A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Nézőpont kérdése, miután az ITK-s buszok elmennek metrót pótolni, a helyükre be kell kerülnie valamiknek, amiknek a helyére szintén bekerül valami, és végül is így a flotta harmada valamilyen módon shiftelődik a metrópótlás járműigényének közvetlen következményeként :)
> Ezek a problémák után feltenném azt a kérdést, hogy egyes lelakott ap-s kocsik helyett, klímátlan és levegőtlen ap-s kocsik helyett, kijelző nélküli fantom Volvók helyett, életveszélyes állapotban lévő VH-k helyett, és lakótelepeket átzengető autóbuszok helyett nem lenne optimális mégis kiadni néhány felújított sötétített ablakos kijelzős Ikarust?
Én pedig feltennén a kérdést, hogy egyes Ikarusok felújított/sötétítettablakos/kijelzős volta és egyes ap-s kocsik lelakottsága/klímátlansága/levegőtlensége között még véletlenül sincs-e összefüggés...?
Aki ért a témához az tudja, hogy ez az irány egyáltalán nem jó jelenleg, amit a megrendelő képvisel, mivel a járműállomány nem alkalmas a BKV részéről a BKK által megálmodott és elvárt üzemeltetési színvonalhoz. Minél több ap-t vár el a megrendelő, annál rosszabb a helyzet a BKV esetén, mivel nincs elég idő a rosszabb állapotban lévő kocsik alaposabb és tartalmasabb átvizsgálására, felújítására és karbantartására. Ap-s kocsi és ap-s kocsi között is nagy különbség van. Nem mindegy, hogy az ap egy pár éves Conectot, vagy egy erősen lelakott Volvót/VH-t, esetleg Mercit jelent. Pont ezért, mert meghallgatja a megrendelő a szolgáltató véleményét, ezért talán a BKV jobban erőltetné az optimálisabb kiadást a használt ap-ből. Az meg elég szomorú, hogyha a BKK nem hallgatja meg a BKV-t, és képtelen ész érvekre, problémákat észre venni. Az idei nyáron elég sok panasz érkezett a BKK-hoz, ezért valamennyire tisztában vannak, hogy attól mert ők leírják, hogy full ap van nyáron és a kiadott buszok klimatizáltak, attól még a valóság nem ezt tükrözi. Ez a nyár jó példa arra, hogy hiába teszik félre az Ikarusokat, ez így még a jelenlegi ap flottával a BKV részéről sajnos nem működik színvonalasan.
Amikor olyan járművek kerülnek kiadásra, amelyek az utasokra kockázatot jelenthet, vagy a lakosságot zavarja, akkor a BKV-nak valamennyire az utas biztonságát kellene figyelembe vennie és inkább az mp-t kiadni. Ha szép szóból nem ért, akkor ebből hátha értene a BKK. A BKK-nak sem érdeke kicseszni/szankcionálni a BKV-t, mivel a budapesti buszközlekedés közel 60-65%-át a BKV bonyolítja le, emiatt valamely szinten monopolhelyzetben van a cég. Jelenleg van olyan vonal például 7E, ahol van párhuzamos, sűrű ap-s szolgáltatás és senkit nem zavarna az a 8-9 darab kiadott Ikarus erre a vonalra, vagy mondhatnám az idei nyári 61VP-t, ahol magaspadlós villamost teljes nyugodtsággal lehetne magaspadlós busszal pótolni (tudom, hogy volt pár mp-s forda nyáron is a 61-en, de nem vitték túlzásba). Amikor kijelző nélküli Volvók közlekednek, vagy lakótelepeket átzúgató VH, vagy az előbb említett tátongó lyuk a csuklónál, vagy olyan kocsi amin nincs érdemi klíma hőségriadóban és nyitható ablak sincsen, akkor azt érzem, hogy ezek nem az enyhe kategóriák, hanem a nagyon-nagyon muszáj. Még annyit hozzátennék, ha a BKV a megrendelő akaratának akar eleget tenni, akkor jó lenne, ha a klíma kérdést is legalább annyira fontosnak tartanák, mint az alacsonypadlósság kérdését.
Van, és annak neve Ikarus. Értem én, hogy kiiktatás, és a megrendelő erős akarata, hogy ap kiadás mindenek felett.
De ha ezt a két mondatot egymás után leírtad, akkor mégsem érted. A megrendelő megrendel. Ismeri, meghallgatja a szolgáltató véleményét, meghallgatja az érveit is, választ ad a feltett kérdésekre (vagy nem) de végül a saját szempontja szerint dönt és pont. Te nem teljesen úgy döntenél ahogy ők, én nem teljesen úgy döntenék ahogy ők, mások meg másképpen döntenének mint te vagy én vagy ők, de sokan meg úgy gondolják, hogy az az irány a jó amit ők képviselnek. Egy biztos: ők döntenek a keretekben, mozogni ezen belül lehet, a keretek átlépése szankcionált. Ha csak AP fér a keretbe, akkor még a csilivili 200-as sem megy utcára csak ha nagyon-nagyon muszáj.
"Ha drága ezeknek a használt tragacsoknak az üzeme, akkor minek adják ki?
-> Mert nincs más."
Van, és annak neve Ikarus. Értem én, hogy kiiktatás, és a megrendelő erős akarata, hogy ap kiadás mindenek felett.
De milyen áron?
Úgy, hogy az ap-s buszok kb. 30-40%-án hőségriadóban nincs elfogadható hőmérséklet az autóbuszokon, mert a járművek egy részén a klíma vagy nem működik, vagy nagyon gyengén. Olyan is előfordult, hogy a fűtés ment egyes Volvókon hőségriadó közepette.
Úgy, hogy olyan VanHool kocsi van kiadva, amelynek a csuklórész műanyag borításán egy életveszélyes lyuk tátongott.
Úgy, hogy sok esetben lelakott, igénytelen ap-s kocsikra vannak kényszerítve az emberek (FJX-es Volvók, VH).
Úgy, hogy olyan kocsit kiadnak forgalomba, amely kipufogójuk kijavítására 1 hónapot kell várni, és végigzengetik fél Kőbányát még vasárnap reggel is.
Úgy, hogy (mostani személyes tapasztalat) olyan FJX-es ganét sikerült kiadni az 5-re augusztus 20.-án, amelynek az összes beltéri és kültéri kijelezője offolta magát, így senki nem tudta, hogy hanyas járat és én szóltam ki, hogy szálljanak fel, mert 5-ös. A sofőr mikrofonja sem működött, ezért Astoriánál nem tudta jelezni, hogy lezárás miatt a Szabadság hídon át kerül, pedig a szándék megvolt, végül aztán hátraszóltunk. Ilyen kocsit, hogy lehet augusztus 20.-án kiadni forgalomba, vagy legalább lecserélték volna.
Ezek mind idei nyári jelenségek és lehetne sorolni még a problémákat...
Ezek a problémák után feltenném azt a kérdést, hogy egyes lelakott ap-s kocsik helyett, klímátlan és levegőtlen ap-s kocsik helyett, kijelző nélküli fantom Volvók helyett, életveszélyes állapotban lévő VH-k helyett, és lakótelepeket átzengető autóbuszok helyett nem lenne optimális mégis kiadni néhány felújított sötétített ablakos kijelzős Ikarust?
Ezáltal több idő lenne oda figyelni ezekre a tízen éves kocsikra, mert erősen ráfér. Az idei nyár elég kemény volt, és ezt szvsz nem csak én érzem így. Ha nem lesz változás e tekintetben, hogy kicsivel mérséklődjön a használt kocsik kiadása, akkor ennél durvább nyarakra, és évszakokra is fel lehet készülni. Alapvetően lenne mire cserélni ezeket a kocsikat, csak a megrendelőnek és a szolgáltatónak is kellene egy kis szemléletváltás, hogy az utasok biztonsága fontosabb, mint az alacsonypadlósság kérdése.
Amit eddig kifogtam, olyan is volt, mint a kelenföldi FJX-ek általában, csak éppen BKK-arculattal. Értsd: a többi felújított kocsihoz képest más szintet képvisel, és nem pozitív értelemben.
más gondolatait kitalálni, 2017-ben, se a ráció, se a hit világában, még, nem lehet
Jézusom, dehogynem...
Nehezem tudom egy cég autóbuszait, az autóbuszok szerelését, üzemeltetését politikai izmusok alapján besorolni.
Nem gondoltam, hogy ki kéne fejteni, de mégis úgy látszik, hogy ez nem csak sima kötözködés akart lenni.
Ennek a komcsizásnak nincs semmi köze a kommunista ideológiákhoz. Arra utal, hogy a BKV szerinte még mindig olyan felépítésű, és úgy viselkedik, mint rendszerváltás (és nem -változás) előtti, régi szocialista nagyvállalat korában. És nem is a hetvenes évekbeli önmagára utal, amikor az új "panorámabuszoktól" csillogtak a telepek, hanem inkább a nyolcvanas évekbelire, amikor alkalomadtán már a vécécsészéket is ellopták a tartózkodókból.
---
Félreértés ne essék, nem a topiktársat akarom védeni, mert nem az én reszortom. Csak ebben az országban létezik négy-ötféle különböző komcsizás, amiknek az árnyalatait első hallásra/olvasásra meg lehet különböztetni a másiktól.
más gondolatait kitalálni, 2017-ben, se a ráció, se a hit világában, még, nem lehet.
más
Ez egy autóbusz topik.
Nehezem tudom egy cég autóbuszait, az autóbuszok szerelését, üzemeltetését politikai izmusok alapján besorolni.
1./
Olyat eltudok képzelni, hogy egy autóbusz szerelő szakmunkás jól vagy rosszul dolgozik, de se a jó, se a rossz munkájából, nem tudok következtetni politikai hitvallására.
2./ Olyat eltudok képzelni, hogy egy autóbusz üzem vezetője jól vagy rosszul dolgozik, de se a jó, se a rossz munkájából, nem tudok következtetni politikai hitvallására.
Megszakítom a Krisi-hisztit egy saját negatív élménnyel. Ma kifogtam az 56-os villamospótlón az egyik már felújított FJX Volvot. A teljes utastérben az eredeti lámpabúra helyett a csillagcsavar-tengerrel felnyomott, hullámos, több helyen már elrepedt átlátszó plexiszerű izét komolyan gondolta valaki? Kb. orosz videókban, képgalériákban látni ilyen gányolást elrettentő példaként.
Ja és a hármas ajtó előtti szimpla ülés, valamint a sofőrfülke mögötti üléspár vélhetően más típusú buszból (talán Van Hool) lettek átszerelve, nagyon nem illenek a képbe.
Láttam csak, azt hittem, hogy egy újabb laptopos reklám. Tévém nincs, de azon csak a Spektrumot nézem. :-) A BKV meg egy tipikus komcsi cég, szerintem ez vitán felül áll. (Amit tökéletesen alátámaszt az elmúlt hónapok légkondikkal kapcsolatos viselkedés.)
Az Omnibuszt sem mindig nézem. (Nem csak én vagyok ott szerkesztő.)
De jól van legyen: átaludtam.
Attól még ebben az egész kampányban nincs semmi ötlet, semmi kraft, kicsit gagyika, a szlogenen kívül persze!
(Egyébként baromi kíváncsi lennék, hogy eddig vajon hány sofőrt vettek fel ennek a "fantasztikus" kampánynak köszönhetően? Valószínűleg egy kezemen megtudnám számolni.)
Július elején gyakorlatilag az összes hírportálon végigment, azóta ott is van a buszokon a matrica, bent az A4-esek. Rajtad kívül százezrek értesültek róla, te valahogy átaludtad.. de most azért komcsi BKV-zz kicsit, grat.
Mivel nincs kedvem több linket berakni, választottam neked egyet (és az abban hivatkozottat) az index birodalomból.. sőt, a másodikat az Omnibusz is megosztotta, khm...
Látod az kifejezetten jól sikerült! Nem is a szlogen a bajom, hanem a megvalósítás!
Most televertek egy csomó buszt ezzel az ocsmánysággal, amikor ennyi pénzből elég lett volna csak, mondjuk tíz-tíz buszt és trolit teljesen, telematricázni, jó nagy betűkkel ráírni a szlogent, meg pár apróságot, ez mehetett volna a tévébe, rádióba, bárhol, akár annak aki látja ezeket nyereményjátékot is kitalálni vagy mit tudom én. Például valami ehhez hasonló: