Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 -6 15 124866

Remélem az illetékesektől kapunk valamilyen választ, mert elég érdekes dologra lettem figyelmes. 

 

Mostanában egyre többször Kőbánya rendszeresek kiküldi a gyorsokat szóló vonalakra, akár üzemkezdettől. Utána néztem az újonnan beszerzett kőbányai Modulók kiadásának. 

 

NTM-437 2018.január 2-a óta nincs forgalomban, és január közepén került az Újszász utcába a gyártó telephelyére. Azóta nem került vissza Kőbányára. Itt az idő, hogy konkrét információkat is megtudjunk ez ügyben, mivel még bőven a csőd előtt került a gyártóhoz a semmi hír sincsen a kocsi felől azóta (ez a kocsi még a második életévét sem töltötte be). 

 

Ezen kívül NTM-422 és NTM-431 is a gyártónál van. NTM-422 június 22-e óta nincs kiadva, szóval ő is már egy hónapja pihen, NTM-431 pedig két hete a gyártóhoz került. Elég aggasztó ez, annak fényében, hogy új kocsikról beszélünk és jó lenne valami információ ennek kapcsán. Ezek után elégé kétséges a PMP-k beszerzése, hogy már az NTM-s kocsikkal ennyi gond van ilyen fiatalon és ők komolyabb konstrukciós hibákkal nem rendelkeznek ellenben a PMP-kel. 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 9 124865

Mióta drágább az e-busz, mint a troli?

 

---------------------

 

Amióta gyártják.

 

 

Előzmény: Dante001 (124860)
nemeza Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124864

Az e busz olyan troli, aminek nincs csápja/másmilyen csápja van, több akksit cipel, zöld rendszáma van és D jogsival vezethető.

Nekem ez jött le. Ebből következik, hogy kevesebb utast visz mint egy büdösbusz/troli, cserébe a büdösbusznál kevesebbet, a trolinál többet tud vezetéknélküli szakaszon menni. A környezetbarátság attól függ,mennyire zöld a villamos energia.

Mindenképpen máshol szennyez.

Előzmény: Dante001 (124860)
18-09 Creative Commons License 2018.07.24 -2 4 124863

Kolozsvár épp most adósítja el magát. Tisztán uniós forrásból legfeljebb szaros pelenkát tudna magának venni. Az önerő is hitelből van, meg úgy kb. minden arrafelé. Csak épp melós nem lesz, aki majd ezt kitermeli, ha folyik a durva elvándorlás. 

Előzmény: Dani0530L (124857)
18-09 Creative Commons License 2018.07.24 -1 3 124862

Infrával együtt azért nehezen áll meg egy elektromos U18-as ~240 millió alatt manapság... azért meglévő trolis infrára ennél jóval olcsóbban kijön a drótos cucc. Ja és még megbízhatóbb is, meg "bizonyított", míg utóbbival éppen csak ismerkedünk :)

Előzmény: Dante001 (124860)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.07.24 -2 4 124861

Van egy megépített CNG kút. Azzal mit kezdesz? Mert ha már van infra hozzá, talán lehetne belőlük egy új flotta. Mire azok kifutnak már legalább elmondhatjuk, hogy 1-2 évtizedet kiszolgált a kút, ha bontani kell, hát ez van. Elektromos buszokról kár álmodozni.

Előzmény: Dani0530L (124857)
Dante001 Creative Commons License 2018.07.24 -2 0 124860

Hö? Mióta drágább az e-busz, mint a troli?

Előzmény: KápCity (124859)
KápCity Creative Commons License 2018.07.24 -2 15 124859

1. Az elektromos autóbuszok nagyon drágák.

2. Az EU-s pénzekről állami szinten döntenek.

3. Tarlós bácsi jelentkezhet, hogy vennénk x db E-buszt, aztán majd a jól fejére koppintanak, hogy kuss legyen.

4. Példa: Így lett a 61 db 4G Trollino helyett 21. Majd akkor pont benyújtják az igényt E-buszra, ami még a trolinál is drágább, és jóvá is hagyják, menj már.. :D

5. Előbb utakat kéne építeni a dízelesek alá is, hogy 1-3 évesen ne akarjon szét esni a kocsi, mint egy 15 éves 412-es.

6. Budapestnek is sikerülne, ha...

+1 Nemzeti buszstratégia!

Fel kéne ébredni az álomvilágból, mert nem lesz itt lóf@sz se már bocsánat.

Előzmény: Dani0530L (124857)
nohab Creative Commons License 2018.07.24 0 5 124858

Tegyük fel, hogy

 

a) végtelen pénzünk van, és

b) korlátlanok a beszerzési lehetőségeink.

 

Tegyük. De sajnos túl hamar csörög a vekker.

Előzmény: Dani0530L (124857)
Dani0530L Creative Commons License 2018.07.24 -2 1 124857

Ha már 2018-at írunk, szerintem ide elektromos kocsik kellenének, és nem CNG-k. Főleg Budapestnek! Ráadásul tisztán elektromos hajtású buszra Uniós támogatás is jár. Nem érné meg a fővárosnak bevásárolni IV. Gen Urbino 12 és 18 Electric-ből? Jó, könnyű mondani, ezt is megértem, de ha Kolozsvárnak sikerült, akkor nekünk is sikerül(hetne)..

Előzmény: norbee601 (124852)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124856
Előzmény: 18-09 (124854)
nohab Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124855

Eddig/akkor nem lehetett, Budapest és Pest megye kategorikusan ki volt zárva azokból.

Előzmény: norbee601 (124852)
18-09 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 124854

2009. decemberében jöttek vissza az elsők.

 

Még anno az első kocsi teljes újjáépítésére volt majdnem 40 milliós keret. Aztán beállt 18-20-ra. 

Előzmény: tupolev (124830)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 -2 1 124853

"Az utóbbi 4 évben újonnan beszerzett/bérelt, stb. típusokkal azért még lehet tervezni (a PMP-kkel meg majd elválik, mi lesz)."

Hidd el, metrópótlás végére a PDB/NNE Concik is selejtre érettek lesznek (túlerőltetés, szétverés).

 

És Lacus!
Félreértesz, mert DP-i garázsnak részemről a maximális respect, hogy minden áldott nap megpróbálnak a szarból várat építeni, s szerencsére a homokvár minden nap összejön!

Előzmény: 08-73 (124842)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.24 0 4 124852
Új CNG-re amúgy nem lehetne pályázati pénzt szerezni? Mint Kaposvár, Miskolc, Nyíregyháza csinálta?
Előzmény: Lucky76 (124845)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124851

Kint maradhat utolsó kocsinak is, gond nélkül mind a kettő.

Előzmény: nohab (124825)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 7 124850

Mindig öröm a 412 a CNG helyett.

Előzmény: gorcher (124821)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 5 124849

Hát ez elég szomorú...

A JNG kifejezetten stabil kocsinak számított...

Előzmény: Törölt nick (124813)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124848

Tegnap is ki volt adva.

Előzmény: 49-es villamos (124808)
HBweb hu Creative Commons License 2018.07.24 -1 4 124847

Írjuk le 9999. alkalommal is, hogy a T3R.PLF nem régi vázak átépítéséből nyert korszerűsített típus, hanem e célra tervezett, teljesen más kialakítású, teljesen új váz, teljesen új jármű.

Előzmény: norbee601 (124844)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124846

Azért ezzel az állítással vitatkozni tudnék. De nem teszem, mert nincs kedvem. Csak annyit röviden és tömören: vannak menthetetlen típusok, amelyek a vidéki gazdás rendszer ellenére hulladékok.

Előzmény: trizs77 (124822)
Lucky76 Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124845

Nem volna illogikus hosszútávon egy stabil nagyobb gyártó autóbuszcsaláfjára építeni, nem vagyunk olyan gazdagok, szokták mondani... Ez a mai felállás egy igen drága, problémás játék...

 

Solaris. Nem is kifejezetten a gyártó miatt, de megtalálható a palettáján minden, ami ma Budapestre kellene...

 

Felteszem, egyébként nem okozna problémát az MAN, Mercedes, stb. számára sem midibuszt vagy trolibuszt gyártani, de a Solaris mondjuk folyamatosan csinálja. :) 

Előzmény: 08-73 (124842)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.24 -2 2 124844

Akkor már középen lehetne inkább, mint Prágában.

Előzmény: 49-es villamos (124843)
49-es villamos Creative Commons License 2018.07.24 -3 0 124843

Sajnálom azt a buszt. Nagy igyekezet volt az előállításakor, hogy növelni lehessen az akadálymentességet, és az új ajtókkal, belsővel szép is lett. 

És bár egyedi volt, de jó volt látni a 39-esen, amíg nem volt ott egyáltalán ap-s busz ott.

 

 

Esetleg nincs terve a BKV-nak egy Tatra villamossal egy ilyen kísérletre? A villamos B-végében? Még van Classic nem felújított Tatra is, kisebb átalakítás után a 14-esen járhatna.

Előzmény: Törölt nick (124813)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -8 7 124842

Anélkül, hogy bármi érdemi beleszólásom lenne a kérdésbe, de azért szerintem kellene felvázolni stratégiát- feltéve, ha még nincs- hogy a használt típusok és régi IK-k kivonása, és a típushomogenizálás hogyan legyen a következő jó néhány évben, főleg a metrópótlás után. Természetesen ez a további- remélhetőleg új- járműbeszerzések függvénye. Én ezt 3 körben tudnám elképzelni, a 200-asokat és 400-asokat most külön nem említem, ép ésszel mindegyik első körös lenne:

 

1. körben kivonás: Az MUT-MUU Van Hoolok kivételével MINDEN Van Hool kivonása Délpestről, valamint a CNG-s Citaroké is. Igen, ez azt mutatja, hogy a délpesti garázs egyértelműen válságban van egy jó ideje, a régi Ikarusokat leszámítva megbízható típus jelenleg nincs a garázsban.

 

2. körben kivonás: nagy jóindulattal a genfi Volvok.

 

3. körben kivonás: az összes kis Volvo, és szép fokozatosan az FJX-FKU-FLR széria, illetve a legrégebbi dízel C1-esek (szóló, csuki egyaránt), és a VH New AG300-asok, és esetleg a Solaris Urbino 10-esek

 

Az utóbbi 4 évben újonnan beszerzett/bérelt, stb. típusokkal azért még lehet tervezni (a PMP-kkel meg majd elválik, mi lesz).

 

El kéne gondolkozni azon is, hogy az Ikarus mellett lévő jelenlegi 3 külföldi főmárka esetében- Volvo, Mercedes, Van Hool- utóbbit felváltsa az MAN idővel, nagy kérdés, milyen tapasztalatok lesznek a Lion's City G-kkel.

 

És ha már típushomogenizálás: ha új külföldiekről beszélünk, Mercedesnél Citaro aktuális generációja (sz, csk egyaránt, a mostani új Conectot viszont a kinézete miatt ne erőltessük), Volvonál a szintén aktuális gen. (számozás változhat, most a 7900 van), MAN-ből meg az aktuális Lion's City (sz, csk. egyaránt).

Szvsz. ezzel érdemben csökkenthető a BKV-nál lévő busztípusok száma, valahol olyan max 12 féle típus lenne egészséges. 

 

Előzmény: Törölt nick (124831)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.24 0 2 124841

Meg hát a 412-esek voltak az első alacsonypadlós járművek Budapesten, vagy mi.

Előzmény: gorcher (124821)
BP-16-63 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 124840

A 02-25 kint van még,vagy már le van állítva Laci? Még egy kérdésem volna a 16-63,16-34 és a 15-34-es 260-asokkal meddig számoltok még? Köszönöm a válaszod előre is.

Előzmény: Törölt nick (124819)
gepida09 Creative Commons License 2018.07.24 0 12 124839

Egy kicsit szokatlan típus a vonalon ma... (117-185)

BX 59-76 Creative Commons License 2018.07.24 -1 11 124838
"Már sejteni lehet és látszik is, hogy az MHK-s Volvók lesznek a soron következők."

Az MHK-NTP-kel semmi baj nem kenne, ha kapnának egy teljeskörű NOVA-BUSZ-os felújítást motorgenerállal.
A PRM-530-cal voltam 30-ason. Jéghideg klíma, ment mint egy vadállat. Késésem se volt és egy élmény volt vele dolgozni. Az ajtók is jól működtek.
Előzmény: Törölt nick (124833)
08-73 Creative Commons License 2018.07.24 -1 3 124837

Ergo az IK 263, mint típus röpke 8 év után búcsúzik a BKV kötelékéből.

Előzmény: nohab (124835)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!