Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2018.07.22 0 1 124736

8 évre lízingelik őket és az MPK-nak csak tankolnia kell a buszokat.

 

Nem drága, teljesen reális ár. Az ismert, elérhető dízel csuklósok közül a ConectoG nettó ára is már 100 millió felett van. 

Előzmény: MCA-001 (124735)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.22 0 1 124735

Akkor mi is a drága?

 

Krakkó éppen most állított forgalomba 38 darab Solaris Urbino 18-at.

A 10 éves lízing díja 75 millió lengyel zolty.

Vagyis 149 millió Forint/ busz.

 

És 10 év múlva vesznek helyette újakat.

A lecserélt lengyel buszok majd jók lesznek a BKV-nek:(

nemeza Creative Commons License 2018.07.22 -1 0 124734

Na tényleg nem stimmelt. Amúgy940-ig annak kikerve a rendszamok, vagy több / kevesebb.

Alvás volt kevés.

Előzmény: Obsitos1663 (124731)
49-es villamos Creative Commons License 2018.07.22 -3 0 124733

Volánsárga színben is készült egy Modulo M168d csuklós. Ezt nem tudja/akarja esetleg a BKV megszerezni? Vagy mi lesz azzal a kocsival?

Előzmény: MCA-001 (124709)
18-09 Creative Commons License 2018.07.22 0 3 124732

A 912 sem ma. Tüköraszfalton. Amúgy meg ugyanúgy billeg a segge. 

Előzmény: Törölt nick (124715)
Obsitos1663 Creative Commons License 2018.07.22 -1 6 124731

Egyébként a PMP-115 egy személyautó. Az első 40 rendszám lett kikérve?

 

Hát ez hogy jött ki? 150 + 30 buszról beszélünk alapból. A BKV által átvett buszok 911-el kezdődnek. vagy nekem sok volt ma koktél? 

 

Ps.:a PMP-110 meg egy bogár

Előzmény: nemeza (124726)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.07.22 -2 5 124730

A politikának az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem kellene buszokat vásárolni. De, ha már mégis kell buszokat vásárolnia, akkor szerinted a politikának mennyire teljesen mindegy, hogy a 180 buszból 30 darab Budapesten van-e vagy sem? A pimpeket nem a politika akarta Budapestre hanem a BKV és utána mögé állt a politika is. Az ok, okozat összefüggéseket nem látod.

Előzmény: Il Leone (124723)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.07.22 -5 9 124729

Ez csak NERniában fordulhat elő,hogy egy közlekedési cégnek magának kell új buszokat tákolni.Vételár+tákolás+forgalomból kiesés költségéből valószínűleg kijönne lassan egy új,korszerű és használható csuklós ára.Romániában repülnének a felelősök,itt meg semmi sem történik.Vicc...

gorcher Creative Commons License 2018.07.22 -1 11 124728

Ha a BKV-nak van arra pénze, hogy egy átlag csuklós áránál sokkal többért legózgasson magának olyan buszokat, amiknek a menettulajdonságai egy hullámvasútra jellemzők, akkor lenne kicsit kevesebb pénze normális csuklós kocsikra is. De nekik ez kell úgy is, hogy a típus körül jelenleg minden bizonytalan. Bámulatos...

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.07.22 -1 0 124727

Szerintem az eddig vitt gyakorlat érvényesül majd továbbra is: a készre szereltek VIN-jében az egyik karakter 1-es, míg a PKD-k esetében ugyanez a karakter 2-es.

Előzmény: nemeza (124726)
nemeza Creative Commons License 2018.07.22 -8 3 124726

PMP-téma: Az lenne az igazi nyereség, ha valahogy meg lehetne szerezni a protót, és azt a vonalat tovább vinni - hiszen eredetileg is az volt a terv..

Az régebben (Ik283-ig) gépes résznek nevezett - "első kocsitest" főbb méreteiben változatlan a 18.0méteres kocsinál is, "csak" a hátsó rész teljesen (?) új. Azért a buszépítés nem technik lego (c), de talán többre lehet menni vele hosszú távon, mint tákolni ami alapvetően rossz.

Persze egy adag kulcsra kész Citaro / Lion's City / Urbino / .. -hoz képest a fasorban sincs (főleg, hogy A Fasorban csak troli jár :D )

 

A 921 VIN-jében jelölve van, hogy PKD, vagy a BKV tevékenysége bérmunkának minősül?

 

Remélem sikerül venni kulcsra kész kocsikat is, aztán ha emellé még PMP-k is lesznek, akkor két legyet egy csapásra.

Egyébként a PMP-115 egy személyautó. Az első 40 rendszám lett kikérve?

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.22 -8 4 124725

Ennyire még te se lehetsz naiv ill. tudatlan. 

Előzmény: Törölt nick (124719)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.22 -6 4 124724

OFF

Honnan tudod te, hogy kik és milyen alkukat kötöttek akkor?

 

ON

Előzmény: Törölt nick (124721)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.22 -2 1 124723

OFF

 

Próbálj meg a sorok közt olvasni.

 

ON

Előzmény: hestonbluementhal (124722)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.07.22 -2 2 124722

Jó lenne végre értelmezni amit írtam. Elsősorban nem a politika döntött erről a beszerzésről. 

Előzmény: Il Leone (124720)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 -3 5 124721

OFF 

 

A metrópótlásról ki döntött, hogy nem szervezik ki és megcsinálják maguk? Metrópótlásért több kormányközeli személy is küzdött, mert nagy biznisznek ígérkezett, csak később Tarlósnak ebből elege lett és BKV-ra bízta (helyesen). De még tudnék felsorolni pár dolgot, mert valóban nagyon jó ez a "báb" címszó, ennyit tudott felmutatni az ellenzék 8 év alatt. 

Előzmény: Il Leone (124720)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.22 -7 9 124720

Ez itt nagyon OFF, de jó lenne végre észrevenni, hogy Budapest főpolgármestere 2010 óta egy báb, akinek nincsen döntési jogköre.

Mindenről, ismétlen mindenről O.V. dönt és akinek még beleszólása van a főváros ügyeire, úgy hívják Fürjes Balázs.

 

ON

Előzmény: hestonbluementhal (124717)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 -1 7 124719

Engem is nagyon érdekelne. Főként amiatt, mivel a BKV teljes mértékben önkormányzati cég, emiatt a felsőbb utasítás elég érdekesen érkezhetett. Bár lenne rá egy-két ötletem nekem is, hogy némi kenőpénzért nagyon kellett ez a 30 kocsi a BKV-nak. 

Előzmény: hestonbluementhal (124717)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.07.22 -2 4 124718

Ennél a beszerzésnél elsősorban nem a politika döntött. Ezért írtam lentebb, hogy Tarlós István nem támogatta a beszerzést.

Előzmény: Törölt nick (124716)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.07.22 -2 6 124717

Ha felsőbb utasításra szerezte be a pimpeket a BKV úgy, hogy ezt a beszerzést Tarlós István nem támogatta, akkor mégis ki utasította a BKV-t arra, hogy a tulajdonosi döntést megkerülve szerezze be a buszokat?

Előzmény: Törölt nick (124684)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 -5 5 124716

Ez van, amikor a politika dönt a közlekedésről.

Az összes megérdemelné, hogy egy kátyúval teli úton előbb taknyuknál fogva végig legyen húzva, aztán egy kohószökevény IK280-as menjen át rajtuk.

Aztán betenni az elkészült PMP-k csuklójába, ellensúlynak.

Előzmény: torqmatic (124714)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 0 2 124715

PMP-913-mal utaztam csütörtökön és az nem hullámzott

Előzmény: Törölt nick (124683)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.22 0 10 124714

+ a régebbi buszok felújítása, javítása, tovább üzemeltetése végül is szintén a Modulók számlájára írhatók (a Solarisok már régen járnának, ha sikerült volna megvenni őket). Így az olcsóbbnak hazudott buszok valójában jóval drágábbak.

Előzmény: 18-09 (124713)
18-09 Creative Commons License 2018.07.22 -1 5 124713

Izé. Az a 86 millió most már inkább 92. Vegyük szépen figyelembe a forint mélyrepülését. 

Előzmény: Törölt nick (124710)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 0 8 124712

Ez ennél kicsit bonyolultabb, amit sokak kevernek. A kormány a hitelfelvételt tiltotta meg a metrópótlás kapcsán beszerezendő buszok esetén. Viszont volt egy terv önkormányzaton belül, hogy a BKV kötöttpályás ágazatból és egyéb keretekből csoportosít át összeget, ezáltal belső forrásból összegyűjtenék a pénzt. Terv az volt, hogy 110 Solaris jönne és 40 Ikarust helyeztek volna újra állományba, ezáltal meglett volna a 150 csuklós. Lehetne még folytatni, hogy miért nem ez a forgatókönyv valósult meg. De ha azt nézzük, amit szintén elfelejtünk már, hogy az újonnan beszerzett ITK-s 31 csuklós Conecto, 30 szóló Conecto + OFF VT-s 50 MAN mind a metrópótlásra hivatkozva került lehívásra egy önkormányzati határozat alapján és ezáltal nem kellett kiszervezni másnak a metrópótlást, amely kormányközeli érdek lett volna. 

Előzmény: Dante001 (124708)
18-09 Creative Commons License 2018.07.22 -3 6 124711

Szerintem meg nem elhanyagolható az a tény sem, hogy így valószínűleg "végtelen" pénzösszeg fog rendelkezésre állni ezek készre legózására és így a saját haveri kört is szépen kitudja tömni a BKV.

 

Mit is mondana erre az idősebbik Kohn? :)

Előzmény: MCA-001 (124709)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 0 7 124710

Eddig tiszta sor. Csak kérdés, hogy az Egyedi mennyire szándékozik fizetni, mert tett olyan kijelentést Mészáros Csaba, hogy a BKV és a VB kötbérigényét nem ismeri el + több milliárdos csődbe vitt cégről beszélünk, amelyet valamelyest sikerült megmenteni (kérdés mennyi ideig). A buszok egyenként 86 millió forintba kerültek, illetve a BKV jelenleg a saját forrásaiból ügyeskedik a PMP-ken, így érdemes lenne azt is figyelembe venni, hogy mennyi pénzt költenek el rájuk. Nyilván nagyon jó lenne a kötbér, de ha majd megkapják, akkor nem érdemes inkább új kocsikat beszerezni abból az összegből? Elsősorban az a legfontosabb jelenleg, hogy a BKV kiharcolja magának, mert addig nagyon sokba fognak fájni a PMP-k. 

Előzmény: MCA-001 (124709)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.22 -1 2 124709

Azt tudjuk, hogy a BKV-nak olcsó csuklós busz kell.

 

Szerintem a BKV azzal számol, hogy a felszámolás és a kötbér miatt olcsón meg tudja szerezni a vázakat.

És ezeket Kelenföldön a szükséges változtatásokkal készre akarja szerelni.

 

Előzmény: Törölt nick (124707)
Dante001 Creative Commons License 2018.07.22 0 5 124708

Pedig a kicseszés adott volt a 75+75 buszos tendernél, ott a kormány tiltotta meg a fővárosnak hogy megvehesse a buszokat...

Előzmény: Törölt nick (124707)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.22 -1 12 124707

Júliusi hír, hogy a Volánbusz tervezik egy 120 darabos helyi tendert kiírni csuklósokra. Érdekes módon a Volánbusznak egy darab kocsit sem vett át szerencsére az Ikarus Egyeditől és már új kocsikban gondolkoznak és nekik nem az a céljuk, hogy konstrukciós hibás kocsikból vásároljanak be. Akkor a BKV miért nem tudja ugyanezt követni? Elég demagóg azt kijelenteni, hogy a BKV-ra minden rá van kényszerítve és mindenki velük akar kicseszni. Pont a főpolgármester tett nemrég olyan kijelentést, hogy sohasem támogatta a Modulonak nevezett (csuklós) kocsik megvásárlását. 

Előzmény: Törölt nick (124706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!