A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Így van! Lacus egy kicsit félreérti a problémát, és valljuk be valamilyen szinten érthető is, mert itt mindenki a klímát kéri számon, pedig sokkal nagyobb baj az utastér levegőtlensége és az, hogy néha megy a fűtés ilyenkor egy csomó buszon. Szóval én azt nem értem, hogy egyáltalán, hogyan lehet olyan buszokat kiadni forgalomba, amin nincs levegő, nincsenek rajta rendes méretű elhúzható ablakok és a légkondi sem megy. Azt meg pláne nem értem, hogy hogyan szaladgálhatnak olyan buszok a városban, amiken megy 37 fokban a légkondi? Ez nem műszak, alkatrész vagy bármi kérdése, hanem csak igénytelenség sajnos. Ezt nehéz megmagyarázni... :-(
Na ha viszont most is van amin jól működik, akkor bennem felmerül az, hogy oktatási hiányosság a nem megfelelő működés. (Főleg, hogy már 4 éve is volt aki nem tudta hogyan kell használni.)
De már önmagában az előállított adatmennyiség és annak tárolása, feldolgozása is probléma.
Tudtommal a begyűjtés/tárolás része a problémának meg lett oldva. Azt nem tudom, hogy a ForTe importtal vagy a tervezési célú felhasználással mi a helyzet. Ez ügyben tud valaki információval szolgálni?
Hogy Vitézy BKK-s korában nem a BKV-t, hanem más vállalkozókat preferált, az tény, nem is vitattam volna egy pillanatig sem.
Azt a beállítást viszont, hogy Vitézy miatt indult meg a hanyatlás, nem tudom elfogadni, hiszen az ő hatalomra kerülése előtt négy teljes éven keresztül nulla új autóbusz érkezett a BKV-hoz, és (négy év alatt összesen) harmincvalahány belga használt Van Hool.
Én is úgy tudom, hogy amit VD ír, azaz hogy az utasszámmérők integrációjának projektje a távozása után leállt, az - legalábbis lényegét tekintve - nem igaz. Lehet, hogy leállt, de aztán újraindult.
Ebben az esetben kézenfekvő lett volna szolgáltatók közti ideiglenes átcsoportosítással megoldani a problémát. Nincs egyébként arra elég kocsi, hogy a KNORR-ozást teljesen elfelejtsük? Hány KNORR-os kocsi van/volt régen?
Ne általánosítsunk. Idén nyáron ültem többször is LOV-os kocsin, ahol megfelelő szinten működött a klíma és kellemesen hűvös volt a kocsiban. Ennyi erővel FJX-es kocsikat se szabadna kiadni, mert azok nagy részén sincs működő klíma és normális méretű ablak.
Apropó, tudom, hogy szent ap-s kiadás meg hasonlók, de nincs a rendszerben annyi tartalék így a nyári kiiktatásban, hogy a LOV széria tagjai a legmelegebb napokon inkább a telephely burkolatát védjék a naptól, ha már nem lehet érdemben kezdeni a klimatizálásukkal szinte semmit?
Egyáltalán az üzemeltetésük még meddig van tervben?
Jogos, nálad a pont, sokkal jobban leírtad a lényeget, mint én.
Ennek ellenére, az egész úgy veszi ki magát felszínes szemlélő számára, hogy Dávid ezt is elintézte.
A másik ex BKK-s pedig jobb lenne, ha nem szólna semmit, mert ő volt a felelőse az informatikai dolgoknak, neki kellene a legjobban tudnia, hogy a FUTÁR adatok kinyerése és a ForTe rendszerbe konvertálása nem olyan egyszerű dolog.
De már önmagában az előállított adatmennyiség és annak tárolása, feldolgozása is probléma.
Használni szokták, a nagy kérdés az, hogy a BKK által használt ForTe fel is tudja-e dolgozni ezeket az adatokat, vagy máshogy kell kinyerni az adatokat és abba a fosba külön bepötyögni. Mert ha ez a második, akkor azért nagy a baj...
Márpedig az ősszel érkező Conectoinkba is beleerőszakoltatták a nagytudásúak nagynehezen a cuccost.
Abból, amit leírtál, a műszaki részével sajnos nem tudok vitába szállni.
Amit viszont sugallni kívánsz a hozzászólásod elejével, azt figyelmes fb kommentek végigolvasása után hamar levágod, hogy nem igaz. A "dörgedelmes" hozzászólás inkább hisztinek nevezhető, amire aztán a másik ex-BKK hisztizsák egyből rá is kontrázott. SzL pedig leírta, hogy jó előre szólt, hogy nem lesz ez most így jó és aktuális, tehát nem Dávid intézte ezt el, ő csak a reklámot tolja hozzá. Pont mint a BKK-s időkben a dolgai nagy részéhez...
Nem az a baj, hogy nyáron is mérnek (hiszen a nyári utasszámokat is meg kell valahonnan tudni kedves károgók), hanem az, hogy amikor az éves/féléves mérési ütemterv összeáll, akkor még a kutya sem tudja megmondani, hogy mely napokon lesz kánikula... Éppen ezért az ilyen kritikus vonalak mérését rugalmassá kellene tenni, mint ahogyan most is fel lehetett függeszteni, csak máskor előre kellene, amikor már két nappal előre látjuk, hogy X napon hőségriadó lesz.
LOV: A kezdetektől való problémával azért vitatkoznék. 20(12)-13-ban nem egy kocsihoz volt szerencsém nyáron amiben a körúti pótlás alatt is kiváló időt varázsolt a klíma.
Nem, mert V. Dávid az Istenhegyről a pórnép közé nem ereszkedik le, és nem jár a 23, 23E, 85, 85E, 123, 123A viszonylatokon, ahol jellemzően az általad említett kocsik közlekednek, és így dörgedelmes facebook poszt sem lesz belőle részéről és így a BKK/BKV párosnak sem kell tennie semmit sem félelmében, hogy mi lesz, ha most nem tesz valamit őszentsége Dávid kérésére, mert mi van ha egyszer megint a felettese lesz az illetőnek/illetőknek.
Az, hogy telefüstöli az IK415-ös busz a lakóhelyét, az zavarja, de az, hogy közben a 36 celsius fokos melegben a BKV egyáltalán utasforgalomba ki meri adni a LOV rendszámtartományba tartozó járműveket, amelyeknek a klímája kezdetektől fogva szar volt, mivel olyan beépítés amilyen, és eddig csak hét nyár telt el az állományba vételük óta, és még mindig nem baj, hogy a maihoz hasonló napokon kb. 40 celsius van az utasterükben, és meg lehet bennük pusztulni.
Pár embert felültetnék rájuk, úgy fél napra, hogy érezzék, hogy milyen rajtuk nyáron utazni, mondjuk délutáni csúcsban, szélcsendes 35+ C fokos időben.
Kicsire nem adunk, nagy meg nem számít. Különben is, ha a Combinókba nem tudják beszerelni a FUTÁRt, akkor majd biztos be tudják üzemelni ezt a másik űrtechnikát? Ugyanmár.
Összeszámoltam és a mostani VB-s MAN beszerzéseket nem számoltam bele, így Vitézy idején a VT-s, VB-s és még a T&J-s kocsikat is összeszámolva 570 darab vadi új busz érkezett a fővárosba, ami valljuk be nagyon szép szám. De ha ennek az 570-nek, ha csak a fele a BKV-hoz érkezett volna, már sokkal előrébb tartanánk. Bár az utóbbi 2-3 évben szerencsére egyre jobban jönnek a vadi új buszok a BKV-hoz, szóval fejődés már látszik. Hozzáteszem azt is, hogy 2010 előtt sem volt valami fényes autóbuszbeszerzés, mivel 2002-10 között 150 csuklós Volvón kívül, illetve 32 darab használt VanHoolon semmi nem érkezett a BKV-hoz.
Nagyon korrekt tőled, hogy belátod a problémát és őszinte vagy velünk ilyen téren. Azt is tudjuk, hogy a dolgozók mindent megtesznek, hogy a járművek rendben legyenek.
Viszont pár gondolatot én is leírnék. Alapvetően sokan szidtak kiemelten egy-két garázst (pl. Délpest), hogy nem tudnak rendesen üzemeltetni, trehányak stb. Én nem emelnék ki egy garázst sem, mivel utaztam már elég FJX-en nyáron, amelyeken nem működött vagy rossz volt a klíma, ugyanez igaz a genfiekre vagy a többi Volvókra, illetve valóban a VH-k esetén is tapasztalható volt. Ugyanekkor ugyan ezeken a kocsikon utaztam úgy is, hogy korrektül működött a klíma. A probléma inkább azoknál a kocsiknál van (FJX-es felújítatlan 7700A-ok, csuklós VH-k, és genfiek), ahol ha nem működik a klíma, akkor nagyon kellemetlenül beszorul a hőség és hőgutát kaphat az ember, mivel nagyon kevés és kis felületűek a nyitható ablakok az említett kocsikon. Utaztam úgy FKU-n, hogy nem volt klíma, és nyitott ablakok mellett elviselhető volt az utazás (igaz, már délután 5 után volt).
Értem azt, hogy kiiktatás van csuklósok terén, de ha egyes kocsikon rossz a klíma és ezt a vezető is érzékeli, akkor jó lenne, ha ezeket a kocsikat nem adnák ki forgalomba, vagy nem erőltetnék nap végéig és cserélnék akár magaspadlósra. Ezt azokra írom, amiket előbb felsoroltam, hogy kevés és kis felületen található nyitható ablak.
Ezt azért írom, mert nyáron többször is utaztam 200-al és a legnagyobb hőségben sem volt melegem rajtuk, mivel annyira jó a kereszthuzat rajtuk. Ember komfortja is jobb a lépcsőzés ellenére, egy jól szellőző 200-on nyáron, mint egy rossz klímával rendelkező ap-s kocsin, ahol nem igen lehet ablakokat nyitni. Kockázat esetén is rizikósabb sokkal, ha valaki hőgutát egy olyan ap-s járművön, ahol se klíma, se vagy alig van nyitható ablak, mint egy buszon ahol a kellemetlenség annyi, hogy lépcsőzni kell.
Aha. Akkor nagyon megérte a 2014-ben átadott FUTÁR kompatibilis utasszámlálókat, sok százmillióért beszerelni az új buszokba. De legalább az alvállalkozók ezt is beszámíthatták a kilométerdíjukba. Tiszta haszon.
... amely egy bejelentett járatritkítás (utólagos?) megalapozására történik, közismerten a legmértékadóbbnak tekinthető, munkanapi iskolaszüneti időszakban.
Valószínű Vitézy és a BKK miatt nincsen megfelelő számú szakember, nem a versenyképtelen bérek és szakképzési rendszer miatt. Hiszen a vendéglátósok, és a többi szakmunkás is miattuk ment inkább külföldre.
Arra senki sem gondol, hogy nem szabotázs, vagy tömeges lerohadás áll Normafa telefüstölése mögött, hanem egy nyavalyás "műszeres utasszámmérés"?
Az, hogy knorrozás, már le se merem írni.
Hát ez vicces! Mintha elfelejtette volna, hogy neki is köszönhető a helyzet, ahol ma tart a BKV buszágazatilag (is). És figyelitek, hogy milyen büszke arra, hogy a "saját" járatán nem lesz magaspadlós? Valamit elért, igaz önös céljait közösséginek beállítva, de hát kicsire nem adunk, Dávidot meg már rég nehéz komolyan venni...
Minek erőltették Budapestre Európa levetett szemeteit? A mai napig úgy kell összeizzadni egy-egy 260-ast vagy 280-ast amik közel 30 éves életkorukkal kibírják a napot, amikor a "korszerű" alacsonypadlós buszok meghalnak sorban.. lehet szidni ezt, de azért némi tapasztalatot üzemeltetésből sem ártana összeszedni a Vitézy úrnak.. meg esetleg tájékozódni a létszámhelyzetről akár forgalmi akár műszaki téren, amelynek hiányosságait az egykor általa vezetett cég erősen befolyásolta, hogy ilyen tragikus szintre süllyedt, a sok céltalan b*szogatással. Ki kell mondani. Lassan nincs aki dolgozzon. Bár nem nyilvánosak a humánügyi adatok megnyugtathatok mindenkit a helyzet elkeserítő..
Akkor még volt. Ez még a Tarlóssal megromlott helyzete előtt volt, Mabi még fasorban se volt. Mondhatnám úgy is, hogy akkor éppen a VT, majd a Volánbusz volt a haver...