A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igen, túltolják a veszélyeztetés fogalmát pl. a Pillangónál is. Még mindig kissé "lassúznak" a szerelvények. Mi a szarnak? Egy kis csattanás miatt? figyeljenek jobban. A régi szerlvények mindig padlógázzal mentek.
Meg olyan hülyeségekkel foglalkozunk, hogy alacsony átlagéletkor. A sofőrök vasból vannak, az ő szervezetükön nem fog semmi. A feleségem rosszul lett a 3-as metróban, a kellemes forróságban, egy utastárs kisérte fel, itt is köszönet néki.
Nincs olyan, hogy globális felmelegedés! Climate change van, csak ebből Al Gore csinált globális felmelegedést (global warming), hogy könnyebben magyarázható és fogyasztható legyen ez az egész téma. És ebbe bőven belefér az, hogy melegszik az éghajlat, egyre több édesvíz kerül az óceánokba, ami így belezavar az óceáni áramlatok működésébe, ami így kevésbé egyenlíti ki az éghajlatot és így nőnek az éghajlati szélsőségek. Kis hazánknál maradva: gyengül a Golf-áramlat (Surtsey-sziget után Észak-atlanti-áramlás) hatása, gyengül az óceáni hatás (ami egy elég kiegyensúlyozott éghajlati típus, ugye), ami miatt viszont erősödik a kontinentális hatás és így a nyáron a Kárpát-medencében hőhullámok vannak. Télen viszont pont hogy hidegebb lesz (mint tavaly pl.). Emellett pedig a csapadékeloszlás is szélsőségessé válik.
Ha a 260-asnak hegynek felfelé lökök egy padlót, akkor a pillanatnyi fogyasztás lesz mondjuk 100. Volvóval klímával, hegyről le motorfékkel meg kb semmi. Szóval az Ikarus akkor lezabálja a hajad, a Volvo meg termeli az üzemanyagot. Pontosan ennyire releváns a hőmérsékleti rekordokat emlegetni.
Megint más ülések, megint máshol a teliablak.... Oké, hogy szépen fel lettek újítva, de semmi egységesség. Kőbánya 4 felújított kocsija között is van citromsárga, narancssárga és zöld kapaszkodós is.
Nyilván, senki nem állította az ellenkezőjét. Én csak annyit szeretnék kijelenteni, hogy a 35°C feletti meleget nem a légkondícionálókkal egyidőben találták fel.
Nézd meg legutóbbi linkjeid közül a másodikat, a grafikonok (trendvonal) alapján a hőhullámos napok száma 109 év alatt évi 5-tel nőtt, a trópusi éjszakák száma 109 év alatt eggyel. Az elmúlt tíz év hőhullámos napjainak száma (átlagosan, tavaly volt vagy kettő? három) alig haladja meg a 40-es évek második felének az értékeit. 114 év alatt a nyári átlaghőmérséklet 1,6°C-kal emelkedett Magyarországon. Ez statisztikailag fontos változás, de emberileg igen nehezen érzékelhető objektív módon (eltekintve attól, hogy az internet korában zúdul az emberre az információ mindenről, amiből hírt lehet csinálni - különösen nyáron).
Az ember szempontjából nem mindegy, hogy egy napig van a hidegfront előtt 41 fok, egyébként 35 volt előtte, vagy már két hete van 38 és nem tud pihenni se éjszaka. Talán nem kell okleveles orvos-meteorológusnak lenni, hogy belássuk, az utóbbi megterhelőbb. Utasként sem mindegy, járművezetőként pedig még inkább.
Köszi, ez korrekt anyag, nem vitatom a szélsőségesség irányába történő változást, de ebbe nem csak az extrém melegek tartoznak bele, hanem pl. a tavalyi nyár is, ami kifejezetten hűvös volt.
Ettől függetlenül annak a jellemzésére, hogy volt-e a légkondícionálókat megelőző korszakban is ilyen meleg, a hőmérsékleti rekordok tökéletesen alkalmasak, a vezetőálláson nem attól lesz 43°C, mert 5-10-15 napos hőhullám van, hanem azért, mert aznap hőség van. A tartós hőhullám inkább az épületek belsejében jár szignifikáns hőmérsékletemelkedéssel.
A sokéves átlag kisimítja a szélsőértéket, ha van egy júliusi napon 42°C, a következő évben meg ugyanaznap egy hidegfront után 18°C, annak az átlaga pont 30°C, ami semmit nem mond.
,,Míg az éghajlati vizsgálatokhoz sok esetben referencia időszaknak tekintett 1961–1990-es időszak átlagában, sőt a következő standard periódusban: 1971–2000 között sem érte el az egy napot egyik meleg klímaindex értéke sem országos átlagban, addig a legutóbbi harmincéves időszakot, az 1987–2016 periódust már 2,3 forró nap, 2 trópusi éjszaka, 10,3 alapfokú és 1,5 harmadfokú hőségriadós nap jellemzi."
91-291 kétajtóssal? Nem tartana sokáig az ilyen elvetemült akció.
Hálistennek a 178-asra se igen fogja senki bevállalni a Rákóczi útra, legalábbis nagyon remélem. Ha úgy érkezik, azon is tudnak lenni rendesen.
Ezek a kocsik tipikusan Cinkota csendesebb vonalaira volnának valók, a kevésbé csendesek, de nem vészesek közül még talán a 98E-re.
Ha a Jászberényit valaki bevállalná végre, hogy rendezi viszonylat-, menetrend- és hangolás-ügyileg, éppen a 161-162-es sem feltétlen fordulna át tőle...
Eleinte felteszem, a garázs és a Volvo Hungária közelében lesznek - aztán ha beválnak, a háromajtósok mennek a kirakatba (ha elég hülye a megrendelő, a kétajtóssal is nekifutnak), ha nem válnak be, jó lesz az a külvárosba a 412-esek mellé. :)
Azért amikor júliusban, 31 napon át, összesen dolgoztunk 310 órát, úgy hogy a jobb combodtól 6-8 centire (!) dübörgött, fűtött a 6 hengeres Csepel motor, délutáni műszakban, akkor se volt tömeges haláleset a buszvezetők között az 56-os vonalon.
Nem az a cél, hogy most is olyan legyen, de nem lesz hőség vész, ha 40 fokban kell dolgozni.
Ez a BKK-n múlik. De ha van egy kis eszük, akkor a 16 kétajtósból 14-et (ez ugye a 90%-os rendelkezésreállást ad ki) a 92, 174, 175, 197 vonalakra és a maradékot esetleg a 46-osra és a 277-esre adatják ki.
Ha ez nem történik meg és a munkavégzés körülménye már veszélyezteti a sofőr szakszerű munkáját, akkor az már - az utasok áttételes érintettsége miatt - foglalkozás körében elkövetett tömeges veszélyeztetés kategória....
Még szerencse, hogy mindannyian túléltük azt az életveszélyt, amit az elmúlt 100+ évből mintegy 90-ben jelentett nap mint nap a nem hűthető vezetőfülkében szolgálatot teljesítő valamennyi járművezető az ország és mintegy 80 évben a világ valamennyi vagy legtöbb autóbuszjáratán.
Félreértés ne essék, nem akarom elbagatellizálni a klímával kapcsolatos problémákat és teljesen jogos az az igény, hogy a klímával felszerelt járműveken működjön a klíma, ettől függetlenül az emberi faj mint olyan számára a 21-26°C közötti tartományon alul és túl is van élet.