A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
És van pofájuk azt kommunikálni, hogy folyamatos monitoring alatt áll a pótló útvonala!! Komolyan mondom, egyedül úgy lehetne valami toldozást, foltozást elérni, hogy ha kiküldenék az Indexet forgatni, mint ahogy az történt a déli szakasz egy pontján is, mert más itt a szájtépésen túl nem fog történni! Ilyen utakra meg sajnos jók a 10+-os használt buszok, mert az ember szíve szakad meg, ahogy látja ezeket az új, jó állapotú buszok tönkretételét. Elbaszott módon történnek itt a dolgok...(bocsánat a stílusért, de számomra ez az egész felháborító).
Ámuljunk együtt az irónián... de amúgy tényleg minek ide új kocsi? Ahogy bánik velük a megrendelő és a szolgáltató. A VT-nek volt anno igaza, hogy nem vállalta be a metrópótlót. És komolyan érdekelne, hogy mik a tervek az elkövetkező szakaszok pótlására buszos fronton, mert a nyuszi nem fog tojni új csuklósokat. A 17-18 éves használtak meg nem megoldást, hanem csak fejfájást okoznak szemmel láthatóan.
"MHK flotta 13 évesen került forgalomba, PRM-ek 17-18 évesen."
Sehol nem említettem a PRM-eket flottának, az MHK-t a maga 25 darabjával igen.
Ha majd egyszer forgalomba állnak a 2004-es newAG-k, azok 14-15 évesen kerülnek Budapest útjaira, ami nem jó irány.
Csodálom, hogy trabantot nem szerelnek fel FUTÁR-ral, jegykezelővel, s nem hányják le kékre, hogy utasforgalomban legyen.
Nem az a lényeg, hogy 8+ vagy 15+ év, hanem hogy használt hulladékok megint, eltérő típus, és a többi, és a többi... Ami valamiért máshonnan már nem kell, de ide kell. Lefújjuk kékre, kap csili-vili futárt és monitort, azt 1 hónap múlva örülsz, ha utcán látod teljes nap.
Egy valamire való helyen már a 2004-2006. közötti Volvokat (FLR, FKU, FJX) már selejteznék, nem pedig külcsín kékre-fújás, s naracsledek monitorral.
Más topikokban mostanában (2-6 napja) az ottani olvtársak feltettek pár perces videokat.
A videókban 1990-1995 között azon sopánkodnak a közlekedési társaságok akkori vezetői, hogy borzalmas, mert 8 éves, vagy mert már 10 éves a társaságuk autóbuszainak átlagéletkora.
Most, itt, meg azon megy az adok-kapok pár olvtárs között, hogy 17-18 éves használt buszokat vettünk, vagy nem , mert csak 13-14 évesek voltak a megvételüknél?
Aki abban a tévhitben volt, hogy a lekommunikált "rendberakjuk a metrópótlóra az utakat, a metrópótló szakaszait" valós dolgot tartalmaz, az téved.
Talán festettek sávokat a busznak és tekertek pár lámpaszabályzón, plusz egy-két csomópontot metrópótlóra alakítottak.
De ami mindennél fontosabb lett volna, a metrópótló útszakaszához hozzá se nyúltak, max pár kamufoltozás történt.
Nem az utóbbi majd egy évben ment tönkre a Váci út, nagyon nem. Max gyorsabban romlik, de már a kezdetekkor alkalmatlan volt a metrópótlóra az útszakasz.
De a komplett metrópótló szakasz tragédia.
Majd lekommunikálják a végén, hogy Budapest jelesre vizsgázott az északi szakasz felújításánál, aztán meglepődünk, hogy másnap a PDB-NNE Concik repülnek...
Tegnap végignéztem, ahogy a Váci út - Röntgen utca keresztben (a Lehel térnél), a nyugati irányú buszsávban a teljes sávszélességben megsüllyedt aszfalton átmenve úgy b@szódott oda (bocs, az odavágta nem jellemezné eléggé a mértéket) a csuklós Conci feneke, hogy el se hiszitek. És nem csak itt, hanem az egész Váci út egy katasztrófa sújtotta övezetté válik lassan. Még a 280-ast is sajnálnám kiadni pótlóra, nem hogy új buszt. Ezek a Concik nullára lesznek nyírva, mire vége az északi szakasz pótlásának. Az FLR-ek meg... hát már van olyan felújított, ami a hét 7 napjából 5-öt idő előtt fejez be a garázsban.
Ekkora mértékű amortizációval számolt valaki? Többi szakaszt hogyan és mivel fogják pótolni, ha ezek a kocsik elhagyják magukat (főleg az FLR-eket féltem, de őket nagyon)?
És elég gáz, hogy 16-18 éves buszok kerülnek beszerzésre.
Ez ebben a formában nem igaz. a legöregebb vásárlás a MCA-as VH volt a maga 12 évével. az átlag 8-9 év, de a hibridek között van ha jól emlékszem 4 éves is.
Hát a BPO-103-at annó ugye felmatricázták, amikor betöltötte a 20. életévét, annyira élményszámba ment. Manapság meg már majdnem ott járunk, hogy 20 évesen állítjuk forgalomba az "új" buszokat...
Pontosan. De erről ma írtam is, hogy ezek a használtak nem arra lettek kitalálva, hogy 10-15 évig üzemeltessük. Anno 2009-ben ezek tűzoltásként jöttek, mert 150 Volvón és 115 412-esen kívül nem volt a városban ap-s busz és tudjuk milyen állapotok uralkodtak. Akkor tökéletesek voltak ezek a kocsik, bár megjegyzem, hogy akkor is lett kocsinként 10 millió ráköltve (klíma, ablak csere stb.). Nem is vitatom el a brüsszeli kocsik érdemeit, mert jók voltak, csak mára tényleg vállalhatatlan állapotba kerültek és a tűzoltásként érkezett kocsik a mai napig bent ragadtak a rendszerbe. A legszörnyűbb, hogy még most sem tudjuk, hogy vajon még mennyi ideig erőltetik és lesznek forgalomban Budapesten és ez a baj az összes használt beszerzéssel. Ha tényleg 2-3 évre jönnének maximum az bőven beleférne, csak ez nem így van sajnos nálunk.
2009-ben szerintem körberöhögtek volna bárkit, ha azt mondja, hogy ezek a kocsik még 9 év múlva is itt vannak. Persze akkoriban a busz nem attól ment, hogy lehányták skyblue-ra. Megérkeztek nyáron (július elején?) és szeptemberben egy részük már pörgött 23-ason. Ez ma már lehetetlen.........
Szerencsére már közel járunk ehhez, mert ezek a kocsik magukat selejtezik ki Budapestről. Éjszakába már Délpest rendszeresen kiadja a 280-ast LOV helyett és máskor is. Már csak a vezetőségnek kellene megértenie, hogy igen kellenek buszok, de ezek a brüsszeli kocsik a mai formájukban műszaki és esztétikai értelemben is elfogadhatatlanok. :)
LOV-853 folyamatosan veri le a hátulját útközben, és akkorákat üt kellemetlenül, hogy az utastérben is érezni lehet. A vidámparkba még jó lenne, de utasszállításra ilyen jármű jó lenne ha nem kerülne kiadásra. Illetve idén ezt a problémát már több LOV-s kocsin is tapasztaltam, remélem ezt valamelyest orvosolják majd Délpesten.
Jelenleg kijelenthető már, hogy nem attól lesz színvonalas a szolgáltatás, hogy az ap-s kocsi megy a 85-ösön. Meg lehet nézni az LOV-s kocsik állapotát, annál szinte bármelyik jelenleg még állományban lévő 280-as jobb állapotban van. Viszont ha csak az ap-s jármű jó, akkor ajánlom a BKK FUTÁR alkalmazást, mert mindig jól írja az ap-s és mp-s kocsikat.
Az jó.... Mondjuk Én autóval járok (mióta elvitték innen az FLR732-740/749 buszokat. -Csak a párom 2 gyerekkel és a nyugdíjas anyu miatt kérdeztem mert ők sűrűn rászorulnak a BKK/BKV páros "színvonalas" szolgáltatására itt a 85 vonalán....