Keresés

Részletes keresés

EMD sound is music Creative Commons License 2018.07.26 0 1 124969

LMG-095 pedig PCG-507 frsz-mal futkározik egy ideje.

Előzmény: ICPX (124961)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.26 -1 4 124968

Egy forgalmi és egy donor van  láthatáron, beszerzés alatt

Előzmény: 18-09 (124966)
timetable Creative Commons License 2018.07.26 0 1 124967

OFF

Így értem mire akarsz kilyukadni, ugyanakkor azzal nem értek egyet, elsősorban a településföldrajzi és gazdasági aktivitási jellemzők miatt, hogy az említett 2-3 forgalmi tengely egymáshoz nagyon hasonló. A részelemek eszközeinek cserélgetése egy vélt jobb szolgáltatás irányába szerintem kétséges, vagy úgysem találsz egyensúlyt, vagy borítod vele a menetrendi struktúrát. 

Majd alkalomadtán ezt folytathatjuk máshol, ha máskor nem, amikor a KISS-ek érkezése kézzelfogható közelségbe kerül - azoknál is másképp látom a helyzetet, mint ahogy te írtad picivel lejjebb.

Előzmény: Il Leone (124960)
18-09 Creative Commons License 2018.07.26 -1 1 124966

Kell még Cityios3 méretű kocsi. Legalábbis Lacus mondta nem rég. 

Előzmény: 08-73 (124965)
08-73 Creative Commons License 2018.07.26 -1 0 124965

Melyik minibusz?

Előzmény: 18-09 (124964)
18-09 Creative Commons License 2018.07.26 -1 0 124964

Miként áll a minibusz beszerzés? Hamar itt a november :)

Előzmény: Törölt nick (124939)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.26 0 0 124963

11-31, 11-72, 11-75 pedig üzemképes, de tekintve, hogy Kelenföldnek elvben nincs magas padlós kiadása a nyári szünetben, így nem adják ki őket, de gondolom, amint átlesznek véve Cinkotára, akkor már többet fogjuk őket is kint látni

Előzmény: Törölt nick (124962)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.26 0 4 124962

Ebbe a sorba rakjuk még be az IIG-954-et is, mert arról se tudunk semmit.

 

NLE-859 Kelenföldön állt 2-3 hónapja elég jelentős mértékben megbontva, gondolom azóta még jobban meg lett bontva, most már azt is meg merem kockáztatni, hogy csak a báz van meg belőle

Előzmény: ICPX (124961)
ICPX Creative Commons License 2018.07.26 0 3 124961

Az alabbi buszokrol mit tudunk. Melyik van felujitason, vagy miert allnak?
11-31, 11-72, 11-75, 04-51, LMG-095, MUU-901, MUU-906, NJV-185, NLE-859

Il Leone Creative Commons License 2018.07.26 0 1 124960

Ez itt nagyon OFF topik. :(

 

Ha valaki veszi a fáradtságot, és összehasonlítja egy északi agglomerációs kötöttpályás tengely népsűrűségi és mobilitási igényeit, és megnézi egy keleti/dél-keleti agglomerációs kötöttpályás tengely népsűrűségi és mobilitási igényeit, akkor viszonylag hasonló paramétereket fog találni.

 

Amikor pedig megnézi, hogy milyen eszközökkel van kiszolgálva a két folyosó, akkor finoman szólva elég nagy eltérést fog tapasztalni, az északi folyosó javára, miközben a topiktárs által leírt érv szerint a déli/dél-keleti folyosón ugyanolyan eszközökkel kellene szolgáltatni.

 

Eközben egy észak-nyugati, vagy két másik keleti folyosónak az utasforgalma, a népsűrűsége és a mobilitási igényei meg sem közelítik az általam írt dél/dél-keleti folyosó hasonló jellemzőit mégis az először említett északi folyosót is kiszolgáló eszközökkel szolgáltatnak rajtuk.

 

ON

Előzmény: timetable (124956)
gorcher Creative Commons License 2018.07.26 0 5 124959

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147702046&t=9157561

 

Gondolom el is felejtődött azóta...

 

Típus, népsűrűség: MAN a 179-esen, IK412-MAN vegyes üzem a 194-esen. Oké, a munkások, de arra lehetne indítani két sűrítőmenetet Szent Imréről/Vágóhídtól műszakváltásokhoz igazítva. A MAN meg járjon a lakótelepi vonalon. Akármikor megyek 194-essel mindig van rajta bőven ember. Aztán amikor a csepeli szennyvíztisztítóba tartok, vagy jövök vissza onnan melóba, akkor általában a délelőtti, kora délutáni órákban konkrétan 0 emberekkel szoktam látni 179-est, max páran vannak rajta. Mondjuk valahol megértem, hogy a VT-nek ez házi vonal. De utasszempontból biztos nem így a legjobb.

Előzmény: Lucky76 (124957)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.26 0 0 124958

Ablakok egy fokkal nagyobbak voltak mint az FJX-eken, de levegő alig jött be, valami keringetés ment rajta ami szart se ért, mindenkiről ömlött a víz... de sajnos ez megszokott.

Előzmény: Lucky76 (124957)
Lucky76 Creative Commons License 2018.07.26 0 6 124957

Ez az a kocsi, amin hamarosan lesznek nyitható ablakok, ugye?

 

És amin jól működik a klíma?

 

Mi több, nem ez volt a "haza kurva nagy bölcsei"-történet? :))


Előzmény: Törölt nick (124947)
timetable Creative Commons License 2018.07.26 0 0 124956

Miért is?

(Azon kívül, hogy a topiktárs nyilván tudja hogy az útvonal menetrendi és üzemviteli sajátosságai szintén számítanak.)

Előzmény: Il Leone (124955)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.26 0 3 124955

A probléma az, hogy ez az érved a budapesti agglomerációs térségben mutatott járműkiadás megdönti.

Előzmény: Ashi Valkoinen (124954)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.07.26 -2 0 124954

A hol mi jár témakörhöz kulcsszó:

 

Népsűrűség, mobilitási igény.

trizs77 Creative Commons License 2018.07.26 -1 0 124953

Készül a tramtrain, az adott forgalmi körülményeket a kötöttpályás eszközökkel mai ismereteink szerint legkorszerűbben kiszolgálható eszközzel.

Minden adott, hogy bebizonyosodhasson, hogy ez az egyébként vasúti mércével nem túl nagy befogadóképességű járművet megtöltik-e az utasok, netalán szinkronüzemet is szükségessé tesznek-e.

---------------

A Tram-Train fog legalább 10%-kal részesedni a Szeged--Vásárhely közötti forgalomból ?

 

Előzmény: rm40 (124951)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.26 -1 3 124952

OFF

 

Érdekes módon Budapest top2 -ben lévő legforgalmasabb elővárosi vasútvonalán, a 100a-n a FLIRT ritka holló, és ez a pár darab KISS szerelvénnyel sem fog változni, mert az a pár KISS arra lesz elég, hogy a váci vonalon 100%-ban motorvonati üzem legyen az elővárosban.

 

ON

Előzmény: Ashi Valkoinen (124949)
rm40 Creative Commons License 2018.07.26 0 1 124951

OFF

Ööö, izé... Azért ez így több sebből vérzik. Azt még lehet kicsit akadémikus kérdésnek tartani, hogy Mo.-on Bp-en kívül egyáltalán létezik-e nagyváros, de most ettől eltekintve nagy kérdés, hogy hány olyan hazai város van, amelynek a kötöttpályás forgalom gazdasági minimum-utasmennyiségétől legfeljebb egy nagyságrenddel elmaradó agglós közösségiközlekedési utasszámokat tud produkálni.

Egyébként azért sincs igazad, mert készül a tramtrain, az adott forgalmi körülményeket a kötöttpályás eszközökkel mai ismereteink szerint legkorszerűbben kiszolgálható eszközzel. Minden adott, hogy bebizonyosodhasson, hogy ez az egyébként vasúti mércével nem túl nagy befogadóképességű járművet megtöltik-e az utasok, netalán szinkronüzemet is szükségessé tesznek-e.

ON

Előzmény: Svatopluk (124950)
Svatopluk Creative Commons License 2018.07.26 -1 3 124950

Nem azért nem járnak vidéken korszerű Flirt-szerelvények, mert ott nem utaznak, hanem mert Budapest a "kirakatváros". De lehet, hogy ha vidéki nagyvárosok agglomerációiban nem 40 éves BZ-k, hanem akadálymentesített, klimatizált, nyáron hideg, télen meleg szerelvények járnának, ott is többen választanák ezt a közlekedési opciót az autó vagy a busz helyett.

Előzmény: Ashi Valkoinen (124949)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.07.26 -1 0 124949

Nincs ebben semmi szomorú, oda kell rakni a rosszabb szolgáltatási színvonalat jelentő járművet, ahol kevesebben utaznak rajta.

 

Az OFF MÁV-Start FLIRT motorvonatai sem járnak Pécs, Kaposvár, Nyíregyháza, Miskolc elővárosában, hanem érdekes módon Budapest + Győr elővárosában, meg jobb eszköz híján 1-2 távolsági viszonylaton.

Előzmény: L45H (124892)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.07.26 0 4 124948

Én többet vezettem 412-est, mint 260-ast, szeretem is őket, a kanyarodást meg kell szokni, más baja nincs ha nem forralja a vizet. Kár, hogy jobb szellőzést és új hűtőket is későn kaptak...

 

Annyit tennék még hozzá, hogy tapasztalatom szerint a kihasznált viszonylatoknál viszont nagyban hozzájárult sokáig a zsúfoltsághoz, hogy 412-esek jártak. Amikor a CNG-s flotta váltotta őket, ugyanazzal a sűrűséggel normális telítettség volt és nem kellett azt várjam megállónként, hogy le- és felszálljanak folyton az ajtó környékén utazók, mert útban vannak. A legnagyobb baj az volt velük, hogy nem belvárosba valók voltak.

Előzmény: torqmatic (124937)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.26 0 5 124947

Tudom nem sok értelme van beírni, de ismét jó szívvel tudok gondolni a használtakra a PCC-934-es csoda után, ami ingyenes szaunát biztosít minden kedves utasnak.

norbee601 Creative Commons License 2018.07.26 0 1 124946
17-12 asszem megvan a Csirketelepen :)
Előzmény: gorcher (124918)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 124945
BPI-k Kelenföldre 99-ben, BPO-k Délpestre 2001-ben.

ez volt az alapállapot, aztán kb 2008-tól ment a keveredés.
Előzmény: timetable (124944)
timetable Creative Commons License 2018.07.26 0 4 124944

Akkor már nem volt, és még nem volt 46-os járat, mikor a 412-esek megérkeztek. :)

 

Ezek a járművek amúgy a kezdetekkor melyik garázsba érkeztek? Kelenföld és Dél-Pest? Visszagondolva két évtizeddel korábbra, valahogy magától értetődő volt azért, hogy a típus a forgalmasabb vonalakra került. Kelenföldnek már akkor is kevés közepes és kis forgalmú vonala volt (ami ilyen volt, az meg 405-össel pörgött), és az alacsonypadlós jármű presztízse miatt ezeket meg kellett mutatni a belvárosi vonalakon is. Arra meg az adott időszak utastájékoztatási lehetőségei mellett - valószínűleg joggal, nem lehetett építeni, hogy majd a kocsikat szétszórják a különböző vonalak között. (Az már egy más kérdés, hogy a típushomogén kocsikiadást akkoriban elég szigorúan igyekeztek tartani, további üzemi szempontok miatt is.)

Előzmény: trizs77 (124940)
bpo255 Creative Commons License 2018.07.26 -6 2 124943

Én szeretem a 412-eseket tetszik a kinézetük meg utazni is szeretek velük meg tetszik az ajtócsengő.

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.07.26 0 1 124942

A 412 - es egy jó busz, főleg, hogy első generációs alacsonypadlós. A deciniek is sokat mentek, pedig ott lett volna pénz újat venni. 

Előzmény: trizs77 (124933)
bpo255 Creative Commons License 2018.07.26 -1 0 124941

Melyikeknek a váza nem javítható mostanában ésszerű ráfordítással?

Előzmény: Törölt nick (124938)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.26 -2 0 124940

Ha a 412 mindjárt a 46-os vonalon és társain kezdett volna, sokkal jobb híre lenne a fővárosban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!