Keresés

Részletes keresés

g86 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114925

Izgalmas időtöltés lehet tényekkel vitatkozni. :D

Előzmény: Il Leone (114896)
g86 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114924

Nagyjából ez lehet a helyzet. Egész nap 67-es, plusz még az éjszaka, simán megvan egy nap 500 km.

Előzmény: 08-73 (114895)
toto92 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114923

Persze, de az 1000 tízéves busz szavatoságának lejárta akkor se fog túl nagy szórást mutatni, nagyságrendileg egyszerre kell lecserélni majd őket (az nem sok vizet zavar, hogy ebből mondjuk 200-at már nyolcévesen, de 100 még kibírja tizenkét éves koráig). Helyette 10 évig venni évente százat sokkal kevésbé megterhelő anyagilag, sokkal könnyebben megoldható a pótlásuk, hiszen sokkal kevesebb pénzt kell előteremteni egyszerre.

 

"Természetesen" ez mind csak elmélet, itt a balkánon úgyis AS szabvány szerint mennek a dolgok.

Előzmény: Fenyőfatalp (114911)
08-73 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114922

És mindig ez a nő ír- általában hangulatkeltő- cikkeket a Főváros tömegközlekedésével kapcsban...

Előzmény: g86 (114918)
g86 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114921

Nagy jóindulattal a negyede, reálisan az ötöde.

Előzmény: gorcher (114858)
g86 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114920

Lásd az előzőre adott válaszom.

Előzmény: Törölt nick (114853)
g86 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114919

Becslésekkel és a rendszerből kiragadott pillanatképekkel nem nehéz a hosszú távú megoldással versenyezni. Plusz látni kellene, hogy mi a számok tartalma, például a ráosztott vállalati általános költségek vagy a finanszírozás költsége nem egyértelmű, hogy benne van-e az üzemeltetési ráfordításban.

Előzmény: Dante001 (114852)
g86 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114918

Egész korrekt cikk lett a végére így, hogy ketten is helyre tették a főállású provokátor szerző kisasszonyt. :D

Előzmény: htibor (114851)
bpi-211 Creative Commons License 2017.08.31 -1 4 114917

Ettől függetlenül ide is be lehetett volna írni (ezt nem feltétlen neked írom).

 

Mákom volt, hogy tegnap ki tudtam látogatni a 12-76-hoz (még gondolkodtam is rajta, hogy jó messze van, de kéne menni vele egyet, ha már kint van), vele is megvolt akkor az utolsó út. :( Pedig még mindig egy élmény volt. Nekem még a 12-99 fáj, egykori 240E "vezérgép". Utoljára 168E-n volt hozzá szerencsém kb. 1 hónapja. Érezhető volt, hogy finoman szólva is megkopott egykori fénye...

Előzmény: 08-73 (114916)
08-73 Creative Commons License 2017.08.31 -1 1 114916

Kék-fehér, és arckönyv:) Na?

Előzmény: dani1988 (114915)
dani1988 Creative Commons License 2017.08.31 0 3 114915

Elárulod h mi az a "másik infóforrás"? Itt a fórumon nem találtam meg, de lehet csak elkerülte a figyelmemet. 

Előzmény: HBweb hu (114913)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114914

Mármint ezt a három évre értem!

Előzmény: Fenyőfatalp (114912)
HBweb hu Creative Commons License 2017.08.31 -2 3 114913
SzL úr a "másik infóforrásnál" konkrétan leírta, miért esett épp a LYR-re a választás.
Ugyanott részletes mai "halállista" is megtalálható.
Előzmény: 08-73 (114908)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114912

Offtopic szolgáltatónál nem nagyon sok. Kicsit sok, de előfordul. A 280 ezer viszont teljesen reális.

Előzmény: 08-73 (114895)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114911

Ezt sose értettem. Ha veszek mondjuk 1000 új buszt nagyjából egyidőben, az nem jelenti azt, hogy ugyanazon a napon kell lecserélni az összeset, hiszen lesz köztük többet/kevesebbet futott, jobb/rosszabb állapotú darab. Az legyen a legnagyobb gond, hogy egy ezres pakkot két-három év alatt lehet lecserélni.

Előzmény: norbee601 (114904)
08-73 Creative Commons License 2017.08.31 -1 0 114910

Plusz jó ideig ott volt a 110, 112 is nekik, az se volt kevés.

Előzmény: tranvía (114909)
tranvía Creative Commons License 2017.08.31 0 4 114909

A cinkotai Conecto fordák átlagos(!) hosszúsága az alapmenetrendben a "tipikus" vonalakon:

 

67 - 324km

98 - 335km

130 - 267km

131 - 237km

198 - 343km

277 - 383km 

Előzmény: 08-73 (114895)
08-73 Creative Commons License 2017.08.31 -4 1 114908

Jaaa. A lényeg ettől még változatlan, a napi utasforgalomnak már nem lesz része.

Előzmény: HBweb hu (114907)
HBweb hu Creative Commons License 2017.08.31 -1 5 114907
Nem selejt, csak át lesz alakítva okítóvá.
Előzmény: 08-73 (114905)
08-73 Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114906

Másik kérdés: a V187 hétvégéken miért nincs kiadva? Akadálya nem lenne, már BKV-tulajdon teljeskörűen, ehhez képest... Holnaptól viszont visszatér a 7-esre.

08-73 Creative Commons License 2017.08.31 -2 0 114905

LYR-131 mai nappal selejt. Valaki tudja, miért?

norbee601 Creative Commons License 2017.08.31 0 5 114904

Csak ne megint a régi "Demszkys" mantra jöjjön elő, hogy legalább ezer új buszt kellene lecserélni de most azonnal és egyszerre. Ja, hogy hát ez nagyon sok, ennyire nincs pénz. (Akkor inkább most 1et sem veszünk.) Ezzel szemben az lenne az előremutató, ha tervezetten minden évben 100 új busz beszerzésre kerülne, s így ~10 évesen minden jármű újra cserélődne, nagyjából pont még a jármű teljes generáligénye előtt.

 


Pontosan. Meg az 1000 új busszal pár év múlva megint ott leszünk, hogy van 1000 darab vállalhatatlan szar az utcán.

Előzmény: hamzsabusz (114890)
rusenuxu Creative Commons License 2017.08.31 0 1 114903

A 30A/230 közelébe megy azért. Igaz csak hétvégén.

Előzmény: 6243 (114902)
6243 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 114902

Ok, az imént felsorolt járatok közelébe se megy szóló conecto.

Előzmény: BX 59-76 (114901)
BX 59-76 Creative Commons License 2017.08.31 -2 1 114901

Ugyan OFF játgántról van szó, de pl. A MOS-247, MOS-252 jócskán 315 ezer km felett vannak. Napi kilóméter mondjuk 400 km és felette van, de a viszonylat típusától, sűrűségéről, hosszától és még ezeregy opció által változhat. Szerintem az 5, 96-296, 104-204, 20E, 30-30A230 állandó buszai kitűnnek a többi kocsi közül kilóméterben.

Pl. Amelyik csak 220-as vagy 147-est megy, jóval kevesebb kilómétert megy mint a társai.

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.08.31 -3 4 114900

Budapest útjain csak az nem lesz előbb-utóbb kontaktos, amit betonkockába öntesz.

Előzmény: Törölt nick (114893)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.31 0 12 114899

 

Pipa!:)

nohab Creative Commons License 2017.08.30 0 2 114898

Ennyit biztosan nem mennek/mentek a BKV Conecto-i évente

 

Amit most itt konkrétan látok az az, hogy az utolsó két teljes hónap adata alapján 19.099, 18.952, 18.302, 17.917, 17.496, 17.333, 17.050, 17.025 stb. kilométer volt az első stokkos gépek két havi futása (június-július). Ez 61 nap, egyszerű osztással kijön a napi matek erre a 3/4-ében kiiktatásos két hónapra.

Előzmény: Il Leone (114896)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.30 0 0 114897

Bocsánat, két évről volt szó, a 300 ezer helyett 200 ezer lesz a vége az okfejtésnek.

Előzmény: Il Leone (114896)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.30 -1 0 114896

Most vegyünk egy reális számot.

 

Mondjuk legyen egy busz napi fordája 250 km hosszúságú.

 

Új eszközről lévén szó, az év minden napjára adjuk ki egy ilyen fordába.

 

Ebben az esetben 91250 km-et megy a kocsi egy évben, ekkor három év alatt ment a kocsi kb. 275 ezer km-t.

 

Ennyit biztosan nem mennek/mentek a BKV Conecto-i évente, tehát három év alatt azért inkább reális a 200 ezer km.

 

A csuklós Volvokba nem tett három év alatt a BKV átlagosan 300 ezer km-t emlékeim szerint.

 

Előzmény: nohab (114894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!