Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2017.08.23 0 6 114724

Most ment végig előttem a Baross utcán a LOV-872; akkora"kutyafutása" van, hogy az utánfutó vége fél méterrel jobbra "lóg" a jármű elejéhez képest. Kellene vetni rá egy gyógyító pillantást majd Dél-Pesten...

49-es villamos Creative Commons License 2017.08.23 0 1 114723

Szerintem attól, hogy mérnek-e éppen. (utasszámok)

A Kelenföldön maradt 10 db MFW mind mérőkocsi, és ha egyszerre látod őket vagy a 110-112-n, vagy a 21-21A-n, vagy a 212-esen, és nem 1-1 db-ot itt-ott, akkor nem véletlenül, mérés miatt.

Előzmény: nemeza (114722)
nemeza Creative Commons License 2017.08.23 0 2 114722

Utolsó mondatra: Azért a hosszasan nem működő klímás ablaktalan kocsik kiadása a legalább szellőző Ikarus280-asok helyett..

Remélem nem volt utasbaleset, de azért simán benne lehetett a pakliban.

--

Az mitől függ, hogy a 110/112-n kisVolvo vagy csupa IkarusV127/Modulo kiadás van?

Előzmény: nohab (114708)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.08.23 -3 3 114721

Alakul a DZD kortársa: http://fotobus.msk.ru/photo/1809796/

Dante001 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114720

Mobilról nem tudok linkelni rendesen, de 2014es éves BKV jelentés.

Előzmény: Il Leone (114719)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114719

Szia.

 

Azt tudtam, hogy kevés, csak egy viszonylat friss adat érdekelne.

 

Ennek a 2014-es adatnak van valami fellelhető forrása?

Előzmény: Dante001 (114716)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114718

Akkor a MUU és MUT rendszámú VH csuklós kocsik miért járkálhatnak fél - egy évig a műszerfalon hibavisszajelző karácsonyfákkal, amiket szigetelőszalaggal ragasztanak le?

Visszajelző lámpa sokféle van és ezer okból világíthat, konkrét esetet lehet vizsgálni.

Előzmény: Il Leone (114711)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 0 2 114717

Értem.

Dehogy érted.

(nagyobb baj, hogy valamiért nem is szeretnéd érteni, de ez már tényleg nem az én szakterületem).

Előzmény: kristoof (114712)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114716

Kevés szokott lenni, a legkésőbbi amit hirtelen találtam az 2014-es, 15 km/h.

Előzmény: Il Leone (114715)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114715

Valaki abban tudna segíteni, hogy Budapesten az autóbuszok átlagos keringési sebessége 2016-ban hány km/h volt?

RAN 19-77 Creative Commons License 2017.08.23 0 1 114714

Srácok! 

Itt van, aki trolipótlót fotózott a Keletinél? 

rm40 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114713

Nem konkrétan a metrópótlásra céloztam.

Előzmény: nohab (114705)
kristoof Creative Commons License 2017.08.23 -12 2 114712

Értem. Önálló gondolatoknak nincs helye, parancsok vannak, azokat pedig teljesíteni kell! Magam is így gondoltam a BKV működését, köszönöm, hogy megerősítettél ebben! 

Előzmény: nohab (114710)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.23 0 4 114711

Utasokra kockázatot jelentő jármű tudatosan nem kerül, nem kerülhet kiadásra. Mivel járművekről van szó, menet közben természetesen előállhat műszaki hiba, aminek megvan a kezelési protokollja.

Akkor a MUU és MUT rendszámú VH csuklós kocsik miért járkálhatnak fél - egy évig a műszerfalon hibavisszajelző karácsonyfákkal, amiket szigetelőszalaggal ragasztanak le?

A piros visszajelző lámpa pl. a sűrített levegős rendszer alacsony nyomására is figyelmeztet, ha topiktárs által írtakra jól emlékszem.

Előzmény: nohab (114708)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 -1 7 114710

A cégnél nincs fikagép feladatkör, itt a feladat az, hogy az ismert, adott helyzetből és körülményekből ki kell hozni a legtöbbet, ezen dolgoznak a kollégák.

Előzmény: kristoof (114706)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 0 1 114709

+VT

Előzmény: 08-73 (114707)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 -1 2 114708

Nyilvánosan nem megyek mélyebben bele ennek a boncolgatásába, általánosságban annyit mondanék, hogy minden szereplőnek a vele szemben támasztott felettes szervi elvárásoknak kell megfelelnie. Én azt gondolom, hogy bármikor bármilyen kompromisszum születik, olyan biztosan nem lesz, ami mindenkinek tetszik. 

 

Amikor olyan járművek kerülnek kiadásra, amelyek az utasokra kockázatot jelenthet, vagy a lakosságot zavarja, akkor a BKV-nak valamennyire az utas biztonságát kellene figyelembe vennie és inkább az mp-t kiadni.

 

Utasokra kockázatot jelentő jármű tudatosan nem kerül, nem kerülhet kiadásra. Mivel járművekről van szó, menet közben természetesen előállhat műszaki hiba, aminek megvan a kezelési protokollja.

 

Jelenleg van olyan vonal például 7E, ahol van párhuzamos, sűrű ap-s szolgáltatás és senkit nem zavarna az a 8-9 darab kiadott Ikarus erre a vonalra,

 

 

A BKK mint megrendelő méri fel az utasok igényeit, ha másképpen akarom kifejezni akkor azt mondom, hogy hivatalosan egyedül a BKK jogosult látni azt, hogy mire van utasigény a 7E-n és a többi viszonylaton.

 

Még annyit hozzátennék, ha a BKV a megrendelő akaratának akar eleget tenni, akkor jó lenne, ha a klíma kérdést is legalább annyira fontosnak tartanák, mint az alacsonypadlósság kérdését. 

 

Sajnos amikor a járműbeszerzési lehetőségek ennyire korlátozottak és a járműpark ennyire öreg, akkor priorizálni kell. Minden kétséget kizárólag első az utasbiztonság, utána következnek a megrendelői és egyéb elvárások.

Előzmény: Törölt nick (114701)
08-73 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114707

Ergo az NNE-PDB Conecto G-k lesznek a metrópótlón.

Előzmény: nohab (114704)
kristoof Creative Commons License 2017.08.23 -8 4 114706

A metrópótlási célú magaspadlós-reaktiválásra dedikált források más célra nem voltak felhasználhatóak, így ha a megközelítésed arra irányult, hogy az előbbire költött pénzt az utóbbira is lehetett volna fordítani, akkor a válasz nem, nem lehetett volna.

 

Amikor pedig ez elhangzott, akkor természetesen senki sem volt annyira tökös, hogy megkérdezze, hogy annak meg mi értelme van, ha tovább pofozzuk a szart? Gondolom mindenki bólogatott, visszament az irodájába, fórumozott egy kicsit, aztán mint aki jól végezte a dolgát hazament. :-(

Előzmény: nohab (114705)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 -1 4 114705

Én pedig feltennén a kérdést, hogy egyes Ikarusok felújított/sötétítettablakos/kijelzős volta és egyes ap-s kocsik lelakottsága/klímátlansága/levegőtlensége között még véletlenül sincs-e összefüggés...? 

 

A metrópótlási célú magaspadlós-reaktiválásra dedikált források más célra nem voltak felhasználhatóak, így ha a megközelítésed arra irányult, hogy az előbbire költött pénzt az utóbbira is lehetett volna fordítani, akkor a válasz nem, nem lehetett volna.

Előzmény: rm40 (114702)
nohab Creative Commons License 2017.08.23 0 1 114704

Nézőpont kérdése, miután az ITK-s buszok elmennek metrót pótolni, a helyükre be kell kerülnie valamiknek, amiknek a helyére szintén bekerül valami, és végül is így a flotta harmada valamilyen módon shiftelődik a metrópótlás járműigényének közvetlen következményeként :)

Előzmény: Dante001 (114703)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114703

Valaki szentül meg van róla győződve FB-n, hogy ezek a kocsik metrót fognak pótolni.... :D

Előzmény: nohab (114697)
rm40 Creative Commons License 2017.08.23 -8 9 114702

> Ezek a problémák után feltenném azt a kérdést, hogy egyes lelakott ap-s kocsik helyett, klímátlan és levegőtlen ap-s kocsik helyett, kijelző nélküli fantom Volvók helyett, életveszélyes állapotban lévő VH-k helyett, és lakótelepeket átzengető autóbuszok helyett nem lenne optimális mégis kiadni néhány felújított sötétített ablakos kijelzős Ikarust?

 

Én pedig feltennén a kérdést, hogy egyes Ikarusok felújított/sötétítettablakos/kijelzős volta és egyes ap-s kocsik lelakottsága/klímátlansága/levegőtlensége között még véletlenül sincs-e összefüggés...? 

Előzmény: Törölt nick (114699)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.23 -1 8 114701

Aki ért a témához az tudja, hogy ez az irány egyáltalán nem jó jelenleg, amit a megrendelő képvisel, mivel a járműállomány nem alkalmas a BKV részéről a BKK által megálmodott és elvárt üzemeltetési színvonalhoz. Minél több ap-t vár el a megrendelő, annál rosszabb a helyzet a BKV esetén, mivel nincs elég idő a rosszabb állapotban lévő kocsik alaposabb és tartalmasabb átvizsgálására, felújítására és karbantartására. Ap-s kocsi és ap-s kocsi között is nagy különbség van. Nem mindegy, hogy az ap egy pár éves Conectot, vagy egy erősen lelakott Volvót/VH-t, esetleg Mercit jelent. Pont ezért, mert meghallgatja a megrendelő a szolgáltató véleményét, ezért talán a BKV jobban erőltetné az optimálisabb kiadást a használt ap-ből. Az meg elég szomorú, hogyha a BKK nem hallgatja meg a BKV-t, és képtelen ész érvekre, problémákat észre venni. Az idei nyáron elég sok panasz érkezett a BKK-hoz, ezért valamennyire tisztában vannak, hogy attól mert ők leírják, hogy full ap van nyáron és a kiadott buszok klimatizáltak, attól még a valóság nem ezt tükrözi. Ez a nyár jó példa arra, hogy hiába teszik félre az Ikarusokat, ez így még a jelenlegi ap flottával a BKV részéről sajnos nem működik színvonalasan. 

 

Amikor olyan járművek kerülnek kiadásra, amelyek az utasokra kockázatot jelenthet, vagy a lakosságot zavarja, akkor a BKV-nak valamennyire az utas biztonságát kellene figyelembe vennie és inkább az mp-t kiadni. Ha szép szóból nem ért, akkor ebből hátha értene a BKK. A BKK-nak sem érdeke kicseszni/szankcionálni a BKV-t, mivel a budapesti buszközlekedés közel 60-65%-át a BKV bonyolítja le, emiatt valamely szinten monopolhelyzetben van a cég. Jelenleg van olyan vonal például 7E, ahol van párhuzamos, sűrű ap-s szolgáltatás és senkit nem zavarna az a 8-9 darab kiadott Ikarus erre a vonalra, vagy mondhatnám az idei nyári 61VP-t, ahol magaspadlós villamost teljes nyugodtsággal lehetne magaspadlós busszal pótolni (tudom, hogy volt pár mp-s forda nyáron is a 61-en, de nem vitték túlzásba). Amikor kijelző nélküli Volvók közlekednek, vagy lakótelepeket átzúgató VH, vagy az előbb említett tátongó lyuk a csuklónál, vagy olyan kocsi amin nincs érdemi klíma hőségriadóban és nyitható ablak sincsen, akkor azt érzem, hogy ezek nem az enyhe kategóriák, hanem a nagyon-nagyon muszáj. Még annyit hozzátennék, ha a BKV a megrendelő akaratának akar eleget tenni, akkor jó lenne, ha a klíma kérdést is legalább annyira fontosnak tartanák, mint az alacsonypadlósság kérdését. 

Előzmény: nohab (114700)
nohab Creative Commons License 2017.08.22 0 3 114700

Van, és annak neve Ikarus. Értem én, hogy kiiktatás, és a megrendelő erős akarata, hogy ap kiadás mindenek felett. 

 

De ha ezt a két mondatot egymás után leírtad, akkor mégsem érted. A megrendelő megrendel. Ismeri, meghallgatja a szolgáltató véleményét, meghallgatja az érveit is, választ ad a feltett kérdésekre (vagy nem) de végül a saját szempontja szerint dönt és pont. Te nem teljesen úgy döntenél ahogy ők, én nem teljesen úgy döntenék ahogy ők, mások meg másképpen döntenének mint te vagy én vagy ők, de sokan meg úgy gondolják, hogy az az irány a jó amit ők képviselnek. Egy biztos: ők döntenek a keretekben, mozogni ezen belül lehet, a keretek átlépése szankcionált. Ha csak AP fér a keretbe, akkor még a csilivili 200-as sem megy utcára csak ha nagyon-nagyon muszáj.

Előzmény: Törölt nick (114699)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.22 -4 13 114699

"Ha drága ezeknek a használt tragacsoknak az üzeme, akkor minek adják ki?

 

 -> Mert nincs más."

 

Van, és annak neve Ikarus. Értem én, hogy kiiktatás, és a megrendelő erős akarata, hogy ap kiadás mindenek felett. 

De milyen áron? 

 

Úgy, hogy az ap-s buszok kb. 30-40%-án hőségriadóban nincs elfogadható hőmérséklet az autóbuszokon, mert a járművek egy részén a klíma vagy nem működik, vagy nagyon gyengén. Olyan is előfordult, hogy a fűtés ment egyes Volvókon hőségriadó közepette. 

Úgy, hogy olyan VanHool kocsi van kiadva, amelynek a csuklórész műanyag borításán egy életveszélyes lyuk tátongott. 

Úgy, hogy sok esetben lelakott, igénytelen ap-s kocsikra vannak kényszerítve az emberek (FJX-es Volvók, VH). 

Úgy, hogy olyan kocsit kiadnak forgalomba, amely kipufogójuk kijavítására 1 hónapot kell várni, és végigzengetik fél Kőbányát még vasárnap reggel is. 

Úgy, hogy (mostani személyes tapasztalat) olyan FJX-es ganét sikerült kiadni az 5-re augusztus 20.-án, amelynek az összes beltéri és kültéri kijelezője offolta magát, így senki nem tudta, hogy hanyas járat és én szóltam ki, hogy szálljanak fel, mert 5-ös. A sofőr mikrofonja sem működött, ezért Astoriánál nem tudta jelezni, hogy lezárás miatt a Szabadság hídon át kerül, pedig a szándék megvolt, végül aztán hátraszóltunk. Ilyen kocsit, hogy lehet augusztus 20.-án kiadni forgalomba, vagy legalább lecserélték volna. 

Ezek mind idei nyári jelenségek és lehetne sorolni még a problémákat...

 

Ezek a problémák után feltenném azt a kérdést, hogy egyes lelakott ap-s kocsik helyett, klímátlan és levegőtlen ap-s kocsik helyett, kijelző nélküli fantom Volvók helyett, életveszélyes állapotban lévő VH-k helyett, és lakótelepeket átzengető autóbuszok helyett nem lenne optimális mégis kiadni néhány felújított sötétített ablakos kijelzős Ikarust?

 

 

Ezáltal több idő lenne oda figyelni ezekre a tízen éves kocsikra, mert erősen ráfér. Az idei nyár elég kemény volt, és ezt szvsz nem csak én érzem így. Ha nem lesz változás e tekintetben, hogy kicsivel mérséklődjön a használt kocsik kiadása, akkor ennél durvább nyarakra, és évszakokra is fel lehet készülni. Alapvetően lenne mire cserélni ezeket a kocsikat, csak a megrendelőnek és a szolgáltatónak is kellene egy kis szemléletváltás, hogy az utasok biztonsága fontosabb, mint az alacsonypadlósság kérdése. 

Előzmény: nohab (114648)
nohab Creative Commons License 2017.08.22 0 5 114698

Semmi ötlet, semmi fantázia, soha... :-( 

 

Bezzeg a topiclakók, ember legyen a talpán aki kiszagolja a következő hozzászólás tartalmát, hangulatát!

Előzmény: kristoof (114678)
nohab Creative Commons License 2017.08.22 0 9 114697

Egyetlen nyitható ablak sincs benne?

 

Amíg a VJSZ udvarán áll, addig reméljük ez megbocsátható. Utána ez várható:

 

 

Előzmény: D Carlos (114651)
01-70 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 114696

Köszönöm szépen!

Előzmény: 430 322 (114694)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.22 0 1 114695

Az.

Előzmény: 430 322 (114694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!