Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2017.07.20 -1 3 114042

Az FKU-s Volvok jó állapotban vannak.

Én nem ezt tapasztalom.

Esztétikailag még nem lakták le őket a kedves utasok.

De az már látszik, hogy takarítani ugyanúgy nem takarítják őket mint a fel nem újított társaikat.

 

Műszakilag meg ugyanúgy nem törődnek velük mint a többi járművükkel.

A héten pl. az egyik, még festék szagú FKU lyukas kipufogóval közlekedett.

Tehát ennyire becsülik a szépen felújított járművet.

 

A dp-i fejekben kellene először rendet tenni...

 

Előzmény: Törölt nick (114034)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.20 0 4 114041

Conecto-kat ne tegyenek át Dél-Pestre, így is gáz a szólók és a csuklósok elválasztása egymástól, ha az egységesítést nézzük. Kellettek Óbudának az új kocsik, meg kényszermegoldás a 2x150-es tender helyett ugyebár, de akkor is. Frissítésnek jók lennének a MAN Lion's City G-k, amik vagy jönnek majd, vagy nem. Szólóból csak költeni kellene a gázosokra és nem lenne rossz a helyzet.

 

Abban egyetértünk, hogy egy felújítatlan FJX helyett bármelyik VH jobb, de igaz ez talán még a kisvolvókra is. Ellenben a C1-ek sokat javultak, én is tapasztaltam, Óbudának kifejezetten gratulálok. Még az MCA-k is jók lennének, ha költve is lenne rájuk. Az ajtókra már a honosításkor kellett volna, no meg nem kellett volna visszafolytani a motorteljesítményüket és semmi bajuk nem lenne. A gázosok is egyre ramatyabb állapotban vannak, de nem a szerelők gondatlansága miatt. Kocsinként 1-2 milliós alkatrészre várnak, amik nélkül egyre több lesz a vánszorgó gázosok látványa az utakon. Legalábbis amikor beszéltem szerelővel, hogy miért nincs megcsinálva, amikor mindig be van írva ez volt a válasz. Tudják, azt is, hogy mi okozza, de nincs mire cserélni. Klímákkal nem tudom mi a helyzet, nincsenek feltöltve gázzal, vagy nem értem, de a MUT/MUU kocsikon is jó klímák lennének. Igaz kell nekik egy 5-10 perc üzem, mire érezhető lesz, de ha fel van töltve akkor jók. Tavaly nekem akármikor vezettem MUT/MUU-t, mindig ment a klíma jó hatásfokkal. Nem úgy van kitalálva, hogy tartózkodóból beugrok, indítok, treff és go. Mert az ablakokat nem csodálom, hogy egyből nyitják, pedig jó lenne a klíma, csak várni kell rá. Gázosokon szintén, de azoknál egyre több az olyan, amin ugyancsak nem jó, pedig 2 éve még kifejezetten fagyasztottak.

Előzmény: Törölt nick (114034)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114040

Szvsz megvan az oka annak, hogy miért nem raknak új buszt a 23(E)-re és a 85(E)-re. 

Előzmény: Lucky76 (114035)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 0 3 114039

Többi garázs sem jeleskedik használt buszok üzemeltetésében, amely részben nem is az ő hibájuk és ettől függetlenül is tudnak új buszokat üzemeltetni. Meg kellene érteni a BKK-nál is, hogy attól mert valami alacsonypadlós, attól még nem várható el az a szint egy használt lelakott járműtől, mint egy pár éves új busztól. Tizenéves buszt tizenéves busszal, pár éves buszt pár éves busszal hasonlítsuk össze. 

Ezért is említettem üzemeltetés terén a kelenföldi FJX-et, hogy ahhoz képest Dél-Pest jónak számít a VH-kal és Volvóival. 

Előzmény: kristoof (114036)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.20 -1 2 114038

Ha kevesebb van a régi szarokból, több idő is jut rájuk. Úgy.

Előzmény: kristoof (114036)
BPO-105 Creative Commons License 2017.07.20 -2 3 114037

Egyrészt ez egy önkormányzati cég mindenféle nyilvánosságra hozandó közérdekű adattal, másrészt pedig valahol még mindig egy szocialista nagyvállalat, egy kis méretű kádárszimulátor, annak minden velejárójával.

Előzmény: g86 (114029)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -6 2 114036

Ha használt kocsikat sem tudnak üzemeltetni rendesen, akkor mitől lesz jobb az új kocsikkal?

Előzmény: Törölt nick (114034)
Lucky76 Creative Commons License 2017.07.20 0 5 114035

Azért délpesti területen van off szolgáltatós kocsi szép számmal.

 

A megrendelőnek kellene felvállalni, hogy új kocsit kérjen nagy forgalmú, kritikus vonalakra, mint a 23, 23E, 85, 85E, 136E stb.

 

A megrendelőnek kellene átverni a közútkezelőn - egy időben egy cég volt, úgy sem sikerült! -, hogy a szar utat csinálják meg a szükséges helyeken, hogy mehessen oda új autó. Nem mintha a meglévők nem mennének szét, de ugye a logika...

 

Cinkotán jó helyen lesz a homogén 76 új kocsi végre, majd átvesz Délpesttől számokat, ha a hibridekkel együtt olyan jó lesz a helyzet - úgy legyen -, így is elmentek a csuklós Conectók meg a Cívisek.

 

Amit kapunk helyette Kisvolvót, azok közt van ilyen is, amolyan is...

Előzmény: Törölt nick (114034)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 -3 8 114034

Arról nem tehet Dél-Pest, hogy míg a többi BKV-s divízió kap(ott) új kocsikat, addig nekik csak a tizenéves (használt) buszok jutnak. Ha a BKV úgy döntene, és végre ők is kaphatnának az új buszokból, akkor mindjárt más lenne a helyzet. 

 

Tizenéves kocsikat tizenévesekkel hasonlítsuk össze. Tegnap raktam fel képeket a lelakott, piszkos kelenföldi FJX-es Volvókról. Ha megnézed ezek a kocsik nagy része, hogy néz ki és milyen állapotban van, akkor ezekhez képest még Dél-Pest is jól teljesít a VH-kal és Volvókkal.

 

Például az FKU-s Volvók nagy része nagyon jó állapotban vannak Dél-Pesten, pedig már 12 évesek idén. Sok felújított Volvóval találkoztam már, de amik a 9-en és a 200E-n előfordulnak, azok tényleg nagyon igényesek. Könnyű, úgy szidni egy adott garázst, hogy a legfiatalabb kocsija is tíz évnél idősebb. Ha nekik is lenne vadi új kocsijuk, akkor nem lenne probléma a klímákkal, lerobbanásokkal stb. Ha a többi garázs is ilyen járműparkkal rendelkeznek, akkor ők sem teljesítenének jobban. 

 

Arról, hogy hová mennyi új/használt kocsi érkezik, arról megint csak a BKV dönt. Esetleg kezdhetnék úgy Délpest felzárkóztatását, hogy a 76 Conectoból majd egy 15 darabot adhatnának Dél-Pestnek. Cinkota még úgy is kap idén 40 szóló hybridet. 

Előzmény: MCA-001 (114017)
Közlekedésguru Creative Commons License 2017.07.20 0 2 114033

Igazad is van, meg nem is.

 

Persze aki nem VT-s/Volános dél-pesti viszonylat(ok)on jár nap, mint nap persze, hogy nem érzékel a korszerűbb, fiatalabb buszokból semmit. Viszont azt se lehet kijelenteni, hogy az egész városrész közlekedése csak hulladékokkal van megoldva. A listádban emellett nem értem a 282-284 expresszeket, elvégre pont igazságos, hogy a 182-184 mellett nem ide tettek még új buszokat. A 36 és 68 helyett, akár csak részben, de valóban igazságosabb lenne ha  23-23E és a 85-85E kapott volna új kocsikat. Tudom, csoportos menetrend, de itt is úgy lett volna igazságos, ha az expresszek maradnak mind BKV-sok és az alapjáratokon legalább 50% arányban vannak újak. Persze, jó irány az, hogy egy vonalon egy szolgáltató/típus legyen, csak lehet még korai volt, mert okkal megy a oanaszáradat a 23-asok és a 85-ösök utasaitól...

Előzmény: Il Leone (114020)
HBweb hu Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 114032

A szolgáltatást dél-Pesten nem csak a BKV nyújtja.

Előzmény: MCA-001 (114031)
MCA-001 Creative Commons License 2017.07.20 -1 4 114031

Akkor csak én vagyok peches, vagy mindig rossz felé utazok...

 

Egyébként nem lenne nekem bajom a BKV dp-i szolgáltatásával ha legalább a szándék látszana, hogy ők javulni akarnak.

De semmi.

 

A dp. által karban tartott járművek hetekig ugyanazzal a hibával közlekednek.

Nem hiszem el, hogy azért nem javítják meg őket, mert a buszvezető nem vesz észre és nem írja be a hibanaplóba. Valószínűleg már ők is megunták a felesleges adminisztrációt és inkább nem jelzik a hibákat. Minek...

 

És nagyon úgy tűnik, hogy ők ott a garázsban akkora kiskirályok, hogy megtehetik.

 

Lehet írni, hogy ennyi pénzért nem lehet nagy elvárásokat támasztani feléjük. Örülhet a BKV, hogy van aki "dolgozik" a garázsban. De kérdezem? Minek fizetni a sok naplopót?

 

El kell bocsátani a 30 százalékukat és csak azokat kell megtartani akik dolgozni is akarnak.

Cserében a maradók fizetést 30%-al meg kell emelni. Egyből jobb kedvvel mennek majd be dolgozni és talán többet is dolgoznak majd, mert nem kell idomulniuk a visszahúzó kollégák tempójához, moráljához.

(Persze ilyenkor meg jönne a szakszervezet, hogy már megint elbocsátási hullám kezdődött el a BKV-nál)

 

Ui.:

Bocsánat, de nem akartam megsérteni senkit.

Akinek nem inge, ne vegye magára.

Előzmény: HBweb hu (114025)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -6 1 114030

Attól függetlenül, hogy teljesen igazad van, azért mi megkapjuk valamiért hétvégéken Dél-Pest "bosszúját"! Az összes rohadék szar CNG-s busz ide kerül Csepelre. Ha tehetem inkább el sem indulok ilyenkor itthonról.

Előzmény: HBweb hu (114025)
g86 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114029

Itt a fórumon le volt írva már vagy ötször. Amúgy pedig nem értem, mi őrizgetnivaló titok van egy önkormányzati cég megkötött keretszerződéssel és leadott megrendeléssel bíró buszbeszerzésében. 

Előzmény: gorcher (114024)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -4 0 114028

OFF!

 

Ugye ezt te sem és Il Leone sem gondolod komolyan? Az új fekete orrú LC-knél is úgy volt az utolsó pillanatig, hogy Csepelre jön mind. (Végre hétvégén is a VT adta volna a 35-öst és 36-ost.) De hát az erősebb kutya toszik alapon, az egyik helyi kiskirály kikönyörögte magának a kocsikat.

 

ON!

Előzmény: 08-73 (114021)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 -1 1 114027

A hasonlat rossz és de ugyanaz. Az a készülék nem működött, a végeredményt tekintve teljesen mindegy, hogy miért. Azt a készüléket, a busszal együtt valaki átvette, azt a készüléket bizonyos időközönként ellenőrizni kell és gondolom ellenőrizték is. (Nagy blama lenne, ha nem.) Szóval szerintem jobb, ha nem megyünk ebbe bele mélyebben.

Előzmény: nohab (114019)
HBweb hu Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114026

Ebben a versenyben egyértelműen a miskolci MVK a citromdíjas. Nincs az az arany, amely rövid időn belül szarrá nem válna a kezeik közt...

Előzmény: Törölt nick (114023)
HBweb hu Creative Commons License 2017.07.20 0 9 114025

Inkább az ilyen tárgyi ismeretek nélküli demagóg (bezzegbuda, bezzegbelváros) nyavalygások tekinthetők nyűgnek.

 

Csepel és dél-Pest térségében igen magas a VT-koncentráció kétéves, jó állapotú MAN-okkal és egy-két éves hasonképp felvállalható Conecto G-kkel, még az olyan kertvárosias vonalakon, mint a 35-ös, 36-os, 71-es, 148-as, 151-es, stb. És még nem beszéltünk a Volánbusz gyáli csokráról.

Szóval...?

Előzmény: MCA-001 (114017)
gorcher Creative Commons License 2017.07.20 -3 2 114024

Megengeded, hogy én még úgy kaptam az infót, hogy hallgassak róla? 

Előzmény: RózsaszínPárduc (114022)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.20 -1 3 114023

Van valahol az észak-Balkánon egy olyan cég,aki akár használt buszt kap,akár újat, 2-3 év után már esik is szét,nyáron nem hűt, télen nem fűt. Kérdés hogy ennek a cégnek szabad e új buszokat vásárolni, vagy csak pénzkidobás ? Ez sok mínuszt fog kapni,de ellenvéleményt annál kevesebbet.

Előzmény: kristoof (114015)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 2017.07.20 -6 6 114022

"Szóló Conecto: nem korai még egy kicsit kijelenteni a +15-öt? Messze van még 2018."

 

Miről beszélsz? Szerintem többször le lett már itt írva, de akkor most még egyszer utoljára leírom: ki van adva a megrendelés a maradék 30 Conectora és még jön egy kötbérként. Előbbiek október végi, utóbbi november eleji szállítással. 2018-ban már nem is fogunk emlékezni a szerződésre. 

Előzmény: gorcher (114010)
08-73 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114021

Ez a mai napig nagy kérdés, hogy miért nem a legforgalmasabb vonalakra vitték az új buszokat? (Jó, a 182, 184 csak off Lion's City).

 

A 68 is nagy kérdés, mégpedig hogy miért csuklós a mai napig alacsony utasforgalom mellett, és miért off Arrivásokkal, mikor azok a Conecto G-k mehettek volna mondjuk az általad említett gerincvonalak valamelyikére (pl. 23, 23E).

Előzmény: Il Leone (114020)
Il Leone Creative Commons License 2017.07.20 0 1 114020

Azért vannak fontos viszonylatok ahol fasorban sincsenek a 10 évnél fiatalabb buszok pl. 23, 23E, 136E, 282E, 284E, 85, 85E.

 

A 68-as pl. tipikusan az a viszonylat, amit az utasok egyáltalán nem értenek, hogy miért is ott kell járnia az új buszoknak, amikor utasforgalom szempontjából eléggé kérdéses.

 

Az viszont érdekes, hogy az OFF topik MÁV-nál is megfigyelhető a fővárosi agglomerációs vasútvonalakon a nagyon erőteljes differenciálás.

Előzmény: g86 (114018)
nohab Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 114019

Nem voltak kikapcsolva, csak bennük maradt a biztosítószeg. Végül is az nem ugyanaz.

Ez a kettő annyira ugyanaz, mint amikor veszel egy autót és a szalonból motorolaj nélkül hozod el, vagy pedig később valamikor az alját oadacsapva elfolyatod/leszívod/a fogyást nem töltöd utána.

Remélem nem kell részletezni hogy melyik a szállító felelősségi köre és melyik a tiéd.

Előzmény: kristoof (114013)
g86 Creative Commons License 2017.07.20 0 1 114018

35, 36, 66, 68, 148, 151, 159, 182, 184?

Előzmény: MCA-001 (114017)
MCA-001 Creative Commons License 2017.07.20 -3 1 114017

Komolyan kezdem úgy érezni, hogy a dél-pesti régió csak nyűg a BKK-nak.

A város többi részén folyamatosan állnak forgalomba az új buszok.

És a többi utas ilyen időben élvezheti is ennek előnyeit.

 

Ezzel szemben dél-pesten semmi, csak a tizenéves elhasználódott, hulladék buszok és a dp-i karbantartás.

B'sszák meg, itt is ugyamannyiba kerül a buszjegy mint a város többi részén.

 

A Közlekedő Tömeges srácok ezt is a programjukra vehetnék.

Követeljük, hogy ugyanazért a bérletért ugyanolyan színvonalú szolgáltatást kapjanak az utasok!

 

És Kristóf és csapata is készíthetne egy olyan összehasonlítást, hogy kimennek pl. az Árpád hídhoz és számbaveszik az ott megforduló buszok életkorát és azt, hogy működik e a klíma. Ezután elmennek a Nyugatihoz, Kelenföldre, Újpestre, az Örsre, Kökire és Csepelre, stb. és megteszik ugyanezt....

 

De,hogy jó legyen mindenkinek éppen egy döglődő klímás Setra busszal utazok az autópályán.

Hatásfok gyakorlatilag nulla, a buszvezető tíz percenként újraindítja hátha megjavul.

Ablak nincs, a tetőn is csak vészkijárat.

Élvezet az utazás...

Előzmény: gorcher (114010)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114016

Én bizony utaztam még vele! ;-) Bármilyen formában is valósul meg az a kocsi, azt már nagyon várom! 

Előzmény: toto92 (114001)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 0 4 114015

Nem tudom mi lelte hirtelen az első PKD-kat, de iszonyatos módon és hirtelen kezdenek lerongyolódni. Egyáltalán nem úgy néznek ki, mintha két-három évesek lennének.

Előzmény: Törölt nick (113986)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 0 0 114014

A BKV pedig annyira lojális a MOL-hoz, a klímagyártókhoz és az üvegesekhez, hogy csak azért rendel és szereltet be klímákat meg ablakokat a buszokba, hogy ők és megéljenek valamiből. Ezért a buszok ballasztnak cipelik a klímákat és ezért vannak kicserélve az ablakok is csak egyik oldalon a használt kocsikon. 

Előzmény: nohab (113985)
kristoof Creative Commons License 2017.07.20 0 1 114013

Nem voltak kikapcsolva, csak bennük maradt a biztosítószeg. Végül is az nem ugyanaz.

Előzmény: nohab (113968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!