A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Remélem az illetékesektől kapunk valamilyen választ, mert elég érdekes dologra lettem figyelmes.
Mostanában egyre többször Kőbánya rendszeresek kiküldi a gyorsokat szóló vonalakra, akár üzemkezdettől. Utána néztem az újonnan beszerzett kőbányai Modulók kiadásának.
NTM-437 2018.január 2-a óta nincs forgalomban, és január közepén került az Újszász utcába a gyártó telephelyére. Azóta nem került vissza Kőbányára. Itt az idő, hogy konkrét információkat is megtudjunk ez ügyben, mivel még bőven a csőd előtt került a gyártóhoz a semmi hír sincsen a kocsi felől azóta (ez a kocsi még a második életévét sem töltötte be).
Ezen kívül NTM-422 és NTM-431 is a gyártónál van. NTM-422 június 22-e óta nincs kiadva, szóval ő is már egy hónapja pihen, NTM-431 pedig két hete a gyártóhoz került. Elég aggasztó ez, annak fényében, hogy új kocsikról beszélünk és jó lenne valami információ ennek kapcsán. Ezek után elégé kétséges a PMP-k beszerzése, hogy már az NTM-s kocsikkal ennyi gond van ilyen fiatalon és ők komolyabb konstrukciós hibákkal nem rendelkeznek ellenben a PMP-kel.
Az e busz olyan troli, aminek nincs csápja/másmilyen csápja van, több akksit cipel, zöld rendszáma van és D jogsival vezethető.
Nekem ez jött le. Ebből következik, hogy kevesebb utast visz mint egy büdösbusz/troli, cserébe a büdösbusznál kevesebbet, a trolinál többet tud vezetéknélküli szakaszon menni. A környezetbarátság attól függ,mennyire zöld a villamos energia.
Kolozsvár épp most adósítja el magát. Tisztán uniós forrásból legfeljebb szaros pelenkát tudna magának venni. Az önerő is hitelből van, meg úgy kb. minden arrafelé. Csak épp melós nem lesz, aki majd ezt kitermeli, ha folyik a durva elvándorlás.
Infrával együtt azért nehezen áll meg egy elektromos U18-as ~240 millió alatt manapság... azért meglévő trolis infrára ennél jóval olcsóbban kijön a drótos cucc. Ja és még megbízhatóbb is, meg "bizonyított", míg utóbbival éppen csak ismerkedünk :)
Van egy megépített CNG kút. Azzal mit kezdesz? Mert ha már van infra hozzá, talán lehetne belőlük egy új flotta. Mire azok kifutnak már legalább elmondhatjuk, hogy 1-2 évtizedet kiszolgált a kút, ha bontani kell, hát ez van. Elektromos buszokról kár álmodozni.
3. Tarlós bácsi jelentkezhet, hogy vennénk x db E-buszt, aztán majd a jól fejére koppintanak, hogy kuss legyen.
4. Példa: Így lett a 61 db 4G Trollino helyett 21. Majd akkor pont benyújtják az igényt E-buszra, ami még a trolinál is drágább, és jóvá is hagyják, menj már.. :D
5. Előbb utakat kéne építeni a dízelesek alá is, hogy 1-3 évesen ne akarjon szét esni a kocsi, mint egy 15 éves 412-es.
6. Budapestnek is sikerülne, ha...
+1 Nemzeti buszstratégia!
Fel kéne ébredni az álomvilágból, mert nem lesz itt lóf@sz se már bocsánat.
Ha már 2018-at írunk, szerintem ide elektromos kocsik kellenének, és nem CNG-k. Főleg Budapestnek! Ráadásul tisztán elektromos hajtású buszra Uniós támogatás is jár. Nem érné meg a fővárosnak bevásárolni IV. Gen Urbino 12 és 18 Electric-ből? Jó, könnyű mondani, ezt is megértem, de ha Kolozsvárnak sikerült, akkor nekünk is sikerül(hetne)..
"Az utóbbi 4 évben újonnan beszerzett/bérelt, stb. típusokkal azért még lehet tervezni (a PMP-kkel meg majd elválik, mi lesz)."
Hidd el, metrópótlás végére a PDB/NNE Concik is selejtre érettek lesznek (túlerőltetés, szétverés).
És Lacus! Félreértesz, mert DP-i garázsnak részemről a maximális respect, hogy minden áldott nap megpróbálnak a szarból várat építeni, s szerencsére a homokvár minden nap összejön!
Írjuk le 9999. alkalommal is, hogy a T3R.PLFnem régi vázak átépítéséből nyert korszerűsített típus, hanem e célra tervezett, teljesen más kialakítású, teljesen új váz, teljesen új jármű.
Azért ezzel az állítással vitatkozni tudnék. De nem teszem, mert nincs kedvem. Csak annyit röviden és tömören: vannak menthetetlen típusok, amelyek a vidéki gazdás rendszer ellenére hulladékok.
Nem volna illogikus hosszútávon egy stabil nagyobb gyártó autóbuszcsaláfjára építeni, nem vagyunk olyan gazdagok, szokták mondani... Ez a mai felállás egy igen drága, problémás játék...
Solaris. Nem is kifejezetten a gyártó miatt, de megtalálható a palettáján minden, ami ma Budapestre kellene...
Felteszem, egyébként nem okozna problémát az MAN, Mercedes, stb. számára sem midibuszt vagy trolibuszt gyártani, de a Solaris mondjuk folyamatosan csinálja. :)
Sajnálom azt a buszt. Nagy igyekezet volt az előállításakor, hogy növelni lehessen az akadálymentességet, és az új ajtókkal, belsővel szép is lett.
És bár egyedi volt, de jó volt látni a 39-esen, amíg nem volt ott egyáltalán ap-s busz ott.
Esetleg nincs terve a BKV-nak egy Tatra villamossal egy ilyen kísérletre? A villamos B-végében? Még van Classic nem felújított Tatra is, kisebb átalakítás után a 14-esen járhatna.
Anélkül, hogy bármi érdemi beleszólásom lenne a kérdésbe, de azért szerintem kellene felvázolni stratégiát- feltéve, ha még nincs- hogy a használt típusok és régi IK-k kivonása, és a típushomogenizálás hogyan legyen a következő jó néhány évben, főleg a metrópótlás után. Természetesen ez a további- remélhetőleg új- járműbeszerzések függvénye. Én ezt 3 körben tudnám elképzelni, a 200-asokat és 400-asokat most külön nem említem, ép ésszel mindegyik első körös lenne:
1. körben kivonás: Az MUT-MUU Van Hoolok kivételével MINDEN Van Hool kivonása Délpestről, valamint a CNG-s Citaroké is. Igen, ez azt mutatja, hogy a délpesti garázs egyértelműen válságban van egy jó ideje, a régi Ikarusokat leszámítva megbízható típus jelenleg nincs a garázsban.
2. körben kivonás: nagy jóindulattal a genfi Volvok.
3. körben kivonás: az összes kis Volvo, és szép fokozatosan az FJX-FKU-FLR széria, illetve a legrégebbi dízel C1-esek (szóló, csuki egyaránt), és a VH New AG300-asok, és esetleg a Solaris Urbino 10-esek
Az utóbbi 4 évben újonnan beszerzett/bérelt, stb. típusokkal azért még lehet tervezni (a PMP-kkel meg majd elválik, mi lesz).
El kéne gondolkozni azon is, hogy az Ikarus mellett lévő jelenlegi 3 külföldi főmárka esetében- Volvo, Mercedes, Van Hool- utóbbit felváltsa az MAN idővel, nagy kérdés, milyen tapasztalatok lesznek a Lion's City G-kkel.
És ha már típushomogenizálás: ha új külföldiekről beszélünk, Mercedesnél Citaro aktuális generációja (sz, csk egyaránt, a mostani új Conectot viszont a kinézete miatt ne erőltessük), Volvonál a szintén aktuális gen. (számozás változhat, most a 7900 van), MAN-ből meg az aktuális Lion's City (sz, csk. egyaránt).
Szvsz. ezzel érdemben csökkenthető a BKV-nál lévő busztípusok száma, valahol olyan max 12 féle típus lenne egészséges.
A 02-25 kint van még,vagy már le van állítva Laci? Még egy kérdésem volna a 16-63,16-34 és a 15-34-es 260-asokkal meddig számoltok még? Köszönöm a válaszod előre is.
"Már sejteni lehet és látszik is, hogy az MHK-s Volvók lesznek a soron következők."
Az MHK-NTP-kel semmi baj nem kenne, ha kapnának egy teljeskörű NOVA-BUSZ-os felújítást motorgenerállal.
A PRM-530-cal voltam 30-ason. Jéghideg klíma, ment mint egy vadállat. Késésem se volt és egy élmény volt vele dolgozni. Az ajtók is jól működtek.