A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A Trolis Moduloknál valami olyasmi a történet, hogy az Egyedi javítja őket minden bajnál? Mint mondjuk a szóló hibrideket a Volvo (most is 92-esen a 632: megcsinált fél kört és mostanra már a Vidor utcában áll, helyette másik kocsi van kint a vonalon). Vagy máshogy megy a dolog?
Milyen alapon vársz valamiféle "elszámolást" SzL vagy hasonló kaliberű embertől hetente legalább egyszer, különböző témákban?
"Itt az idő, hogy konkrét információkat is megtudjunk ez ügyben [...]"
S miért követelőzöl?
Engem is sokszor érdekel(né)nek bennfentes infók vagy dolgok, de nem jut tovább a dolog az "érdekel"-nél.
"Ezek után elégé kétséges a PMP-k beszerzése, hogy már az NTM-s kocsikkal ennyi gond van ilyen fiatalon és ők komolyabb konstrukciós hibákkal nem rendelkeznek ellenben a PMP-kel."
1. Almát körtével nem hasonlítunk össze, legalábbis nincs értelme, és ebből fakad a következő pont.
2. Ez a mondatod nemtöbb, mint hangulatkeltés, hiszen fentebb leírtad, hogy nem nagyon tudsz semmit az NTM-ekről, majd végkonklúziónak leírod, hogy "ennyi gond van velük". Mennyi és milyen gond? Tehát mégiscsak tudod, hogy valamiféle meghibásodás miatt nem jár a 422, 431, 437 trió?
Igen, komolyan kérdeztem, és igen, láttam a listát.
Neked még annyit, hogy kérdésre illetlenség kérdéssel válaszolni.
A kérdés pedig nem arra vonatkozott, hogy régóta áll, hanem arra, hogy aki nem rendszám meg VIN szám, meg járműtörténet "kutató", hogy miért is áll olyan régóta? Milyen olyan baja van, ami miatt 4 év budapesti szolgálat után egy 13 éves szóló kocsit ki kell vonni az állományból, miközben 2x-30 éves köhószökevények még tanszüneti időszakban is folyamatosan róják az utakat?
Remélem az illetékesektől kapunk valamilyen választ, mert elég érdekes dologra lettem figyelmes.
Mostanában egyre többször Kőbánya rendszeresek kiküldi a gyorsokat szóló vonalakra, akár üzemkezdettől. Utána néztem az újonnan beszerzett kőbányai Modulók kiadásának.
NTM-437 2018.január 2-a óta nincs forgalomban, és január közepén került az Újszász utcába a gyártó telephelyére. Azóta nem került vissza Kőbányára. Itt az idő, hogy konkrét információkat is megtudjunk ez ügyben, mivel még bőven a csőd előtt került a gyártóhoz a semmi hír sincsen a kocsi felől azóta (ez a kocsi még a második életévét sem töltötte be).
Ezen kívül NTM-422 és NTM-431 is a gyártónál van. NTM-422 június 22-e óta nincs kiadva, szóval ő is már egy hónapja pihen, NTM-431 pedig két hete a gyártóhoz került. Elég aggasztó ez, annak fényében, hogy új kocsikról beszélünk és jó lenne valami információ ennek kapcsán. Ezek után elégé kétséges a PMP-k beszerzése, hogy már az NTM-s kocsikkal ennyi gond van ilyen fiatalon és ők komolyabb konstrukciós hibákkal nem rendelkeznek ellenben a PMP-kel.
Az e busz olyan troli, aminek nincs csápja/másmilyen csápja van, több akksit cipel, zöld rendszáma van és D jogsival vezethető.
Nekem ez jött le. Ebből következik, hogy kevesebb utast visz mint egy büdösbusz/troli, cserébe a büdösbusznál kevesebbet, a trolinál többet tud vezetéknélküli szakaszon menni. A környezetbarátság attól függ,mennyire zöld a villamos energia.
Kolozsvár épp most adósítja el magát. Tisztán uniós forrásból legfeljebb szaros pelenkát tudna magának venni. Az önerő is hitelből van, meg úgy kb. minden arrafelé. Csak épp melós nem lesz, aki majd ezt kitermeli, ha folyik a durva elvándorlás.
Infrával együtt azért nehezen áll meg egy elektromos U18-as ~240 millió alatt manapság... azért meglévő trolis infrára ennél jóval olcsóbban kijön a drótos cucc. Ja és még megbízhatóbb is, meg "bizonyított", míg utóbbival éppen csak ismerkedünk :)
Van egy megépített CNG kút. Azzal mit kezdesz? Mert ha már van infra hozzá, talán lehetne belőlük egy új flotta. Mire azok kifutnak már legalább elmondhatjuk, hogy 1-2 évtizedet kiszolgált a kút, ha bontani kell, hát ez van. Elektromos buszokról kár álmodozni.
3. Tarlós bácsi jelentkezhet, hogy vennénk x db E-buszt, aztán majd a jól fejére koppintanak, hogy kuss legyen.
4. Példa: Így lett a 61 db 4G Trollino helyett 21. Majd akkor pont benyújtják az igényt E-buszra, ami még a trolinál is drágább, és jóvá is hagyják, menj már.. :D
5. Előbb utakat kéne építeni a dízelesek alá is, hogy 1-3 évesen ne akarjon szét esni a kocsi, mint egy 15 éves 412-es.
6. Budapestnek is sikerülne, ha...
+1 Nemzeti buszstratégia!
Fel kéne ébredni az álomvilágból, mert nem lesz itt lóf@sz se már bocsánat.
Ha már 2018-at írunk, szerintem ide elektromos kocsik kellenének, és nem CNG-k. Főleg Budapestnek! Ráadásul tisztán elektromos hajtású buszra Uniós támogatás is jár. Nem érné meg a fővárosnak bevásárolni IV. Gen Urbino 12 és 18 Electric-ből? Jó, könnyű mondani, ezt is megértem, de ha Kolozsvárnak sikerült, akkor nekünk is sikerül(hetne)..
"Az utóbbi 4 évben újonnan beszerzett/bérelt, stb. típusokkal azért még lehet tervezni (a PMP-kkel meg majd elválik, mi lesz)."
Hidd el, metrópótlás végére a PDB/NNE Concik is selejtre érettek lesznek (túlerőltetés, szétverés).
És Lacus! Félreértesz, mert DP-i garázsnak részemről a maximális respect, hogy minden áldott nap megpróbálnak a szarból várat építeni, s szerencsére a homokvár minden nap összejön!