A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Pár javaslat klíma ügyben (spec. pont 110-112 vonal):
1. Legtöbb Ikarus/Modulo kocsin valóban érezhetően működne a klíma, de jó lenne ha megállóhelyi utascsere után csukott vagy max. 1 nyitott ajtóval várakozna indulásig, szabad jelzésig. A mindhárom nyitott ajtón keresztül pillanatok alatt visszamelegszik az utastér.
2. Gyakori Futár titkárnős bemondás a légkondi működésére, ablakok zárva tartására!
3. Nem tudom az okát, de ugye az új Ikarusok/Modulok valamiért világosabb ablakokkal szereltek a más gyártó általi új/ill. fejújításra került gépeknél. Ilyen formán viszont az ablak mellett érezhetően sokkal erősebb a bejutó napsugárzás, több hőt enged be az (egyrétegű, nem dupla hőszigetelt) üveg az utastérbe, így az hamarabb fel is melegszik. Ha a jövőben lesz még ilyen PKD-Ikarus-Modulo mittudomén bármilyen beszerzés, jó lenne legalább az üvegek sötétebb színezését kérni, ill. úgy specifikálni.
+ Ha műszakilag megoldható, az utastéri fűtéssel mindenképpen kellene valamit kezdeni bizonyos kocsikon (pl. FJX). A jelenlegi nyári forró napokon tényleg nem kellene ezeket működtetni, de gondolom ez kényszer miatt az alulmotorizáltsággal lehet összefüggésben.
Esküszöm hülye vagyok, vagy megártott az a három sör, amit ittam, de elképzelhető, hogy átalakításon esett át az LYH-107 belső tere? Eddig a második ajtó után volt egy négyes ülés, ma meg már csak egy 2x2-es volt menetiránynak megfelelően :O
A technológiák szétszórása helyett nem előremutatóbb Kőbányát a tisztán elektromos üzem irányába eltolni.
Trolibusz, elektromos busz, híbrid.
És ehhez minden technológiát, szakértelmet, eszközt oda összpontosítani.
Nem tudom, mennyivel volna macerásabb az eletromos midiket Kőbányáról kiadni a hatótávolságuk tekintetében, de rajtuk kívül a szóló és csuklós hibridek nem váltanák ki javarészt vagy akár teljesen Kőbánya dízel-kiadását?
Igaz, mindegyikben van "dízeles" elem, de ahhoz is megvannnak jelenleg a feltételek, bár a fene tudja, a hibrid mennyir elektromos és mennyire nem...:)
Utóbbiak elhelyézést gondolom az is befolyásolta, hogy Cinkotához közel esik a szakszervíz, ha szükség lenne rá...
Hmmm... A megfelelő számú és telesítményű dugalj Kőbánya telephelyen már évek óta ki van építve (két éve pedig megtöbbszöröződött a számuk), használatuk viszont továbbra is esetleges, bőven van benne kapacitás. Az vajon miért nem fordult meg senkinek a fejében, hogy esetleg Kőbánya garázsba állomásoztassanak ilyen kocsikat, nem pedig viszonylag negy költségen (és adminisztrációval) olyan garázsba, ahol még nincsenek meg a feltételek? Akkor már Kelenföld is előnyösebb helyzetben van ebben a tekintetben. Vagy esetleg most már elvárás az, hogy minden buszgarázs értsen az elektromos hajtásokhoz is? Van/lesz rá elegendő számú, megfelelően képzett szakember, vagy gyorstalpalókon fogják elsajátítani a dízelmotor-szerelők a hajtáselektronika rejtelmeit?