Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2017.09.25 -10 6 115342

Az MBK-ból kiindulva az a negyven hibrid olyan lesz, mintha nem is lenne. 

Előzmény: g86 (115339)
seadxdx Creative Commons License 2017.09.25 0 0 115341

Megfelelő méretű gyár az van kettő is szerintem (Kravtex, SzG Ikarusa). A felszereltségüket viszont nem ismerem, milyen lehet.

 

Munkaerő szerintem még (kérdés, meddig) van a Kravtexnél + a PKD buszok esetében a BKV oldaláról is még SzL elmondása szerint van ehhez értő ember. Az általános munkaerőhiányt persze nem vitatom. MCA-001-el egyetértek, a Kravtexnél meg tudják tartani a munkaerőt, cserébe vannak az "Udvaronellek".

 

A gyártmányoknál pont a dízel Modulokra gondoltam, hogy abban még lenne is potenciál (szerintem), de ezt SzL-ék tudják, mint felhasználók. Az, hogy a gyártó nem akarja, az másik pont volt már. Mellé még az S91-est tartom annak, amit jó (lett volna) gyártani. Az újabb Credokba még sosem futottam bele utazásaim során, azokról nem tudok véleményt mondani.

 

Pénz: Szélesnél tudok egyedül arra gondolni, hogy van megfelelő tartalék tőkéje hozzá.

 

A többivel egyetértek egy kiegészítéssel: piac kéne, amire gyárthatnak. Mert szép az a 3-3500 busz vételéről szóló ígéret, amit tavaly mondott Varga Mihály, csak kétlem, hogy ebből van-e már 500-ra egyáltalán megrendelés azóta (nem kerestem meg az adatokat).

Előzmény: kristoof (115308)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.25 0 6 115340

Majdnem reális,  max a metrópótlás szóló többlete kavarhat be.

Előzmény: g86 (115339)
g86 Creative Commons License 2017.09.25 0 5 115339

Jól matekozok, hogy ha megjön a 31 Conecto és a 40 Volvo, akkor metrópótlással együtt sem lesz már szükség 260-asra, legfeljebb tartalékként? Sőt, 412-est, A300-ast, Citarót is el lehet kezdeni kidobálni?

Előzmény: Villámhetes (115317)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2017.09.25 -1 1 115338

Az csak a sokadlagos + tényező lenne. Ellenben nem menne egy csuklós teljesen feleslegesen 20 km-t üresen és az utas számára is megjegyezhetőbb lenne, hogy mikor jön a busz, mert jelenleg össze-vissza váltakoznak a követési idők. Sok 10 perc után van 3 8p utána újra 10 3szor, majd megint 8-10-8-7 és utána délutánig 15.

Előzmény: tranvía (115335)
nemeza Creative Commons License 2017.09.25 0 0 115337

Van néhány Modulo is, ahol nincs fényezve a sarok elem, csak anyagában színezve matt kékre. Azért eléggé elüt és nem is néz ki túl igényesen.. Legalább javítva vannak. Skandináv példa? :)

Előzmény: g86 (115336)
g86 Creative Commons License 2017.09.24 -2 1 115336

Az NGC-151 bal oldalát sikerül gyönyörűen javítani. Olyan 150 méterről látszik, hogy eltérő árnyalatú kékkel kenték le.

tranvía Creative Commons License 2017.09.24 0 8 115335

Ezt a nemes gondolatmenetet korábban próbálták már sikerre vinni. Indulások 1-2 perces tologatásával számos vonalon elég lenne kevesebb kocsi. És milyen jól is járnának az utasok, ha hirtelen 20-25 db-bal kevesebb busz járna reggel, pedig a csurig tömött 7E-n csak 2 perccel lenne odèbbtolva az indulás.

 

Szerencsére a szolgàltatók Bp-n nem kényük-kedvük szerint alakítják a menetrendeket. Félreértés persze ne essék, ahol lehet racionalizàlni, ott meg kell lèpni, erre van a megrendelő. De hogy azért járjom ritkábban a 36-os reggel, hogy ne szereljen Cinkota a 136E-re, na ilyen nincs. Szerencsére.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (115333)
nohab Creative Commons License 2017.09.24 0 7 115334

Picit megkapargatná valaki ezt, lehet érdekes dolgokat találna ;) 

 

Kapargatás helyett ki is áshatja, a megoldás (sajnos) pofonegyszerű: nincs elég kiadható jármű a 200-asok nélkül. Ettől függetlenül az elmúlt év nagyjavításai a 280-asokon kizárólag a metrópótlás miatt lettek elvégezve, a 260-asok ilyen szintű nagyjavítást mostanában nem kaptak és már nem is fognak.

Előzmény: 18-09 (115323)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2017.09.24 0 1 115333

A 36-osra arra a fél körre semmi értelme nincs odaküldeni azt a Van Hoolt, mert egy indulás eltolásával simán elszállíthatóak lennének ugyanúgy az utasok (Csak egy indulással később állna át a vonal sűrűbb követésre.). A VH meg maradhatna a helyén a 136En.

Előzmény: tranvía (115310)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.24 -3 0 115332

Éppen ezert erdemes megnézni előre, hogy mennyire megbízható gépekből szerzünk be.

Előzmény: Lucky76 (115330)
Zahnrad Creative Commons License 2017.09.24 0 9 115331

Valahol igazad van, mert nagyon keveset költ az állam tömegközlekedésre és a városok is.

 

De! Sosem egy dolog van a háttérben, hanem több.

 

Van egy soha nem látott nagyságú, stabil, kiszámítható piacunk, ahol a hazaival ellentétben az igényeket is pontosan tudjuk. Úgy hívják Európai Unió. Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Baltikum, hogy csak azokat soroljam, ahol az Ikarus jelen volt, még talán ismerik, vagy jobban mondva emlékeznek a magyar buszgyártásra is, rajtunk kívül.

 

Jelen vagyunk? Nem. Miért nem? Azért mert versenyképtelenek az itthon előállított termékek és/vagy a gyár(ak) vezetése totális tévképzetek között él. De ha ez nekik jó, ám legyen. Az ő pénzük, csak akkor kezd baj lenni, ha közpénz is megy hozzájuk, és nem hajlandóak hasznosítani. Van példa olyan gyárra, aki előállított már több száz, ezernél is több buszt, aztán nincs export. Nekik aztán oly mindegy van-e stabil piac. Volt? Volt. És?

 

Nagyon káros a gulyáskommenizmusból eredő, várjunk a jóságos állam bácsira mentalitás, mert sehova nem vezet. Büszkék vagyunk az Ikarus exportsikereire, de ha a jelen hibáira kerül a szó, akkor az a hülye aki ezeket észreveszi? Noormális? Versenyezni kell, itthon is. Külföldön is, csak úgy került és kerülhet most is külföldre magyar busz. Nem azért, mert az állam megvett 20-120-200 vagy éppen 1200db busznak csak jó messziről látszó tárgyat.

 

Ahol nem siránkoznak és másra mutogatnak az elszenvedett kudarcok hatására ott fejlődés van a verseny hatására:

 

http://index.hu/gazdasag/defacto/2017/09/22/ami_nem_ol_meg_az_megerosit_kina_hatasa_az_europai_novekedesre./

http://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1836/18360/183608/18360885_092499ac46aaa3ae5f33e62b72fe16f3_wm.png

 

Továbbá az alacsony bérek. Pénzt, pláne jó pénzt azért tudsz elkérni, amit más nem tud megcsinálni. A buszgyártásban mi ilyen van? Semmi. Mindenki össze tud hegeszteni két vasat. Elnézve a Currus buszát már tényleg csak ennyiről van szó. Alvázas, tehát hozzáadott műszaki érték minimális, formaterv nincs, a vázszerkezet kő egyszerű, ilyet vagy különbet a sarki fűszeres is tud Marokkóban.

Előzmény: MCA-001 (115309)
Lucky76 Creative Commons License 2017.09.24 -1 1 115330

A fillérbaszással az a legnagyobb baj, hogy amit ma (el)baszunk, azzal holnap szopni fogunk.

 

A beszerzésnél megspórolt összeg könnyen kicsoroghat az élettartam során ilyen-olyan okokból...

 

 

Előzmény: kristoof (115326)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.24 -2 12 115329

Igen volt egy ilyen korszak. Az elégé szomorú, ha te ezt sírod vissza. Értem én, hogy te utálod a jelenlegi város/BKV vezetést, de ettől függetlenül még a racionalitásodat megtarthatnád. Ebben a korszakban az is beletartozott, hogy a BKV akkori vezetése tojt az egész buszüzemeltetésbe, és ap-s vagy mp-s típustól függetlenül mindet mocskosan és vállalhatatlan állapotba adták ki napi forgalomba. Ember az nem, hogy kocsi felújításra, hanem napi karbantartásra nem volt, ahogy alkatrész is luxusnak számított. Az ap-s Volvók is lelakott állapotban voltak pár év szolgálat után, úgyhogy volt olyan Óbudás FKU, amit donornak használtak évekig. A problémákról még napokig lehetne beszélni. Most is szidod a BKV-t és akkor akarsz egy olyasfajta hozzáállást, ami 8-10 éve volt. Tényleg nem értelek. 

Előzmény: kristoof (115328)
kristoof Creative Commons License 2017.09.24 -15 0 115328

OFF!

 

Hmmm, emlékszem a régi szép időkre, ami alig néhány éve volt, amikor még tökösebbek voltak a közlekedési cégek vezetői. Az egyikük, nevét feledje jótékony homály, pedig 2010-ben már nyugdíjba vonult. Na ő kerek-perec kimondta, hogy nem újít fel 200-as Ikarusokat, mert egyszerűen nem éri meg, ez bő tíz éve volt amúgy. Őt nem érdekli, ha szakadt buszt ad ki, vagy ha lerobban a busz menet közben, majd mennek a panaszok az önkormányzathoz, hadd menjenek, de nem újíttatja fel a 200-asokat, mert baromság és se energiája sem embere nincs a cégnek erre! Kár, hogy a BKV-nál nincsenek ilyen emberek, de bólogató Jánosok azok vannak...

 

ON! 

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (115327)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.24 -3 2 115327

A hűtlen kezelések varázslatos világa :)
Ha a pénzedből vehetsz magadnak x összegért egy cipőt, ami tíz évig kitart, akkor csak abban az esetben veszel minden évben x/2 összegért egy műanyag kínai cipőt, ha titokban pénzelni akarod a boltost...

Előzmény: 18-09 (115323)
kristoof Creative Commons License 2017.09.24 0 0 115326

Valamikor volt ilyen. Úgy hívták, hogy Volán-tenderek, viszonylag kiszámítható volt, de látjuk, hogy milyen típusok nyertek... az sem gyógyír mindenre, sajnos. Egyébként is nagy betegsége a hazai buszos tendereknek a fillér baszás.

 

Az OFF-fal egyetértek, de a Kravtex csak úgy mutathatja meg, hogy mit tud, ha kilép a nemzetközi piacra.

Előzmény: MCA-001 (115309)
KápCity Creative Commons License 2017.09.24 0 8 115325

Ahogy akkor sem, ha lenne 2*(75+75) darab új buszunk a mostani beszerzések mellett, de hát valakinek érdeke volt elkaszálni az egészet.. :(

Előzmény: 18-09 (115323)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.09.24 0 3 115324

(nem emlékszem hirtelen, hogy hány órát számolnak el vonalbejárásért).

 

Amennyi ideig tart a kör, annyit.

Előzmény: KápCity (115312)
18-09 Creative Commons License 2017.09.24 -2 8 115323

Már rég nem lenne 200-as, ha nem lenne érdeke valakiknek a folyamatos (2-3 évente esedékes) tízmilliós felújítás. Picit megkapargatná valaki ezt, lehet érdekes dolgokat találna ;) 

Előzmény: KápCity (115322)
KápCity Creative Commons License 2017.09.24 0 6 115322

Igazad van, ahogy a 412-esek is! Úgy, hogy jó lenne, ha mielőbb megvennénk azokat, amik motorjára az van írva, hogy MAN!

Előzmény: MCA-001 (115321)
MCA-001 Creative Commons License 2017.09.24 0 4 115321

A LOV-ok is MAN motorosak.

Ez csak alibi indok lehet...

Előzmény: Zahnrad (115319)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.24 0 0 115320

Vagy mindenképpen - és tulajdonképpen jogosan - ragaszkodnak ahhoz, hogy Volvo 7000A/7700A, Van Hool newAG vagy Mercedes Citaro G jöjjön. Csakhogy utóbbit leszámítva nagyon nehéz már megfelelő flottát találni, utóbbiból is csak azért lehet talán valamivel könnyebb, mert rengeteg van belőle (mármint Citaroból).

Előzmény: 18-09 (115318)
Zahnrad Creative Commons License 2017.09.24 0 6 115319

Nem illenek a ,,homogén" flottába. ;)

Előzmény: 18-09 (115318)
18-09 Creative Commons License 2017.09.24 0 5 115318

Amúgy a jövőheti közgyűlési előterjesztében szerepel, hogy további 25-30 jó állapotú használt csuklóst szeretne a cég, de még nem talált...

 

kérdem én, az osloi MAN-ok nem elég jó állapotúak? Vagy a BKV-nál mi a jó állapot? A LOV-os VH szint? 

Előzmény: Törölt nick (115316)
Villámhetes Creative Commons License 2017.09.24 0 2 115317

Erre talán SzL tudna válaszolni.

Előzmény: Törölt nick (115316)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.24 0 4 115316

Annak mennyi a realitása, ami a cikk végén fejtegetnek, hogy a Cinkotai hibrid flotta forgalomba állásával a 412-esek Délpestre vándorolnak, és ez lehetőséget adna a 13 darab MCA kiváltására? Bár gondolom a metrópótlás bezavar a képbe, ami miatt nem lesz lehetőség 13 darab ap-t kidobni. 

Előzmény: Villámhetes (115315)
Villámhetes Creative Commons License 2017.09.24 0 0 115315
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.24 0 0 115314

05-66, 19-28 sem volt még kint forgalomban. 

Előzmény: gorcher (115306)
KápCity Creative Commons License 2017.09.24 0 0 115313
Menetrendi oldalról viszont ha egy jarmuigényt meglehet spórolni akkor az hosszútávon gazdaságosabb.
Előzmény: KápCity (115312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!