A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Annak a 150 Citaronak fele csuklós, fele szóló, de ez csak a kisebb probléma.
A nagyobbik az, hogy ha lejár a VT-vel a szerződés, akkor az a 150 busz (újabb kiszervezés nélkül) hiányozni fog a rendszerből. Ha megveszi a buszokat a BKV, akkor annyi változás lesz, hogy a VT-s matrica helyére BKV-s kerül (illetve mindegyik kap majd új forgalmi engedélyt). Tehát egyetlen öreg buszt nem fogsz csak azokkal a Mercikkel kiváltani, ha nem lesz újabb 150 forgalmi szám kiszervezve. És egyelőre úgy néz ki, hogy nem lesz újabb kiszervezés.
Már csak a 950 eredeti kék-szürke színű, az FKU-k közül. A 940 még a Nova-busznál újulgat, a 901 pedig nemrég tért (szintén a Novától) vissza Kőbánya garázsba.
Úgy tudom, hogy az FKU-932 és a 937 belül még mindig zöld kapaszkodós, de javítson ki valaki ha nem így van! :-)
Valamint, a 901 visszatértével az FKU-918 ment most megújulni a Nova-buszhoz.
Csak most vettem észre: MUM-643 pár napja újra utcán közel 10 hónap után.
MPW-627-tel (február óta áll) és MCA-006-tal (július óta áll) mi a helyzet? (NJV-174-et már meg se merem kérdezni, bár a Futárja annak olykor ad magáról életjelet.)
Jó, mondjuk a 150 Citaroval tényleg pont ki lehetne váltani a 150 Volvot, azok addigra 8 évesek lesznek, az is felüdülés lenne, a 16-17 éves Volvok helyett.
Na de van még azon kívül bőven használt kotla...a genfiek is öregek már, a régi VH-król nem is beszélve.
pedig a városvezetés ill állam hozzáállását ismerve nem lesz új,sajnos...pedig kellene, nagyon. Valaki írta, hogy a külsős szolgáltató citaroit vehetne meg a BKV. Ez tűnik sajnos csak reálisnak, hisz a maszekot kell pénzzel pumpálni, ők majd megint veszik az újakat, es üzemeltetik vaskos összegekért.
Erre a problémára még mindig nem látszik a fény az alagút végén, rengeteg a használt kocsi amit pár éven belül cserélni kéne. Új kocsikkal. Nem használttal..
Érdemben nincs, mert forráskorlátos a dolog, üzemeltetési pénzből megy. Ha összetörik egy busz, vagy tönkremegy egy motor akkor az adott időszakban eggyel kevesebb Volvo készül.
Ha apránként is, de szerencsére azért alakul ez a felújításos dolog. :-) Egyébként van valamilyen ütemterv szerűség, hogy kb. mikorra újul meg valamennyi FJX?