A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Banki hitelük nem is volt a konkrét esetben, és az értékcsökkenésükkel kapcsolatosan is vannak kételyeim, mivel a BKV megvásárolta őket X összegért, tehát azt az összeget értékcsökkenésben akkor is le kell írni.
+ mennyit megy a dp-i busz rezsiben Kelenföldig és a szomszédban lévő garázsból?"
A 103V-re Délpest által adott kocsik többsége Népligetnél kezd és végez, és nyilván nem Kelenföldön. Néhány kivétel van, de a többség esetén Népliget miatt érthető Délpest szerepe. A másik, hogy itt a humán állomány is közre játszik. Kelenföldi FJX-s Volvók sem tökéletesek. Ha Kelenföld megkapná a 103V-t, akkor adni kellene mást Délpestnek hétvégére.
A felvetésed értem, az okát én nem (sem). A héten belefutottam egy délpesti vezetővel (LOV), aki eligazítást kért az utasoktól, mert nem ismerte a vonalat, mondván, sose járt még a régi 103-as vonalán se, hiába mondták neki, hogy a 103-as vonalán megy végig, csak Kelenföld felé terelve...
Amennyire hírdették anno a villanymodulók önálló pótlását a 19-49 villamosoknál a Csóka utca-Kelenföld vá. között úgy lehetett volna PMP-mánia a 103V-153V 8-9 csuklóssal, többi NCA Andorból...
Nem baj. Ap., az a fontos, semmi más. Nagy bajok vannak itt a szemlélettel. Az a baj, hogy Japán szintű közlekedést akarunk, miközben a forrásaink, az úthálózatunk, a kötöttpályáink a béka segge alatt vannak... és ezt nem hajlandóak ott fent belátni...
"Amíg ez a helyzet, addig én nem bánkódnék annyira ezeken a beszerzéseken. Nem mint hosszú távú megoldás, de mint addig is a flotta szinten tartására irányuló lépés, szerintem elfogadható."
Üdv!
Én a fórumon csak olvasni szoktam, hozzászólni eddig még nem szóltam. De ezen a mondaton megakadt a szemem. Nem, nem fogadható el! 9 éve ezt halljuk, hogy a használt buszok beszerzése csak tűzoltás, szinten tartás az újak érkezéséig. Ismétlem, 9 ÉVE, a LOV-os Van Hool-ok beszerzése óta. A használtak beszerzéséből már rendszer lett 9 év alatt. És elég gáz, hogy 16-18 éves buszok kerülnek beszerzésre.
Délpest newAG-i M3 pótlón tesznek szolgálatot, ezért maradt ha már Délpest, akkor LOV. Mert valahova ki kell szórni azokat (nem tehetik meg, hogy nem adnak ki LOV-okat), s maradt a 103V is többek között.
FKU flottát DP részéről elveszi a 9, 136E, 200E, M3 pótló + 4-6 pótló sorozat.
Szerintem nincs sok tartalék csuklós, mert hétvégén rengeteg a pótlás a városban...
BKV-nak jelenleg nincsen akkora adósság állománya, mint 2015 előtt, amikor hitelt sem vehetett fel. Miért nem vesz fel hitelt 30-40 új kocsira? Lehet ez nem ennyire egyszerű, de jobban megérné hosszabb távon, mint a 18 éves használtat megvenni+honosítani és üzemeltetni.
Fenntartásnak tényleg az. Ha meg még jönne esetleg ilyen fenntartós csuklós használt adag, akkor én nem csak a LOV-okat venném figyelembe, mint kidobandó ap. csuklós típust, mert némelyik MHK-s és NTP-s genfi Volvo is megérik lassan a lángvágóra...
Így van. Éppen ezért ilyen buszokat akkor gazdaságos megvenni, ha azzal számolsz, hogy az első komolyabb javítási igénynél megy a kukába - és persze ha a vételára ilyen időtávra számítva is megfelelő.
Ill. van még egy lehetőség: amikor tudod, hogy gazdaságtalan a busz megvásárlása, de a jogszabályok és/vagy a politikai környezet belekényszerít egy gazdaságtalan döntésbe.
Ahogy mondod, elméletileg sokkal több csuklós kocsival lett számolva a déli pótlás. Ha pedig az északi pótláshoz csak úgy volt kiízzadva a csuklós kocsi, hogy a város más pontjain több viszonylat is szólósítva lett, jó kérdés, hogy hogyan lesz megoldva csuklós berszerzés nélkül, mert tulajdonképpen elfogytak a vonalak, amiket szólósítani lehet.
Az a baj, hogy már alapból akkor is rossz lovon ülnek, ha 2018-ban 2005-ös kocsikat akarnak beszerezni.
A buszoknál az életciklusuk alatt 8-10 éves korban jön el az a pont, amikor az üzemeltetési költségei a kocsiknak elkezdenek nőni, 12 éves koruktól pedig a költségek elkezdenek kilőni mint a rakéta, ha normálisan akarja valaki őket üzemeltetni.
A 85/85E és a 136E esetében rendeszer, hogy LOV, meg newAG van kiadva, persze a felét le kell cserélni 280-asra, mert nem bírja, de a lényeg, hogy holnaptól hőségriadó, és a LOV és a newAG kocsik ugyanúgy ki lesznek adva, pusztuljanak csak meg az említett vonal utasai a értékelhető nyitható ablakfelület nélküli, nem működő klímás buszokban. A legrosszabb, hogy az aki kitalálta, hogy csak az egyik oldalon legyen nyitható ablakfelülelet nem tudom mit gondolt, de úgy érzékelhető huzatot nem lehet csinálni azokban a kocsikban.
Persze a Volvok sem jobbak, múltkor amikor még nem is volt ennyire meleg, sikerült napsütésben olyat kifognom, hogy az utastérben a levegő szó szerint égetett, és mindez a 9-es buszon volt.
Déli metrópótlásra már megvan, hogy körülbelül mekkora kapacitást igényel? Jövő év I. felében elkezdődik valószínűleg, és mintha több csuklós igényelne, az északi szakaszhoz képest (mivel nincs arra olyan kötöttpályás kapacitás, mint északon a 12-14-es villamosok). Emiatt gondolok arra, hogy a BKV-nak nagyon kell a csuklós. Illetve ha forgalomba állnak a laussannei new AG-k, maradék MAN, rijeka C1G-k, akkor remélhetőleg tényleg kidobjátok az LOV-s kocsik rosszabb darabjait, mert érkezni fog körülbelül 30 csuklós a következő hónapokban.
Kíváncsi lennék arra, hogy miért nem voltak ott jó helyen.
Különös állatfaj mind a szolgáltató, mind a megrendelői oldal Budapesten. Belebetegednének az 1, legfeljebb 2 típus/viszonylat kiosztáson. Értem én, hogy futás, meg teljesítmény, de mind csak szövegelés...