Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114906

Másik kérdés: a V187 hétvégéken miért nincs kiadva? Akadálya nem lenne, már BKV-tulajdon teljeskörűen, ehhez képest... Holnaptól viszont visszatér a 7-esre.

08-73 Creative Commons License 2017.08.31 -2 0 114905

LYR-131 mai nappal selejt. Valaki tudja, miért?

norbee601 Creative Commons License 2017.08.31 0 5 114904

Csak ne megint a régi "Demszkys" mantra jöjjön elő, hogy legalább ezer új buszt kellene lecserélni de most azonnal és egyszerre. Ja, hogy hát ez nagyon sok, ennyire nincs pénz. (Akkor inkább most 1et sem veszünk.) Ezzel szemben az lenne az előremutató, ha tervezetten minden évben 100 új busz beszerzésre kerülne, s így ~10 évesen minden jármű újra cserélődne, nagyjából pont még a jármű teljes generáligénye előtt.

 


Pontosan. Meg az 1000 új busszal pár év múlva megint ott leszünk, hogy van 1000 darab vállalhatatlan szar az utcán.

Előzmény: hamzsabusz (114890)
rusenuxu Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114903

A 30A/230 közelébe megy azért. Igaz csak hétvégén.

Előzmény: 6243 (114902)
6243 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114902

Ok, az imént felsorolt járatok közelébe se megy szóló conecto.

Előzmény: BX 59-76 (114901)
BX 59-76 Creative Commons License 2017.08.31 -2 1 114901

Ugyan OFF játgántról van szó, de pl. A MOS-247, MOS-252 jócskán 315 ezer km felett vannak. Napi kilóméter mondjuk 400 km és felette van, de a viszonylat típusától, sűrűségéről, hosszától és még ezeregy opció által változhat. Szerintem az 5, 96-296, 104-204, 20E, 30-30A230 állandó buszai kitűnnek a többi kocsi közül kilóméterben.

Pl. Amelyik csak 220-as vagy 147-est megy, jóval kevesebb kilómétert megy mint a társai.

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.08.31 -3 4 114900

Budapest útjain csak az nem lesz előbb-utóbb kontaktos, amit betonkockába öntesz.

Előzmény: Törölt nick (114893)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.31 0 12 114899

 

Pipa!:)

nohab Creative Commons License 2017.08.30 0 2 114898

Ennyit biztosan nem mennek/mentek a BKV Conecto-i évente

 

Amit most itt konkrétan látok az az, hogy az utolsó két teljes hónap adata alapján 19.099, 18.952, 18.302, 17.917, 17.496, 17.333, 17.050, 17.025 stb. kilométer volt az első stokkos gépek két havi futása (június-július). Ez 61 nap, egyszerű osztással kijön a napi matek erre a 3/4-ében kiiktatásos két hónapra.

Előzmény: Il Leone (114896)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114897

Bocsánat, két évről volt szó, a 300 ezer helyett 200 ezer lesz a vége az okfejtésnek.

Előzmény: Il Leone (114896)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.30 -1 0 114896

Most vegyünk egy reális számot.

 

Mondjuk legyen egy busz napi fordája 250 km hosszúságú.

 

Új eszközről lévén szó, az év minden napjára adjuk ki egy ilyen fordába.

 

Ebben az esetben 91250 km-et megy a kocsi egy évben, ekkor három év alatt ment a kocsi kb. 275 ezer km-t.

 

Ennyit biztosan nem mennek/mentek a BKV Conecto-i évente, tehát három év alatt azért inkább reális a 200 ezer km.

 

A csuklós Volvokba nem tett három év alatt a BKV átlagosan 300 ezer km-t emlékeim szerint.

 

Előzmény: nohab (114894)
08-73 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114895

A 300 ezer viszont így is sok :) Az olyan, mintha a busz a bő 2 év alatt kb egyfolytában ment volna és csak tankolásokra állt volna meg :)

Előzmény: nohab (114894)
nohab Creative Commons License 2017.08.30 0 2 114894

ha azt az alapvetést nézzük, hogy egy városi busz évente 60 ezret megy.

 

Alapvetésnek jó, de ez nem jelenti azt, hogy egyes divíziók átlaga ettől nem térhet el jelentősen. És még attól az átlagtól is lehetnek felfelé és lefelé is eltérések.

Előzmény: 08-73 (114892)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114893

NLE-855@27

Belső monitor valszeg döglött, vagy kontakthibás a csatlakozó. 

08-73 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114892

Valami nem stimm: nekem kicsit soknak tűnik két év alatt 300 ezer egy buszba (a legöregebb BKV-s Conectok is két évesek). Jobb esetben is 120 ezer km-ről beszélünk, ha azt az alapvetést nézzük, hogy egy városi busz évente 60 ezret megy.

Előzmény: Dante001 (114891)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114891

Oh, 2 év alatt 300e? A millióhoz elég 6-7 év csupán?

Előzmény: Törölt nick (114886)
hamzsabusz Creative Commons License 2017.08.30 0 9 114890

Csak ne megint a régi "Demszkys" mantra jöjjön elő, hogy legalább ezer új buszt kellene lecserélni de most azonnal és egyszerre. Ja, hogy hát ez nagyon sok, ennyire nincs pénz. (Akkor inkább most 1et sem veszünk.) Ezzel szemben az lenne az előremutató, ha tervezetten minden évben 100 új busz beszerzésre kerülne, s így ~10 évesen minden jármű újra cserélődne, nagyjából pont még a jármű teljes generáligénye előtt.

Előzmény: ujfigura (114881)
dani1988 Creative Commons License 2017.08.30 0 24 114889

Nem akarok beleszólni, de nem érzed, h néha sok belőled? Ha így folytatod mindenkit elüldözöl a fórumról, aki értelmesen hozzá tud szólni a dolgokhoz, mert nincs kedve veled parttalan vitát folytatni! Kicsit menj valahová, kapcsolódj ki, olvass, focizz, csinálj bármit, csak felejtsd el a buszokat ha csak egy kis időre is :/

Előzmény: kristoof (114887)
kristoof Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114888

Valamint az MAN, Solaris, Scania. 

Előzmény: gorcher (114885)
kristoof Creative Commons License 2017.08.30 -16 0 114887

Pontosan ezért írtam, amit. A VT Conectói jobbak lennének. :-)

Előzmény: Törölt nick (114886)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 17 114886

Biztos igazad van Kristóf.

Az is igaz, hogy a Conectoink kilencvensokszázalékos rendelkezésre állással mennek Cinkotán, nem egy 300 e km-be fut bele, a töréseken és a kisebb és kezelt garanciális gondokon túl semmi probléma velük...

Előzmény: kristoof (114869)
gorcher Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114885

Kinek lenne erre egyáltalán kapacitása? Mercedes, Volvo és ennyi?

Előzmény: ujfigura (114880)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114884

Ezek ritkább alkalmak voltak.Apám közel volt a "tűzhöz",termelési főosztályvezető-helyettes volt.

Előzmény: ujfigura (114883)
ujfigura Creative Commons License 2017.08.30 0 3 114883

Az meg a mi pechünk, hogy mindig volt egy ilyen alkalom:))

Előzmény: Villámhetes (114882)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.30 -1 4 114882

és az Ikarus pont a magyar vevőit tolta le a legjobban, mondván, azok ráérnek.

 

Ez ebben a formában nem igaz,én 5 évet,apám 30-at húzott le az Ikarus-nál.Most megkérdeztem őt,előny 2 esetben lehetett:

 

-Valutás vásárlás(pl. Kuvait)

 

-Baráti ország helyi ünnepére való szállítás.

Előzmény: ujfigura (114881)
ujfigura Creative Commons License 2017.08.30 0 5 114881

Ez nagyon jól hangzik, meg meg is veregethetjük egymás vállát, hogy milyen fasza nép voltunk egykor, de attól még nem igaz. Ott is volt egy megrendelésállomány, és az Ikarus pont a magyar vevőit tolta le a legjobban, mondván, azok ráérnek. Szóval a kérdés az Ikarus esetében úgy szólt volna, hogy mikor fut ki a megrendelésállomány olyan alacsony szintre, hogy méltóztassanak nekiállni az első kocsik gyártásának.

Előzmény: Villámhetes (114879)
ujfigura Creative Commons License 2017.08.30 0 1 114880

Gondolatkísérletnek nem rossz. Az biztos, hogy az összes lekötött kapacitásukkal szemben ez a gyártóknak egy olyan presztízsértékű eladás lenne, amely egy mai-év végi eredményhirdetés esetén akár 2018 végére garantálnák a kész buszokat.

Ez valamilyen szinten talán biztosítaná is a verseny tisztaságát, ezáltal a közbeszerzés gyors lebonyolítását is. Nyilvánvaló, hogy a nagy gyárak olyan jogi felkészültséggel figyelnék az eljárást, amellyel szemben a politika erőtlennek bizonyulna. Márpedig a jelenlegi hatalom pont az erőből ért egyedül igazán.

Előzmény: gorcher (114874)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.30 0 6 114879

Ezt a mennyiséget az Ikarus fénykorában 1 hónapon(!) belül legyártotta volna...

Előzmény: gorcher (114874)
gorcher Creative Commons License 2017.08.30 0 2 114878

Tehát abszolút esélytelen. Akkor viszont lehet mégse kéne hagyni futni a C2-eseket, ha úgy alakulnak a dolgok. Biztos jobb állapotban lesznek, mint az akkor még biztosan futó használt típusok nagyja.

Előzmény: Fradista Utazó (114876)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.30 0 2 114877

Az álmodozási-tökölési  együtthatót, valóban nem számoltam bele.

Előzmény: Fradista Utazó (114876)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!