A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Játszunk el akkor ezzel a gondolattal: mennyi idő alatt lehetne lecserélni csont új kocsikra a teljes állományt, leszámítva a 76 darab szóló Conectot? Ugye most szeptemberben 708 kocsit fog kiadni a BKV, az állomány az... nyilván sokkal több, de ha új kocsid van, akkor nem kell feltétlenül akkora tartalékos szám, mint ma. Illetve a mai teljes állományban jócskán van IK többlet is, ami ki fog futni. Legyen mondjuk 850 kocsi a szükséglet, ebből ugye 76 megvan, tehát:
ha ma azt mondanák, hogy oké kedves BKV, lecserélhetitek a buszállományokat, akkor mennyi idő alatt lenne meg a tendereztetés, szerződés, gyártás, átvétel és mikorra jönne meg a 784. és utolsó autó? Meg lenne ez 2021-re, ismerve a magyar bürokráciában dúló áldatlan viszonyokat?
Leginkább majd a politika megmondja, hogy a lejáró szerződések után is lesz-e kiszervezés, vagy esetleg visszakapja a BKV; (én az utóbbinak örülnék). Az üzemeltetés gazdaságosságát meg lehet kommunikálni így is, úgy is, nézőpont kérdése. A majdani rendelkezésre álló források tekintetében (pl. ha nem adnak, nem járulnak hozzá odafent új járművek beszerzéséhez, akkor azt kommunikálják, hogy a szolgáltatás vásárlás az olcsóbb, mert az folyamatosan kell fizetni, nem pedig egyszerre kiadni sokat új saját járművekre. (Mintha a külső szolgáltató nem hitelből, folyamatos visszafizetéssel venné a járműveket...) Megítélés, lobbiérdekek, és ettől fogva szándék kérdése az egész kiszervezés, nem pedig annyira a hatékony üzemeltetés és gazdasági racionalitás.
A 466-nál nem a fényezésre gondoltam, hanem inkább olyanokra, amiknem szokták a külsős munka részét képezni. Gyenge motor, rossz váltó, pattogó B tengely, és főleg a gyorsításnál keletkező hangorkán.
Teljesen igazad van. Ráadásul a 161 C2 "túl igényes" kocsi lenne a BKV-nak. Teljesen biztos vagyok abban, hogy 2021-ben is nehézséget okozna a BKV-nak C2-őt üzemeltetni.
Ez is jogos, de akkor megint ott vagyunk ami miatt most szenved a BKV: megveszik 8-10 évesen, lesz még benne egy 5-6-7 év, aztán azt is cserélni kell. Ez megint csak a tologatása lenne az új járműbeszerzésnek.
A legjobb az lenne hogy lejár a szerződés, a BKK újból meghirdeti a vonalakat, aztán a BKV nyer a tökre olcsó ajánlatával...mert ugye mindig azt bizonygatják hogy ők olcsóbban tudnak szolgáltatni. 4 év múlva lehet bizonyítani :P
Ha nyolc éves Conectoról lenne szó, le se írtam volna. De a 150 C2-est én nem dobnám ki ennyi idősen. Gondoljatok bele, a BKV-nál ma is üzemelő használt típusok közül még mennyi lesz forgalomban kevesebb, mint négy év múlva úgy, hogy a metró pótlás legalább 2020-ig fog tartani. Új busz pedig a 31 Conci után a fasorban sincs jelenleg.
Nem tudom, szerepelt-e már: villany Moduloban először láttam "zárt" vezetőfülkét. NLE-861-en nagyjából az első kerékdob feléig "le lett zárva", onnan nyílik balra a fülkeajtó. Az üvegfal magassága nagyjából 175-180 centi (a padlótól mérve).
Fotók a hűvösvölgyi villamospótlásban résztvevő FJX volvókról
FJX-203 felújítottból tegnap előtt este a motornál lévő ülésen ültem mikor az ölembe esett a képen látható csavar a képen látható helyről ( különben nem értem hogy egy felújított kocsin a motor szekrénye és az oldalablak találkozásánál lévő rész miért olyan rosszul néz ki mint a fel nem újitottakon, 3 féle csavar, rossz illeszkedés, menetbeerőltetett más csavarok)
Emelett a többi kocsin kitépett újságpapírból készített tömítések, FJX-215 ön leszakadt kapaszkodó a 4. ajtón, légkondi légrácsa leszakadva ami egész úton hozzá-hozzá csapódik a tetőhöz. Légkondit csak kétszer tapasztaltam FJX volvón az egész pótlás alatt. De legalább full ap. Vagy majdnem. Sokkal jobb volt felújított 435 tel meg 280 nal utazni mint ezekkel.
Dede, csak hát ahogy elnéztem azt a táblázatot, nem nagyon érné meg. Ráadásul addigra már közel sem a mai színvonalat fogják képviselni azok a kocsik, sokkal alacsonyabb díjért meg egy magánvállalkozás nem fogja vállalni.
Mekkora értékcsökkenéssel lehetne számolni egy 8 éves C2-nél vajon? Fele, vagy kevesebb lenne csak használtan az áruk, mint új korukban?
Pontosan. Elvileg idén kezdődik a metrópótlás, és talán 2020-ra befejeződik, tehát kb. egy időben, mint amikor a Citarok szerződése lejár (2021). Nagy valószínűséggel, mivel a Vitézy klán távozott, ezért a VT-s Bogáncs nem biztos, hogy túl éli 2021 után.
Na most lehet le fogtok lőni, de azt a 150 Citarót én nem hagynám futni a BKV helyében, ha és majd úgy alakulnak a dolgok a VT-s szerződés lejártakor, ahogy sokan gondoljuk. Még most sincsenek egyáltalán szar állapotban és nem egy használt típust ki lehetne váltani velük (IK-t már azért nem, mert 2021 körül már valószínűleg nem lesz egy sem forgalomban, vagy csak az a minimális számú tartalék, amiről volt szó pár hónapja).
Azért végletekig lesajnálni sem kell őket, mert megint el lett engedve a 60 milliárdos adósságuk.
Szerintem ez a pofon kellett nekik anno, mert így rájöttek hogy elég egy kis fordulat, és pillanatok alatt el lehet venni tőlük mindent, közel sem vannak annyira bebetonozva mint hiszik. Ez talán ösztönzőleg hatott a cégre, hogy jobban csinálja azt amit csinál...
Tudod, pontosan egy éve, amikor az volt a kérdés fővároson belül, hogy kiszervezzék-e a metrópótlást, vagy a BKV bonyolítsa le, akkor a pénz kérdés közre játszott a döntés meghozatalában.
Ha megtörtént volna a pótlóbuszok miatti kiszervezés éves szinten 2 milliárddal, tízéves távlatban viszont 23 milliárd forinttal lett volna drágább, mintha a BKV végezné. Ezért Tarlós garanciát kért a kormánytól, hogy ha már az indokolatlan kiszervezést támogatják a Solarisos opció helyett, akkor adjon garanciát arra kormány, hogy a kiszervezés általi többletköltségeket állja. Addig ment a cirkusz, amíg tavaly ősz közepén Tarlós beintett a kormány felé, és a BKV-t bízta meg a többletjárművek biztosításával, plusz kismértékben a VT-t is.
Nekem nincs bajom a VT-el, de az marhára idegesít engem, amikor olyan véleményekkel/indoklással találkozom, hogy bezzeg a VT...
A BKV és a VT sajnos nem egy lapon említhető, több szempontból is. Ne hasonlítsuk össze egy piaci szereplőt, aki mögött részben egy tőke erős német Deutsche Bahn áll, és aki a közszolgáltatást, csak kedvező feltételek mellett vállalják el. Ott a BKV, amiben a múlt hibái még némileg benne maradt, és akinek 2011-2013 környékén amikor kellett volna segítség, akkor nem kapott, helyette a kiszervezést támogatták ezerrel. Hogy vegye fel egy alul finanszírozottönkormányzati társaság a versenyt egy részben tőke erős nyugati piaci szereplővel?
Nem csodálkoznék azon sem, ha pénzhiányra hivatkozva eltűnnének 4 év múlva a VT-s Citarok Budapestről. Hiába teszel fel állandóan elfogult kérdéseket, mindenki tudja, hogy nem egy tálból kap enni a VT és a BKV. Ami egyrészről érthető, hogy egy piaci vállalat csak nyereséges üzleteket vállal el, ezért is kénytelen a BKK a VT-nek kedvező módon fizetni.
A két előző adag szóló Conectoba bele lehet építeni azt a szerkezetű ajtót egyáltalán, ami az újonnan jött 15 darabon van? Vagy újat kell tervezni ahhoz a 30 kocsihoz?