Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.09.14 0 2 115158

Nahát! Mégis meg lehet ezt csinálni? Nahát! 

Előzmény: Törölt nick (115155)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.14 0 6 115157

Mondjuk úgy van ilyen szándék. Szerződés még fizikailag nincs, de előkészítés alatt.

Előzmény: Irisbus (115156)
Irisbus Creative Commons License 2017.09.14 0 2 115156

Itt a link.

 

,,A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság 17.7.2017-i határozata szerint a közbeszerzésen elnyert 180 db csuklós autóbuszra vonatkozó VOLÁNBUSZ Zrt. szerződésből a BKV 30 db autóbuszt átvesz, a fennmaradó 150 db autóbusz a VOLÁNBUSZ Zrt. állományába kerül."

Előzmény: Törölt nick (115155)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.14 0 6 115155

Hivatalos: a 180 db csuklós Moduloból 30 db a BKV-hoz fog kerülni. TED-en fent van, de telefonról nem tudok linkelni.

siófoki35 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 115154

Az egyik utolsó ilyen "ex-BKV-s" 280-as Szombathelyről kukázódott kb. 10 éve, azt akkor valaki meg is vette. Tényleg, mi lett azzal? :o

Előzmény: trizs77 (115153)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.14 0 3 115153

Ezt a mondatodat azért írd át, nem sarkos változatúra.

 

Ugyanis Mihál igen jó táblázataiból, azt is láthatod, hogy 8-9 éves buszokat Budapest általában nem dobott ki.

Jellemzően 9-14 évig használták a buszokat.

 

De való igaz, hogy a 200-as sorozat első évtizedében (1974-1984) történtek csuda és furcsa dolgok, az új buszok tömeges és amit el szoktak felejteni, évenkénti megjelenésekor.

 

Ha évente (több éven át) jön 300-380 új busz,  akkor bizony belekerülnek 5-6 éves Ik-280 buszok is a szórásba.

És nem azért mert rosszak.

 

Az Ik-200-as sorozat első szériái (1973) voltak oly annyira gyengék, hogy valóban jogos volt 8-9 évesen már kukázni.

De utána az Ikarus javított a minőségen.

A későbbi 3. és 4. széria már nem volt oly gyenge minőségű, mégis közülük kerültek ki az állományból  korán (5-6-7 évesen) kiválók.

 

A fiatalok kedvéért tegyük hozzá, hogy az ily korán kisoroltak 99%-a valamelyik Volánnál folytatta még évekig a pályafutását.

 

 

 

Előzmény: kristoof (115151)
siófoki35 Creative Commons License 2017.09.14 -1 4 115152

Először azt hittem hogy a Localokról van szó... :D

Előzmény: kristoof (115151)
kristoof Creative Commons License 2017.09.14 -11 3 115151

Budapest nem azért dobálta ki a 8-9 éves buszokat, mert megtehette, hanem azért mert azok a buszok annyira szarok voltak.

Előzmény: Törölt nick (115146)
Villámhetes Creative Commons License 2017.09.13 0 2 115150

Egy pillanat,én a 115138-as hsz.-re reagáltam.

 

A kettövel előbbire ezt írta 133bp:Sajnálom, hogy te minden egyes szót véresen komolyan veszel és nem érted a mondat lényegét csak egy-egy szót kiemelsz mindenki hozzászólásából

 

Megmondom őszintén,én se vettem komolyan,csak Trizs.

Előzmény: BU 20-26 (115148)
siófoki35 Creative Commons License 2017.09.13 0 1 115149

A csuklós hibrideket annyival drágább lenne üzemeltetni mint a szólókat?

Előzmény: Törölt nick (115131)
BU 20-26 Creative Commons License 2017.09.13 0 4 115148

Mindamellett, hogy tisztelem a munkásságodat, és örülök, ha megosztasz velünk egy-egy újabb kipipált vonalat, az én értelmezésemben a 'kommunistakék' eléggé annak hangzik. Persze utána lehet jönni az ezüsttel, de a kékről volt szó, nem?

Előzmény: Villámhetes (115145)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 0 6 115147

A budapesti autóbuszok sokszínű világát - tudtommal - 1927-ben zürichi példára változtatták meg, egységesítették.

Addig igen vegyes színűek voltak a budapesti közforgalmi buszok.

 

Pont azért, hogy ne legyen búzavirágkék, mint Zürichben, egy sötétebb kék árnyalatot választottak.

 

Próbáltam úgy leírni, hogy egyetlen jelzővel se utaljak 1927 politikai berendezkedésére, politikai hangulatára.

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 -3 5 115146

Ez a baj, hogy te olyanokat olvasol bele a hozzászólásomba amit le sem írtam. Nem politizáltam, csupán egy korszakot szimbólumként használtam fel egy tulajdonság kifejezésére. Ez kb. olyan, mintha a kapitalizmus szót használnám. Ennek is vannak pozitív és negatív értelmezése. A komcsi szóval is így lehet bánni.

 

A buszoknál maradva, én is jól tudom, hogy a Magyarország-i buszgyártás ebben az időszakban volt kiemelkedő és, hogy ekkor megtehette a BKV azt, hogy 8-9 évesen kidobta a buszait stb. Történtek olyan dolgok, amiket a mai napig visszasírunk, ellenben ebben a korszakban volt egy "jellegzetes" közhangulat a mindennapokban, és ebben a korszaknak megvoltak a maga sajátosságai. Na én erre az utóbbira utaltam a komcsis kék színnel, és ez független a politizálástól, ez a korszaknak jellegzetessége volt, ahogy a sok pozitívum is. 

Előzmény: trizs77 (115144)
Villámhetes Creative Commons License 2017.09.13 0 7 115145

Átolvastam 5x 133 bp írását,hol vannak a harsány politikai jelzők?

Előzmény: trizs77 (115144)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 -7 5 115144

Igen.

Komolyan veszem amit írsz.

Komolyan veszem amit más olvtársak írnak.

 

Azonkívül ide nem való politika.

De ennél jobban bosszant, hogy tudatlansággal, hibásan, de harsányan használsz politikai jelzőt,  egy BKV buszai topikban.

 

Minek ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (115138)
BU 20-26 Creative Commons License 2017.09.13 0 5 115143

Életemben talán először értek veled egyet. Anno az volt a mondás, hogy ez kevésbé melegszik fel a sötétkék. Ja, persze, csakhogy a buszok teteje eddig világosszürke volt. Egyedül talán az nczken sikerült a fehér tetőket összehozni...

Előzmény: kristoof (115139)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.13 -3 7 115142

Ebben most speciel igaza volt.

Előzmény: Törölt nick (115138)
kristoof Creative Commons License 2017.09.13 0 5 115141

Pontosan. Ezért írtam, hogy akár. Már csak azért is, mert ha minden kötél szakad, akkor nem tudod beküldeni a kétajtós szóló hibridet metrót pótolni, de a csuklós hibrid ezt meg is teheti akár.  Aztán meg vajon negyven szóló buszra van nagyobb szüksége a BKV-nak vagy inkább 28 csuklósra?

Előzmény: gorcher (115132)
Aron_son Creative Commons License 2017.09.13 0 4 115140

2+1-et vásároltak idén. 2-öt Franciaországból, 1-et Luxemburgból. Utóbbi lett a PDN-684.

Előzmény: Lucky76 (115105)
kristoof Creative Commons License 2017.09.13 -4 11 115139

Igen, iszonyatosan jól nézne ki, csak frissíteni kellett volna, átalakítani 21. századira. Ugyanezt meglehetett volna játszani a trolikkal és a villamosokkal is. Pontosan ugyanakkora erőfeszítésbe került volna a régit egy kicsit frissíteni, mint a bilikéket kitalálni. Ráadásul a régi egyedi volt, a bilikéket meg a fél világ használja. Egyébként szerintem is nagyon gáz, hogy mi magyarok mennyire büszkék vagyunk a kreatívitásunkra és ebből a nagy kereatívitásból ennyit sikerült kihozni.

Előzmény: Törölt nick (115136)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 -17 8 115138

Sajnálom, hogy te minden egyes szót véresen komolyan veszel és nem érted a mondat lényegét csak egy-egy szót kiemelsz mindenki hozzászólásából. Az meg ne zavarjon téged, hogy történelem kapcsán rengeteg sikert elértem az életem folyamán. A komcsi szót jelzős szerkezetben írtam a lehangoltságra utalva, és nem a történelmi korszakra utaltam ezzel. Nem kellene egy szóból következtetéseket levonni. 

 

Kezdetben még volt játék az ezüsttel és egész jól néztek ki az Ikarus 200-as sorozat előtt fővárosban közlekedő kocsik fényezése (lásd: Ikarus 60, Ikarus 180 stb.), ami szintén "komcsi" korszakban volt, viszont mégis mutatósak voltak a kocsik a kék és ezüst kombinációkban. 1971-től jött a 200-as sorozat, ahol már nem volt játék a színekkel és bár az Ikarusok 200-as és 400-as szériák jobban néznek ki ezzel a lehangolt kék színnel és szürkével, addig az ap-s típusokon ez a színkombináció nem túl szerencsés. Ha körül nézel a legtöbb város között, akkor a legtöbb városban az élénk színek, vagy a letisztultság jellemzi a buszok színét. 

Előzmény: trizs77 (115137)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 -12 19 115137

Marhára jól néznének ki a Concektok, VH-k, Citarok a régi komcsi kék színben.

 

------------

 

 

 

A butaság határtalan........................:-(((

 

 

Azt a "komcsi" színt 1927-ben vezették be, amikor a komcsik éppen tizensok év börtönt kaptak + néha-néha kivégezték őket.

 

 

Ha valaki történelemből buta, hát Istenem, nem ide tartozik.

dehogy számtanból is......................:-(((

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 -15 9 115136

Marhára jól néznének ki a Concektok, VH-k, Citarok a régi komcsi kék színben. Ha megnézel egy skyblue-s Volvot, és egy hagyományos szürke-sötét kék árnyalatút, látszik, hogy mennyivel jobban áll az alacsony padlós kocsiknak a skyblue. Talán lehetett volna ennek a világos kéknek kicsit sötétebb az árnyalata, mint München esetén, de az új ap-s buszok sokkal mutatósabbak ezzel az élénk világos kék színnel. 

Előzmény: jonas65 (115135)
jonas65 Creative Commons License 2017.09.13 -18 8 115135

Én Dávidra a Skyblue miatt haragszom, de azért nagyon!!!

Előzmény: Fradista Utazó (115085)
kristoof Creative Commons License 2017.09.13 -8 1 115134

Ezért írtam, hogy akár.

Előzmény: 08-73 (115122)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 -2 7 115133

Ezzel egyetértek, csak ő nem így fogalmazott. Én a számokra nagyon kíváncsi lennék, hogy mennyi lenne egy ilyen hibrid csuklós vételára + az üzemeltetése mennyibe kerülne a BKV berkein belül. Nem kizárt, hogy a túl magas üzemeltetési költség az ami a BKV-t eltántorítja a vásárlástól. 

Előzmény: gorcher (115132)
gorcher Creative Commons License 2017.09.13 0 6 115132

Úgy, hogyha esetleg itt lenne az pár csuklós hibrid, akkor esetleg a rendszerből kieső csuklósokat nem szólóval, hanem ezekkel lehetne pótolni a külvárosokban, a kényszerszólósítások helyett. És pl. 276E-n nagyon jól mentek a hibridek még T&J-s időben, amikor 9-es KNORR miatt odakerülnek. Szóval erre gondolt, a hibrid autóbuszok minden előnytelenségével és hibájával együtt. Nem véletlenül bukott ki az MBK is a 110-esről a 67-esre.

Előzmény: Törölt nick (115131)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 -4 10 115131

Számomra az nagyon vicces, hogy mindig szidnotok kell az aktuális dolgokat. 

Anno, amikor jött a 28 hibrid csuklós, akkor természetesen Omnibusz írt róla cikket, és többször is szidtad te magad a kocsikat.

 

A problémádat nem értem, hiszen vadi új 1 és 4 hónapos Conectok + 4 éves VT-s Citarok fognak a metrópótlóra kerülni. Zahnrad barátod írta a cikket, aki többek között azt is írja, hogy a hibrideket nem szabad forgalmas belvárosi viszonylatokra küldeni, hanem külvárosi viszonylatokra célszerű rakni. Hogy akarsz te hibriddel metrót pótolni, úgyhogy a fővárosban a metrópótlónak lesz a legütemesebb menetrendje, amit keményen kell tartani?

 

Tegyük hozzá, hogy ezeknek a csuklós hibridek üzemeltetési költsége nagyon drága lenne, ezért a BKV-nak csak akkor érné meg, ha nagyon kedvező áron lehetne őket megvenni. A 40 szóló hibrid besegít a metrópótlásba, mivel egyes csuklós vonalakon kiváltják a csuklós kocsikat szólókkal, és a csuklós kocsik pedig azokon a vonalakon fognak közlekedni, ahol addig a metrópótló Conectok/Citarok közlekedtek. 

Előzmény: kristoof (115121)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 -3 4 115130

Annyiban tényleg igaza van kristoof-nak, hogyha még nem is metrót pótolni, de - mint csuklós buszra - kétségtelenül nagy szükség lenne. Bőven elegendő, hogyha a külvárosi, sík terepű vonalakon el szaladgálnának, talán még kevesebb gond is lenne velük ott, mint a zsúfolt belvárosban.

 

Viszont az, hogy állnak, semmilyen tekintetben nem jó nekik, ez tényszerű. Úgyhogy a közeljövőben azért, érdemes lenne lecsapni rájuk, ha van bármiféle ilyen szándék, mert ha az akuk és egyéb költséges alkatrészek elkezdenek öregedni rajtuk, akkor inkább hagyjuk a f..ancba az egészet...

 

Talán (sőt biztos), hogy Laciék ezzel tisztában vannak, úgyhogy elnézést hogy leírtam :-), de kár lenne értük, ha feledésbe merülnének.

Előzmény: kristoof (115121)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.13 0 2 115129

Ma a Mester utca-Könyves Kálmán körút kereszteződésénél láttam az egyik ex-luganoi csuklós Citarot. Még matricák nélkül volt, a rendszámát pedig nem láttam a vonatból. Vélhetően most jött meg Fehérvárról és a VJSZ-be tartott.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!