A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Másik kérdés: a V187 hétvégéken miért nincs kiadva? Akadálya nem lenne, már BKV-tulajdon teljeskörűen, ehhez képest... Holnaptól viszont visszatér a 7-esre.
Csak ne megint a régi "Demszkys" mantra jöjjön elő, hogy legalább ezer új buszt kellene lecserélni de most azonnal és egyszerre. Ja, hogy hát ez nagyon sok, ennyire nincs pénz. (Akkor inkább most 1et sem veszünk.) Ezzel szemben az lenne az előremutató, ha tervezetten minden évben 100 új busz beszerzésre kerülne, s így ~10 évesen minden jármű újra cserélődne, nagyjából pont még a jármű teljes generáligénye előtt.
Pontosan. Meg az 1000 új busszal pár év múlva megint ott leszünk, hogy van 1000 darab vállalhatatlan szar az utcán.
Ugyan OFF játgántról van szó, de pl. A MOS-247, MOS-252 jócskán 315 ezer km felett vannak. Napi kilóméter mondjuk 400 km és felette van, de a viszonylat típusától, sűrűségéről, hosszától és még ezeregy opció által változhat. Szerintem az 5, 96-296, 104-204, 20E, 30-30A230 állandó buszai kitűnnek a többi kocsi közül kilóméterben.
Pl. Amelyik csak 220-as vagy 147-est megy, jóval kevesebb kilómétert megy mint a társai.
Ennyit biztosan nem mennek/mentek a BKV Conecto-i évente
Amit most itt konkrétan látok az az, hogy az utolsó két teljes hónap adata alapján 19.099, 18.952, 18.302, 17.917, 17.496, 17.333, 17.050, 17.025 stb. kilométer volt az első stokkos gépek két havi futása (június-július). Ez 61 nap, egyszerű osztással kijön a napi matek erre a 3/4-ében kiiktatásos két hónapra.
ha azt az alapvetést nézzük, hogy egy városi busz évente 60 ezret megy.
Alapvetésnek jó, de ez nem jelenti azt, hogy egyes divíziók átlaga ettől nem térhet el jelentősen. És még attól az átlagtól is lehetnek felfelé és lefelé is eltérések.
Valami nem stimm: nekem kicsit soknak tűnik két év alatt 300 ezer egy buszba (a legöregebb BKV-s Conectok is két évesek). Jobb esetben is 120 ezer km-ről beszélünk, ha azt az alapvetést nézzük, hogy egy városi busz évente 60 ezret megy.
Csak ne megint a régi "Demszkys" mantra jöjjön elő, hogy legalább ezer új buszt kellene lecserélni de most azonnal és egyszerre. Ja, hogy hát ez nagyon sok, ennyire nincs pénz. (Akkor inkább most 1et sem veszünk.) Ezzel szemben az lenne az előremutató, ha tervezetten minden évben 100 új busz beszerzésre kerülne, s így ~10 évesen minden jármű újra cserélődne, nagyjából pont még a jármű teljes generáligénye előtt.
Nem akarok beleszólni, de nem érzed, h néha sok belőled? Ha így folytatod mindenkit elüldözöl a fórumról, aki értelmesen hozzá tud szólni a dolgokhoz, mert nincs kedve veled parttalan vitát folytatni! Kicsit menj valahová, kapcsolódj ki, olvass, focizz, csinálj bármit, csak felejtsd el a buszokat ha csak egy kis időre is :/
Az is igaz, hogy a Conectoink kilencvensokszázalékos rendelkezésre állással mennek Cinkotán, nem egy 300 e km-be fut bele, a töréseken és a kisebb és kezelt garanciális gondokon túl semmi probléma velük...
Ez nagyon jól hangzik, meg meg is veregethetjük egymás vállát, hogy milyen fasza nép voltunk egykor, de attól még nem igaz. Ott is volt egy megrendelésállomány, és az Ikarus pont a magyar vevőit tolta le a legjobban, mondván, azok ráérnek. Szóval a kérdés az Ikarus esetében úgy szólt volna, hogy mikor fut ki a megrendelésállomány olyan alacsony szintre, hogy méltóztassanak nekiállni az első kocsik gyártásának.
Gondolatkísérletnek nem rossz. Az biztos, hogy az összes lekötött kapacitásukkal szemben ez a gyártóknak egy olyan presztízsértékű eladás lenne, amely egy mai-év végi eredményhirdetés esetén akár 2018 végére garantálnák a kész buszokat.
Ez valamilyen szinten talán biztosítaná is a verseny tisztaságát, ezáltal a közbeszerzés gyors lebonyolítását is. Nyilvánvaló, hogy a nagy gyárak olyan jogi felkészültséggel figyelnék az eljárást, amellyel szemben a politika erőtlennek bizonyulna. Márpedig a jelenlegi hatalom pont az erőből ért egyedül igazán.
Tehát abszolút esélytelen. Akkor viszont lehet mégse kéne hagyni futni a C2-eseket, ha úgy alakulnak a dolgok. Biztos jobb állapotban lesznek, mint az akkor még biztosan futó használt típusok nagyja.