Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.08.01 -3 8 114236

Nem akarok belerúgni még egyet Dél-Pestbe, de az azért elég durva, hogy tegnap a két 23-ason, egyetlen egy olyan VH sem volt amelyikben működött volna a légkondi. 

RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.01 0 1 114235

Mellesleg a tegnapi nap üzemzárással a "névadódtól" néhány társával egyetemben végleg búcsút vettünk. A teljes lista: BPI-212, BPI-537, BPO-104, BPO-105, BPO-166, BPO-316, BPO-651 és BPO-672.

Előzmény: BPO-105 (114222)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.01 0 1 114234

Ezzel a gondolattal alapvetően az a probléma, hogy pont azokon vernéd el a port, akiknek a lehető legkevesebb ráhatásuk van a folyamatokra. Jelenleg ugyanis az autóbuszok beszerzési lehetőségeire a BKV autóbuszos ágazata nincs komoly döntési pozícióban. Az egész vállalat nincs... 

Itt a szándék (és kisebb mértékben a fedezet) rendelkezésre állna. 

Előzmény: BPO-105 (114222)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 -7 0 114233

Pont azt érzem, hogy jelenleg több a párhuzamos járat Budapesten, mint 5-6 éve. A Rákóczi úti járatokat nem nyírták ki, így vígan elüzemel a 7-es + 133E-s busz az M4-es mellett, vagy az 5-ös az M2-es mellett, 9-es az M3-as mellett és stb. Értem mire gondolsz, de jelenleg simán megcsorbíthatnának további járatokat párhuzamosságra hivatkozva. 

Előzmény: 18-09 (114232)
18-09 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114232

Mi azért is vagyunk nehéz helyzetben, mert kb. mindenhol ki lettek nyírva az alternatív, akár párhuzamos viszonylatok. 

Előzmény: Törölt nick (114230)
18-09 Creative Commons License 2017.07.31 0 2 114231

786 millió utasa volt az RATB-nek. Ehhez jön még a metró évi kb. 180 millió utasa, tehát olyan 960+ az éves utasszám Bukarestben.

 

Az azért kicsit mókás, hogy mindeközben a budapestiről egy árva betűt nem találtam, de a bukaresti színes éves jelentéseket 2 perc alatt, a miénkről meg sehol semmi.............................................

még a BKV-s időkben 2010 előtt ~1,4 milliárd utas volt Budapesten. Ebből a metrót és a HÉV-et kivéve a busz, troli és a villamos elvitt bő 1 milliárd utast. Tehát az utasszámok kb. ugyanazok. Azt azért megjegyezném, hogy a bukaresti metrón hálózatbővítést ide, hálózatbővítés oda, az 1990-es évek éves 240 milliós utasszáma 140-160 millióra csökkent. Bővülő hálózat mellett...

 

Buszukból meg összesen 1147 van. 

Előzmény: kristoof (114219)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 0 2 114230

Igen, azzal tisztábban vagyok én is. Csak arra gondoltam, hogy Bukarestben is van egy-két betervezett hosszabb idejű metró/villamos pótlás, és akkor elég furcsa, ha azt is szólókkal oldják meg.

 

Külföldön ha jön egy üzemzavar napközben, akkor ember ne is álmodjon pótlásról. Nálunk meg megy az anyázás a BKK felé, ha nem varázsolják oda azonnal a pótlóbuszt és azért is megy az anyázás, ha KT-ént jön egy szólóbusz pótolni, és már mennek a felháborodó hsz-k a BKK-hoz. Ilyenkor van az, amikor az utasnak nincs viszonyítási alapja, szarozik stb., közben ha más nagyvárosban jár, akkor rájön, hogy ott sem fenékig tejfel az élet és talán átértékeli a hazai dolgokat. Abban egyetértek, hogy nálunk nagyon alacsonyak a menetkimaradások, nagy valószínűséggel európai szinten is, és hirtelen jött kötött pályás pótlásokra is gyorsan tudunk reagálni és tudunk mozgósítani buszokat úgy, hogy a város közlekedési rendszere ne omoljon össze. 

Előzmény: 18-09 (114229)
18-09 Creative Commons License 2017.07.31 0 1 114229

Milyen pótlás?

 

Olyan szintű pótlások, ami nálunk megy, teljesen egyedi. Kövesd be a WL-t FB-n. Azért lényegesen több a zavar, mint nálunk és tudod mit nem lehet olvasni soha? Hogy pótlóbusz közlekedik. 

Előzmény: Törölt nick (114223)
MIHI Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114228

és milyen autóbusz ütközött villanyoszlopnak a Hűvösvölgyi úton?

Előzmény: Zahnrad (114227)
Zahnrad Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114227

Délután egy környéken sétáló szerint tűz volt a Kelenföldi garázsban, tűzoltók vonultak. Szabad tudni mi kapott lángra?

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114226

Ez amúgy tök érdekes cikk, érdemes elolvasni: http://m.portfolio.hu/ingatlan/varos/luxusvaros_budapest.199175.html

Előzmény: kristoof (114219)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114225

Nem, tavaly kivonták áprilisban vonták ki a forgalomból. 

Előzmény: EKM-765 (114224)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114224

BPI-530 BKV állományban van?

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 0 1 114223

Bécsben is Budapesthez képest kétszer akkora a metróhálózata, a villamoshálózata durván 30 kilométerrel nagyobb Bécsnek, s-bahn hálózata is van, és mégis van több száz csuklós busz Bécsben + 100 ezerrel többen laknak Bukarestben. Ezekkel az adatokkal tisztában voltam eddig is, de akkor is meglepő, hogy egy 1,8 milliós városnak ne legyen a szólónál nagyobb befogadó képességű busza. Most is csak 30 csuklós érkezik, úgy tudom, mondjuk az se sokra lesz elég. Ha van egy metrópótlás/villamospótlás Bukarestben, akkor az szóló buszokkal történik? 

Előzmény: Fradista Utazó (114220)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.31 -1 2 114222

Szép dolog a szocialista nagyvállalat emléke, de 2023-ra el kell dönteni, hogy kívül vagy belül álljunk a kapun.

Vagy jöjjenek biztosan jórészt új buszok, vagy szántsák be a buszágazatot a francba.

Előzmény: kristoof (114219)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.31 0 2 114221

És Bukarestben ezen kívül épül az 5-ös metró is. Elvileg az idén meg kellene nyílnia, de még ha jelentős csúszások lennének is, minden bizonnyal 2023-ig tényleg megnyílik. 

Előzmény: kristoof (114219)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.31 0 1 114220

>Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek

Én se. Bukarestben van négy metróvonal, összesen közel kétszer akkora hosszban, mint Budapesten. Emellé egy, a budapestinél alig rövidebb villamoshálózat. Bár sem ezt, sem azt nem mértem le, azért szemmérték alapján ki merem jelenteni, hogy a villamoskocsik és a metrószerelvények befogadóképessége is lényegesen nagyobb, mint egy szóló buszé. 

Előzmény: Törölt nick (114217)
kristoof Creative Commons License 2017.07.31 -3 0 114219

Azért jó lenne tudni, hogy miújság az utasszámokkal, talán 18-09 utána tud járni, meg aztán azt se felejtsük, hogy most vesznek csuklósokat is, amiből valószínűleg lesz majd az elektromosak között is, igaz midit is vesznek, de ez valószínűleg a teljes átszervezés miatt van. 

 

"Bukarest tömegközlekedése pedig egyáltalán nem jobb Budapesthez képest."

 

Szerintem erősen félő, hogy 2023-ban már sokkal jobb lesz! Ha csak arra gondolunk, hogy addigra Bukarestben már csak új, alig pár éves buszok lesznek, itt meg még biztos lesz egy rakás használt busz, ne adj isten még bukaresti Citaro is, akkor azért elég szomorú jövő elé nézünk! :-(

Előzmény: Törölt nick (114217)
g86 Creative Commons License 2017.07.31 -1 4 114218

A budapestinél jelentősen nagyobb metró- és trolihálózattal, valamint nagyjából megegyező villamoshálózattal semmi különös nincs abban, hogy kevesebb buszuk van. 

Előzmény: Törölt nick (114217)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.31 -3 3 114217

Ezek az összehasonlítások mindig is érdekesek. Bukaresten jelenleg a buszflotta 1000 darabos úgy, hogy a flottájuk kizárólag szóló járművekből áll, ami elég szégyen számomra egy 1,8 milliós városhoz viszonyítva. Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek (csuklós/double-decker). Budapesten pedig több mint 1400 busz van forgalomban, amelynek közel a fele csuklós jármű. Bukarest tömegközlekedése pedig egyáltalán nem jobb Budapesthez képest. 

Előzmény: kristoof (114202)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2017.07.31 0 1 114216

11-20 amikor a kijelzőket kapta akkor biztosan nem volt komolyabb beavatkozás. Néhány évvel előtte viszont Kecskeméten újult meg.

Előzmény: tirdi (114214)
HDF-368 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114215

Szomorúan hallom akkor valószínűleg nekik befellegzettek :( Köszönöm!

Előzmény: tirdi (114214)
tirdi Creative Commons License 2017.07.31 0 1 114214

Az előbbi három valószínűleg vagy szétvágva, vagy a cinkotai selejtsoron rohad még pár évet vágás előtt (vagy azt a selejtsort már átcsoportosították a Jászberényi útra?). A 11-20 -ha jól tudom- csak új kijelzőket kapott, ami gondolom már másban van, a buszt meg már rég elvitték a kátai "kiflexelemamotorjátaztánbetolomafefébe" kereskedők. :( Javítsatok ki, ha rosszul tudom/emlékszem.

Előzmény: HDF-368 (114213)
HDF-368 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114213

Valamint a BPI-120-al mi történt kapott új kijelzőket, felújították de mégis kivonták van rá esély hogy visszatér?

Előzmény: HDF-368 (114212)
HDF-368 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 114212

Sziasztok!

A BPO-547,BPO-559,BPI-165 részéről az Állagmegóvás az mit takar?

Vagy esetleg szétvágták már őket?:)

Villámhetes Creative Commons License 2017.07.31 0 3 114211

Most újra működik.

Előzmény: farago.dani17 (114203)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.29 0 6 114210

Klíma garis, nézzük.

Leválsztás meglesz, folyamatban.

Előzmény: Zahnrad (114209)
Zahnrad Creative Commons License 2017.07.29 0 2 114209

PCC-920: Állítólag nem jó a klíma. Lehet, de csak a kettő elszívó ventilátort lehetett hallani.

 

Továbbá úgy látom azért a zárt fülke még nem valósult meg minden használt kocsin.

Ygor Creative Commons License 2017.07.29 0 1 114208

OFF: ott is szükség volna minnél többre, főleg a szutyok Volvo-Sommerek helyett.

Előzmény: kristoof (114204)
afterburnR_11 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 114207

Azért, mert az MGH "teszteli". 

Előzmény: kristoof (114204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!