Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125027

Most éppen nem a dp-i karbantartás színvonalára gondoltam, amikor dp-et vettem a számra.

Itt a dp-i gázkútra gondoltam.

Arra, hogy a CNG Van Hool buszokkal nem akkor kezdődtek el az említett problémák, amikor dp-i kutat kezdték el használni?

Előzmény: torqmatic (125023)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 7 125026

Egyetértek maximálisan. Például nálunk is a PCC-k a 109-es két részes számaira alkalmasak voltak, végig dolgozták ott napjukat és elvoltak ott csendben. De amióta a 9-esre és a 30-asra adnak belőle, azóta kész katasztrófa. Korábban volt is itt szó, hogy a 30-asra nem kellene a PCC-t erőltetni több ok miatt. Két részes számokra jók lennének és nem sok vizet zavarnának, de így, hogy bedobják terhelt vonalak fordáira így valóbban nagyon hamar elhullanak majd. 

Előzmény: 18-09 (125025)
18-09 Creative Commons License 2018.07.28 -1 7 125025

A használtakat úgy kéne kezelni, ahogy azt "illik". Sok nyugati üzemeltetőnél landolnak ilyen kocsik, de nem a napi alapkiadásra használják ezeket, ha nem hosszabb idejű pótlásokra, rendkívüli eseményekre, stb... nézzünk meg egy német vasúti, vagy városi kötöttpályás pótlást. Sokszor ilyen gépek vannak bevetve mindenféle "honosítási" procedúra nélkül. Használják 1-2, legfeljebb 3 évig ezeket, aztán heló. 

Előzmény: Törölt nick (125024)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 6 125024

Mivel a legidősebb PCC-k is 1 éve álltak forgalomba, a másik része pedig idén májusban, emiatt valóban egy utas számára a honosításnak köszönhetően nem tűnik lepukkantnak. Bár ahhoz képest, hogy 18 évesek elég drágán lettek beszerezve, emiatt sohasem fogom megérteni, hogy miért a 18 éves kocsikra kell kocsinként 25-30 milliót rákölteni. 

 

Ha lenne arra egy garancia, hogy ezek a kocsik maximum 3 év múlva ki lesznek vonva, akkor nem bánná senki sem. Csak pont ez a probléma. Anno amikor az LOV-k jöttek 2009-ben (azok, akkor 8 éves létükre fiatalnak számítottak) senki sem tervezte, hogy 2018-ban is itt lesznek. Lett az LOV-ra is bőven költve, csak 9 év alatt elég szépen lerohadtak budapesti körülmények mellett. Bár a PCC-k kapcsán elég sok kritika felmerült és lehet most már a klímájukat sikerült beüzemelni jóra, de ez nem volt mindig így idén és ha a PCC-k itt lesznek még 3-4 év múlva abban nem sok köszönet lesz és akkor már szépen le lesznek harcolva. 

 

Használt beszerzések esetén, ha maximum 4-5 évig tervezzük üzemeltetni, addig nincs is annyi gond. Viszont nálunk átment az érem másik oldalára, és csodálkozunk, ha 8-10 év Budapesten szolgált év után a használtak el kezdenek kihullani. Genfiek sem azért lettek beszerezve, hogy 10-15 évig üzemeltessük. A rosszabb darabokat már most kellene kidobni az MHK-s kocsik közül, de nyilván ez irreális, mivel még az LOV-k is bent vannak a rendszerben és megy a küzdés nap, mint nap. Bár az MHK-s kocsik sem örvendenek jó állapotnak, ők is elkezdtek lerohadni és 1-2 év múlva velük is kezdeni kellene valamit. 2018-ban legalább azt a szintet el lehetne várni, hogy minimum 2005-ös gyártású és Euro 3-as legyen, szerintem ez nem nagy elvárás. Egyébként nem is kell ezt magyarázni össze lehet hasonlítani egy PCC-s/NKA-s szóló C1-est egy NGC-s kocsival, mert van különbség. Legjobban az a probléma, hogy beszerezzük, de nem tudjuk, hogy meddig kell még ezeket üzemeltetni és egy idő után megadják magukat koruknál és leterheltségüknél fogva. 

Előzmény: vrobee (125022)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.28 -1 9 125023

Ehelyett az állandó délpestezés helyett inkább vegyél egy 10-15 éves autót (találsz-e egyáltalán olyat, ami vállalható állapotban van, reális áron), aztán nézd meg, hogy folyamatos, intenzív használat során, állandó babusgatás mellett mennyit kell rákölteni. Itt rohad, ott rohad, most kuplungot kell cserélni, holnap kettőstömegűt, utána lengőkarokat, aztán a gyertyákat, trafót, stb, stb, hosszan lehetne folytatni a sort, valószínűleg mindig lesz rajta mit csinálni, mert egyszerűen elhasználódik, nem ilyen hosszú élettartamra vannak tervezve. Ha ezeket megtapasztalnád, akkor utána lehet, hogy nem délpesteznél.

Előzmény: MCA-001 (125011)
vrobee Creative Commons License 2018.07.28 -3 9 125022

Szerintem nem minden a kocsik kora. Ami PCC-vel én utaztam, teljesen vállalható állapotban volt, nem tudtam volna a korát annyiból megtippelni. Persze, kérdés, hogy hogyan fognak 5-10 év múlva kinézni.

Viszont végignézve a flottán, azért nem egy és nem kettő van rettenetes, vállalhatatlan állapotban pl. a Volvo 7700A-k meg a régi VanHool-ok közül. Azok is, amik már átestek jelentősebb ráncfelvarráson. 

Amíg ez a helyzet, addig én nem bánkódnék annyira ezeken a beszerzéseken. Nem mint hosszú távú megoldás, de mint addig is a flotta szinten tartására irányuló lépés, szerintem elfogadható.

 

Előzmény: Törölt nick (125019)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 -2 1 125021

Ennyire nincs pénz:(

Előzmény: Törölt nick (125019)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 7 125020

"Igaz levegőtlen, klíma nincs benne, szaunaként üzemelnek, de legalább ap-s kocsik"

Tegnap PCC-922 és PCC-934 (9-es busz): kellemes hőmérséklet, nem a jéghideg, hanem a kellemes idő,934-esen talán tényleg hűsős volt, de egyiken se volt szauna. Kellemes volt.

Feltéve, hogy aztán jött FKU-913 (szintén 9-es), ahol a klímazörgést hallani lehetett, de klímaérzetnek hűlt helye volt. Szerencsére csak 2 megállót mentem vele.

Előzmény: Törölt nick (125019)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 -1 12 125019

Még viccnek is rossz. A legrosszabb az egészben, hogy anno volt egy színvonal és a genfieket követően húztak egy határt a használt beszerzéseknél, hogy minimum 2005-ös gyártásnak kell lennie a kocsinak és Euro 3-asnak (lásd: new AG-k, CNG-s kocsik, hibridek, MMM-s és NGC-s Mercedesek). Azóta teltek az évek és ebből még jobban sikerült leadni most tartunk minimum 2000-es gyártás és Euro 2-nél, lassan már a C1-es prototípusát is beszerezhetjük, mert ennél lejjebb már tényleg nincs. Mindegy mikori gyártás, csak ap legyen. Most már eljutottunk oda, hogy már a 18 éves PCC-s kocsik is jók. Igaz levegőtlen, klíma nincs benne, szaunaként üzemelnek, de legalább ap-s kocsik. Most pedig jön egy újabb 6 darab közel 20 éves kocsi, elég szomorú, hogy a színvonalat ennyire sikerült leadni, mert még használt kocsik esetén is lehetne igényesebb, megkíméltebb darabokat beszerezni. 

Előzmény: norbee601 (125017)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125018

Lacus azt írta, túl sok az olaj a gázban, és ez okozza az állandó CNG problémákat. Dolgoznak rajta.

Előzmény: MCA-001 (125014)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.28 -2 4 125017
Genfi Volvó valahonnan? :D
Előzmény: Törölt nick (124999)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125016

Nem ezzel kapcsolatos. Az elmúlt körülbelül 1 évben jött elő. 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=148495635&t=9157561

Előzmény: MCA-001 (125014)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 8 125015

Inkább nem mondok semmit, de ezek után már várhattunk arra, hogy hátha kiírnak új kocsikra tendert. Erre megint jön a használt, de nem is akármilyen. 2000 utáni gyártás + Euro 2 a kritérium, illetve 3 típus van meghatározva lehetőségként. Tényleg nem lehet erre mit mondani, hogy lehet megint ide kerül valamilyen 16-18 éves használt szemét. Pont az LOV-s kocsik, amikkel rengeteg a gond és már kidobásukra lenne szükség, azokat is 2000-ben gyártották. Illetve a beszerzett PCC-s kocsik is 16-18 évesek, és azokkal is gond van (nyilván honosítás ad nekik néhány évet, de 3 év múlva, csakúgy mint jelenleg az LOV-k ki fognak hullani). Ahogy nézem klíma elő sincs írva, nyitható ablakfelület is lehet bármekkora. Arra vagyok kíváncsi, hogy mikor jön el az, amikor új kocsikért ír ki a BKV tendert. 

Előzmény: Törölt nick (124999)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125014

Ez a gond már akkor is fennállt amikor  buszok csak Kőbányán tankoltak?

Vagy a dp-i gáztöltéssel van összefüggésben a probléma?

 

Előzmény: Törölt nick (125013)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125013

CNG-s kocsikkal gond van már egy ideje, és ezt nem érdemes Délpestre fogni, bár jelenleg is keresik a megoldást. 

Előzmény: MCA-001 (125011)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125012

Lehet.

A műszaki leírásban szerepel, hogy illeszkedniük kell a BKV flottába.

Mercedes, Volvo, Van Hool

Előzmény: Törölt nick (125002)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 -4 0 125011

4 év Dp. megtette a hatását?

Még most is fiatalabbak, mint némelyik friss használt beszerzés...

Előzmény: Törölt nick (125004)
Sebast Creative Commons License 2018.07.28 -2 1 125010

A minap például az egy éves C2G egyik csuklóborítása volt szépen szétvágva. És ez nem zavart senkit. De minimum 14 éves CNG buszok is vígan szaladgálnak.

Előzmény: trizs77 (125008)
Sebast Creative Commons License 2018.07.28 -2 2 125009

Párizs fog selejtezni kocsikat páréven belül, de azok tőbbségében kétajtós szólók és háromajós csuklósok. Illetve ahol négyajtós csuklós megy, az a Tvm vonal, de onnan nem fog egyhamar selejtezésre kerülni a C2G. 

Előzmény: 18-09 (125003)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.28 0 6 125008

Kár, hogy francia kocsikat sose sikerül elhozni.

 

-------------------------------------------------

 

 

 

Nagy öröm, hogy Franciaországból, a hazai közszolgáltatók nem importálnak használt buszokat.

 

 

Franciaországban még a komolyabb városokban is,  olyan a buszok fenntartási, üzemeltetési kulturája, hogy azt még a bivalyröcsögei Kókadt-Kalász MgTSz is szégyellné.

 

Egyetlen francia születésű közforgalmú buszról tudok, mely nem okozott csalódást az elmúlt 15 évben, a Bajára került midi Heliuez.

Na az tényleg jó volt.

 

 

Portwest Creative Commons License 2018.07.28 -3 0 125007

Solaris-t is sikerült elhozni a franciáktól, de azokban sincs köszönet.

Előzmény: Törölt nick (125004)
18-09 Creative Commons License 2018.07.28 -1 2 125006

tééényleg... :)

Előzmény: Törölt nick (125005)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 3 125005

Ja meg a kis Szotyolák és a rákosmentei Vehixelek. Azok viszont jó beszerzések voltak.

Előzmény: Törölt nick (125004)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 6 125004

Egyszer sikerült elhozni francia kocsikat (MPW-k), de abban sincs sok köszönet.

Előzmény: 18-09 (125003)
18-09 Creative Commons License 2018.07.28 -3 1 125003

Kár, hogy francia kocsikat sose sikerül elhozni.

 

A Sibra-nál is volt eladó 6 2006-os gyártású 7700A tavaly télen. Azok mentek Bordeaux-ba, bár nem tudom üzemeltetésileg mennyi volt jó ötlet, tekintettel arra, hogy CNG meg hibrid a teljes flotta :D 

Előzmény: Törölt nick (125002)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 -1 3 125002

Elképzelhető, hogy a Truck Trailer & Parts megint szerzett/szerez egy pár csuklós Citarot.

Előzmény: 18-09 (125001)
18-09 Creative Commons License 2018.07.28 -1 5 125001

Ez valami svájci kotla lesz... 

Előzmény: Törölt nick (124999)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 -3 3 125000

Megelőztél:)

 

Nagyon kell a csuklós busz.

 

Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje:

Dátum: 27/08/2018

Helyi idő: 11:00

 

És

Ajánlattevőnek a járműveket úgy kell megajánlania, hogy azok leszállításukat követően azonnal forgalomba állíthatók legyenek.

Az azonnali forgalomba állíthatóság főbb kritériumai:

- BKV flottaszínű fényezés (RAL 5015 SkyBlue);

- indításjelzés megléte (hang- és fényjelzés);

- a Futár rendszer által megvezérelhető elektronikus utastájékoztató rendszer;

- a Futár rendszer által megvezérelhető elektronikus jegykezelő készülékek;

- zárt vezetőfülke;

- BKV flottába illeszkedő üléskárpitozás (Zelika Black Provence);

- BKV flottába illeszkedő színvilágú kapaszkodó rendszer (RAL 5015 SkyBlue).

Előzmény: Törölt nick (124998)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 -4 1 124999

2000 vagy az utáni gyártás, min. Euro II. motor és az ajánlattevőnek kell elvégeznie a honosítási munkákat.

Előzmény: Törölt nick (124998)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 -3 1 124998

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:330429-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

6+1 db használt csuklósra írt ki tendert a BKV.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!