A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Laikusként kérdezem: a ragasztás miatt működik a "csak kiveszek egy modult és kész" módszer? Mert én azt gyanítom - meg régebben ilyesmit olvastam -, hogy ez a megoldás lehetetlen.
most faggatott ki arról, hogy tudom-e milyen busz a következő: MUT-900. Mondom neki, hogy persze, a típus lényegtelen, de van ilyen. Meg szokott menni olyanokkal is, amiknek LOV-val kezdődik a rendszáma, azt is ismerem? Persze - válaszoltam. És ez BKV busz? Az.
Ne haragudjak meg, de fel fogja jelenteni a BKV-t, ugyanis a nyáron akármikor volt kénytelen 23-asra szállni, egyszer nem jött olyan busz, amin ment volna a klíma. Cserébe normális szellőztetést biztosító ablak nincs, csak dögmeleg és mocsok. Csak azt sajnálja, hogy jogszabályi hivatkozást nem talál arra, hogy a közösségi terekben, közszolgáltató eszközökön milyen körülményeket kell biztosítani az utazás tartamára szerződött felek számára. Nem maradt más, mint az élőállat szállításhoz kiadott NÉBIH ajánlások, amiket szégyen és gyalázat, de nem tartanak be valakik és ehhez még a buksijuk is megvan simogatva. Sajnálom, ledumálni nem tudom róla, de őszintén: nagyon nem is akarom. Bár a feljelentésnek sincs értelme, mert változni semmi nem fog. Max a többi garázs fog erre a szintre leromlani. És végül:
Amennyiben a szállítási útvonalon a hőmérséklet meghaladja a 30 °C-ot, növelje az állatok számára rendelkezésre álló férőhelyet minimum 30 %-kal.
Az állatok feletti megfelelő szellőztetés és légcsere érdekében az előírt, illetve az ajánlott magasságnál (1. számú megjegyzés) nagyobb belmagasságot kell biztosítani a járműben.
Minden állat számára biztosítani kell a friss vízhez való hozzáférés lehetőségét.
A gépjárművezetők vigyenek magukkal hordozható kézi itatókat, hogy szükség esetén, illetve a határon való várakozás ideje alatt valamennyi állatot meg tudjanak itatni.
A gépjárművezetők ellenőrizzék gyakrabban az állatokat a hőstresszre utaló jelek mielőbbi felismerése érdekében (a hőstressz jelei lehetnek: gyors, felületes légzés, nyitott szájjal való lihegés, izzadás, megnövekedett vízfelvétel, csökkent takarmányfelvétel, szarvasmarha esetén: nyáladzás, bőgés).
A gépjárművezetők a nagy melegben történő várakozás alatt mindig kapcsolják be a ventilációt. Lehetőség szerint mindig árnyékban parkoljanak az állatszállító járművekkel.
Az 1/2005/EK rendelet 11. cikk (1) bekezdés b) iv. pontja szerinti vészhelyzeti intézkedési terve térjen ki az extrém magas hőmérséklet miatt kialakuló vészhelyzetek kezelésére.
Tervezzen gondosan annak érdekében, hogy elkerülhetőek legyenek a meghosszabbodott várakozási idők.
Nem akarok belerúgni még egyet Dél-Pestbe, de az azért elég durva, hogy tegnap a két 23-ason, egyetlen egy olyan VH sem volt amelyikben működött volna a légkondi.
Mellesleg a tegnapi nap üzemzárással a "névadódtól" néhány társával egyetemben végleg búcsút vettünk. A teljes lista: BPI-212, BPI-537, BPO-104, BPO-105, BPO-166, BPO-316, BPO-651 és BPO-672.
Ezzel a gondolattal alapvetően az a probléma, hogy pont azokon vernéd el a port, akiknek a lehető legkevesebb ráhatásuk van a folyamatokra. Jelenleg ugyanis az autóbuszok beszerzési lehetőségeire a BKV autóbuszos ágazata nincs komoly döntési pozícióban. Az egész vállalat nincs...
Itt a szándék (és kisebb mértékben a fedezet) rendelkezésre állna.
Pont azt érzem, hogy jelenleg több a párhuzamos járat Budapesten, mint 5-6 éve. A Rákóczi úti járatokat nem nyírták ki, így vígan elüzemel a 7-es + 133E-s busz az M4-es mellett, vagy az 5-ös az M2-es mellett, 9-es az M3-as mellett és stb. Értem mire gondolsz, de jelenleg simán megcsorbíthatnának további járatokat párhuzamosságra hivatkozva.
786 millió utasa volt az RATB-nek. Ehhez jön még a metró évi kb. 180 millió utasa, tehát olyan 960+ az éves utasszám Bukarestben.
Az azért kicsit mókás, hogy mindeközben a budapestiről egy árva betűt nem találtam, de a bukaresti színes éves jelentéseket 2 perc alatt, a miénkről meg sehol semmi.............................................
még a BKV-s időkben 2010 előtt ~1,4 milliárd utas volt Budapesten. Ebből a metrót és a HÉV-et kivéve a busz, troli és a villamos elvitt bő 1 milliárd utast. Tehát az utasszámok kb. ugyanazok. Azt azért megjegyezném, hogy a bukaresti metrón hálózatbővítést ide, hálózatbővítés oda, az 1990-es évek éves 240 milliós utasszáma 140-160 millióra csökkent. Bővülő hálózat mellett...
Igen, azzal tisztábban vagyok én is. Csak arra gondoltam, hogy Bukarestben is van egy-két betervezett hosszabb idejű metró/villamos pótlás, és akkor elég furcsa, ha azt is szólókkal oldják meg.
Külföldön ha jön egy üzemzavar napközben, akkor ember ne is álmodjon pótlásról. Nálunk meg megy az anyázás a BKK felé, ha nem varázsolják oda azonnal a pótlóbuszt és azért is megy az anyázás, ha KT-ént jön egy szólóbusz pótolni, és már mennek a felháborodó hsz-k a BKK-hoz. Ilyenkor van az, amikor az utasnak nincs viszonyítási alapja, szarozik stb., közben ha más nagyvárosban jár, akkor rájön, hogy ott sem fenékig tejfel az élet és talán átértékeli a hazai dolgokat. Abban egyetértek, hogy nálunk nagyon alacsonyak a menetkimaradások, nagy valószínűséggel európai szinten is, és hirtelen jött kötött pályás pótlásokra is gyorsan tudunk reagálni és tudunk mozgósítani buszokat úgy, hogy a város közlekedési rendszere ne omoljon össze.
Olyan szintű pótlások, ami nálunk megy, teljesen egyedi. Kövesd be a WL-t FB-n. Azért lényegesen több a zavar, mint nálunk és tudod mit nem lehet olvasni soha? Hogy pótlóbusz közlekedik.
Bécsben is Budapesthez képest kétszer akkora a metróhálózata, a villamoshálózata durván 30 kilométerrel nagyobb Bécsnek, s-bahn hálózata is van, és mégis van több száz csuklós busz Bécsben + 100 ezerrel többen laknak Bukarestben. Ezekkel az adatokkal tisztában voltam eddig is, de akkor is meglepő, hogy egy 1,8 milliós városnak ne legyen a szólónál nagyobb befogadó képességű busza. Most is csak 30 csuklós érkezik, úgy tudom, mondjuk az se sokra lesz elég. Ha van egy metrópótlás/villamospótlás Bukarestben, akkor az szóló buszokkal történik?
És Bukarestben ezen kívül épül az 5-ös metró is. Elvileg az idén meg kellene nyílnia, de még ha jelentős csúszások lennének is, minden bizonnyal 2023-ig tényleg megnyílik.
>Eddig nem sok olyan milliós várossal találkoztam még amelynek a tömegközlekedésében ne lett volna a szóló busznál nagyobb befogadó képes járművek
Én se. Bukarestben van négy metróvonal, összesen közel kétszer akkora hosszban, mint Budapesten. Emellé egy, a budapestinél alig rövidebb villamoshálózat. Bár sem ezt, sem azt nem mértem le, azért szemmérték alapján ki merem jelenteni, hogy a villamoskocsik és a metrószerelvények befogadóképessége is lényegesen nagyobb, mint egy szóló buszé.