A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Persze, de az 1000 tízéves busz szavatoságának lejárta akkor se fog túl nagy szórást mutatni, nagyságrendileg egyszerre kell lecserélni majd őket (az nem sok vizet zavar, hogy ebből mondjuk 200-at már nyolcévesen, de 100 még kibírja tizenkét éves koráig). Helyette 10 évig venni évente százat sokkal kevésbé megterhelő anyagilag, sokkal könnyebben megoldható a pótlásuk, hiszen sokkal kevesebb pénzt kell előteremteni egyszerre.
"Természetesen" ez mind csak elmélet, itt a balkánon úgyis AS szabvány szerint mennek a dolgok.
Becslésekkel és a rendszerből kiragadott pillanatképekkel nem nehéz a hosszú távú megoldással versenyezni. Plusz látni kellene, hogy mi a számok tartalma, például a ráosztott vállalati általános költségek vagy a finanszírozás költsége nem egyértelmű, hogy benne van-e az üzemeltetési ráfordításban.
Ettől függetlenül ide is be lehetett volna írni (ezt nem feltétlen neked írom).
Mákom volt, hogy tegnap ki tudtam látogatni a 12-76-hoz (még gondolkodtam is rajta, hogy jó messze van, de kéne menni vele egyet, ha már kint van), vele is megvolt akkor az utolsó út. :( Pedig még mindig egy élmény volt. Nekem még a 12-99 fáj, egykori 240E "vezérgép". Utoljára 168E-n volt hozzá szerencsém kb. 1 hónapja. Érezhető volt, hogy finoman szólva is megkopott egykori fénye...
Ezt sose értettem. Ha veszek mondjuk 1000 új buszt nagyjából egyidőben, az nem jelenti azt, hogy ugyanazon a napon kell lecserélni az összeset, hiszen lesz köztük többet/kevesebbet futott, jobb/rosszabb állapotú darab. Az legyen a legnagyobb gond, hogy egy ezres pakkot két-három év alatt lehet lecserélni.
Másik kérdés: a V187 hétvégéken miért nincs kiadva? Akadálya nem lenne, már BKV-tulajdon teljeskörűen, ehhez képest... Holnaptól viszont visszatér a 7-esre.
Csak ne megint a régi "Demszkys" mantra jöjjön elő, hogy legalább ezer új buszt kellene lecserélni de most azonnal és egyszerre. Ja, hogy hát ez nagyon sok, ennyire nincs pénz. (Akkor inkább most 1et sem veszünk.) Ezzel szemben az lenne az előremutató, ha tervezetten minden évben 100 új busz beszerzésre kerülne, s így ~10 évesen minden jármű újra cserélődne, nagyjából pont még a jármű teljes generáligénye előtt.
Pontosan. Meg az 1000 új busszal pár év múlva megint ott leszünk, hogy van 1000 darab vállalhatatlan szar az utcán.
Ugyan OFF játgántról van szó, de pl. A MOS-247, MOS-252 jócskán 315 ezer km felett vannak. Napi kilóméter mondjuk 400 km és felette van, de a viszonylat típusától, sűrűségéről, hosszától és még ezeregy opció által változhat. Szerintem az 5, 96-296, 104-204, 20E, 30-30A230 állandó buszai kitűnnek a többi kocsi közül kilóméterben.
Pl. Amelyik csak 220-as vagy 147-est megy, jóval kevesebb kilómétert megy mint a társai.
Ennyit biztosan nem mennek/mentek a BKV Conecto-i évente
Amit most itt konkrétan látok az az, hogy az utolsó két teljes hónap adata alapján 19.099, 18.952, 18.302, 17.917, 17.496, 17.333, 17.050, 17.025 stb. kilométer volt az első stokkos gépek két havi futása (június-július). Ez 61 nap, egyszerű osztással kijön a napi matek erre a 3/4-ében kiiktatásos két hónapra.