Keresés

Részletes keresés

kerTTi Creative Commons License 2018.07.28 -7 3 125059

Az jó.... Mondjuk Én autóval járok (mióta elvitték innen az FLR732-740/749 buszokat. -Csak a párom 2 gyerekkel és a nyugdíjas anyu miatt kérdeztem mert ők sűrűn rászorulnak a BKK/BKV páros "színvonalas" szolgáltatására itt a 85 vonalán.... 

Előzmény: Törölt nick (125058)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 6 125058

Ma is LOV-k lerohadásának napja van. 

Előzmény: kerTTi (125057)
kerTTi Creative Commons License 2018.07.28 -12 3 125057

Ma is múzeumok éjszakája lesz? 23,32,85,136E magaspadlósok is vannak.

norbee601 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125056
Téténybuszon is délpesti ezüstök voltak. Igaz később átkerültek Kelenföldre.
Előzmény: Törölt nick (125053)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.28 0 4 125055

Már letettem arról, hogy Magyarországon bármi értelmes döntés szülessen, kár, hogy az ilyen gazdaságtalan döntésekkel senkit sem lehet szembesíteni.

Előzmény: Fradista Utazó (125041)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125054

Banki hitelük nem is volt a konkrét esetben, és az értékcsökkenésükkel kapcsolatosan is vannak kételyeim, mivel a BKV megvásárolta őket X összegért, tehát azt az összeget értékcsökkenésben akkor is le kell írni.

Előzmény: Törölt nick (125040)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 -1 3 125053

"Kelenföldön nem egy csuklós Volvo áll bent.

Akkor miért kell a LOV-okat erőltetni?

+  mennyit megy a dp-i busz rezsiben Kelenföldig és a szomszédban lévő garázsból?"

 

A 103V-re Délpest által adott kocsik többsége Népligetnél kezd és végez, és nyilván nem Kelenföldön. Néhány kivétel van, de a többség esetén Népliget miatt érthető Délpest szerepe. A másik, hogy itt a humán állomány is közre játszik. Kelenföldi FJX-s Volvók sem tökéletesek. Ha Kelenföld megkapná a 103V-t, akkor adni kellene mást Délpestnek hétvégére. 

Előzmény: MCA-001 (125050)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125052

A felvetésed értem, az okát én nem (sem). A héten belefutottam egy délpesti vezetővel (LOV), aki eligazítást kért az utasoktól, mert nem ismerte a vonalat, mondván, sose járt még a régi 103-as vonalán se, hiába mondták neki, hogy a 103-as vonalán megy végig, csak Kelenföld felé terelve...

Amennyire hírdették anno a villanymodulók önálló pótlását a 19-49 villamosoknál a Csóka utca-Kelenföld vá. között úgy lehetett volna PMP-mánia a 103V-153V 8-9 csuklóssal, többi NCA Andorból...

Előzmény: MCA-001 (125050)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 5 125051

MDD-721 M3 pótlón:)

MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125050

Amit írsz az hétköznapokon fedi is a valóságot.

 

Hétvégén nem.

A 136E-n és a 85-ön most is van kint 280-as és NewAG300  is.

 

Kelenföldön nem egy csuklós Volvo áll bent.

Akkor miért kell a LOV-okat erőltetni?

+  mennyit megy a dp-i busz rezsiben Kelenföldig és a szomszédban lévő garázsból?

 

 

Előzmény: Törölt nick (125047)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 5 125049

Nem baj. Ap., az a fontos, semmi más. Nagy bajok vannak itt a szemlélettel. Az a baj, hogy Japán szintű közlekedést akarunk, miközben a forrásaink, az úthálózatunk, a kötöttpályáink a béka segge alatt vannak... és ezt nem hajlandóak ott fent belátni...

Előzmény: Il Leone (125037)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.07.28 0 12 125048

"Amíg ez a helyzet, addig én nem bánkódnék annyira ezeken a beszerzéseken. Nem mint hosszú távú megoldás, de mint addig is a flotta szinten tartására irányuló lépés, szerintem elfogadható."

 


Üdv!

Én a fórumon csak olvasni szoktam, hozzászólni eddig még nem szóltam. De ezen a mondaton megakadt a szemem. Nem, nem fogadható el! 9 éve ezt halljuk, hogy a használt buszok beszerzése csak tűzoltás, szinten tartás az újak érkezéséig. Ismétlem, 9 ÉVE, a LOV-os Van Hool-ok beszerzése óta. A használtak beszerzéséből már rendszer lett 9 év alatt. És elég gáz, hogy 16-18 éves buszok kerülnek beszerzésre.

 

Mély tisztelettel:

Egy adófizető állampolgár

Előzmény: vrobee (125022)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125047

Délpest newAG-i M3 pótlón tesznek szolgálatot, ezért maradt ha már Délpest, akkor LOV. Mert valahova ki kell szórni azokat (nem tehetik meg, hogy nem adnak ki LOV-okat), s maradt a 103V is többek között.

FKU flottát DP részéről elveszi a 9, 136E, 200E, M3 pótló + 4-6 pótló sorozat.

 

Szerintem nincs sok tartalék csuklós, mert hétvégén rengeteg a pótlás a városban...

Előzmény: MCA-001 (125036)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125046

Nem csak m3 pótló, de ha ott ennyire kritikus a helyzet, akkor máshol mit várunk? Csodát? Esélytelen...

Előzmény: Il Leone (125037)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125045

Ha jól tudom a BKV nem vehet fel hitelt felsőbb irányítói (főváros? kormány? (végülis mindkettő a kormánynál köt ki)) beleegyezési nélkül.

Előzmény: Törölt nick (125044)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 5 125044

BKV-nak jelenleg nincsen akkora adósság állománya, mint 2015 előtt, amikor hitelt sem vehetett fel. Miért nem vesz fel hitelt 30-40 új kocsira? Lehet ez nem ennyire egyszerű, de jobban megérné hosszabb távon, mint a 18 éves használtat megvenni+honosítani és üzemeltetni. 

Előzmény: Fradista Utazó (125041)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 2 125043

Kelenföldön a garázsban nosztalgia Ikarusok készülnek?

Bent áll egy  GVM és egy diesel 280-as.

Mindkettő frissen fényezve.

gorcher Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125042

Fenntartásnak tényleg az. Ha meg még jönne esetleg ilyen fenntartós csuklós használt adag, akkor én nem csak a LOV-okat venném figyelembe, mint kidobandó ap. csuklós típust, mert némelyik MHK-s és NTP-s genfi Volvo is megérik lassan a lángvágóra...

Előzmény: vrobee (125022)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.28 0 3 125041

Így van. Éppen ezért ilyen buszokat akkor gazdaságos megvenni, ha azzal számolsz, hogy az első komolyabb javítási igénynél megy a kukába - és persze ha a vételára ilyen időtávra számítva is megfelelő. 

Ill. van még egy lehetőség: amikor tudod, hogy gazdaságtalan a busz megvásárlása, de a jogszabályok és/vagy a politikai környezet belekényszerít egy gazdaságtalan döntésbe. 

Előzmény: Il Leone (125038)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 -2 1 125040

Ezzel párhuzamosan az értékcsökkenésük, banki hitelük stb. mint költség megszűnik.

Előzmény: Il Leone (125038)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125039

Ahogy mondod, elméletileg sokkal több csuklós kocsival lett számolva a déli pótlás. Ha pedig az északi pótláshoz csak úgy volt kiízzadva a csuklós kocsi, hogy a város más pontjain több viszonylat is szólósítva lett, jó kérdés, hogy hogyan lesz megoldva csuklós berszerzés nélkül, mert tulajdonképpen elfogytak a vonalak, amiket szólósítani lehet.

Előzmény: Törölt nick (125035)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.28 0 6 125038

Az a baj, hogy már alapból akkor is rossz lovon ülnek, ha 2018-ban 2005-ös kocsikat akarnak beszerezni.

 

A buszoknál az életciklusuk alatt 8-10 éves korban jön el az a pont, amikor az üzemeltetési költségei a kocsiknak elkezdenek nőni, 12 éves koruktól pedig a költségek elkezdenek kilőni mint a rakéta, ha normálisan akarja valaki őket üzemeltetni.

Előzmény: Törölt nick (125024)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.28 -1 1 125037

Nem csak metrópótlóból áll a világ.

A 85/85E és a 136E esetében rendeszer, hogy LOV, meg newAG van kiadva, persze a felét le kell cserélni 280-asra, mert nem bírja, de a lényeg, hogy holnaptól hőségriadó, és a LOV és a newAG kocsik ugyanúgy ki lesznek adva, pusztuljanak csak meg az említett vonal utasai a értékelhető nyitható ablakfelület nélküli, nem működő klímás buszokban. A legrosszabb, hogy az aki kitalálta, hogy csak az egyik oldalon legyen nyitható ablakfelülelet nem tudom mit gondolt, de úgy érzékelhető huzatot nem lehet csinálni azokban a kocsikban.

 

Persze a Volvok sem jobbak, múltkor amikor még nem is volt ennyire meleg, sikerült napsütésben olyat kifognom, hogy az utastérben a levegő szó szerint égetett, és mindez a 9-es buszon volt.

Előzmény: Törölt nick (125028)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125036

Nem csak a szóló buszok kiadásával lehetne variálni.

 

A 103V-re miért kell hétvégén dp. a szakadt LOV-okkal?

Kelenföld és Kőbánya nem tudna rá buszt adni?

Előzmény: Törölt nick (125031)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 3 125035

Déli metrópótlásra már megvan, hogy körülbelül mekkora kapacitást igényel? Jövő év I. felében elkezdődik valószínűleg, és mintha több csuklós igényelne, az északi szakaszhoz képest (mivel nincs arra olyan kötöttpályás kapacitás, mint északon a 12-14-es villamosok). Emiatt gondolok arra, hogy a BKV-nak nagyon kell a csuklós. Illetve ha forgalomba állnak a laussannei new AG-k, maradék MAN, rijeka C1G-k, akkor remélhetőleg tényleg kidobjátok az LOV-s kocsik rosszabb darabjait, mert érkezni fog körülbelül 30 csuklós a következő hónapokban. 

Előzmény: Törölt nick (125032)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125034

Ezek szerint szerencsére kezdtek vele valamit, tegnap nagyon jó volt.

Előzmény: Törölt nick (125033)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 0 125033

934 szauna volt még pár napja

Előzmény: Törölt nick (125020)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 5 125032

Teljesen egyértelmű hogy ha még használt beszerzésre kényszerülünk, akkor ez a helyes irány.

Előzmény: 18-09 (125025)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.28 0 1 125031

Hétvégén általában van elég 412-es cserének, vagy másik CNG, végső esetben szólóra csuklós alacsonypadló pótlás erejéig.

(De azért a menetrendileg full ap 32-es és 136E-n befigyel egy-egy 280-as most.)

Előzmény: MCA-001 (125030)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.28 0 2 125030

Nem néztem, hogy Dp. éppen mennyi IK260-at adott ki ma ap. busz helyett.

De Kelenföldön az udvaron tizes nagyságrendben állnak hétvégén a szóló Volvók és Ikarusok/Modulók.

 

Nem lehetne átvariálni a hétvégi kocsikiadást, hogy dp. válláról valahogyan le legyen véve a teher?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!