Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2017.08.23 0 1 114704

Nézőpont kérdése, miután az ITK-s buszok elmennek metrót pótolni, a helyükre be kell kerülnie valamiknek, amiknek a helyére szintén bekerül valami, és végül is így a flotta harmada valamilyen módon shiftelődik a metrópótlás járműigényének közvetlen következményeként :)

Előzmény: Dante001 (114703)
Dante001 Creative Commons License 2017.08.23 0 0 114703

Valaki szentül meg van róla győződve FB-n, hogy ezek a kocsik metrót fognak pótolni.... :D

Előzmény: nohab (114697)
rm40 Creative Commons License 2017.08.23 -8 9 114702

> Ezek a problémák után feltenném azt a kérdést, hogy egyes lelakott ap-s kocsik helyett, klímátlan és levegőtlen ap-s kocsik helyett, kijelző nélküli fantom Volvók helyett, életveszélyes állapotban lévő VH-k helyett, és lakótelepeket átzengető autóbuszok helyett nem lenne optimális mégis kiadni néhány felújított sötétített ablakos kijelzős Ikarust?

 

Én pedig feltennén a kérdést, hogy egyes Ikarusok felújított/sötétítettablakos/kijelzős volta és egyes ap-s kocsik lelakottsága/klímátlansága/levegőtlensége között még véletlenül sincs-e összefüggés...? 

Előzmény: Törölt nick (114699)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.23 -1 8 114701

Aki ért a témához az tudja, hogy ez az irány egyáltalán nem jó jelenleg, amit a megrendelő képvisel, mivel a járműállomány nem alkalmas a BKV részéről a BKK által megálmodott és elvárt üzemeltetési színvonalhoz. Minél több ap-t vár el a megrendelő, annál rosszabb a helyzet a BKV esetén, mivel nincs elég idő a rosszabb állapotban lévő kocsik alaposabb és tartalmasabb átvizsgálására, felújítására és karbantartására. Ap-s kocsi és ap-s kocsi között is nagy különbség van. Nem mindegy, hogy az ap egy pár éves Conectot, vagy egy erősen lelakott Volvót/VH-t, esetleg Mercit jelent. Pont ezért, mert meghallgatja a megrendelő a szolgáltató véleményét, ezért talán a BKV jobban erőltetné az optimálisabb kiadást a használt ap-ből. Az meg elég szomorú, hogyha a BKK nem hallgatja meg a BKV-t, és képtelen ész érvekre, problémákat észre venni. Az idei nyáron elég sok panasz érkezett a BKK-hoz, ezért valamennyire tisztában vannak, hogy attól mert ők leírják, hogy full ap van nyáron és a kiadott buszok klimatizáltak, attól még a valóság nem ezt tükrözi. Ez a nyár jó példa arra, hogy hiába teszik félre az Ikarusokat, ez így még a jelenlegi ap flottával a BKV részéről sajnos nem működik színvonalasan. 

 

Amikor olyan járművek kerülnek kiadásra, amelyek az utasokra kockázatot jelenthet, vagy a lakosságot zavarja, akkor a BKV-nak valamennyire az utas biztonságát kellene figyelembe vennie és inkább az mp-t kiadni. Ha szép szóból nem ért, akkor ebből hátha értene a BKK. A BKK-nak sem érdeke kicseszni/szankcionálni a BKV-t, mivel a budapesti buszközlekedés közel 60-65%-át a BKV bonyolítja le, emiatt valamely szinten monopolhelyzetben van a cég. Jelenleg van olyan vonal például 7E, ahol van párhuzamos, sűrű ap-s szolgáltatás és senkit nem zavarna az a 8-9 darab kiadott Ikarus erre a vonalra, vagy mondhatnám az idei nyári 61VP-t, ahol magaspadlós villamost teljes nyugodtsággal lehetne magaspadlós busszal pótolni (tudom, hogy volt pár mp-s forda nyáron is a 61-en, de nem vitték túlzásba). Amikor kijelző nélküli Volvók közlekednek, vagy lakótelepeket átzúgató VH, vagy az előbb említett tátongó lyuk a csuklónál, vagy olyan kocsi amin nincs érdemi klíma hőségriadóban és nyitható ablak sincsen, akkor azt érzem, hogy ezek nem az enyhe kategóriák, hanem a nagyon-nagyon muszáj. Még annyit hozzátennék, ha a BKV a megrendelő akaratának akar eleget tenni, akkor jó lenne, ha a klíma kérdést is legalább annyira fontosnak tartanák, mint az alacsonypadlósság kérdését. 

Előzmény: nohab (114700)
nohab Creative Commons License 2017.08.22 0 3 114700

Van, és annak neve Ikarus. Értem én, hogy kiiktatás, és a megrendelő erős akarata, hogy ap kiadás mindenek felett. 

 

De ha ezt a két mondatot egymás után leírtad, akkor mégsem érted. A megrendelő megrendel. Ismeri, meghallgatja a szolgáltató véleményét, meghallgatja az érveit is, választ ad a feltett kérdésekre (vagy nem) de végül a saját szempontja szerint dönt és pont. Te nem teljesen úgy döntenél ahogy ők, én nem teljesen úgy döntenék ahogy ők, mások meg másképpen döntenének mint te vagy én vagy ők, de sokan meg úgy gondolják, hogy az az irány a jó amit ők képviselnek. Egy biztos: ők döntenek a keretekben, mozogni ezen belül lehet, a keretek átlépése szankcionált. Ha csak AP fér a keretbe, akkor még a csilivili 200-as sem megy utcára csak ha nagyon-nagyon muszáj.

Előzmény: Törölt nick (114699)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.22 -4 13 114699

"Ha drága ezeknek a használt tragacsoknak az üzeme, akkor minek adják ki?

 

 -> Mert nincs más."

 

Van, és annak neve Ikarus. Értem én, hogy kiiktatás, és a megrendelő erős akarata, hogy ap kiadás mindenek felett. 

De milyen áron? 

 

Úgy, hogy az ap-s buszok kb. 30-40%-án hőségriadóban nincs elfogadható hőmérséklet az autóbuszokon, mert a járművek egy részén a klíma vagy nem működik, vagy nagyon gyengén. Olyan is előfordult, hogy a fűtés ment egyes Volvókon hőségriadó közepette. 

Úgy, hogy olyan VanHool kocsi van kiadva, amelynek a csuklórész műanyag borításán egy életveszélyes lyuk tátongott. 

Úgy, hogy sok esetben lelakott, igénytelen ap-s kocsikra vannak kényszerítve az emberek (FJX-es Volvók, VH). 

Úgy, hogy olyan kocsit kiadnak forgalomba, amely kipufogójuk kijavítására 1 hónapot kell várni, és végigzengetik fél Kőbányát még vasárnap reggel is. 

Úgy, hogy (mostani személyes tapasztalat) olyan FJX-es ganét sikerült kiadni az 5-re augusztus 20.-án, amelynek az összes beltéri és kültéri kijelezője offolta magát, így senki nem tudta, hogy hanyas járat és én szóltam ki, hogy szálljanak fel, mert 5-ös. A sofőr mikrofonja sem működött, ezért Astoriánál nem tudta jelezni, hogy lezárás miatt a Szabadság hídon át kerül, pedig a szándék megvolt, végül aztán hátraszóltunk. Ilyen kocsit, hogy lehet augusztus 20.-án kiadni forgalomba, vagy legalább lecserélték volna. 

Ezek mind idei nyári jelenségek és lehetne sorolni még a problémákat...

 

Ezek a problémák után feltenném azt a kérdést, hogy egyes lelakott ap-s kocsik helyett, klímátlan és levegőtlen ap-s kocsik helyett, kijelző nélküli fantom Volvók helyett, életveszélyes állapotban lévő VH-k helyett, és lakótelepeket átzengető autóbuszok helyett nem lenne optimális mégis kiadni néhány felújított sötétített ablakos kijelzős Ikarust?

 

 

Ezáltal több idő lenne oda figyelni ezekre a tízen éves kocsikra, mert erősen ráfér. Az idei nyár elég kemény volt, és ezt szvsz nem csak én érzem így. Ha nem lesz változás e tekintetben, hogy kicsivel mérséklődjön a használt kocsik kiadása, akkor ennél durvább nyarakra, és évszakokra is fel lehet készülni. Alapvetően lenne mire cserélni ezeket a kocsikat, csak a megrendelőnek és a szolgáltatónak is kellene egy kis szemléletváltás, hogy az utasok biztonsága fontosabb, mint az alacsonypadlósság kérdése. 

Előzmény: nohab (114648)
nohab Creative Commons License 2017.08.22 0 5 114698

Semmi ötlet, semmi fantázia, soha... :-( 

 

Bezzeg a topiclakók, ember legyen a talpán aki kiszagolja a következő hozzászólás tartalmát, hangulatát!

Előzmény: kristoof (114678)
nohab Creative Commons License 2017.08.22 0 9 114697

Egyetlen nyitható ablak sincs benne?

 

Amíg a VJSZ udvarán áll, addig reméljük ez megbocsátható. Utána ez várható:

 

 

Előzmény: D Carlos (114651)
01-70 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 114696

Köszönöm szépen!

Előzmény: 430 322 (114694)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.22 0 1 114695

Az.

Előzmény: 430 322 (114694)
430 322 Creative Commons License 2017.08.22 0 4 114694

Szerintem a retarder kapcsolója lehet, de nem innék rá mérget.

Előzmény: 01-70 (114693)
01-70 Creative Commons License 2017.08.22 0 4 114693

Térjünk... :) Természetesen a 01-70 van a képen.

Van egy sárga kapcsoló a műszerfalon.

Bocsánat a tudatlanságomért... hátha valaki közületek tudja, mire volt az a kapcsoló?

Köszi szépen!Amúgy most tűnt fel a váltó gombsora 1.2.3.N.R :)

 

 

Előzmény: trizs77 (114692)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.22 0 2 114692

Egyetértek, de térjünk vissza a buszokhoz.

 

A BKV buszaihoz.

 

 

Előzmény: jonas65 (114691)
jonas65 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 114691

Meg azt is számtalanszor kitárgyaltuk hogy Magyarországon max az 50-es évek elejét vehetjük annak Rákosi pajtás időszakát.

A Kádár-korszak? Ne vicceljünk má'.

Előzmény: trizs77 (114690)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.22 -1 3 114690

Ezt nem értik meg a buták.

 

 

Előzmény: jonas65 (114688)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.22 0 3 114689

Ő maga sem tudja, hogy mire gondol. 

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (114683)
jonas65 Creative Commons License 2017.08.22 -3 1 114688

Már bocs hogy belevau de egy cég hogy tud komcsi lenne. Ez baromság..

Mert akkor ott mindenki komcsi?

Lucky76 Creative Commons License 2017.08.22 0 5 114687

A kelenföldi FJX-ek a garázsban újulnak, igaz?

 

Amit eddig kifogtam, olyan is volt, mint a kelenföldi FJX-ek általában, csak éppen BKK-arculattal. Értsd: a többi felújított kocsihoz képest más szintet képvisel, és nem pozitív értelemben.

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.08.22 -5 8 114686

OFF

 

más gondolatait kitalálni, 2017-ben, se a ráció, se a hit világában, még, nem lehet

 

Jézusom, dehogynem...

 

Nehezem tudom egy cég autóbuszait, az autóbuszok szerelését, üzemeltetését politikai izmusok alapján besorolni.

 

Nem gondoltam, hogy ki kéne fejteni, de mégis úgy látszik, hogy ez nem csak sima kötözködés akart lenni.

Ennek a komcsizásnak nincs semmi köze a kommunista ideológiákhoz. Arra utal, hogy a BKV szerinte még mindig olyan felépítésű, és úgy viselkedik, mint rendszerváltás (és nem -változás) előtti, régi szocialista nagyvállalat korában. És nem is a hetvenes évekbeli önmagára utal, amikor az új "panorámabuszoktól" csillogtak a telepek, hanem inkább a nyolcvanas évekbelire, amikor alkalomadtán már a vécécsészéket is ellopták a tartózkodókból.

 

---

 

Félreértés ne essék, nem a topiktársat akarom védeni, mert nem az én reszortom. Csak ebben az országban létezik négy-ötféle különböző komcsizás, amiknek az árnyalatait első hallásra/olvasásra meg lehet különböztetni a másiktól.

 

ON

Előzmény: trizs77 (114685)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.22 -3 1 114685

de szerintem mindenki tudja, mire gondol.

 

 

-------------------------------------------------------------------

 

 

 

aki tudja = tudatlan.

 

más gondolatait kitalálni, 2017-ben, se a ráció, se a hit világában, még, nem lehet.

 

 

más

 

Ez egy autóbusz topik.

Nehezem tudom egy cég autóbuszait, az autóbuszok szerelését, üzemeltetését politikai izmusok alapján besorolni.

 

1./

Olyat eltudok képzelni, hogy egy autóbusz szerelő szakmunkás jól vagy rosszul dolgozik, de se a jó, se a rossz munkájából, nem tudok következtetni politikai hitvallására.

 

 

2./ Olyat eltudok képzelni, hogy egy autóbusz üzem vezetője jól vagy rosszul dolgozik, de se a jó, se a rossz munkájából, nem tudok következtetni politikai hitvallására.

 

 

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.08.22 -4 8 114684

Már jeleztem egyszer (ráadásul rendszámmal), még amikor 61-es pótló volt, ezek szerint le se sz@rták.

Igénytelenség kimaxolva. Csak gratulálni tudok.

Előzmény: Törölt nick (114681)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.08.22 -6 7 114683

Lehet, hogy a sima komcsizás eléggé leegyszerűsített, és így nyersen nem sok értelme lenne használni, de szerintem mindenki tudja, mire gondol.

Előzmény: trizs77 (114682)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.22 -5 3 114682

A BKV meg egy tipikus komcsi cég, szerintem ez vitán felül áll.

 

--------------

 

 

1./ Nem áll vitán felül.

 

2./ aki jelzőket használ, ha lusta amúgy, ha nem, annyit tegyen már meg, hogy megnézi annak a szónak a jelentését amit nyilvánosan leír.

Nem olyan nehéz dolog az olvasás.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.22 0 9 114681

Megszakítom a Krisi-hisztit egy saját negatív élménnyel. Ma kifogtam az 56-os villamospótlón az egyik már felújított FJX Volvot. A teljes utastérben az eredeti lámpabúra helyett a csillagcsavar-tengerrel felnyomott, hullámos, több helyen már elrepedt átlátszó plexiszerű izét komolyan gondolta valaki? Kb. orosz videókban, képgalériákban látni ilyen gányolást elrettentő példaként.

Ja és a hármas ajtó előtti szimpla ülés, valamint a sofőrfülke mögötti üléspár vélhetően más típusú buszból (talán Van Hool) lettek átszerelve, nagyon nem illenek a képbe.

kristoof Creative Commons License 2017.08.22 -18 3 114680

Láttam csak, azt hittem, hogy egy újabb laptopos reklám. Tévém nincs, de azon csak a Spektrumot nézem. :-) A BKV meg egy tipikus komcsi cég, szerintem ez vitán felül áll. (Amit tökéletesen alátámaszt az elmúlt hónapok légkondikkal kapcsolatos viselkedés.)

 

Az Omnibuszt sem mindig nézem. (Nem csak én vagyok ott szerkesztő.) 

 

De jól van legyen: átaludtam.

 

Attól még ebben az egész kampányban nincs semmi ötlet, semmi kraft, kicsit gagyika, a szlogenen kívül persze!

 

(Egyébként baromi kíváncsi lennék, hogy eddig vajon hány sofőrt vettek fel ennek a "fantasztikus" kampánynak köszönhetően? Valószínűleg egy kezemen megtudnám számolni.)

Előzmény: Piszkozat (114679)
Piszkozat Creative Commons License 2017.08.22 0 18 114679

Július elején gyakorlatilag az összes hírportálon végigment, azóta ott is van a buszokon a matrica, bent az A4-esek. Rajtad kívül százezrek értesültek róla, te valahogy átaludtad.. de most azért komcsi BKV-zz kicsit, grat.

 

Mivel nincs kedvem több linket berakni, választottam neked egyet (és az abban hivatkozottat) az index birodalomból.. sőt, a másodikat az Omnibusz is megosztotta, khm...

 

http://index.hu/gazdasag/2017/07/04/soforhiany_200_ezres_nettoval_keres_kezdo_buszvezetoket_a_bkv/

 

https://www.penzcentrum.hu/karrier/megvan_a_bizonyitek_ennyit_keres_egy_kezdo_sofor_a_bkv_nal.1057045.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=penzcentrum_linkek&utm_campaign=hiraggregator%27..%27

Előzmény: kristoof (114678)
kristoof Creative Commons License 2017.08.22 -16 4 114678

Látod az kifejezetten jól sikerült! Nem is a szlogen a bajom, hanem a megvalósítás! 

 

Most televertek egy csomó buszt ezzel az ocsmánysággal, amikor ennyi pénzből elég lett volna csak, mondjuk tíz-tíz buszt és trolit teljesen, telematricázni, jó nagy betűkkel ráírni a szlogent, meg pár apróságot, ez mehetett volna a tévébe, rádióba, bárhol, akár annak aki látja ezeket nyereményjátékot is kitalálni vagy mit tudom én. Például valami ehhez hasonló:

 

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/55/de/1a/55de1ad2cc4b034cf402ba4cf507a7c2.jpg

 

Mindenkinek a kezébe egy kormányt, oszt kész is! Vicces és figyelemfelkeltő! 

 

Nagyon utálom, hogy ennyire merev, igazi komcsi cég a BKV! Semmi ötlet, semmi fantázia, soha... :-( 

Előzmény: Törölt nick (114674)
vadparaszt18 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 114677

Korrigálás: 
Nem sikerült az utolsó rész ironikusra megírnom, de vegyétek úgy. :P 

Előzmény: vadparaszt18 (114676)
vadparaszt18 Creative Commons License 2017.08.22 0 5 114676

"Senkinek nem tűnik fel" - Azért volt tele az internet vele, miután megjelentek a buszok oldalán. 

Előzmény: kristoof (114671)
lapaj74 Creative Commons License 2017.08.22 0 10 114675

Köszi Laci az intézkedést . 907 ma szintén 85 és láss csodát javítva van a kipufogó. Csak az a szomorú , hogy te kellettél hozzá . 

Előzmény: Törölt nick (114631)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!