből a metrót és a HÉV-et kivéve a busz, troli és a villamos elvitt bő 1 milliárd utast. Tehát az utasszámok kb. ugyanazok. Azt azért megjegyezném, hogy a bukaresti metrón hálózatbővítést ide, hálózatbővítés oda, az 1990-es évek éves 240 milliós utasszáma 140-160 millióra csökkent. Bővülő hálózat mellett...
Igen, azzal tisztábban vagyok én is. Csak arra gondoltam, hogy Bukarestben is van egy-két betervezett hosszabb idejű metró/villamos pótlás, és akkor elég furcsa, ha azt is szólókkal oldják meg.
Külföldön ha jön egy üzemzavar napközben, akkor ember ne is álmodjon pótlásról. Nálunk meg megy az anyázás a BKK felé, ha nem varázsolják oda azonnal a pótlóbuszt és azért is megy az anyázás, ha KT-ént jön egy szólóbusz pótolni, és már mennek a felháborodó hsz-k a BKK-hoz. Ilyenkor van az, amikor az utasnak nincs viszonyítási alapja, szarozik stb., közben ha más nagyvárosban jár, akkor rájön, hogy ott sem fenékig tejfel az élet és talán átértékeli a hazai dolgokat. Abban egyetértek, hogy nálunk nagyon alacsonyak a menetkimaradások, nagy valószínűséggel európai szinten is, és hirtelen jött kötött pályás pótlásokra is gyorsan tudunk reagálni és tudunk mozgósítani buszokat úgy, hogy a város közlekedési rendszere ne omoljon össze.
Olyan szintű pótlások, ami nálunk megy, teljesen egyedi. Kövesd be a WL-t FB-n. Azért lényegesen több a zavar, mint nálunk és tudod mit nem lehet olvasni soha? Hogy pótlóbusz közlekedik.
Bécsben is Budapesthez képest kétszer akkora a metróhálózata, a villamoshálózata durván 30 kilométerrel nagyobb Bécsnek, s-bahn hálózata is van, és mégis van több száz csuklós busz Bécsben + 100 ezerrel többen laknak Bukarestben. Ezekkel az adatokkal tisztában voltam eddig is, de akkor is meglepő, hogy egy 1,8 milliós városnak ne legyen a szólónál nagyobb befogadó képességű busza. Most is csak 30 csuklós érkezik, úgy tudom, mondjuk az se sokra lesz elég. Ha van egy metrópótlás/villamospótlás Bukarestben, akkor az szóló buszokkal történik?
És Bukarestben ezen kívül épül az 5-ös metró is. Elvileg az idén meg kellene nyílnia, de még ha jelentős csúszások lennének is, minden bizonnyal 2023-ig tényleg megnyílik.
>Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek
Én se. Bukarestben van négy metróvonal, összesen közel kétszer akkora hosszban, mint Budapesten. Emellé egy, a budapestinél alig rövidebb villamoshálózat. Bár sem ezt, sem azt nem mértem le, azért szemmérték alapján ki merem jelenteni, hogy a villamoskocsik és a metrószerelvények befogadóképessége is lényegesen nagyobb, mint egy szóló buszé.
Azért jó lenne tudni, hogy miújság az utasszámokkal, talán 18-09 utána tud járni, meg aztán azt se felejtsük, hogy most vesznek csuklósokat is, amiből valószínűleg lesz majd az elektromosak között is, igaz midit is vesznek, de ez valószínűleg a teljes átszervezés miatt van.
"Bukarest tömegközlekedése pedig egyáltalán nem jobb Budapesthez képest."
Szerintem erősen félő, hogy 2023-ban már sokkal jobb lesz! Ha csak arra gondolunk, hogy addigra Bukarestben már csak új, alig pár éves buszok lesznek, itt meg még biztos lesz egy rakás használt busz, ne adj isten még bukaresti Citaro is, akkor azért elég szomorú jövő elé nézünk! :-(
A budapestinél jelentősen nagyobb metró- és trolihálózattal, valamint nagyjából megegyező villamoshálózattal semmi különös nincs abban, hogy kevesebb buszuk van.
Ezek az összehasonlítások mindig is érdekesek. Bukaresten jelenleg a buszflotta 1000 darabos úgy, hogy a flottájuk kizárólag szóló járművekből áll, ami elég szégyen számomra egy 1,8 milliós városhoz viszonyítva. Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek (csuklós/double-decker). Budapesten pedig több mint 1400 busz van forgalomban, amelynek közel a fele csuklós jármű. Bukarest tömegközlekedése pedig egyáltalán nem jobb Budapesthez képest.
Az előbbi három valószínűleg vagy szétvágva, vagy a cinkotai selejtsoron rohad még pár évet vágás előtt (vagy azt a selejtsort már átcsoportosították a Jászberényi útra?). A 11-20 -ha jól tudom- csak új kijelzőket kapott, ami gondolom már másban van, a buszt meg már rég elvitték a kátai "kiflexelemamotorjátaztánbetolomafefébe" kereskedők. :( Javítsatok ki, ha rosszul tudom/emlékszem.