A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Világgazdaság mai cikke, hogy legkésőbb novemberig elindul az északi szakasz felújítása.
"Várhatóan október végén, november elején kezdődik a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. A kivitelezési munkálatok pontos ütemezése a vállalkozási szerződések aláírása után történik. A szerződéskötésre augusztus végén, szeptember elején kerülhet sor tette hozzá a BKV, a szerződéses ár pedig mintegy 24,1 milliárd forint."
Buszpótlással kapcsolatban:
"A BKV már egy ideje tisztában van azzal, hogy a cégnek kell biztosítania azokat a buszokat, amelyekkel a felújítás ideje alatt szállítják az utasokat. A metrópótlási feladatokra való felkészülés jegyében, valamint a folyamatosan szükségessé váló selejtpótlás miatt tavaly november óta több tucat új buszt állított forgalomba a közlekedési társaság: legutóbb idén júliusban 15 új szóló Mercedes-Benz Conectót, előtte, júniusban pedig 31 új csuklós Mercedes-Benz Conectót. Mindezeken túl egy tucat használt buszt is forgalomba állítottak, jelenleg is több mint ötvenet üzemeltetnek be. Ebből a legnagyobb tétel, negyven darab hibrid, szóló Volvo, de végeztek 12 Ikarus 280-as és 11 Ikarus 435-ös felújításával is. További új és használt buszokat is vásárolna a BKV. Ha az új járművekre vonatkozó közbeszerzési pályázatokon a műszaki tartalomnak megfelelő és az európai konkurenseknél kedvezőbb árú magyar termék kerül ki nyertesként, akkor a BKV Zrt. továbbra is elkötelezett a hazai autóbuszgyártás mellett hangsúlyozta a cég."
Ezek szerint a TE-t is kiírják végre hamarosan:
"A BKK a metrópótlásban érintett városrészek várható forgalmi átrendeződésének vizsgálata alapján lakótérségekre bontott, részletes mobilitási tervet dolgozott ki, amelyet hamarosan társadalmi egyeztetésre bocsát."
Visszatérve én nem tartalak hülyének, csak nagyon beleélted magad abba, hogy a hybridek és a Conectok mi mindent kiváltanak stb., és ezért írtam, hogy a jelenlegi körülmények szerint elkezdődik a metrópótlás ősz közepén, így ne várjuk azt, hogy 260-ok, 415-ök és más szóló ap-k eltűnnek az utakról. Lesz 40 hybrid, de afelől sok kétség van, hogy milyen lesz a meghibásodási arányok és mennyire bírják majd a forgalomba. Én örülnék neki, ha minden zökkenőmentes lenne, de ezekről a hybridekről hallhattunk már néhány rossz szót is az előző üzemeltetőiktől. Lehet állományi darabra meglesz a 40, aztán nehogy az legyen, hogy már örülünk ha 30-at kitud adni Cinkota forgalomba. Ezért is maradnak a 260-ok és érkeznek a Conectok, hogyha nagyon gáz lesz a helyzet, akkor ezek a típusok legalább megbízhatóak lesznek Cinkotán. Ez a 40 hybrid jó esetben 25 csuklóst fog felszabadítani, plusz érkezik 30 Concecto, ami 20 csuklóst képes felszabadítani. Az északi szakasz pótlására 90 csuklósra körülbelül szükség lesz + a rendszerbe tartalékot is kell tartani az év közbeni kötött pályás pótlások miatt, plusz elindult a 100E is, ezáltal a BKV átvesz 5 darab csuklóst számot VT-től iskola alatt is. Így a 30 Conecto érkezésével sem kezdik el nagy számban a 260-ok, 412-ek leállítását. A csuklósokat azért keverem bele, mert van összefügg a szóló és a csuklós kiadás a metró pótlás idején, ahogy leírtam.
"Cinkota gőzerővel készül a 40 hibridre meg arra, hogy a plusz 31 Conectoval megszűnik a szóló magaspadlós üzemük lényegében. Ebbe belekavarni nincs szándék."
Állítólag a dolog úgy nézne ki, hogy a hibridekkel (amik nem jönnek meg szeptemberre mind, ahogy azt mondták) Ci-ről távoznak a kisVolvók (--> Troli és Kf). A Conectokkal pedig a 412-esek (--> dp). És maradna így is valamennyi 260-as üzem. De szerintem a Troliból, Kelenföldről és Dp-ről előbb fognak eltűnni a magaspadlósok, mint Ci-ről (igen, olvastam mit írt, de az attól még nem szentírás, bőven lehetnek új fejlemények azóta).
HA elindul a metrópótlás. Napra pontosan senki sem tudja mikor indul (ugye tavaly ősz óta már elég sok dátum elhangzott, konkrét időpont még a mai napon sincs). A kocsik viszont folyamatosan fognak forgalomba állni. Természetesen az mindent átír majd, ennyire nem kell hülyének nézni a másikat, hogy azt nem számolom bele... De ha decemberig megjön minden Conecto, és még nem indul el az MP, akkor nagyjából így nézne ki a szóló kiadás, ezt próbáltam fejtegetni. Nyilván nem lesz selejtezve azonnal az összes 260/412. Csuklósokról meg egy szót nem ejtettem.
Ilyenre nem emlékszem, július végén SZL hozzászólását idézném a kérdéseimre. Eddig a legtöbb információm szerint Cinkotán maradnak a 260-ok.
"Pont, hogy a metrópótlás fogja ezt befolyásolni, vagy befolyásolhatja ezt, Cinkota tekintetében különösen ha ez északi szakaszon kezdődik a felújítási tevékenység. Ekkor akár száz többlet buszra is szükség lehet amelyek egy jelentős része szóló lesz valószínüleg. Ez esetben marad, maradhat mp kocsi Cinkotán.
Ennek részletei, a hálózat, számok nem ismertek, hiszen a feladatot kidolgozó megrendelőnek (BKK) a délpesti szakasz pótlására volt olyan kidolgozott (de legalábbis megkezdett) verziója amit mi is ismertünk."
Erről szó sincsen. Nem a kiváltás érdekében, hanem a metrópótlás miatt érkeznek a buszok. A jelenlegi helyzet szerint a pótlás északon kezdődik október/november magasságában. Korábban rákérdeztem, és mivel az északi szakasszal kezdődik a pótlás, ezért SZL is elmondta, hogy Cinkotán nem fog megszűnni a 260-as kiadás, és megmarad a 30 darabos állomány belőlük. 412-es kiváltása sincsen emiatt szóban.
A metrópótlás idején egyes csuklós járatok szólósodni fognak, így az ott felszabaduló csuklós járművek mennek metró pótlásra és az alternatív járatok sűrítésére. Értelem szerűen a csuklós járatokat kiváltó szóló buszok a kisebb befogadó képességük miatt sűrűbben fognak közlekedni. Idén nem érkezik jelentősebb csuklós állomány, csupán 30 Ikarus 280/435-t helyeznek újra forgalomba. Illetve június közepén érkezett 31 ITK-s Conecto G Óbudára. A metrópótlás mellett pedig a további kötött pályás pótlásokra is gondolni kell, ezért egy bizonyos mennyiségű tartalékot a metrópótlókkal együtt is fenn kell tartani.
Ezáltal hiába érkezik meg a 40 hybrid, és további 31 Conecto, ezek nem fognak szóló csordákat kiváltani. Valóban lesznek átcsoportosítások, de minden garázsnak meg fog nőni a kiadása a metrópótlás ideje alatt + ahogy említettem kötött pályás pótlások is bezavarhatnak közben. Ezért szépen leírtál egy állapotot, de ennek az esélye a 0-al, hogy megvalósuljon jelenleg. Metrópótlás befejeztével pedig 100-al ellehet majd kezdeni selejtezni csuklósokat, szólókat majd, akkora esedékes lesz ez a kérdés, amit most fejtegettél.
Gondolom valami ilyesmi lesz a menetrend: szóló hibridek Cinkotára, azok kiváltják a dízeleket, amik Kőbányán váltják a 260-akat, meg vissza Kelenföldre is, a 415-ösöket kiváltani (az MTZ-k, meg a pár másik narancs kijelzős gondolom marad tartaléknak/metrópótlásig), a szóló Conecto-k meg váltják a maradék 260-asokat, de szerintem ott 412-es sem marad sok télre. Óbudára mennek a +C1-esek (pontosan mit is takar az 5+4? 5 szóló, 4 csuki? vagy mind szóló?), azzal már vszeg szépen tartható lesz a kiadás. A nagy kérdés DP, ott miből mennyi marad, ill kerül e oda szóló Volvo, vagy bármi más. Az MCA/LOV párosok mellett a 412-esek kiváltása is igencsak aktuális kezd lenni, az első vázjavítottak idén már 7 évesek, ami látszik is rajtuk...
A '90-es évek közepén egy dunántúli kisváros vasútállomásának szeneskályhával fűtött várótermében ki volt írva: "Tisztelt Utasaink! A súlyos gazdasági helyzet miatt a várótermet fűteni nem tudjuk, kérjük szíves megértésüket!". 1996-ban a vasúti menetrendkönyv elején egy oldalban siránkozott a MÁV, hogy ők nagyon akarnak, de nincs pénz, 4000 személykocsijukból 3000 üzemképes, és amúgy milyen rosszul megy a cég sora, de ők akarnának.
Ez a duma a Bokros-csomag környékén talán találkozhatott a társadalom szimpátiájával a legközelebbi jegyáremelésig [évente kétszer(!) volt 5-10%-os jegyáremelés a vasúton...]. Ma már irtó ciki szerintem egy cégnek siránkozni, nem ilyen a világunk.
Nem nyert, 1,6 TDI Golf kombi, 4 személlyel, csomagokkal, 38 fokban, emelkedőn, horvát autópályán (E71, Zadar) gond nélkül hűt és tartja a 140-et. Nem főztem meg a motort, nem főztem meg a váltót, magamat se. Nahát. Forró belvárosból, araszolással indulva.
Egyébként ahogy az előttem szólók is mondták, lásd csuklós Conectók.
Hát jó sok szabadságokot van! :-) Nekem 36 évesen csak 26 nap. Azt persze elképzelni sem tudod, hogy én itthonról dolgozom ugye? Távmunka. Üdvözöllek a 21. században!