A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Inkább nem mondok semmit, de ezek után már várhattunk arra, hogy hátha kiírnak új kocsikra tendert. Erre megint jön a használt, de nem is akármilyen. 2000 utáni gyártás + Euro 2 a kritérium, illetve 3 típus van meghatározva lehetőségként. Tényleg nem lehet erre mit mondani, hogy lehet megint ide kerül valamilyen 16-18 éves használt szemét. Pont az LOV-s kocsik, amikkel rengeteg a gond és már kidobásukra lenne szükség, azokat is 2000-ben gyártották. Illetve a beszerzett PCC-s kocsik is 16-18 évesek, és azokkal is gond van (nyilván honosítás ad nekik néhány évet, de 3 év múlva, csakúgy mint jelenleg az LOV-k ki fognak hullani). Ahogy nézem klíma elő sincs írva, nyitható ablakfelület is lehet bármekkora. Arra vagyok kíváncsi, hogy mikor jön el az, amikor új kocsikért ír ki a BKV tendert.
A minap például az egy éves C2G egyik csuklóborítása volt szépen szétvágva. És ez nem zavart senkit. De minimum 14 éves CNG buszok is vígan szaladgálnak.
Párizs fog selejtezni kocsikat páréven belül, de azok tőbbségében kétajtós szólók és háromajós csuklósok. Illetve ahol négyajtós csuklós megy, az a Tvm vonal, de onnan nem fog egyhamar selejtezésre kerülni a C2G.
Nagy öröm, hogy Franciaországból, a hazai közszolgáltatók nem importálnak használt buszokat.
Franciaországban még a komolyabb városokban is, olyan a buszok fenntartási, üzemeltetési kulturája, hogy azt még a bivalyröcsögei Kókadt-Kalász MgTSz is szégyellné.
Egyetlen francia születésű közforgalmú buszról tudok, mely nem okozott csalódást az elmúlt 15 évben, a Bajára került midi Heliuez.
A Sibra-nál is volt eladó 6 2006-os gyártású 7700A tavaly télen. Azok mentek Bordeaux-ba, bár nem tudom üzemeltetésileg mennyi volt jó ötlet, tekintettel arra, hogy CNG meg hibrid a teljes flotta :D
És ezt fokozzuk: 34-re este a LOV-858 állt ki, ami még indulás előtt megdöglött, azt NNE-065 pótolta, 923-n egész éjjel 08-78 pótolta (GT), utána jött csak a leírt képlet.
Odaig nemlatszott rajta problema aztan a lampatol nem nagyon volt ereje elibdulni (vmax 5) es mar csak begurult a megalloba, nemtudom mi lehetett a baja.
Utána néztem a kocsinak, és kicsit vicces már ez az erőlködés.
LOV-861-t ma már kiadták a 103V/F1-re, de 3 menet után cserélték 08-08-ra.
LOV-874-t ma kiadták 23/F10-re, de fél 12 magasságában lecserélték (LOV-874 garázsban van) LOV-861-re. LOV-861 2 menet után lerohadt a 23-ason. Látszik az, hogy Délpest próbálkozik és a ma már egyszer lecserélt LOV-861-t kisebb javítás után próbálta minél hamarabb forgalomba adni, ugyanakkor ezek a kocsik nem bírják és napi szinten látjuk ennek jeleit.