Keresés

Részletes keresés

gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 8 114855

Na most lehet le fogtok lőni, de azt a 150 Citarót én nem hagynám futni a BKV helyében, ha és majd úgy alakulnak a dolgok a VT-s szerződés lejártakor, ahogy sokan gondoljuk. Még most sincsenek egyáltalán szar állapotban és nem egy használt típust ki lehetne váltani velük (IK-t már azért nem, mert 2021 körül már valószínűleg nem lesz egy sem forgalomban, vagy csak az a minimális számú tartalék, amiről volt szó pár hónapja).

Előzmény: Törölt nick (114853)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 3 114854

Azért végletekig lesajnálni sem kell őket, mert megint el lett engedve a 60 milliárdos adósságuk.

 

Szerintem ez a pofon kellett nekik anno, mert így rájöttek hogy elég egy kis fordulat, és pillanatok alatt el lehet venni tőlük mindent, közel sem vannak annyira bebetonozva mint hiszik. Ez talán ösztönzőleg hatott a cégre, hogy jobban csinálja azt amit csinál...

Előzmény: Törölt nick (114853)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.29 0 15 114853

Tudod, pontosan egy éve, amikor az volt a kérdés fővároson belül, hogy kiszervezzék-e a metrópótlást, vagy a BKV bonyolítsa le, akkor a pénz kérdés közre játszott a döntés meghozatalában. 

 

Ha megtörtént volna a pótlóbuszok miatti kiszervezés éves szinten 2 milliárddal, tízéves távlatban viszont 23 milliárd forinttal lett volna drágább, mintha a BKV végezné. Ezért Tarlós garanciát kért a kormánytól, hogy ha már az indokolatlan kiszervezést támogatják a Solarisos opció helyett, akkor adjon garanciát arra kormány, hogy a kiszervezés általi többletköltségeket állja. Addig ment a cirkusz, amíg tavaly ősz közepén Tarlós beintett a kormány felé, és a BKV-t bízta meg a többletjárművek biztosításával, plusz kismértékben a VT-t is. 

 

Nekem nincs bajom a VT-el, de az marhára idegesít engem, amikor olyan véleményekkel/indoklással találkozom, hogy bezzeg a VT... 

A BKV és a VT sajnos nem egy lapon említhető, több szempontból is. Ne hasonlítsuk össze egy piaci szereplőt, aki mögött részben egy tőke erős német Deutsche Bahn áll, és aki a közszolgáltatást, csak kedvező feltételek mellett vállalják el. Ott a BKV, amiben a múlt hibái még némileg benne maradt, és akinek 2011-2013 környékén amikor kellett volna segítség, akkor nem kapott, helyette a kiszervezést támogatták ezerrel. Hogy vegye fel egy alul finanszírozott önkormányzati társaság a versenyt egy részben tőke erős nyugati piaci szereplővel? 

 

Nem csodálkoznék azon sem, ha pénzhiányra hivatkozva eltűnnének 4 év múlva a VT-s Citarok Budapestről. Hiába teszel fel állandóan elfogult kérdéseket, mindenki tudja, hogy nem egy tálból kap enni a VT és a BKV. Ami egyrészről érthető, hogy egy piaci vállalat csak nyereséges üzleteket vállal el, ezért is kénytelen a BKK a VT-nek kedvező módon fizetni. 

Előzmény: g86 (114849)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114852

Egy tavalyi Bolla Tibor előadásban az van, hogy a BKV már olcsóbban tud(na) szolgáltatni mint a versenytársak. A konszolidáció után akkor ez már igaz?

 

 

www.ktenet.hu/download.php?edid=1115

Előzmény: htibor (114851)
htibor Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114851

Számok, tévhitek, indoklások, magyarázatok, állítások és hitvallások 3 évvel ezelőttről...

http://nol.hu/belfold/lopva-emelt-arakat-a-vt-arriva-1500683

Előzmény: g86 (114849)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 -1 5 114850

Napi tüzes kérdések:

 

A tüzes villanymoduloval mi lesz? Mivel a gyár embereinél ütött ki a tűz, javítják gariba?

 

A tüzes Karsannal mi lesz? Gondolom újat nem adnak a helyébe. Kinek a hibája miatt volt kiiktatva a tűzoltó berendezés, kiderült?

g86 Creative Commons License 2017.08.29 -14 2 114849

Halál unalmas már egyetlen számérték nélkül évek óta ezt olvasni, hogy a VT jobban meg van fizetve, mint a BKV. 

Előzmény: Törölt nick (114842)
gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 0 114848

A két előző adag szóló Conectoba bele lehet építeni azt a szerkezetű ajtót egyáltalán, ami az újonnan jött 15 darabon van? Vagy újat kell tervezni ahhoz a 30 kocsihoz?

Előzmény: nohab (114844)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 -2 0 114847

Miért, a sok 0-ra írt 15 éves használt kocsik olyan nagy km költséggel futnak?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (114846)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114846

Mert csődbe menne a BKK és a főváros.

Előzmény: Dante001 (114843)
BU 21-78 Creative Commons License 2017.08.29 0 10 114845

Semmi nincs "úgy kezelve".

 

Éppen ellenkezőleg, a hajunkat tépjük, amikor a bennünket kötő jogszabályok - szerintem túlzott - követése miatt azokat a "közérdekű" adatigényléseket is szépen, szabatosan, precízen kell megválaszoljuk, amelyben 5 kurvaanyázás meg 3 'sszátokmeg meg 2 dögöljetekmeg közé elrejt a delikvens egy tárgyi kérdést.

Előzmény: Irisbus (114828)
nohab Creative Commons License 2017.08.29 0 1 114844

Úgy néz ki, egyelőre maradnak a nyitott vezetőfülkék:

Kérdés, hogy az "egyelőre" alatt mit értünk, a beszállítók jelenleg is dolgoznak, összesen 69 fülke zárttá tétele van folyamatban azaz megrendelve (ebből 40 a hibridek), és az új "nagy" eljárás (a lenti utódja) is már elindult.

Előzmény: Törölt nick (114838)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 114843

Amúgy nekik miért nem úgy fizetik?

Előzmény: Törölt nick (114842)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.28 -2 7 114842

Kár, hogy a VT jobban megvan fizetve, mint a BKV. Ha a BKV buszágazatát is típusonként kilométerdíjanként fizetne a BKK, mint a VT esetén, akkor a BKV is jobb helyzetbe lenne. Illetve pár éves buszokkal nem nehéz színvonalas szolgáltatást nyújtani, ezt a BKV is tudja a Concectoival. 

Előzmény: g86 (114841)
g86 Creative Commons License 2017.08.28 -12 4 114841

Nem köpködni kell, hanem jobban csinálni.

Előzmény: MCA-001 (114839)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2017.08.28 0 16 114840

OFF
Néha elképesztő mélységekbe süllyednek egyesek, mind a két oldalról.
A probléma sokkal mélyebb és évtizedes jellegű és személyeskedéstől nem fog megoldódni.
Sok terület jelenleg is a totális pusztulat határán áll (Dél-pest, de nem csak jármű, hanem infra üzemeltetés területén is), az üzemeltetési kultúra hírből sincs ismerve.
Egyes vezetők évtizedeken át ültek a szemétdombjuk tetején. Jó pénzért, vállveregetve, miközben sz@rt sem érdemeltek volna csak egy elbocsájtó szép üzenetet.
A pusztulatból valami működőt csinálni az azért nehéz, mert ma ezért a pénzért nem követelhetsz sokkal magasabb színvonalú munkavégzést, mint eddig.
Pénz kérdése, hogy ne kelljen egy felújított FJX-ben szarrá ázni? Nem....
Ahogy az sem, hogy a megállószegély és a sín között a fékezőhomok ne rohassza szarrá a sínt.
És sok minden más sem.
Szóval ezzel csak annyit akartam mondani, hogy -ámbár nekem sem tetszik sok minden (például a 150 buszvezető elképesztő undorító módon történő utcára tétele) - de itt évtizedes problémák is vannak.
És itt most messze nem arról beszéltem, amikor üresek voltak a BKV raktárai.

MCA-001 Creative Commons License 2017.08.28 -2 4 114839

OFF

 

Igazad van.

51% a VT és 49% az Arriva 

 

Akkor is ki lett lapátolva az évek alatt pár millió Forint a német államnak.

pl. 2016-ban annyi nyereség keletkezett...

 

 

ON

 

De jó is lenne, ha ez az összeg a BKV-hoz került volna:(((

Előzmény: Fenyőfatalp (114837)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.28 0 1 114838

Úgy néz ki, egyelőre maradnak a nyitott vezetőfülkék:

http://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2017/0/targy/portal_434/megtekint/portal_12136_2017/

Fenyőfatalp Creative Commons License 2017.08.28 0 0 114837

A VT-Arriva Kft-ben - a legutóbbi infóm szerint - kisebbségi tulajdonos az Arriva.

Előzmény: MCA-001 (114835)
430 322 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 114836

Ma én is láttam, gondolom oktatás céljából.

Előzmény: D Carlos (114823)
MCA-001 Creative Commons License 2017.08.28 -3 2 114835

OFF

 

Az Arriva nem magánvállalkozás! (Van benne az is)

A fő tulajdonos az állami német vasút (DB AG).

Tehát a német államháztartást a budapesti tömegközlekedéssel utazók is finanszírozzák....

 

ON

Előzmény: BU 20-26 (114832)
Spaceliner Creative Commons License 2017.08.28 -1 7 114834

Transmanntól tudtál adatot igényelni? Vagy tőlük nem is kell, mert nem BKV?

Előzmény: kristoof (114820)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.28 0 12 114833

"Legközelebb gondolozz el inkább, mielőtt első dühből ideírsz valamit."

Ezt, kristoofnak? Te kis naiv. :)

Előzmény: BU 20-26 (114832)
BU 20-26 Creative Commons License 2017.08.28 -2 16 114832

Nem biztos, hogy annyira jól járnál te azzal, ha egy profitorientált magáncég monopolhelyzetbe kerülne a fővárosban. Legközelebb gondolozz el inkább, mielőtt első dühből ideírsz valamit. Én ritkán bkvzom, és a kereseti viszonyaim szempontjából tökmind1, hogy 10 vagy 15  a havibérlet. Neked szerintem annyira nem.

Előzmény: kristoof (114820)
Aron_son Creative Commons License 2017.08.28 0 11 114831

félOFF

 

Valóban tudtam a választ, de ez egy költői kérdés volt, innen a három pont a kérdőjel előtt. :)

Az egészet csak azért "kérdeztem", hogy rávilágítsak olykor naponta változó, következetlen elvárásaidra (ezért is linkeltem két korábbi hozzászólásod). Hozzátéve, hogy nem irreálisak az igényeid (pl. ne lyukas kidörrentővel járjon egy busz - valóban elvárható dolog, nem illene odajutni, hogy erről szükséges legyen beszélni), csak mégsem megfelelően adod elő ezeket a köz előtt.

 

ON

Előzmény: kristoof (114800)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.28 0 2 114830

Megszakítom a III. vilàghàborút: jàrt màr koràbban villanyModulo a 241/241A/251/251A-n? Mert ma NLE-858 volt rajta délelőtt.

nohab Creative Commons License 2017.08.28 0 1 114829

Ez bármivel előfordulhat, felújítástól független (akár banális) hiba következtében is.

 

Azért is kérdeztem, mert a két másik említettnél a fényezéssel kapcsolatban vannak garancia keretében kezelésre kerülő problémák, tehát ha olyan hibát látsz ami a felújítással kapcsolatos, akkor jelezd kérlek!

Előzmény: Dr.V.ker. (114826)
Irisbus Creative Commons License 2017.08.28 -12 9 114828

Akkor majd kristoof megkér másokat, hogy adják be ezeket az igényléseket, így nem lesznek "úgy kezelve".

Előzmény: Törölt nick (114827)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.28 -8 26 114827

Ne haraudj de senkit nem fenyegetett.

Efy nyilvános fórumon leírta a véleményét amit egyébként én is osztok nagyrészben.

Előzmény: Zahnrad (114814)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2017.08.28 0 0 114826

Nem tudom mélyebben, de pénteken (vagy csütörtökön, bocsi, összemosódnak a napok) ott rohadt az Alagút utcai megállóban már reggel, és egész sokáig ott is dekkolt, amíg el nem vontatták... Meg is jegyeztem magamban, hogy ez igen, szép munka!

Előzmény: nohab (114825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!