Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.08.15 -15 5 114524

Hát jó sok szabadságokot van! :-) Nekem 36 évesen csak 26 nap. Azt persze elképzelni sem tudod, hogy én itthonról dolgozom ugye? Távmunka. Üdvözöllek a 21. században!

Előzmény: RózsaszínPárduc (114518)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 2 114523

Ugyanabból  a tenderből származó, 22db szóló PKD beszerzésére van reális esély? (Ha már a cég tegnapra legyártott 180 csuklósbuszt...)

Előzmény: Törölt nick (114515)
Viko88 Creative Commons License 2017.08.15 -1 1 114522

Értem, köszönöm! A 32 Oslói Csuklós Man buszokra gondoltam, melyekből a Hoom Kft. Hozott már be közel egy tucatot kintről.

Előzmény: Törölt nick (114515)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.15 -6 14 114521

Azért annak van valami diszkrét bája, hogy a BKV fél autóbusz üzletága itt tobzódik a fórumon, munkaidőben. :-))) :-D

 

-------------

 

a BKV autóbusz üzletága = kb. 3000 fő.

Annak fele kb. 1500 fő.

Előzmény: kristoof (114516)
gorcher Creative Commons License 2017.08.15 0 14 114520

Az, hogy szerintetek minden le van tudva a használt kocsiknál azzal, hogy de nem kell az év 365 napjára, szóval vegyen a hazai éghajlati viszonyokra méretezett klímát az, akinek hét anyja van, az minden csak nem szolgáltatói szemlélet. Nem, nem érdekel hogy mi van az új kocsikkal. A BKV buszállománya 14 éves átlagéletkorú és többségében vannak az össze-vissza megvett használt romhalmok. Ezekkel kéne inkább foglalkozni. Most a példálózásnál is (nem 86-odszor leírni, hogy de nem jött a 130 új csuklós...).

 

Ha pedig mindenki menekül a BKV-tól, akkor talán el kéne gondolkozni, hogy milyen munkafeltételeket adnak a dolgozóiknak. És ne mondjátok nekem, hogy az normális és bírja ki a dolgozó, hogy a saját szerszámait kell sokszor bevinnie a melóba, mert ha nem tenné, nem lenne mivel dolgoznia...

 

Ez a XXI. századi elvárás meg a Kobe steak, meg ez a Dubai-ozás pedig ne haragudj, de annyira a szokásos mellébeszélés. Egy rohadt kipufogóból indult ki ez az egész vita, amit egy hónapja csesznek megszerelni!

 

Azt pedig nem luxusnak érzem, hogy egy buszon nyáron nem a fűtés megy, hanem a klíma és lehetőleg hűvös levegőt is fúj. És igen van elvárás a cég felé: a nagy büdös semmi. Felénk meg az átlagutas felé még annyi, hogy akinek nem tetszik az hallgasson, akinek meg igen azt szívesen várjuk. Hát bocs, de ez még egy önkormányzati cég és én (meg a többi lenézett és lekezelt utas) termeli ki a kedves BKV vezetőség bérét is. Szóval igen is engedd meg, hogy elvárásaim legyenek. Nem űrtechnikát várok, hanem pl azt, hogy ha egy kocsi rossz, javítsák meg. Tudom, bilibe lóg a kezem... és ezt le kell írni...

 

A többi érvemet, gondolatomat öntudatlanul VT42 megfogalmazta, amire +1. De amit írsz az a kormány és fék van rajta politikájába belefér hibátlanul!

Előzmény: Törölt nick (114517)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.15 0 4 114519

Kár hogy csak egyszer lehet +-t adni erre.

Előzmény: VT42 (114504)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.15 -6 26 114518

Honnan tudod, hogy ki mikor van szabadságon te szerencsétlen? De ha már itt tartunk, te éjszakai műszakban dolgozol, hogy itt vered a nyálad állandóan?

Előzmény: kristoof (114516)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 -7 1 114517

Ellenkezőleg. Új buszoknál elvárható, jogos igény. (Bocs, de ami új, meg jó, ahhoz van némi közöm, úgyhogy a kollektív kritikát most egy kicsit kikérem magamnak is, meg a vezetés érintett részének is.) Lentebb írom is, hogy sok új busz kell, ami rendszerszinten, adott célra tervezve erre van kitalálva. Meg azokhoz anyag, idő, ember.

 

Nem nagyon akarok itt matek szinten elmélyedni, de azért van egy reális maximuma az elvárható motor és klímateljesítménynek is. Lehet mindent szélsőséges felső-értékre tervezni, de akkor az év 360 napjára egy olyan autót fogok nagyobb áron beszerezni, majd emelt üzemeltetési és folyó költségekkel használni, amire csak a maradék 5 napban van szükségem. (Nem kérek hidas példát, köszönöm.) Ha van társadalmi, megrendelői hajlandóság ezt megfizetni, akkor az más tészta, de ez további 1000 db új busz beszerzéséig, majd TCO minimalizálásra törekvő folyamatos tervszerű cseréjéig legyen inkább csak Dubai gondolkodásmódja. 

 

Meglehet, hogy jelen körülmények között luxus, meg irreális elvárás, hogy 20-30 éves buszokkal szemben 21. századi minőségi követelményeket fogalmazunk meg. Megfelelő körülmények között mindenre van mód és lehetőség, csak azért nem lehet senkit sem furkós bottal ütni, hogy sz..ból nem tud várat építeni - és ezzel nem a karbantartásban esetleg mulasztókat menteném fel, de azt látni kell, hogy adott feltételek és elvárások mellett az elvégzendő munkáknak igenis van prioritási sorrendjük. Csak ennyit mondtam, de nem ezt kiemelve, hanem a negatív kritikáknak gyökeret adó beszerzési, időkorlát és humán problémákat.

(Egyébként emlékeztetőül: ha csak a BKV-n múlik, akkor most valamilyen arányú típusmegoszlással legalább 140-150 db új busz sorakozik az udvaron olyan jó klímákkal, amiket te is méltatsz. Bár a múltidézés megintcsak nem kenyerem, nézzünk inkább előre, de lehetőség szerint inkább szilárd alapokra építkezve, nem pedig a romlott piskótára finom tejszínhabot nyomva.)

Előzmény: VT42 (114504)
kristoof Creative Commons License 2017.08.15 -14 7 114516

OFF:

 

Azért annak van valami diszkrét bája, hogy a BKV fél autóbusz üzletága itt tobzódik a fórumon, munkaidőben. :-) :-D

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 -1 3 114515

Nincs jelenleg ilyen eljárás.

Akár hogy is nézem jelenleg az egyetlen szerződéskötésig el nem jutott, futó, BKV által kiírt eljárás a midi PKD autóbuszoké.

Minden más (3 VH, 2 genfi, 1 Sola, 5 plusz 4, hibrid és a többi) már szerződéskötésen túl, teljesítási fázisban van.

Előzmény: Viko88 (114507)
kristoof Creative Commons License 2017.08.15 -3 6 114514

Az írásodból azt szűröm le, hogy te a hárombetűsnél dolgozol, ők szoktak ilyen suta magyarázatokat adni, de azért remélem, hogy ez nem így van!

Előzmény: Törölt nick (114500)
08-73 Creative Commons License 2017.08.15 -3 3 114513

Valaki nagyon bölcsnek hiszi magát... :D

Előzmény: g86 (114509)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.15 -2 13 114512

Jajj, hagyjuk már ezt a hárombetűs, kétbetűs szarságot...

 

Én komolyan nem kívánok ebbe a klímás történetbe becsatlakozni, mert nagyon sokakkal egyetértek mindkét táborból és mivel ráhatásom meg nincsen, ezért nem is pattogok miatta. Megvan róla egy elég határozott véleményem. De ha ettől a konkrét klímás (valós) problémától eltekintünk, akkor azért napestig sorolhatnám neked a napi szintű utazásaim során tapasztalt (belvárosi, nagyforgalmú vonalakon) kihágásait, bunkóságait, slendriánságait, igénytelenségeit a kétbetűs szolgáltatónak. És nem csak a járművezetők általit, hanem amit szabad szemmel, vagy saját bőrömön (szó szerint) utasként tapasztalok. De nem teszem, szerintem te se tedd itt, mert nem a megoldás irányába visz a "bezzeg" szolgáltató emlegetése. Arról nem is beszélve, hogy mindannyian jól tudjuk, hogy nem egy ligában játszunk...

Előzmény: g86 (114508)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.15 0 1 114511

Nincsen jelenleg autóbusz beszerzéses tendereljárás folyamatban. Se 30 darabos, se sehány darabos, se új, se használt.

Előzmény: Viko88 (114507)
g86 Creative Commons License 2017.08.15 0 2 114510

* * * * *

Előzmény: VT42 (114504)
g86 Creative Commons License 2017.08.15 -3 2 114509

Nagyobbat nem is tévedhetnél. 

Előzmény: 08-73 (114502)
g86 Creative Commons License 2017.08.15 -3 2 114508

Jó, tegyük fel, hogy konstrukciósan alkalmatlanok egyes kivitelek a nyári légkondizásra. Mit tesz a KV eme állapot felszámolására?

 

Ha már ennyire emlegeted ezt a Kobe steakes példát, van itt egy kis gond. Az a kisebb, hogy - szerintem - rántotthús árban senki nem akar steket, tényleg csak rántotthúst. A nagyobb baj az, hogy nagyjából ugyanazon az áron a hárombetűs étteremben romlott húsból sütött, olajtól tocsogó, hideg rántotthúst kapni (már amikor el nem fogyott, ugye), a kétbetűs étteremben meg korrekt rántotthúst, ami legfeljebb néha nem meleg, csak langyos.

Előzmény: Törölt nick (114500)
Viko88 Creative Commons License 2017.08.15 -1 0 114507

Üdvözlet!
Szándékosan, úgy mond direkt nem erőltettem a kérdezést mostanság, azzal kapcsolatban, hogy tudni lehet e valamit, tehát volt e már tender nyertes borítéknyitás, a 30 db-os használt autóbusz beszerzéssel kapcsolatban?
Köszönöm.....

Előzmény: Törölt nick (114480)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.15 0 0 114506

Turista busz.

Előzmény: 08-73 (114503)
HBweb hu Creative Commons License 2017.08.15 0 6 114505

... és az a közel egy tucat donor Citaro is jót tett az óbudai flotta üzemkészségének.

Előzmény: Törölt nick (114493)
VT42 Creative Commons License 2017.08.15 0 27 114504

Ez a "Budapesten túl gyakoriak a megállók a klímázáshoz" akkora bődületes nagy baromság, hogy őszintén nem értem, hogy kerülhet még mindig komolyan elő. Ha ez így van, hogy lehet, hogy az új buszokon most is kellemes időt csinál a klíma, akkor is, ha kint 38 fok van, bármilyen vonalon? Te őszintén nem érzed a klíma hatását mondjuk egy Conectón, és szívesebben utaznál helyette úgy, hogy a klíma nem megy, de az összes ablak nyitva van? (Az Ikarus 200-asokhoz szerintem nincs értelme hasonlítgatni, mert oké, hogy abban klíma nélkül is kellemes az idő, ha folyamatosan halad a busz, de soha nem lesz olyan alacsonypadlós típus, amiben úgy tudna járni a levegő, mint abban).

 

De ugyanígy elég jól le tudták hűteni az utasteret az FKU vagy FLR Volvók is új korukban. Szerintem ezért nincs affinitásuk az embereknek az ilyen ködös magyarázkodásokhoz. Mert emlékeznek, hogy vadonatúj, de még 3-4 éves korukban sem kellett választani aközött, hogy "megfőzzük-e a motort/váltót, vagy klímázunk", mint ahogy érezhetően most sem kell a Conectókon és az alvállalkozós buszokon sem.

 

Azt szerintem mindenki el tudja fogadni, hogy a helyzetért nem az egyszerű szerelő, vagy mérnök a leginkább felelős. Azt már nem, hogy a jelek szerint a BKV-s dolgozók egészen a felsővezetői szintig kollektíven úgy érzik, hogy nincs itt semmi probléma, ők a lehető legjobb színvonalon üzemeltetik a buszaikat, az utasok állnak elő mindenféle abnormális igényekkel a működő klímáról, és ha panaszkodnak, nyugodtan lehet, sőt, szinte munkaköri kötelesség őket hülyének nézni.

 

Szerinted Kobe steak szintű igény, hogy valaki nem olyan körülmények között akar utazni, mint amilyenek idén nyáron a LOV és MUT-MUU szériákon uralkodnak?

Előzmény: Törölt nick (114500)
08-73 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 114503
08-73 Creative Commons License 2017.08.15 -1 1 114502

Azért a 100E elég hamar népszerű lett, és ezzel egyenesen arányosan vesztett a népszerűségéből a 200E.

Előzmény: Villámhetes (114499)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.15 0 7 114501

Nemrég kaptam:

 

 

Jakab képe tegnapról.

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 -9 2 114500

Sajnos nagyon elbeszélünk egymás mellett. Megpróbálok tömörebben fogalmazni.

 

Sok esetben nem a klíma rossz (készülünk rá nem csak nyáron), hanem választani kell aközött, hogy megfőzzük-e a motort/váltót, vagy klímázunk. Ennek sok oka van, de vadonatúj buszoknál is előfordul. Ha megfőzöm a motort, vagy a váltót, akkor az egyrészt drága muri, másrészt még meleg busszal sem tudok szolgáltatni.

 

Ha a személyautódban percenként kinyitod a két oldalsó ajtót, vagy lehúzott ablakkal klímázol, abban is fülledt, meleg levegő lesz. Ehhez akár egy BMW 7-est, Vagy egy Merci S-t is tesztelhetsz, nem kapsz más eredményt. Ha öten utaztok a BMW-ben/Merciben még rosszabb lesz a levegő. Tehát kisebb követési idővel és kihasználtsággal jobban jársz nem klímás buszon is, mint ritkábban járó, de arányosan nagyobb kihasználtságú klímáson.

 

Igen, jól látod, az elvárás a magasabb szolgáltatási színvonalra megszületett, de ennek - nem feltétlenül csak anyagi - következményei nem teljesen kerültek figyelembe vételre. (Az előbbinél maradva; mindenki kobe steak-et akar enni rántott hús "áron".)

 

Bár meggyőződésem, hogy nem a szolgáltatói szemlélet hiánya a kulcs, az átfogóbb strukturális és egyéb problémákat a továbbiakban nem kívánom pedzegetni, láthatóan nincs rá affinitás - közkívánatra maradunk "a drága bérletért jár a megkülönböztetett figyelem, meg a lusta menedzsment úgyis klímás autókban pöffeszkedik" című körhintán.

Előzmény: Zahnrad (114496)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.15 0 10 114499

Jövőre térjünk vissza rá,addigra kialakulnak az utazási szokások.

 

-----

 

Mai,semmi különös...:)

 

Előzmény: hamzsabusz (114486)
Lucky76 Creative Commons License 2017.08.15 0 1 114498

Ezzel nincs egyedül a típustársai között... :(

Előzmény: kristoof (114484)
gorcher Creative Commons License 2017.08.14 0 3 114497

Valóban, de 2011 óta folyamatosan egyre jobban megy, fejlődik úgymond. Emlékszel a menetkimaradásos táblázatra? Ott hüledeztünk a genfiek alacsony menetkimaradásán. Mellette pedig én legalábbis hüledeztem a kőbányás 263-asok magas számain. Ez most csak azért fontos, mert ezek garázsspecifikus típusok, nagyon jól lehet belőlük következtetni egy garázs össz állapotára, ebből a szempontból. A Conectok szempontjából pedig konteó hívő vagyok, szerintem azért adták Ci-re őket, mert már akkor tudtak a hibridekről.

 

Óbuda: de már nincs ilyesmi égő dolgokhoz közelítőről sem szó, pedig a használt Citarok is csak korosodnak. Meg ott vannak a Cívisek... Fejlődik ez a garázs is.

 

Trolit és Kelenföldet bevallom egy kicsit másképp nézem. A kőbányai garázst én a trolik alapján ítélem meg. Kelenföldet pedig az újító kedve, a beruházásai, a busztesztjei és csak aztán az üzemeltetés alapján ítélem meg. Így tartom, hogy elvan. Arról lehetne vitázni, hogy egy buszgarázson belül érdemes-e ilyesmikkel inkább foglalkozni, hisz alapból az üzemeltetés kéne a fő profilja legyen, de ezt nincs hova kiszervezni. Szóval marad az, hogy egy buszgarázs kapacitásából vesznek el az ilyen dolgokkal, mint a... mondjuk egy aktuális példa sem jut eszembe így hirtelen...

Előzmény: Törölt nick (114493)
Zahnrad Creative Commons License 2017.08.14 -1 12 114496

1. Jogos, de a klímát arra találták ki, hogy a meleg ellen védjen. Ha az utast a tömegközlekedés nem viszi el kényelmesen, akkor az autót fogja választani, ha a lehetőségei engedik. Személyautók esetén is szerelőhiány van, de valamiért a márkaszervizek után már elég sok helyen lehet klímát javíttatni. Mivel megfizetik, megérte nekik megtanulni. Nahát.

 

2: A személyautókban úgy van méretezve a klíma, hogy a bezárt, napon otthagyott, 80 fokos kocsit is le tudja hűteni. Megemeli ehhez kissé a motorfordulatot, de még csak nem is 2000-ig... Jól méretezett buszklímának sem okoz gondot a gyakori ajtónyitás, hát még ha az engedélyező használata sem ment volna ki a divatból...

 

A BKV állami cég, nincs megfelelően ösztönözve vagy kötbérezve (ki-ki ízlés szerint) ezek szerint a megfelelő klímahasználathoz. A piaci szemlélet totális hiánya. Kicsit át kellene gondolni a költségtérítést. Például:  Közlekedik a busz menetrend szerint? 400 Ft / km. Nem világít semmi piros a műszerfalon, nem sípol rajta semmi? 500 Ft/km. Tiszta is? 550 Ft/km. Van rajta hűtés/fűtés? 800 Ft/km. Mindjárt más lenne a helyzet.

 

Egyébként oké, de azért értsük már meg, hogy nem ez az első év, amikor meg kell főni és változás csak nyomokban látszik. Nem is azokkal van baj, akik az ívet kapják, hanem a felettük lévőkkel, akik a pénz teljesen rossz helyre osztják.

Előzmény: Törölt nick (114478)
nemeza Creative Commons License 2017.08.14 0 5 114495

Egyébként azt is fel lehet(ne) vállalni, hogy minden kocsiba honosításkor kerüljön elég sok felerészt nyitható ablak és csókolom.

 

De egyébként tévedsz a 8-12 héttel. Vegyük a 12-t, az szűk három hónap. De egy nagy ablakfelületű, szellőztethetetlen kocsiban minimum május elejétől szeptember végéig, de volt már olyan év is, hogy április elejétől október végéig volt még rövidnadrágos idő nap közben.

Ilyenkor #üvegházhatás a belső hőmérséklet gyorsan kúszik az egekbe..

Előzmény: Törölt nick (114478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!