A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Hát jó sok szabadságokot van! :-) Nekem 36 évesen csak 26 nap. Azt persze elképzelni sem tudod, hogy én itthonról dolgozom ugye? Távmunka. Üdvözöllek a 21. században!
Az, hogy szerintetek minden le van tudva a használt kocsiknál azzal, hogy de nem kell az év 365 napjára, szóval vegyen a hazai éghajlati viszonyokra méretezett klímát az, akinek hét anyja van, az minden csak nem szolgáltatói szemlélet. Nem, nem érdekel hogy mi van az új kocsikkal. A BKV buszállománya 14 éves átlagéletkorú és többségében vannak az össze-vissza megvett használt romhalmok. Ezekkel kéne inkább foglalkozni. Most a példálózásnál is (nem 86-odszor leírni, hogy de nem jött a 130 új csuklós...).
Ha pedig mindenki menekül a BKV-tól, akkor talán el kéne gondolkozni, hogy milyen munkafeltételeket adnak a dolgozóiknak. És ne mondjátok nekem, hogy az normális és bírja ki a dolgozó, hogy a saját szerszámait kell sokszor bevinnie a melóba, mert ha nem tenné, nem lenne mivel dolgoznia...
Ez a XXI. századi elvárás meg a Kobe steak, meg ez a Dubai-ozás pedig ne haragudj, de annyira a szokásos mellébeszélés. Egy rohadt kipufogóból indult ki ez az egész vita, amit egy hónapja csesznek megszerelni!
Azt pedig nem luxusnak érzem, hogy egy buszon nyáron nem a fűtés megy, hanem a klíma és lehetőleg hűvös levegőt is fúj. És igen van elvárás a cég felé: a nagy büdös semmi. Felénk meg az átlagutas felé még annyi, hogy akinek nem tetszik az hallgasson, akinek meg igen azt szívesen várjuk. Hát bocs, de ez még egy önkormányzati cég és én (meg a többi lenézett és lekezelt utas) termeli ki a kedves BKV vezetőség bérét is. Szóval igen is engedd meg, hogy elvárásaim legyenek. Nem űrtechnikát várok, hanem pl azt, hogy ha egy kocsi rossz, javítsák meg. Tudom, bilibe lóg a kezem... és ezt le kell írni...
A többi érvemet, gondolatomat öntudatlanul VT42 megfogalmazta, amire +1. De amit írsz az a kormány és fék van rajta politikájába belefér hibátlanul!
Honnan tudod, hogy ki mikor van szabadságon te szerencsétlen? De ha már itt tartunk, te éjszakai műszakban dolgozol, hogy itt vered a nyálad állandóan?
Ellenkezőleg. Új buszoknál elvárható, jogos igény. (Bocs, de ami új, meg jó, ahhoz van némi közöm, úgyhogy a kollektív kritikát most egy kicsit kikérem magamnak is, meg a vezetés érintett részének is.) Lentebb írom is, hogy sok új busz kell, ami rendszerszinten, adott célra tervezve erre van kitalálva. Meg azokhoz anyag, idő, ember.
Nem nagyon akarok itt matek szinten elmélyedni, de azért van egy reális maximuma az elvárható motor és klímateljesítménynek is. Lehet mindent szélsőséges felső-értékre tervezni, de akkor az év 360 napjára egy olyan autót fogok nagyobb áron beszerezni, majd emelt üzemeltetési és folyó költségekkel használni, amire csak a maradék 5 napban van szükségem. (Nem kérek hidas példát, köszönöm.) Ha van társadalmi, megrendelői hajlandóság ezt megfizetni, akkor az más tészta, de ez további 1000 db új busz beszerzéséig, majd TCO minimalizálásra törekvő folyamatos tervszerű cseréjéig legyen inkább csak Dubai gondolkodásmódja.
Meglehet, hogy jelen körülmények között luxus, meg irreális elvárás, hogy 20-30 éves buszokkal szemben 21. századi minőségi követelményeket fogalmazunk meg. Megfelelő körülmények között mindenre van mód és lehetőség, csak azért nem lehet senkit sem furkós bottal ütni, hogy sz..ból nem tud várat építeni - és ezzel nem a karbantartásban esetleg mulasztókat menteném fel, de azt látni kell, hogy adott feltételek és elvárások mellett az elvégzendő munkáknak igenis van prioritási sorrendjük. Csak ennyit mondtam, de nem ezt kiemelve, hanem a negatív kritikáknak gyökeret adó beszerzési, időkorlát és humán problémákat.
(Egyébként emlékeztetőül: ha csak a BKV-n múlik, akkor most valamilyen arányú típusmegoszlással legalább 140-150 db új busz sorakozik az udvaron olyan jó klímákkal, amiket te is méltatsz. Bár a múltidézés megintcsak nem kenyerem, nézzünk inkább előre, de lehetőség szerint inkább szilárd alapokra építkezve, nem pedig a romlott piskótára finom tejszínhabot nyomva.)
Jajj, hagyjuk már ezt a hárombetűs, kétbetűs szarságot...
Én komolyan nem kívánok ebbe a klímás történetbe becsatlakozni, mert nagyon sokakkal egyetértek mindkét táborból és mivel ráhatásom meg nincsen, ezért nem is pattogok miatta. Megvan róla egy elég határozott véleményem. De ha ettől a konkrét klímás (valós) problémától eltekintünk, akkor azért napestig sorolhatnám neked a napi szintű utazásaim során tapasztalt (belvárosi, nagyforgalmú vonalakon) kihágásait, bunkóságait, slendriánságait, igénytelenségeit a kétbetűs szolgáltatónak. És nem csak a járművezetők általit, hanem amit szabad szemmel, vagy saját bőrömön (szó szerint) utasként tapasztalok. De nem teszem, szerintem te se tedd itt, mert nem a megoldás irányába visz a "bezzeg" szolgáltató emlegetése. Arról nem is beszélve, hogy mindannyian jól tudjuk, hogy nem egy ligában játszunk...
Jó, tegyük fel, hogy konstrukciósan alkalmatlanok egyes kivitelek a nyári légkondizásra. Mit tesz a KV eme állapot felszámolására?
Ha már ennyire emlegeted ezt a Kobe steakes példát, van itt egy kis gond. Az a kisebb, hogy - szerintem - rántotthús árban senki nem akar steket, tényleg csak rántotthúst. A nagyobb baj az, hogy nagyjából ugyanazon az áron a hárombetűs étteremben romlott húsból sütött, olajtól tocsogó, hideg rántotthúst kapni (már amikor el nem fogyott, ugye), a kétbetűs étteremben meg korrekt rántotthúst, ami legfeljebb néha nem meleg, csak langyos.
Üdvözlet! Szándékosan, úgy mond direkt nem erőltettem a kérdezést mostanság, azzal kapcsolatban, hogy tudni lehet e valamit, tehát volt e már tender nyertes borítéknyitás, a 30 db-os használt autóbusz beszerzéssel kapcsolatban? Köszönöm.....
Ez a "Budapesten túl gyakoriak a megállók a klímázáshoz" akkora bődületes nagy baromság, hogy őszintén nem értem, hogy kerülhet még mindig komolyan elő. Ha ez így van, hogy lehet, hogy az új buszokon most is kellemes időt csinál a klíma, akkor is, ha kint 38 fok van, bármilyen vonalon? Te őszintén nem érzed a klíma hatását mondjuk egy Conectón, és szívesebben utaznál helyette úgy, hogy a klíma nem megy, de az összes ablak nyitva van? (Az Ikarus 200-asokhoz szerintem nincs értelme hasonlítgatni, mert oké, hogy abban klíma nélkül is kellemes az idő, ha folyamatosan halad a busz, de soha nem lesz olyan alacsonypadlós típus, amiben úgy tudna járni a levegő, mint abban).
De ugyanígy elég jól le tudták hűteni az utasteret az FKU vagy FLR Volvók is új korukban. Szerintem ezért nincs affinitásuk az embereknek az ilyen ködös magyarázkodásokhoz. Mert emlékeznek, hogy vadonatúj, de még 3-4 éves korukban sem kellett választani aközött, hogy "megfőzzük-e a motort/váltót, vagy klímázunk", mint ahogy érezhetően most sem kell a Conectókon és az alvállalkozós buszokon sem.
Azt szerintem mindenki el tudja fogadni, hogy a helyzetért nem az egyszerű szerelő, vagy mérnök a leginkább felelős. Azt már nem, hogy a jelek szerint a BKV-s dolgozók egészen a felsővezetői szintig kollektíven úgy érzik, hogy nincs itt semmi probléma, ők a lehető legjobb színvonalon üzemeltetik a buszaikat, az utasok állnak elő mindenféle abnormális igényekkel a működő klímáról, és ha panaszkodnak, nyugodtan lehet, sőt, szinte munkaköri kötelesség őket hülyének nézni.
Szerinted Kobe steak szintű igény, hogy valaki nem olyan körülmények között akar utazni, mint amilyenek idén nyáron a LOV és MUT-MUU szériákon uralkodnak?
Sajnos nagyon elbeszélünk egymás mellett. Megpróbálok tömörebben fogalmazni.
Sok esetben nem a klíma rossz (készülünk rá nem csak nyáron), hanem választani kell aközött, hogy megfőzzük-e a motort/váltót, vagy klímázunk. Ennek sok oka van, de vadonatúj buszoknál is előfordul. Ha megfőzöm a motort, vagy a váltót, akkor az egyrészt drága muri, másrészt még meleg busszal sem tudok szolgáltatni.
Ha a személyautódban percenként kinyitod a két oldalsó ajtót, vagy lehúzott ablakkal klímázol, abban is fülledt, meleg levegő lesz. Ehhez akár egy BMW 7-est, Vagy egy Merci S-t is tesztelhetsz, nem kapsz más eredményt. Ha öten utaztok a BMW-ben/Merciben még rosszabb lesz a levegő. Tehát kisebb követési idővel és kihasználtsággal jobban jársz nem klímás buszon is, mint ritkábban járó, de arányosan nagyobb kihasználtságú klímáson.
Igen, jól látod, az elvárás a magasabb szolgáltatási színvonalra megszületett, de ennek - nem feltétlenül csak anyagi - következményei nem teljesen kerültek figyelembe vételre. (Az előbbinél maradva; mindenki kobe steak-et akar enni rántott hús "áron".)
Bár meggyőződésem, hogy nem a szolgáltatói szemlélet hiánya a kulcs, az átfogóbb strukturális és egyéb problémákat a továbbiakban nem kívánom pedzegetni, láthatóan nincs rá affinitás - közkívánatra maradunk "a drága bérletért jár a megkülönböztetett figyelem, meg a lusta menedzsment úgyis klímás autókban pöffeszkedik" című körhintán.
Valóban, de 2011 óta folyamatosan egyre jobban megy, fejlődik úgymond. Emlékszel a menetkimaradásos táblázatra? Ott hüledeztünk a genfiek alacsony menetkimaradásán. Mellette pedig én legalábbis hüledeztem a kőbányás 263-asok magas számain. Ez most csak azért fontos, mert ezek garázsspecifikus típusok, nagyon jól lehet belőlük következtetni egy garázs össz állapotára, ebből a szempontból. A Conectok szempontjából pedig konteó hívő vagyok, szerintem azért adták Ci-re őket, mert már akkor tudtak a hibridekről.
Óbuda: de már nincs ilyesmi égő dolgokhoz közelítőről sem szó, pedig a használt Citarok is csak korosodnak. Meg ott vannak a Cívisek... Fejlődik ez a garázs is.
Trolit és Kelenföldet bevallom egy kicsit másképp nézem. A kőbányai garázst én a trolik alapján ítélem meg. Kelenföldet pedig az újító kedve, a beruházásai, a busztesztjei és csak aztán az üzemeltetés alapján ítélem meg. Így tartom, hogy elvan. Arról lehetne vitázni, hogy egy buszgarázson belül érdemes-e ilyesmikkel inkább foglalkozni, hisz alapból az üzemeltetés kéne a fő profilja legyen, de ezt nincs hova kiszervezni. Szóval marad az, hogy egy buszgarázs kapacitásából vesznek el az ilyen dolgokkal, mint a... mondjuk egy aktuális példa sem jut eszembe így hirtelen...
1. Jogos, de a klímát arra találták ki, hogy a meleg ellen védjen. Ha az utast a tömegközlekedés nem viszi el kényelmesen, akkor az autót fogja választani, ha a lehetőségei engedik. Személyautók esetén is szerelőhiány van, de valamiért a márkaszervizek után már elég sok helyen lehet klímát javíttatni. Mivel megfizetik, megérte nekik megtanulni. Nahát.
2: A személyautókban úgy van méretezve a klíma, hogy a bezárt, napon otthagyott, 80 fokos kocsit is le tudja hűteni. Megemeli ehhez kissé a motorfordulatot, de még csak nem is 2000-ig... Jól méretezett buszklímának sem okoz gondot a gyakori ajtónyitás, hát még ha az engedélyező használata sem ment volna ki a divatból...
A BKV állami cég, nincs megfelelően ösztönözve vagy kötbérezve (ki-ki ízlés szerint) ezek szerint a megfelelő klímahasználathoz. A piaci szemlélet totális hiánya. Kicsit át kellene gondolni a költségtérítést. Például: Közlekedik a busz menetrend szerint? 400 Ft / km. Nem világít semmi piros a műszerfalon, nem sípol rajta semmi? 500 Ft/km. Tiszta is? 550 Ft/km. Van rajta hűtés/fűtés? 800 Ft/km. Mindjárt más lenne a helyzet.
Egyébként oké, de azért értsük már meg, hogy nem ez az első év, amikor meg kell főni és változás csak nyomokban látszik. Nem is azokkal van baj, akik az ívet kapják, hanem a felettük lévőkkel, akik a pénz teljesen rossz helyre osztják.
Egyébként azt is fel lehet(ne) vállalni, hogy minden kocsiba honosításkor kerüljön elég sok felerészt nyitható ablak és csókolom.
De egyébként tévedsz a 8-12 héttel. Vegyük a 12-t, az szűk három hónap. De egy nagy ablakfelületű, szellőztethetetlen kocsiban minimum május elejétől szeptember végéig, de volt már olyan év is, hogy április elejétől október végéig volt még rövidnadrágos idő nap közben.
Ilyenkor #üvegházhatás a belső hőmérséklet gyorsan kúszik az egekbe..