A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
91-291 kétajtóssal? Nem tartana sokáig az ilyen elvetemült akció.
Hálistennek a 178-asra se igen fogja senki bevállalni a Rákóczi útra, legalábbis nagyon remélem. Ha úgy érkezik, azon is tudnak lenni rendesen.
Ezek a kocsik tipikusan Cinkota csendesebb vonalaira volnának valók, a kevésbé csendesek, de nem vészesek közül még talán a 98E-re.
Ha a Jászberényit valaki bevállalná végre, hogy rendezi viszonylat-, menetrend- és hangolás-ügyileg, éppen a 161-162-es sem feltétlen fordulna át tőle...
Eleinte felteszem, a garázs és a Volvo Hungária közelében lesznek - aztán ha beválnak, a háromajtósok mennek a kirakatba (ha elég hülye a megrendelő, a kétajtóssal is nekifutnak), ha nem válnak be, jó lesz az a külvárosba a 412-esek mellé. :)
Azért amikor júliusban, 31 napon át, összesen dolgoztunk 310 órát, úgy hogy a jobb combodtól 6-8 centire (!) dübörgött, fűtött a 6 hengeres Csepel motor, délutáni műszakban, akkor se volt tömeges haláleset a buszvezetők között az 56-os vonalon.
Nem az a cél, hogy most is olyan legyen, de nem lesz hőség vész, ha 40 fokban kell dolgozni.
Ez a BKK-n múlik. De ha van egy kis eszük, akkor a 16 kétajtósból 14-et (ez ugye a 90%-os rendelkezésreállást ad ki) a 92, 174, 175, 197 vonalakra és a maradékot esetleg a 46-osra és a 277-esre adatják ki.
Ha ez nem történik meg és a munkavégzés körülménye már veszélyezteti a sofőr szakszerű munkáját, akkor az már - az utasok áttételes érintettsége miatt - foglalkozás körében elkövetett tömeges veszélyeztetés kategória....
Még szerencse, hogy mindannyian túléltük azt az életveszélyt, amit az elmúlt 100+ évből mintegy 90-ben jelentett nap mint nap a nem hűthető vezetőfülkében szolgálatot teljesítő valamennyi járművezető az ország és mintegy 80 évben a világ valamennyi vagy legtöbb autóbuszjáratán.
Félreértés ne essék, nem akarom elbagatellizálni a klímával kapcsolatos problémákat és teljesen jogos az az igény, hogy a klímával felszerelt járműveken működjön a klíma, ettől függetlenül az emberi faj mint olyan számára a 21-26°C közötti tartományon alul és túl is van élet.
Én mindig is tiszteltem a véleményed, de ez most egy kicsit sántít.
3. pont:
A járműkiadásnak tudnia kellene, hogy használható-e a klíma, vagy sem. Jó, ezen lépjünk át, a kiadás után romlott el... A sofőrnek le kell jelentenie, hogy a klíma hibás, így intézkedni kell a kocsi kivonásáról. (Természetesen, a követhetőség miatt a lejelentéseket naplózni kell.) Ha ez nem történik meg és a munkavégzés körülménye már veszélyezteti a sofőr szakszerű munkáját, akkor az már - az utasok áttételes érintettsége miatt - foglalkozás körében elkövetett tömeges veszélyeztetés kategória.... A cég munkavédelmi megbízottjának/vezetőjének intézkedési kötelessége illetve korlátlan joga van, vagy kellene lennie.... Ez jobb cégeknél így van, elvileg mindenhol így kellene , hogy legyen. Azt is elfelejtik, hogy ebből fakadó (erre visszavezethető ok) miatti baleseti esemény a munkavédelmi vezetőt is felelősségre kell vonni, amennyiben a járműállapot-követési rendszerben szakmai hiba van és hibás járművek kerülnek ki a forgalomba.
Dolgoztam külföldi cégnél, mint minőségbiztosítási szakember, megvolt a jogköröm akár a teljes üzemi gyártás leállítására, ha munkavédelmi érintettségű veszélyeztetést tapasztaltam.
Ilyen stílusú kocsi volt már ugyan kettő (00-29, 18-34), de az más huzat volt (anyagra is, de egy kis minta is volt benne), a szín viszont megegyezett. Az nem volt tartós, ez már remélhetőleg jobban kihúzza :)
15 éve vagyok a cégnél, 20 éve követem a budapesti közösségi közlekedést közelebbről. Évről-évre változó intenzitással de középpontba vagyunk tartóoszlop dőléstől klímáig. Érdmes önkritikusnak lenni, persze, hogy tehet sokmindenről maga a cég, cégek is. De. A média felelőssége is vitathatatlan, néha nagyobbat rúgnak belénk mint az jogos. És én mindig azt mondom magamban meg a közveteln vezetőtársaimnak, hogy ha nem is könnyű, de ebben a pozi(k)ban bírni kell (akinek nem tetszik az menjen nyugottabb helyre). Az igazán gáz amikor a szerencsétlen, vétlen, holtra kuturált, kedves villamos járművezetőnőt éri verbális atrocitás (konkrét példa) a közhagulat miatt.
1. Rendtartos Modulo volt, nem szokott avval ilyen jellegű gond lenni (ezzel nem azt mondom, hogy ez nem valós érték, csak ez elszigetelt esemény).
2. Nem üldözünk senkit, ezért senkit retorzió nem fog érni. Mondjuk a személyes véleményem az, hogy így nem kell kikerülni a médiába a dolognak, mert nem a megoldás felé visz, de ez van, tudomásul veszem. Nem kezdenék el dödögni a szenzációhajhász világon, amiben a mi kis országunkban a BKV-BKK megkülönböztetett szereplő.
3. A beazonosítás amúgy meg persze, hogy szükséges, de sokkal kevésbé a járművezető mint a jármű miatt. Ha tudjuk a rendszámot tudjuk javíttani, ez esetben a vállakozó partnerünkkel akié a kocsi.
4. Bár gázhiány volt indokként megjelölve, majdnem biztosra merem mondani, hgy nem ez volt a nem működés valós oka.
"Ki mondja ezt a hülyeséget, hogy büntetik? Bármelyik járművezető egyszer is kipróbálta már, hogy nemet mondott? Vagy csak bokáig össze van szarva, mert "avitézydávidkamegmondtahogymegleszünkértebaszva", és azóta egymást hergelik ezzel? Vagy hogy van ez? Tényleg őszintén kérdezem."
Akkor is vicces volt, most is az. Egy ilyen művelet után nem lehet egyszerű a tükörbe nézni......meglepődni nem lepődik meg ezen az ember.