Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.08.30 0 3 114875

Játszunk el akkor ezzel a gondolattal: mennyi idő alatt lehetne lecserélni csont új kocsikra a teljes állományt, leszámítva a 76 darab szóló Conectot?

 

-------------------

 

A BKV busz állományát?

 

Ha csak közepes beszerzést számítunk akkor 5 év alatt.

 

Ha megközelítik Szépvölgyi elvtárs csúcs éveit, akkor 2,5 év alatt.

 

 

 

 

gorcher Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114874

Játszunk el akkor ezzel a gondolattal: mennyi idő alatt lehetne lecserélni csont új kocsikra a teljes állományt, leszámítva a 76 darab szóló Conectot? Ugye most szeptemberben 708 kocsit fog kiadni a BKV, az állomány az... nyilván sokkal több, de ha új kocsid van, akkor nem kell feltétlenül akkora tartalékos szám, mint ma. Illetve a mai teljes állományban jócskán van IK többlet is, ami ki fog futni. Legyen mondjuk 850 kocsi a szükséglet, ebből ugye 76 megvan, tehát:

 

ha ma azt mondanák, hogy oké kedves BKV, lecserélhetitek a buszállományokat, akkor mennyi idő alatt lenne meg a tendereztetés, szerződés, gyártás, átvétel és mikorra jönne meg a 784. és utolsó autó? Meg lenne ez 2021-re, ismerve a magyar bürokráciában dúló áldatlan viszonyokat?

Előzmény: nohab (114871)
hamzsabusz Creative Commons License 2017.08.30 0 2 114873

Leginkább majd a politika megmondja, hogy a lejáró szerződések után is lesz-e kiszervezés, vagy esetleg visszakapja a BKV; (én az utóbbinak örülnék). Az üzemeltetés gazdaságosságát meg lehet kommunikálni így is, úgy is, nézőpont kérdése. A majdani rendelkezésre álló források tekintetében (pl. ha nem adnak, nem járulnak hozzá odafent új járművek beszerzéséhez, akkor azt kommunikálják, hogy a szolgáltatás vásárlás az olcsóbb, mert az folyamatosan kell fizetni, nem pedig egyszerre kiadni sokat új saját járművekre. (Mintha a külső szolgáltató nem hitelből, folyamatos visszafizetéssel venné a járműveket...) Megítélés, lobbiérdekek, és ettől fogva szándék kérdése az egész kiszervezés, nem pedig annyira a hatékony üzemeltetés és gazdasági racionalitás.

Előzmény: nohab (114871)
FKU-911 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114872

A 466-nál nem a fényezésre gondoltam, hanem inkább olyanokra, amiknem szokták a külsős munka részét képezni. Gyenge motor, rossz váltó, pattogó B tengely, és főleg a gyorsításnál keletkező hangorkán.

Előzmény: nohab (114829)
nohab Creative Commons License 2017.08.29 0 2 114871

Új busz pedig a 31 Conci után a fasorban sincs jelenleg.

 

Azért 2020-ig még sok víz lefolyik a Dunán.

Előzmény: gorcher (114866)
gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 8 114870

Rövid ez az idő ahhoz, hogy a szóló Conectokon kivül mindent lecseréljenek (igen, a Modulokat is), szóval jól jöhetnek. De legyen igazad.

 

Azt pedig erősen kétlem, hogy ne tudnák elüzemeltetni a C2-eseket!

Előzmény: Dante001 (114867)
kristoof Creative Commons License 2017.08.29 -22 5 114869

Teljesen igazad van. Ráadásul a 161 C2 "túl igényes" kocsi lenne a BKV-nak. Teljesen biztos vagyok abban, hogy 2021-ben is nehézséget okozna a BKV-nak C2-őt üzemeltetni.

Előzmény: Dante001 (114867)
kristoof Creative Commons License 2017.08.29 -7 1 114868

Nagyszerű. Az anyósülést nem építették vissza? :-)

Előzmény: Aron_son (114865)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 9 114867

Ez is jogos, de akkor megint ott vagyunk ami miatt most szenved a BKV: megveszik 8-10 évesen, lesz még benne egy 5-6-7 év, aztán azt is cserélni kell. Ez megint csak a tologatása lenne az új járműbeszerzésnek.

 

A legjobb az lenne hogy lejár a szerződés, a BKK újból meghirdeti a vonalakat, aztán a BKV nyer a tökre olcsó ajánlatával...mert ugye mindig azt bizonygatják hogy ők olcsóbban tudnak szolgáltatni. 4 év múlva lehet bizonyítani :P

Előzmény: gorcher (114866)
gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 7 114866

Ha nyolc éves Conectoról lenne szó, le se írtam volna. De a 150 C2-est én nem dobnám ki ennyi idősen. Gondoljatok bele, a BKV-nál ma is üzemelő használt típusok közül még mennyi lesz forgalomban kevesebb, mint négy év múlva úgy, hogy a metró pótlás legalább 2020-ig fog tartani. Új busz pedig a 31 Conci után a fasorban sincs jelenleg.

Előzmény: kristoof (114864)
Aron_son Creative Commons License 2017.08.29 0 6 114865

Nem tudom, szerepelt-e már: villany Moduloban először láttam "zárt" vezetőfülkét. NLE-861-en nagyjából az első kerékdob feléig "le lett zárva", onnan nyílik balra a fülkeajtó. Az üvegfal magassága nagyjából 175-180 centi (a padlótól mérve).

kristoof Creative Commons License 2017.08.29 -6 6 114864

Azért nagyon remélem, hogy 2021-ben már nem ott fogunk tartani, hogy a BKV-nak nyolcéves buszokra kell lecsapnia. 

Előzmény: gorcher (114858)
netinvestor1221 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 114863

Óbudára fognak még kerülni új buszok?(PDB,NNE sorozat)

Bence Vér Creative Commons License 2017.08.29 -2 6 114862

A fotók

Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 114861

Igen? Akkor az inkább füstölés volt csak mint tűz.

Előzmény: Törölt nick (114859)
Bence Vér Creative Commons License 2017.08.29 -1 11 114860

Fotók a hűvösvölgyi villamospótlásban résztvevő FJX volvókról

 

FJX-203 felújítottból tegnap előtt este a motornál lévő ülésen ültem mikor az ölembe esett a képen látható csavar a képen látható helyről ( különben nem értem hogy egy felújított kocsin a motor szekrénye és az oldalablak találkozásánál lévő rész miért olyan rosszul néz ki mint a fel nem újitottakon, 3 féle csavar, rossz illeszkedés, menetbeerőltetett más csavarok)

 

Emelett a többi kocsin kitépett újságpapírból készített tömítések, FJX-215 ön leszakadt kapaszkodó a 4. ajtón, légkondi légrácsa leszakadva ami egész úton hozzá-hozzá csapódik a tetőhöz. Légkondit csak kétszer tapasztaltam FJX volvón az egész pótlás alatt. De legalább full ap. Vagy majdnem. Sokkal jobb volt felújított 435 tel meg 280 nal utazni mint ezekkel.

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.29 0 4 114859

A villanyModulot már rég megcsinálták, tegnap 191/F2 volt.

Előzmény: Dante001 (114850)
gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 3 114858

Dede, csak hát ahogy elnéztem azt a táblázatot, nem nagyon érné meg. Ráadásul addigra már közel sem a mai színvonalat fogják képviselni azok a kocsik, sokkal alacsonyabb díjért meg egy magánvállalkozás nem fogja vállalni.

 

Mekkora értékcsökkenéssel lehetne számolni egy 8 éves C2-nél vajon? Fele, vagy kevesebb lenne csak használtan az áruk, mint új korukban?

Előzmény: Dante001 (114857)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 2 114857

2 év hosszabbítási lehetőség van azon a szerződésen is, nem?

Előzmény: Törölt nick (114856)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114856

Pontosan. Elvileg idén kezdődik a metrópótlás, és talán 2020-ra befejeződik, tehát kb. egy időben, mint amikor a Citarok szerződése lejár (2021). Nagy valószínűséggel, mivel a Vitézy klán távozott, ezért a VT-s Bogáncs nem biztos, hogy túl éli 2021 után. 

Előzmény: gorcher (114855)
gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 8 114855

Na most lehet le fogtok lőni, de azt a 150 Citarót én nem hagynám futni a BKV helyében, ha és majd úgy alakulnak a dolgok a VT-s szerződés lejártakor, ahogy sokan gondoljuk. Még most sincsenek egyáltalán szar állapotban és nem egy használt típust ki lehetne váltani velük (IK-t már azért nem, mert 2021 körül már valószínűleg nem lesz egy sem forgalomban, vagy csak az a minimális számú tartalék, amiről volt szó pár hónapja).

Előzmény: Törölt nick (114853)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 3 114854

Azért végletekig lesajnálni sem kell őket, mert megint el lett engedve a 60 milliárdos adósságuk.

 

Szerintem ez a pofon kellett nekik anno, mert így rájöttek hogy elég egy kis fordulat, és pillanatok alatt el lehet venni tőlük mindent, közel sem vannak annyira bebetonozva mint hiszik. Ez talán ösztönzőleg hatott a cégre, hogy jobban csinálja azt amit csinál...

Előzmény: Törölt nick (114853)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.29 0 15 114853

Tudod, pontosan egy éve, amikor az volt a kérdés fővároson belül, hogy kiszervezzék-e a metrópótlást, vagy a BKV bonyolítsa le, akkor a pénz kérdés közre játszott a döntés meghozatalában. 

 

Ha megtörtént volna a pótlóbuszok miatti kiszervezés éves szinten 2 milliárddal, tízéves távlatban viszont 23 milliárd forinttal lett volna drágább, mintha a BKV végezné. Ezért Tarlós garanciát kért a kormánytól, hogy ha már az indokolatlan kiszervezést támogatják a Solarisos opció helyett, akkor adjon garanciát arra kormány, hogy a kiszervezés általi többletköltségeket állja. Addig ment a cirkusz, amíg tavaly ősz közepén Tarlós beintett a kormány felé, és a BKV-t bízta meg a többletjárművek biztosításával, plusz kismértékben a VT-t is. 

 

Nekem nincs bajom a VT-el, de az marhára idegesít engem, amikor olyan véleményekkel/indoklással találkozom, hogy bezzeg a VT... 

A BKV és a VT sajnos nem egy lapon említhető, több szempontból is. Ne hasonlítsuk össze egy piaci szereplőt, aki mögött részben egy tőke erős német Deutsche Bahn áll, és aki a közszolgáltatást, csak kedvező feltételek mellett vállalják el. Ott a BKV, amiben a múlt hibái még némileg benne maradt, és akinek 2011-2013 környékén amikor kellett volna segítség, akkor nem kapott, helyette a kiszervezést támogatták ezerrel. Hogy vegye fel egy alul finanszírozott önkormányzati társaság a versenyt egy részben tőke erős nyugati piaci szereplővel? 

 

Nem csodálkoznék azon sem, ha pénzhiányra hivatkozva eltűnnének 4 év múlva a VT-s Citarok Budapestről. Hiába teszel fel állandóan elfogult kérdéseket, mindenki tudja, hogy nem egy tálból kap enni a VT és a BKV. Ami egyrészről érthető, hogy egy piaci vállalat csak nyereséges üzleteket vállal el, ezért is kénytelen a BKK a VT-nek kedvező módon fizetni. 

Előzmény: g86 (114849)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114852

Egy tavalyi Bolla Tibor előadásban az van, hogy a BKV már olcsóbban tud(na) szolgáltatni mint a versenytársak. A konszolidáció után akkor ez már igaz?

 

 

www.ktenet.hu/download.php?edid=1115

Előzmény: htibor (114851)
htibor Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114851

Számok, tévhitek, indoklások, magyarázatok, állítások és hitvallások 3 évvel ezelőttről...

http://nol.hu/belfold/lopva-emelt-arakat-a-vt-arriva-1500683

Előzmény: g86 (114849)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 -1 5 114850

Napi tüzes kérdések:

 

A tüzes villanymoduloval mi lesz? Mivel a gyár embereinél ütött ki a tűz, javítják gariba?

 

A tüzes Karsannal mi lesz? Gondolom újat nem adnak a helyébe. Kinek a hibája miatt volt kiiktatva a tűzoltó berendezés, kiderült?

g86 Creative Commons License 2017.08.29 -14 2 114849

Halál unalmas már egyetlen számérték nélkül évek óta ezt olvasni, hogy a VT jobban meg van fizetve, mint a BKV. 

Előzmény: Törölt nick (114842)
gorcher Creative Commons License 2017.08.29 0 0 114848

A két előző adag szóló Conectoba bele lehet építeni azt a szerkezetű ajtót egyáltalán, ami az újonnan jött 15 darabon van? Vagy újat kell tervezni ahhoz a 30 kocsihoz?

Előzmény: nohab (114844)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.29 -2 0 114847

Miért, a sok 0-ra írt 15 éves használt kocsik olyan nagy km költséggel futnak?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (114846)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.08.29 0 5 114846

Mert csődbe menne a BKK és a főváros.

Előzmény: Dante001 (114843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!