Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2018.04.12 -1 2 121215

Egyébként a Citaronak/Conectonak is rövid a hátsó kocsija.....

 

A Lions Cityé meg jó hosszú.

Előzmény: 7-es troli (121183)
rusenuxu Creative Commons License 2018.04.12 0 2 121214

Legutóbb helyszíni regisztráció is volt és szép számmal jutottak be így. Valószínűleg most is érdemes kimenni és megpróbálni.

Előzmény: 1200kik (121191)
Zahnrad Creative Commons License 2018.04.12 0 3 121213

Ha a B tengely tengelyterhelése nem üt meg egy minimális értéket, akkor a tolócsuklós busz nem tud befordulni. Innen az az egészen elképesztő korlátozás, amit tegnap a VEKE írt. A magyar buszgyártás megcsúfolása ez az eset, pedig a lehetősége lehetett volna. Kár és egyben igen nagy szégyen is. Ez nem szoftver kérdés. Lehet annak hinni és láttatni, de nem.

 

A mit tudnak vele kezdeni kérdést érdekes feszegetni, mert a motort visszatenni a helyére (Ilyen A-B és B-csuklópont távolságok mellett) +0,7 méterrel, nyilván túl drága lenne, a B tengely további terhelése pedig az újratervezésen nyert pár férőhelyet venné el vagy még többet is.

Előzmény: norbee601 (121212)
norbee601 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 121212

Hát elég különleges képességeid vannak, ha így szemre meg tudod állapítani, hogy hol, milyen, mekkora erők, nyomatékok ébrednek... :P Egyébként minden tolócsuklósnak "könnyű" a B tengelye, szóval ilyen alapon akkor akármit fel lehetne hozni példának.

 

 

Tapadásban lehetnek problémák a kisebb súly miatt, de azt amit itt egyesek állítanak hogy konkrétan elemelkedjen a B (vagyis a tengelyterhelése negatív értéket vegyen fel azt egy orbitális faszságnak tartom, és kristóf sem tudta fotóval igazolni.

 

 

 

Előzmény: torqmatic (121180)
Il Leone Creative Commons License 2018.04.12 -1 8 121211

Sajnos az anyagi lehetőségeim eléggé korlátosak, nem tudnák fenntartani egy ilyen buszt, de a lakótelep parkolójában néznének nagyot az fix. :D

Előzmény: norbee601 (121210)
norbee601 Creative Commons License 2018.04.12 0 3 121210

[hátha Lacussal meg lehet beszélni, hogy ha a 19-80-as rendszámú kocsi meg lesz 2020 végéig, akkor a születésnapomon kipróbálhassam :) ]

 

Lehet még azt is, hogy haza is viheted :)

Előzmény: Il Leone (121194)
18-09 Creative Commons License 2018.04.12 0 7 121209

Ahogy RP is írta, valószínűleg jön új busz. Lehet nem véletlen a mostani sokadik fellángolás, hogy: most már tényleg nem lesz több kétszázaskendács. 

 

Remélem Lacusék már tudnak valamit. Ha csak ~50 kocsi jönne, az is több mint a semmi. 

Előzmény: gorcher (121206)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.12 -2 4 121208

Használt ap-kkal ugyanezt tenném, remélem egy-két év múlva megléphetjük!

Előzmény: gorcher (121206)
gorcher Creative Commons License 2018.04.12 -2 1 121207

Na, pont erről beszéltem tegnap. De akkor érthetően: bármit is csinálsz, csak hozza ki a gödörből a buszágat és sok sikert hozzá! És ez nem valami eufemizmus arra, hogy szívd meg.

 

Azt hogy nem látom, mi a cél most ezzel a döntéssel azt tartom. Nem vitatom, csak szerettem volna megérteni a nagyobb képet. De ha nem, hát nem ;)

Előzmény: gorcher (121206)
gorcher Creative Commons License 2018.04.12 -2 1 121206

Akkor viszont nem tudom mi a célod. De sok sikert hozzá!

Előzmény: Törölt nick (121203)
Il Leone Creative Commons License 2018.04.12 -1 1 121205

1. Örülök, hogy látsz benne lehetőséget, talán még olyan extra hozadéka is lehet, hogy ennek hatására dönt valaki a buszvezetés mint hivatás mellett.

 

2. Tudod ennyi szentimentalizmust most megengedtem magamnak, a 19-80 több szempontból is az egyik nagy kedvencem, a 2020 pedig a szép kerek születésnap miatt. (De ha idén nyárra le tudnánk valahogy beszélni, a dolgot, akkor a 19-80 is bőven jó. :) :)

 

De természetesen megértem, hogy ki akarjátok vezetni ezeket a kocsikat, sőt örömmel olvasom, hogy idén augusztus 1-től a vázjav és a felújítás is leáll az mp. flotta tekintetében.

Előzmény: Törölt nick (121196)
Il Leone Creative Commons License 2018.04.12 0 0 121204

Azért beszédes, hogy Wiesbadenben 13 EUR, kb. 4100 Ft-ért megy, vagy ment a program.

Előzmény: torqmatic (121195)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.12 0 6 121203

Nem, az ap-kra egyenlőre nem tervezek ilyet.

Előzmény: gorcher (121202)
gorcher Creative Commons License 2018.04.12 0 1 121202

Akkor nem lehet? És letiltod akkor ezeknek is a javítását? Mondjuk, ha szeptember közepén eltörik egy VH váz, vagy jön egy durva baleset, mint a Szent Erzsébet téren nem olyan régen, vagy ne adja ég jön egy busztűz, akkor azokat a kocsikat is rögtön vehetjük selejtnek?

Előzmény: Törölt nick (121201)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.12 -1 2 121201

Azokat sem érdemes

Előzmény: gorcher (121199)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.04.12 -2 1 121200

Vagy esetleg fény dereng a Modulo-alagút végén? 😀

Előzmény: Törölt nick (121198)
gorcher Creative Commons License 2018.04.12 0 0 121199

Akkor 20 évben húztad meg a korhatárt? És egy használt ap-ot fel lehet újítani egy IK-ra szánt pénzből?

Előzmény: Törölt nick (121198)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.12 0 12 121198

Nem ülök fel a provokációnak😄

Amúgy nem is átjárható a két forrás.

Elegem lett, hogy egy szép lakás árát költjük egy 25-30 éves buszra.

Előzmény: torqmatic (121197)
torqmatic Creative Commons License 2018.04.12 -3 11 121197

Ikarus vázjav és felújítás tiltott lesz gazdaságossági okokból

 

Ennyire kell minden egyes forint a használt alacsonypadlósokra? :P

Előzmény: Törölt nick (121196)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.12 -3 14 121196

Na erre jól rá lehet csatlakozni:

1. Buszvezetés: vettem az igényt, lehet megcsinàljuk külön alkalommal a vezetést màskor is...

2. Ik vezetés 2020-ban. Remélem nosztalgiát. Épp olyan projektet kalapálunk, hogy 2018.08.01-től minden mp. Ikarus vázjav és felújítás tiltott lesz gazdaságossági okokból (Mind külső partnernél mind garázsban). Ami korrózió miatt nem vizsgáztatható az megáll. Ami addig megkezdődik az befejezhető.

Előzmény: Il Leone (121194)
torqmatic Creative Commons License 2018.04.12 -1 2 121195

akár valamekkora ellentételezés fejében rendszeresen meghirdetett időpontokban lehet buszt vezetnie annak, aki csak ki szeretné próbálni.

 

Ugyan nem a reklám helye, de van ilyen lehetőség, igaz nem a BKV-nál, de ex-BKV-s busszal:

 

http://www.retrovezetes.hu/retroautok/ikarus-260

 

 

Előzmény: Il Leone (121194)
Il Leone Creative Commons License 2018.04.12 -1 6 121194

Részben igazad van, viszont én úgy gondolom, hogy jó ideje tudott, hogy a járművezetés mennyire népszerű dolog, az is köztudott, hogy egyes bennfentesekhez közel állók mindig hamarabb tudják, hogy mikor kell regisztrálni, tehát lehetne sokkal korrektebbül is kezelni ezt a helyzetet az "ajándékozó" részéről.

 

Jól látható egy másik irány is, ez pedig az, hogy akár valamekkora ellentételezés fejében rendszeresen meghirdetett időpontokban lehet buszt vezetnie annak, aki csak ki szeretné próbálni. Pl. mint Wiesbadenben, ha még van a Busfahren für Jedermann.

 

https://www.eswe-verkehr.de/news/eintrag/busfahren-fuer-jedermann-2017.html

 

Személy szerint én is nagyon szívesen ülnék be egy BKV busz volánja mögé és vezetném egy kicsit (főleg csuklóst próbálnék ki) [hátha Lacussal meg lehet beszélni, hogy ha a 19-80-as rendszámú kocsi meg lesz 2020 végéig, akkor a születésnapomon kipróbálhassam :) ], de eddig még akárhányszor próbálkoztam volna nyílt napi regisztrációval sosem sikerült, sosem volt már szabad hely, és egy idő után feladtam, meg amikor láttam, hogy 1-2 önző ember (aki nem inge nem veszi magára) több időpontot is lefoglalt magának.

Előzmény: nohab (121193)
nohab Creative Commons License 2018.04.12 -2 9 121193

Lehet regisztrálni, de szerintem elég pofátlanság napközben, 11:12-kor kirakni a jelentkezést az oldalra,

Teljesen ingyenes rendezvényről beszélünk; lehet, hogy tervezhették volna jobban ezt a programpontot, de ha kapsz ajándékba valamit akkor egy kicsit erős dolog az ajándékozót pofátlannak tartani, ha az ajándékkal nem vagy megelégedve.

Előzmény: 1200kik (121191)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.12 -1 1 121192

A NeNE-068 füstjeleket eregetett az Árpád hídnál,  fekete füst/tűz/porral oltó nem volt.

1200kik Creative Commons License 2018.04.12 -3 8 121191

Lehet regisztrálni, de szerintem elég pofátlanság napközben, 11:12-kor kirakni a jelentkezést az oldalra, amikor a legtöbb ember nem ér rá nézegetni, majd 12:00-kor már hely sincs a tesztvezetésre, mert 20 percenként mehet 1 ember és 15 időpont van. Nyilván lehet tudni előre, hogy nagy lesz eziránt az érdeklődés, így kérdezném, hogy mért csak 20 percenként mehet és mért csak egy ember, mikor kb egy menet 5 percig tart, valamint hogy mért nincsenek egyenlő feltételek biztosítva a jelentkezésnél, mint más helyeken pl. Bécs, ahol a Tramwaytag-on nem óránként 3 ember vezethet, ha van ilyen lehetőség?

 

Arról nem is beszélve, hogy a jelentkezésnek nem feltétele a honlap alapján a B-kategóriás jogsi, pedig a valóságban valszeg az, így bármilyen jogsival nem rendelkező kiskorú is befoglalhatja a helyeket, bármilyen előzetes ellenőrzés nélkül..

Előzmény: siófoki35 (121189)
kristoof Creative Commons License 2018.04.12 0 0 121190

Azért voltak ott valós problémák, ha nem is oylan súlyosak, mint a Modulóknál. A hazai buszgyártás ötvenéves átka, azért erősen rányomta bélyegét ezekre a BN csuklósokra. Ugyanis ott ahol rozsdamentesből vannak (övvonal alatt) törnek, ott ahol pedig szénacélból vannak (övvonal felett), meg rohadnak. Sajnos ezek a jelenségek, mint majdnem az összes hazai busznál, már pár éves korukban előjöttek.

Előzmény: 7-es troli (121184)
siófoki35 Creative Commons License 2018.04.12 0 1 121189

Na lehet regisztrálni a nyílt napra!

Elég gyér a nosztalgia ráhordójárat :'( Ennél azért több szokott lenni... :/

 

https://www.bkv.hu/hu/nyilt_nap_az_obudai_buszgarazsban_20180412?jid=

hory004 Creative Commons License 2018.04.12 -4 1 121188

Az itt off 7900A is meg tudja emelni a közepét, nem kell a kapagyár kis kerekű cucca ilyen mutatványhoz.

Amúgy, ha most nekiállnának az ekenyél 18 (helyközi) és/vagy 19 (helyi) -et gyártani, még jól is kijöhetnének belőle, tele még az ország 280-assal, és metrópótlás közben lesz még egy polgi választás. (már ha maradnak addig önkormányzatok)

Előzmény: 7-es troli (121183)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.04.12 0 4 121187

FUTÁR szerint PMP-916 ezekben a percekben ért a Mozaik utcai vizsgaállomásra.

Il Leone Creative Commons License 2018.04.12 -1 3 121186

Így van. És, kit érdekel? Senkit.

 

Véleményem szerint elég nagy baj, hogy senkit sem érdekel.

 

Ráadásul a BKV szerintem nem igazán van anyagilag abban a helyzetben, hogy ilyenek azért ne érdekeljék.

 

Tudom, a tulajdonost nem érdekli.

Előzmény: Fradista Utazó (121141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!