A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A politikának az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem kellene buszokat vásárolni. De, ha már mégis kell buszokat vásárolnia, akkor szerinted a politikának mennyire teljesen mindegy, hogy a 180 buszból 30 darab Budapesten van-e vagy sem? A pimpeket nem a politika akarta Budapestre hanem a BKV és utána mögé állt a politika is. Az ok, okozat összefüggéseket nem látod.
Ez csak NERniában fordulhat elő,hogy egy közlekedési cégnek magának kell új buszokat tákolni.Vételár+tákolás+forgalomból kiesés költségéből valószínűleg kijönne lassan egy új,korszerű és használható csuklós ára.Romániában repülnének a felelősök,itt meg semmi sem történik.Vicc...
Ha a BKV-nak van arra pénze, hogy egy átlag csuklós áránál sokkal többért legózgasson magának olyan buszokat, amiknek a menettulajdonságai egy hullámvasútra jellemzők, akkor lenne kicsit kevesebb pénze normális csuklós kocsikra is. De nekik ez kell úgy is, hogy a típus körül jelenleg minden bizonytalan. Bámulatos...
Szerintem az eddig vitt gyakorlat érvényesül majd továbbra is: a készre szereltek VIN-jében az egyik karakter 1-es, míg a PKD-k esetében ugyanez a karakter 2-es.
PMP-téma: Az lenne az igazi nyereség, ha valahogy meg lehetne szerezni a protót, és azt a vonalat tovább vinni - hiszen eredetileg is az volt a terv..
Az régebben (Ik283-ig) gépes résznek nevezett - "első kocsitest" főbb méreteiben változatlan a 18.0méteres kocsinál is, "csak" a hátsó rész teljesen (?) új. Azért a buszépítés nem technik lego (c), de talán többre lehet menni vele hosszú távon, mint tákolni ami alapvetően rossz.
Persze egy adag kulcsra kész Citaro / Lion's City / Urbino / .. -hoz képest a fasorban sincs (főleg, hogy A Fasorban csak troli jár :D )
A 921 VIN-jében jelölve van, hogy PKD, vagy a BKV tevékenysége bérmunkának minősül?
Remélem sikerül venni kulcsra kész kocsikat is, aztán ha emellé még PMP-k is lesznek, akkor két legyet egy csapásra.
Egyébként a PMP-115 egy személyautó. Az első 40 rendszám lett kikérve?
A metrópótlásról ki döntött, hogy nem szervezik ki és megcsinálják maguk? Metrópótlásért több kormányközeli személy is küzdött, mert nagy biznisznek ígérkezett, csak később Tarlósnak ebből elege lett és BKV-ra bízta (helyesen). De még tudnék felsorolni pár dolgot, mert valóban nagyon jó ez a "báb" címszó, ennyit tudott felmutatni az ellenzék 8 év alatt.
Engem is nagyon érdekelne. Főként amiatt, mivel a BKV teljes mértékben önkormányzati cég, emiatt a felsőbb utasítás elég érdekesen érkezhetett. Bár lenne rá egy-két ötletem nekem is, hogy némi kenőpénzért nagyon kellett ez a 30 kocsi a BKV-nak.
Ha felsőbb utasításra szerezte be a pimpeket a BKV úgy, hogy ezt a beszerzést Tarlós István nem támogatta, akkor mégis ki utasította a BKV-t arra, hogy a tulajdonosi döntést megkerülve szerezze be a buszokat?
+ a régebbi buszok felújítása, javítása, tovább üzemeltetése végül is szintén a Modulók számlájára írhatók (a Solarisok már régen járnának, ha sikerült volna megvenni őket). Így az olcsóbbnak hazudott buszok valójában jóval drágábbak.
Ez ennél kicsit bonyolultabb, amit sokak kevernek. A kormány a hitelfelvételt tiltotta meg a metrópótlás kapcsán beszerezendő buszok esetén. Viszont volt egy terv önkormányzaton belül, hogy a BKV kötöttpályás ágazatból és egyéb keretekből csoportosít át összeget, ezáltal belső forrásból összegyűjtenék a pénzt. Terv az volt, hogy 110 Solaris jönne és 40 Ikarust helyeztek volna újra állományba, ezáltal meglett volna a 150 csuklós. Lehetne még folytatni, hogy miért nem ez a forgatókönyv valósult meg. De ha azt nézzük, amit szintén elfelejtünk már, hogy az újonnan beszerzett ITK-s 31 csuklós Conecto, 30 szóló Conecto + OFF VT-s 50 MAN mind a metrópótlásra hivatkozva került lehívásra egy önkormányzati határozat alapján és ezáltal nem kellett kiszervezni másnak a metrópótlást, amely kormányközeli érdek lett volna.
Szerintem meg nem elhanyagolható az a tény sem, hogy így valószínűleg "végtelen" pénzösszeg fog rendelkezésre állni ezek készre legózására és így a saját haveri kört is szépen kitudja tömni a BKV.
Eddig tiszta sor. Csak kérdés, hogy az Egyedi mennyire szándékozik fizetni, mert tett olyan kijelentést Mészáros Csaba, hogy a BKV és a VB kötbérigényét nem ismeri el + több milliárdos csődbe vitt cégről beszélünk, amelyet valamelyest sikerült megmenteni (kérdés mennyi ideig). A buszok egyenként 86 millió forintba kerültek, illetve a BKV jelenleg a saját forrásaiból ügyeskedik a PMP-ken, így érdemes lenne azt is figyelembe venni, hogy mennyi pénzt költenek el rájuk. Nyilván nagyon jó lenne a kötbér, de ha majd megkapják, akkor nem érdemes inkább új kocsikat beszerezni abból az összegből? Elsősorban az a legfontosabb jelenleg, hogy a BKV kiharcolja magának, mert addig nagyon sokba fognak fájni a PMP-k.
Júliusi hír, hogy a Volánbusz tervezik egy 120 darabos helyi tendert kiírni csuklósokra. Érdekes módon a Volánbusznak egy darab kocsit sem vett át szerencsére az Ikarus Egyeditől és már új kocsikban gondolkoznak és nekik nem az a céljuk, hogy konstrukciós hibás kocsikból vásároljanak be. Akkor a BKV miért nem tudja ugyanezt követni? Elég demagóg azt kijelenteni, hogy a BKV-ra minden rá van kényszerítve és mindenki velük akar kicseszni. Pont a főpolgármester tett nemrég olyan kijelentést, hogy sohasem támogatta a Modulonak nevezett (csuklós) kocsik megvásárlását.