Keresés

Részletes keresés

gorcher Creative Commons License 2017.08.14 0 13 114491

Laci bá, egy normális világban igazad lenne, de ez itt korunk BKV-ja.

 

Párduc nagyon rendes ember, biztos szép is, de nem hiszem hogy sok női műszakos lenne délpesten, akiket egy csók lehelletével munkára tudna ösztönözni (meg innen könnyű eljutni oda, hogy menjen be mindennap két órával előbb és vágja gerincre a műszakot). Nem, ez nem rajta múlik.

 

És nem azon, hogy milyen kevés az ember. És akkor most jöhet a helyettesezős duma, de nem izgat: Cinkotán a genfi romhalmokkal miért megy? Olvastátok a klímamérős cikket? Hol van hozzá képest egy VH? Sehol! Pedig bucira bántottuk azt a típust (pláne én), de mára el kell ismernem, hogy felhozták őket. Szóval van ahol megy, van ahol nem. És minden mutató, ami méri a buszágazat teljesítményét, alapján Ci a legjobb garázs. Oszt milyen típusok vannak itt is azt a 45 új autót leszámítva? És sírnak dp-n hogy nem ők kapták a Concikat. Hát még jó hogy nem, mára a felük kiadhatatlan lenne. Amúgy majd idejönnek a hibridek is, az gondolom nem hiányzik majd, de lehet kárörvendeni, hogy hogy fog lyukra futni Ci a kiadással úgy másfél-két hónap múlva.

 

Vagy Óbuda: hol jönnek olyan hírek a C1-esekről, mint egy NJV-170-ről? Sehol. Kelenföld: ő is elvan. És akkor marad valami, akit mindig tutujgatni, meg védeni kell, meg listázással fenyegetni a Dp-t szidókat. Pedig ez nálam is pajkos, kedves hsz-ekből indult, csak múlt hétre egy szörnnyé fejlődött. Ci-n ha kocsihibát írok, berendelik és megcsinálják. Ha Dp-ről írod, akkor nincs alkatrész. Nem munkaerő, alkatrész nincs. Ez a hivatalos kommunikáció. Nincs kipufogó? Egy alap fogyó alkatész egy VH-hoz, egy hónapja? Vagy az új indok most jön még csak?

 

Egy biztos, ha te, vagy én, vagy akármelyikünk így dolgozna a munkahelyén, már nem lenne ott. De nem a BKV-nál. És ez a bajom, egyedül. És erre csak egy mód maradt. Jobb nem lesz, csak rosszabb és én köszönöm, listázódni se vágyom. És ezzel mosom kezeimről délpestet.

Előzmény: trizs77 (114489)
Zahnrad Creative Commons License 2017.08.14 0 10 114490

És az utast ez mit érdekli? Fizet egy szolgáltatásért, szeretné megkapni azt az ellenértéket, amit egy másik, hasonló fővárosban közel ugyanennyiért megkap. Pont.

 

Szóval talán nem az utasnak a feladata, hogy a feletteseinek jelezze, hogy több pénz kell. Különben a választópógár dühös lesz, és szavaz. Nem oda, ahova kéne. Ezekkel szerinted az utas van kapcsolatban? Szerintem nem csak ő lehet. De ő is lehet.

Előzmény: trizs77 (114489)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.14 -4 5 114489

Mi van ha a 350 buszra van 2=kettő lakatos ?

 

Akkor vegyenek fel másikat, többet, ha arra nem kapnak pénzt ?

Pusziért ?

 

Nem ismerem (vagy azt hiszem nem ismerem) Rózsaszín Párduc urat, de ha szép ember, ha nem, az Ő által adott napi pusziért nem megy lakatos/klímaszerelő se Dél-Pestre se máshová buszt javítani.

 

----------------

 

a minap volt a TV Híradóban egy másik BKV alágazatról három riport.

Elhangzott egy kulcsmondat, amit - gondolom én - a nézők 99,9%-a meg se hallott.

 

Valahogy így hangzott :....."...A BKV év közbeni, folyamatos költségvetési csökkentései miatt, a híradóban jelzett probléma (az nem ide tartozik) elvégzésének pontos idejét, nem tudja meghatározni..."

 

Tehát nem elég, hogy nem finanszírozzák arányosan a BKV-t immár huszon éve, még év közben is csökkentik a rendelkezésükre álló pénzt.

Nehéz úgy toborozni munkavállalót Dél-Pestre és máshová is, hogy ha kínkeserves munkával végre sikerül valakit szerezni aki már látott élőben busz kipufogót, akkor a megbeszélt időben mégsem vehetem fel, mert időközben a bérkeretet elvonták.

 

Van sok olyan dolog ami nem pénz kérdés.

 - például az ablakok nyithatóságának biztosítása,

 - a klímák működésképtelenségének dokumentálása,

 - a buszok részleges, kismértékű takarítása,

 - stb.

 

 

7-es troli Creative Commons License 2017.08.14 -3 2 114488

Reméljük nem, hisz azert jópár koztes megálló van köki Ferihegy között, amit el kell látni, és nem fog mindenki külön fizetni a 100e-re, ráadásul még mindig van aki a vonatról pl kökin száll le, majd onnan óhajt a reptérre jutni. A Bkk csak nem veri szét teljesen a 200e-T...legalábbis jó lenne hinni benne...

 

Az is érdekes, hogy a 100e suritese sem történik meg, pedig egyre tobbszor olvasni a zsufoltsagarol...

 

(Á,hülye Tablet és ékezetes betű önhatalmú átírása...)

Előzmény: hamzsabusz (114486)
gorcher Creative Commons License 2017.08.14 -1 7 114487

Azt hiszem heti igeként ezt be kell másolni újra és újra. Idézem a BKV buszágazata vezetőjének szavait. Van akinek ebből az jön le, hogy csípőből idiótának néz mindannyiunkat itt a fórumon (meg a te hsz-ed alatt öttel lévő megszólalásáról is), de nekem ez is azt bizonyítja, hogy minden a legnagyobb rendben dp-n:

 

A délpesti tevékenységet számos kritika érte a közelmúltban itt. Nem kezdeném el minősíteni a jogosságot, annyi biztos, hogy a becsületesen dolgozó műszaki munkatársaknak rosszul esik.

De nem is ez a lényeg itt: úgy gondolom, hogy érdemes szeptemberben egy üzemlátogatást a topiklakóknak szervezni. Ha lehet nem sajtónyilvános módon (most nem ez a cél, bár lehet ez rugalmas), és persze regisztráltan (részletek később).

Amit tennénk: adnák egy rövid szóbeli tájékoztatást a műszaki helyzetről, külön kitérve a klíma kérdéskörre.

Utána raktár és üzemátogatás, nem patyomkinfalut szeretnénk bemutatni hanem a jelen helyzetet.

 

SzL

 

Ugye? Ha ez neked nem elég és még azt is akarod, hogy javítsák a kocsikat, akkor te valami külföldi ügynök vagy. Én inkább elfogadtam és most már leszarom az egészet. És innen üzennék a kedves "jóakaró" kollégának az altesti végekről:

 

Na, látod? Ezért!!!

Előzmény: lapaj74 (114485)
hamzsabusz Creative Commons License 2017.08.14 -4 1 114486

Szuper! :-) Akkor lassan lehet is felkészülni a BKK teljesítménycsökkentésére a 200E-n. :-(

Előzmény: Villámhetes (114465)
lapaj74 Creative Commons License 2017.08.14 0 1 114485

1 hónapja jeleztem , de azóta sincs javítva . Tegnap volt szerencsém éjfélig hallgatni 85-ön. Ment a lakótelepen azt zengett tőle minden . 

Előzmény: gorcher (114483)
kristoof Creative Commons License 2017.08.14 0 1 114484

Az NTM-420-nak pedig fűlsíketítő sípolás hallatszik a klima felől. Nem is teljesít valami jól, elég meleg volt rajta. Érdemes lenne ránézni szerintem.

gorcher Creative Commons License 2017.08.14 0 6 114483

MUU-907 @ 23E: szüksége lenne egy új kipufogóra. Nekem bejön az öblös, dobhártyaszaggató hangja, de nem biztos, hogy nekem kell tetszen. Köszi!

kristoof Creative Commons License 2017.08.14 -1 1 114482

Akkor ez az a busz, amit négy éve felújítottak? Jó sokáig bírta akkor, ezért megérte... 

Előzmény: Lucky76 (114450)
Lucky76 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 114481

Köszönöm. Így még jobban hangzik. :)

Előzmény: RózsaszínPárduc (114472)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 -8 3 114480

ha nem értheő, akkor egyértelműen és helyesen: igen, mennek a szólók a troliba

Előzmény: Törölt nick (114469)
kristoof Creative Commons License 2017.08.14 -1 3 114479

Nem azért mérnek olyan sokat az OFF VT-s C2-eseken, mert nem működik a klíma, hanem mert a BKK rosszul specifikálta a buszt és és alulméretezték a klímát. Erről elég sokszor volt szó akkoriban. 

Előzmény: Törölt nick (114474)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 -7 9 114478

Sziasztok!

 

Nem állítom, hogy minden ok nélkül, de az utóbbi időben több sajtóorgánum is kritikus hangon szól a légkondik hatékonyságáról, azonban a fellengzősen offenzív hangnemű divathullám továbbra sem engedi meg azt, hogy a gyökerüknél fogjuk meg a problémákat. Ezért aztán engedjetek meg néhány gondolatébresztő sort.

 

1, A hőségben nem csak az embereknek van melegük, de a gépeknek - esetünkben a fődaraboknak - is. Ilyenkor különösebb extra terhelés nélkül is szembe kell néznünk a hűtőkörök, kenőanyagok, motorok, váltók túlhevülésével. Különösen emelkedik az eseti meghibásodások kockázata olyan járműveknél, amelyeken - khmm... - a gyári fődarabok jellemzői nem tökéletes optimumpontokban szolgálják ki az utólagosan telepített kényelmi perifériákat. Ennek a problémának a történelmi hagyományairól lehet vitatkozni, de nem nagyon érdemes. (A rántott húst fűszerezhetjük a legkiválóbb hozzávalókkal is, attól abból még soha nem lesz kobe steak.)

Ilyen esetekben tehát hiába működnek a perifériák önmagukban, elszigetelt rendszerként vizsgálva jól, a szolgáltató kénytelen azon a kötélen egyensúlyozni, ami az alaptevékenység elláthatósága és a magasabb szolgáltatási igények kiszolgálása között feszül. (Magyarán vagy elviszi az utasokat más helyváltoztatási módnál rövidebb idő alatt, vagy egyáltalán el sem viszi.)

 

2, Köztudomású, hogy Budapesten a megállóközi távolságok igencsak rövidek - egyébként ebből a szempontból világszinten is kiváló hálózatunk van. Ennek eredménye, hogy az ajtók gyakori nyitása a legnagyobb teljesítményű légkondikat is próbára teszi. Hovatovább ez a probléma gyűrűzteti mélyebbre az 1. pont nehézségeit is. A nagyobb megállóközi távolságok egyébként nagyobb hőkibocsátással járó egyidejű kihasználtságot is eredményeznének, tehát ha feltennénk, hogy teljes mérnöki szabadságot kapunk a hálózat újratervezésére, akkor is igencsak nehéz dolgunk lenne az optimumpontok megtalálásában.

 

Zárójeles, mert a legkevésbé sem szeretnék provokatív lenni, de meggondolandó, hogy ilyen megállóközi távolságokra van-e értelme olyan légkondikat szerelni, amelyek hasznosságát gyökereiben ássuk alá (gyakori ajtónyitások, utascsere, nagyobb nyitható ablakok), miközben a ballasztjukat annak ellenére is egész évben cipelik a buszok, hogy az évben szumma 8-12 héten használjuk őket. Talán a lentebbi cikk is tanulságos a tekintetben, hogy a légkondi nélküli kocsikon akár kedvezőbb hőérzet is előállt.

 

3, Amennyiben a légkondik hibásak, azokat természetesen meg kell javítani. Ez azonban akkor lehetséges a lehető legjobb minőségben és leggyorsabban, ha:

  • az alkatrészek, anyagok időben és térben rendelkezésre állnak;
  • a javításra elegendő idő áll rendelkezésre;
  • a szükséges szakértelem, humán kapacitás rendelkezésre áll.

Azt hiszem, mindenki érzékeli, hogy ezek közül melyikeknek korlátja külső, vagy belső szabályozó, vagy nemzetközileg is ható probléma, amelyek nem feltétlenül a szolgáltatóknak róhatóak fel.

 

Összefoglalóan tehát a lényeg az, hogy csak az utolsó probléma az, hogy nem működnek a légkondik, az csak a jéghegy szabad szemmel jól látható csúcsa, amit alulról úgy lehetne olvasztani, hogy szerzünk új, a nemzetközi negatív HR trendek ellensúlyozására karbantartásra és felújításra minél igénytelenebb buszokat, azokhoz szerzünk időben pontosan érkező, megfelelő minőségű anyagokat, tartósan lekötünk hozzájuk szakértelmet és szerzünk támogatást az olyan arányú kiadásra, ami még a szükséges és átfogó javításoknak is teret engedhet. Előnyös meg az lenne, ha addig az ezeken dolgozó embereket nem nyomnánk víz alá a jéghegy csúcsának "váratlan" megpillantásakor.

(És akkor az olyan finomságokba nem mentem bele, hogy olyan elhelyezkedésű mérési pontokra állítunk minőségi mércét, amikre aztán vezérlési bemeneti mérőpontokat csak űrhajóval lehetne állítani. :-) Lehet, de ezt inkább majd csak a fenti utópia megvalósulása után...)

Előzmény: gorcher (114471)
norbee601 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 114477

Elnézést ha volt már, de a hotel Berlin előtt álldogáló BPI-191 kié lett, mi célt szolgál? "Munkagép" papír van az első szélvédő mögött, rendszám nincs rajta.

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 0 0 114476

Hátha ezáltal választ kapsz az NJV-el kapcsolatban: http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=144769706&t=9157561

Előzmény: gorcher (114475)
gorcher Creative Commons License 2017.08.14 0 2 114475

Az MHU-750-nél a páratartalom az izgalmasabb. Meg az, hogy ide is beírtam még mikor mértem az NJV-vel együtt. A VT-sek a Citarót hétfőre megcsinálták, az NJV meg még ma is ugyanúgy jár, mint másfél hete.

 

A konklúziót mindenki vonja le magának.

Előzmény: Törölt nick (114474)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 0 1 114474

Azért a felmérésből már látható, hogy az off VT is tojik a buszaira. A 4 éves Mercedes Citarokon (MHU-950) 34,6 fokot mérnek klímával. Pár év és semmivel nem lesz jobb a szolgáltatása a BKV-hoz képest. 

 

Kristófék Indexes felmérésén két délpesti Volvo érte el a "legjobb" helyezést mindkettő a 85(E)-s vonalon szolgált(FKU-939 -> 39,1 fok, FKU-940 -> 37 fok). 

Előzmény: gorcher (114471)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 0 3 114473

Metrópótlás befejeztéig ne nagyon várd, hogy egy darab VH-t is leselejteznének. Főleg, hogy a megrendelő egy kiemelt álláspontja az ap-s szolgáltatás biztosítása minden áron, és ezen az állásponton úgy sem képesek változtatni, hogy a hőségriadóban döglenek a levegőtlen ap-s buszokon az utasok. A LOV-ok egy része, és az MCA-k erősen selejtezésre szorulnak. 

Előzmény: 7-es troli (114470)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.08.14 -1 0 114472

"Egyébként akkor többé-kevésbé ténynek tekinthető, hogy a DZD-345, a 86-67 és az étkeztetőbusz tulajdonképpen egy darabban fog megújulni?"

 

Nem tekinthető ténynek. Mint ahogyan az sem, amit tegnap írt itt valaki, hogy az étkeztető busz váza valami más 280-as váza. Nem az, az eredeti, Csepel alvázszámos vázszerkezetet gyógyíttatta fel az eddigi tulajdonosa. De visszatérve az eredeti kérdésre: a DZD beltartalma az étkeztető kocsi feltámasztásához nyújt kiegészítést, a 86-67 pedig tovább várja sorsa jobbra fordulását. Nem mondtunk le róla, de egyelőre nem élvez prioritást.

Előzmény: Lucky76 (114468)
gorcher Creative Commons License 2017.08.14 0 0 114471

Krisiéknél mi is nyert? Mindegy is, nálunk délpest és nem egy Ikarusszal. Csodás élmény volt, nem feledem az NJV-t soha...

 

http://kozlekedotomeg.blog.hu/2017/08/14/hosegriado_35-39_fok_volt_legkondis_buszokon

7-es troli Creative Commons License 2017.08.14 0 2 114470

Sok kritika éri a régi szóló,csuki van hoolt a műszaki ill esztétikai állapota miatt. Ezek selejtezés ( ha már tényleg nem éri meg rajuk költeni...) mikor várható? Vagy a metropotlás miatt ez most baromi esélytelen?

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.14 -1 11 114469

egyértelműen cáfolom, ilyen szándék nincs

Előzmény: gepida09 (114457)
Lucky76 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 114468

Egyébként akkor többé-kevésbé ténynek tekinthető, hogy a DZD-345, a 86-67 és az étkeztetőbusz tulajdonképpen egy darabban fog megújulni?

 

Ez egy jó megoldás arra, hogy ne legyen "még egy" 06-71 - tudom, a 280.00-t is számtalan kombinációban el lehetne képzelni, de mondjuk a fekete kapaszkodó fekete fülkeajtóval a rajongókon kívül nemigen mondana sokat az átlag-nosztalgiautasnak -, de megmeneküljön egy korai (ööö...:)), egyedi 280-as. :)

Lucky76 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 114467
Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (114460)
Lucky76 Creative Commons License 2017.08.14 0 2 114466

Itt a 18-44-ről volt szó, amit mondjuk úgy, elfogadok "hivatalos információnak".

 

Azért hozzátettem, nem véletlenül, hogy: "akármit jelentsen is ez." :)

 

Elfogadom és nem firtatom az NCZ-540, 574 és a NUU-956 létezését is úgy, ahogy az ma "köztudott". Pedig feltehetően "eggyel több kanyar van az útvonalukban, mint a menetlevelükben". :)

 

 

 

Előzmény: HBweb hu (114451)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.13 0 14 114465

 

98-as pipa!:)

 

------

 

Üllői úton mentem köki felé,jött szembe a 100E.Még álló utasok is voltak rajta.Szépen kezdenek rászokni.

BX 59-76 Creative Commons License 2017.08.13 -1 0 114464

Gyanítom a Hibrid Volvok megérkezése után esedékes.

Előzmény: gepida09 (114457)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.13 0 0 114463

Ezt örömmel hallom. Köszi! :-)

Előzmény: 1244 (114462)
1244 Creative Commons License 2017.08.13 0 1 114462
Tényleg gyorsan visszajött, de teljeskörűt kapott, szép lett.
Előzmény: Törölt nick (114445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!