Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124846

Azért ezzel az állítással vitatkozni tudnék. De nem teszem, mert nincs kedvem. Csak annyit röviden és tömören: vannak menthetetlen típusok, amelyek a vidéki gazdás rendszer ellenére hulladékok.

Előzmény: trizs77 (124822)
Lucky76 Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124845

Nem volna illogikus hosszútávon egy stabil nagyobb gyártó autóbuszcsaláfjára építeni, nem vagyunk olyan gazdagok, szokták mondani... Ez a mai felállás egy igen drága, problémás játék...

 

Solaris. Nem is kifejezetten a gyártó miatt, de megtalálható a palettáján minden, ami ma Budapestre kellene...

 

Felteszem, egyébként nem okozna problémát az MAN, Mercedes, stb. számára sem midibuszt vagy trolibuszt gyártani, de a Solaris mondjuk folyamatosan csinálja. :) 

Előzmény: 08-73 (124842)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.24 -2 2 124844

Akkor már középen lehetne inkább, mint Prágában.

Előzmény: 49-es villamos (124843)
49-es villamos Creative Commons License 2018.07.24 -3 0 124843

Sajnálom azt a buszt. Nagy igyekezet volt az előállításakor, hogy növelni lehessen az akadálymentességet, és az új ajtókkal, belsővel szép is lett. 

És bár egyedi volt, de jó volt látni a 39-esen, amíg nem volt ott egyáltalán ap-s busz ott.

 

 

Esetleg nincs terve a BKV-nak egy Tatra villamossal egy ilyen kísérletre? A villamos B-végében? Még van Classic nem felújított Tatra is, kisebb átalakítás után a 14-esen járhatna.

Előzmény: Törölt nick (124813)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -8 7 124842

Anélkül, hogy bármi érdemi beleszólásom lenne a kérdésbe, de azért szerintem kellene felvázolni stratégiát- feltéve, ha még nincs- hogy a használt típusok és régi IK-k kivonása, és a típushomogenizálás hogyan legyen a következő jó néhány évben, főleg a metrópótlás után. Természetesen ez a további- remélhetőleg új- járműbeszerzések függvénye. Én ezt 3 körben tudnám elképzelni, a 200-asokat és 400-asokat most külön nem említem, ép ésszel mindegyik első körös lenne:

 

1. körben kivonás: Az MUT-MUU Van Hoolok kivételével MINDEN Van Hool kivonása Délpestről, valamint a CNG-s Citaroké is. Igen, ez azt mutatja, hogy a délpesti garázs egyértelműen válságban van egy jó ideje, a régi Ikarusokat leszámítva megbízható típus jelenleg nincs a garázsban.

 

2. körben kivonás: nagy jóindulattal a genfi Volvok.

 

3. körben kivonás: az összes kis Volvo, és szép fokozatosan az FJX-FKU-FLR széria, illetve a legrégebbi dízel C1-esek (szóló, csuki egyaránt), és a VH New AG300-asok, és esetleg a Solaris Urbino 10-esek

 

Az utóbbi 4 évben újonnan beszerzett/bérelt, stb. típusokkal azért még lehet tervezni (a PMP-kkel meg majd elválik, mi lesz).

 

El kéne gondolkozni azon is, hogy az Ikarus mellett lévő jelenlegi 3 külföldi főmárka esetében- Volvo, Mercedes, Van Hool- utóbbit felváltsa az MAN idővel, nagy kérdés, milyen tapasztalatok lesznek a Lion's City G-kkel.

 

És ha már típushomogenizálás: ha új külföldiekről beszélünk, Mercedesnél Citaro aktuális generációja (sz, csk egyaránt, a mostani új Conectot viszont a kinézete miatt ne erőltessük), Volvonál a szintén aktuális gen. (számozás változhat, most a 7900 van), MAN-ből meg az aktuális Lion's City (sz, csk. egyaránt).

Szvsz. ezzel érdemben csökkenthető a BKV-nál lévő busztípusok száma, valahol olyan max 12 féle típus lenne egészséges. 

 

Előzmény: Törölt nick (124831)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124841

Meg hát a 412-esek voltak az első alacsonypadlós járművek Budapesten, vagy mi.

Előzmény: gorcher (124821)
BP-16-63 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124840

A 02-25 kint van még,vagy már le van állítva Laci? Még egy kérdésem volna a 16-63,16-34 és a 15-34-es 260-asokkal meddig számoltok még? Köszönöm a válaszod előre is.

Előzmény: Törölt nick (124819)
gepida09 Creative Commons License 2018.07.24 0 12 124839

Egy kicsit szokatlan típus a vonalon ma... (117-185)

BX 59-76 Creative Commons License 2018.07.24 -1 11 124838
"Már sejteni lehet és látszik is, hogy az MHK-s Volvók lesznek a soron következők."

Az MHK-NTP-kel semmi baj nem kenne, ha kapnának egy teljeskörű NOVA-BUSZ-os felújítást motorgenerállal.
A PRM-530-cal voltam 30-ason. Jéghideg klíma, ment mint egy vadállat. Késésem se volt és egy élmény volt vele dolgozni. Az ajtók is jól működtek.
Előzmény: Törölt nick (124833)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -1 3 124837

Ergo az IK 263, mint típus röpke 8 év után búcsúzik a BKV kötelékéből.

Előzmény: nohab (124835)
HBweb hu Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124836
Előzmény: Il Leone (124826)
nohab Creative Commons License 2018.07.24 -1 1 124835

Racionalizálás, terv szerint augusztusban a maradék debreceniek megállnak, aminek addig lejár(t) a vizsgája az nem újul(t) meg.

Előzmény: siófoki35 (124820)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 5 124834

"Az MPW-615 miért?"

 

Most ezt komolyan kérdezed? :) 

Előzmény: Il Leone (124826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 8 124833

Teljes mértékben érthető, amiért Délpest feladta az LOV-kat. Anno senki nem számított rá, hogy ezek még 10 év múlva is itt lesznek, persze rájuk is lett költve 2009-ben és 2013-ban is. Ezek tényleg ennyit bírtak, és csoda, hogy eddig bírták is a budapesti kiképzést. Más garázs sem csinált volna csodát az LOV-s VH-kból. Sajnos a használt beszerzéseknek ez is a rizikója, hogy nem lehet tudni meddig bírják, mert 8-10 év után megadják magukat főként budapesti körülmények mellett. Már sejteni lehet és látszik is, hogy az MHK-s Volvók lesznek a soron következők. 

 

Egyébként mikorra várható az LOV-s állomány kidobása? Van-e rá valami terv ennek függvényében? 

Előzmény: Törölt nick (124831)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 8 124832

Hivatalosan 6 évet kellett bírnia, annyit döntően bírtak is.

De igen, ugye a fenékváz lett cserélve, új betéve, az még bírja is, de a nem egészében cserélt oldalvázak teljesen tönkrementek az ablakok környzetében.

Előzmény: tupolev (124830)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 12 124831

Ez így túlzás.
A CNG-k és LOV-ok helyzete elválik.

A LOV-ok teljesen elöregedtek, lényegében menthetetlenül. A garázs feladata, hogy valami elfogadható módon tartsa őket fent kivonásig, és amit kiad az a minimum esztétikai és műszaki követelményeket teljesítse.

A CNG-ken nagyon sokat fog segíteni ha mind jármű mind infra oldalon sikerül érdemben javítani a betöltött gázon és nem kerül olaj a motor és környzetének rendszereiben. Ezen vagyunk.

Előzmény: Törölt nick (124829)
tupolev Creative Commons License 2018.07.24 0 3 124830

Ezek az első vázcserés 412 selejtek? Ennyit (8 évet) bírt az új váz?

Előzmény: Törölt nick (124819)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124829

Mert már anno kár volt értük az összeg kb.

Előzmény: Il Leone (124826)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 6 124828

A jóval kevesebbet mennek azért igen!

Nem mondom, hogy a Van Hoolokon most már sokat lehetne segíteni, de ha kevesebbet lennének terhelve, az talán javítaná a helyzetet!

Előzmény: torqmatic (124827)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124827

Na, a 412-eseknél ebből egyik feltétel sem teljesül, az újjáépítésük viszont sokat segített.

Előzmény: trizs77 (124822)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.24 -4 1 124826

Az MPW-615 miért?

Előzmény: Törölt nick (124819)
nohab Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124825

Alacsonypadlós buszos indulást lehetne azzal pótolni. 

 

Tekintettel arra, hogy a megrendelő pontosan ugyanolyan pótlásnak tekinti mint bármelyik másik 260-ast, nincs értelme külön logisztikázni vele.

Előzmény: 49-es villamos (124808)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 6 124824

Köszi a tájékoztatást, gondolom ez is annak a közel 40 kocsi része, amit említettél. Remélem majd hamarosan az augusztus végi kivonásra kerülő járművekről is kapunk majd információt. 

Előzmény: Törölt nick (124819)
Cole28 Creative Commons License 2018.07.24 0 5 124823

BPO-856, HFY-745 Kár értük. :)

 

Azt esetleg lehet tudni, hogy kb. mikor várható megy utoljára IK260 utasforgalomban?  Korábban már volt róla szó itt a fórumon, de időpontot még nem olvastam sehol.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 -2 8 124822

Minden busz, na jóóó, nem mindegyik de 95-99% jó lesz, jóvá válik ha :

 - egy embernek adod oda,

 - ugyanazt a járatot járja,

 - lehetőleg kétrészes számban,

 - hétvégén pihen.

 

Ki van próbálva.

Pár száz alkalommal.

 

A legótvarabb, legidősebb kocsikból lettek a lemegbízhatóbbak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (124818)
gorcher Creative Commons License 2018.07.24 0 14 124821

Ahogy közeledik a vég, úgy kezdem megszeretni a 412-eseket. Nem tudom miért, talán mert az idő utolérte őket, vagy nosztalgiából, vagy nem is tudom. Kis gyerekként egy 412-es volt az első új busz, amin utaztam. Nővérem csak ezért bevitt a nagy belvárosba a 78-asra, sose feledem el.

 

Csak attól félek, hogy amikor Lacus beírja az utolsó CNG Citera kidobását, akkor is mi lesz? Itt fogok egy zsepivel szipogni? Na, akkor hívjátok a diliházat :D

Előzmény: Törölt nick (124819)
siófoki35 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124820

A HFY-t miért? Rossz vázállapot?

Előzmény: Törölt nick (124819)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 7 124819

Tervezetten július végén az alábbi lejárt vizsgás, vagy üzemképtelen járművektől veszünk búcsút: BPO-216, BPO-225, BPO-250, BPO-856, HFY-745, MCA-008, MPW-615. Továbbá a két dél-pesti IK412 oktatóbusz is leállításra kerül: BPO-223, BPO-258.

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124818

Igen, mea culpa. JNG tényleg több mint 10 éves story, és amíg Ferencbuszon szaladgált, megbízható(bb) volt. Utána kezdett elkurvulni, amikor onnan lekerült.

Előzmény: siófoki35 (124816)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -2 1 124817

"Tényleg el kellene engedni őket."

 

*5.  Mindegy szálig méghozzá.

Előzmény: MCA-001 (124798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!