A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A többi vonalon látszik már winmenetrenden is, hogy mi lesz. Az alapján simán belefér az 53/153 fullVT. Sőt előbbi 4-től már ott is az. Van egy olyan gyanúm, hogy akár még az is előfordulhat, hogy elsejére végül nem lettek megrendelve a kocsik.
Lett volna egy ilyen a Solaris tenderrel. De kár is érte...
A helyzet ugyanez lenne, az ITK-s csukik nagyobb része is csupán pár hónapja fut, a Solarisok sem vártak volna lezsírozva a metrópótlás indulásának a tologatása alatt.
Nem tudom te mit és hol nézel, de nálam itt a 10 -es forgalmi mp. Darabra még csak-csak kijönne, mert most 17 kocsi áll forgalomba, de az alapmenetrend miatt máshova meg több kell nyárhoz képest.
Mi lesz/lett a BKV VanHool duplacsuklósával? Donor?
Egyelőre az érintett hatóságnak sikerült kitapogatnia egy vákumot a saját jogmenetében, talán ősszel lehet újabb próbálkozás a sima csuklóssá alakítással kapcsolatban.
Magyarul a metrópótlás következtében a többi járaton jelentős minőségbeli csökkenés fog bekövetkezni.
Gratula:(((
Értem, hogy nem tetszik. Skiccelj fel egy jobb, működő megoldást, ami nem állhat abból, hogy éppen a metrópótlás kezdetére, legyen az 2014 eleje vagy 2017 vége, valahogyan lepottyan az égből 150 zsír új csuklós ami egyből beáll metrót pótolni anélkül, hogy előtte egy métert is megy más viszonylatokon.
Ez tuti, én nem láttam magaspadlóst kiírva rájuk. A hybridek meg nincsenek benne a mostani kiadásban, mert szeptember elején még nem lesznek forgalomban.
Ez a 153/154 tuti? Csak mert a winmenetrendes gtfs-ben nem 3X-as forgalmik vannak, plusz ott van egy magaspadlós is. Míg az 53-ason valóban látszik, hogy lesz változás. Bár eléggé sántít ez az adatbázis, mert Dp-n meg fura, hogy nem nagyon mutat egyik vonalra sem mp-s szólót, pedig most nyáron került át egy rakás a meglévő egyébként sem kevés mellé. Cinkotán már többet mutat, de ott meg kérdés, hány hibriddel van számolva szept 4-től. SzL azt írta, ősz végére kell nekik készen lenni, az azt jelenti, hogy a megrendelő csak akkortól számol velük? Vagy az mondat az átalakításokra (ablak, fülke) vonatkozott?
Arra látsz esélyt, hogy az északi metrópótlás miatt a délpesti Ikarusok egy része átvándorol Óbudára ideiglenesen?
Csak nagyon képlékeny tervek vannak egyelőre, mert még folyamatban van tervezés a megrendelői oldalon is, látnunk kell majd, hogy hol lesz és mekkora sűrítés, hol lesz végállomás-áthelyezés (ráhordás villamosra, behordás beljebb a városba stb.), hol lesz új átmeneti célexpresszjárat, ez utóbbiak hol mit váltanak ki és ott milyen és mennyi jármű kell az ellátáshoz (pl. marad csuklós vagy elég lesz a szóló), ezeket pedig honnan lehet kiadni...
Óbuda esetében ebben a pillanatban az a legvalószínűbb, hogy az onnan elszívásra kerülő ITK-s M3P-k helyére más divíziók adják forgalomba a forgalmi kocsikat (tehát nem átcsoportosítással és Óbudáról való kiadással), de ennek is lesz majd egy algoritmusa, nem lesz pl. egy tisztán AP vonal teszem azt fel tisztán 280-asokkal pótolva. Pont emiatt nem valószínű, hogy dél-pesti kocsik megjelennek Óbudán, de hangsúlyozottan csak akkor tud elkezdődni a végleges terv kialakítása, ha már pontosan vagy legalább pontosabban látszanak az elvárások. Természetesen a kollégák már dolgoznak ezen és a jelenleg ismert vagy inkább jelenleg valószínűsített igényekre van egy legalább 95%-os állapotú tervezet, csak itt még ugye vannak olyan pontok amik "csak" 99%-osak (szóló Conectok érkezése), vannak olyanok is, amiket nem lehet egyelőre teljesen tisztán látni (pl. milyen ütemezéssel állnak forgalomba a hibridek) és vannak az első bekezdésben érintett témák, amik egyelőre teljesen képlékenyek, hiszen a társadalmi egyeztetés éppen zajlik ezekről. Az idő előrealadtával egyre tisztábban fog látszani minden.
122-esen marad Óbuda? Mert Cinkota IK 435 mellett Kőbányás Volvo is lesz, + az átszerelő C2G, Óbudáról nem tudok.
És néhány további érdekesség szeptember 1-től:
- 68-ra visszatér Délpest munkanapokon 3 VH-val
- 53, 153/154/154B leadásra kerül, a hét minden napján off VT-s lesz
- 178-at főleg KŐBÁNYA fogja adni (Modulo és kis Volvo, igen, mennek át Cinkotáról a kis Volvok oda), Kelenföld csak hétvégén fog beleadni 1 kis Volvot. Kelenföld egy ős-Kelenföldes vonalat ad át.
- 7-esre visszatér a BKV-többség, munkanap FJX (ebből lesz több) és C2G, hétvégén ua., mint most.
- 110, 112-es 1 db kis Volvoját Kőbánya fogja adni, a többi természetesen mind Modulo
- 149 full Kelenföld lesz mindennap, PKD/Modulokkal
És 1-jétől végleg nem lesz 415 rendes forgalmi kiadás Kelenföldön (KT-t azt viszont nem vágom), így ezt a típust a magam részéről inaktívnak tekintem innentől kezdve.
Még te papoltál nekem 21. századról, de láthatóan fingod sincs arról, hogy egy normális helyen egy munkaidőben óránként 10 percre fel lehet állni a gép mellől. Vagy ki lehet menni cigizni, budira. Sőt, képzeld, kötelezően letöltendő ebédidő is van. De akad olyan holtidő, amíg az ember éppen kiutazik valamilyen helyszínre. Ugye azért azt megengeded, hogy ilyen esetekben - természetesen szigorúan saját mobilnettel - írjunk pár sort? Igazán köszönjük.
Vagy ha mégis van erről némi fogalmad, akkor szimplán csak troll vagy.
Hát öregem, elmondom neked, hogy lassan eljönnek azok az idők.
Sokkal kisebb cég, meg más problémák, de ott tartunk, hogy buszjavítás csak úgy van, hogy a kollégám, akinek rohadtul nem ez lenne a dolga (többek között, mivel fizetünk érte mást), ott van a szervizben, és ha kell noszogat, ha kell szerel, ha kell anyagot intéz, vagy varázsigéket mond. Mert az egyébként erre szakosodott műhely, tisztes összegért, az összes vezetővel, utasítással a számlázáson kívül még ismert típusok rutinproblémáit sem tudja megoldani.