A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Egy konkrét példa a 136E-n tanítás alatt munkanapokon van 9 darab csuklós jármű (menetrend szerint az azt jelenti, hogy reggeli csúcsban 4-6 percenként megy busz a Köki felé). Ha jön a déli szakaszos metrópótlás, akkor a 136E-t tovább visszük Nagyvárad térre. Csak, hogy a Nagyvárad térig elvinni irányonként +10-15 perc, mivel messzebb van a Kökihez képest, ezáltal a fordulóidő 20-30 perccel is megnövekszik. Ha te továbbra is 9 kocsival számolsz metrópótlás idején egy Nagyvárad térig közlekedő 136E esetén, akkor az azt jelenti, hogy kb reggeli csúcsban 10 percenként jön majd a busz. Ezért lehetetlen a mostani kapacitással számolni, mert nyilván nem ez lesz a forgatókönyv. Lásd a 34/106 sem ritkult, hanem a hosszabbítás miatt kapott plusz kocsikat hétköznap és hétvégén is, ugyanez lesz a 136E, 200E, 254E esetén. Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg. Vagy 20E és 30-as családot is rendesen besűrítették.
Hozzátartozik a dologhoz még, hogy a déli szakasz kihasználtsága magasabb az északihoz képest, emiatt is kell rá több csuklós. A TE-t is meglehet nézni és ott is 223E-től kezdve 285E-ig sok mindenről szó van, miközben az északinál nemigen volt, bár ott nagyban segített, hogy ott van egy 14-es villamos, amely kötöttpályán nagy kapacitást bír el. A jelenlegi kapacitással nem érdemes számolni, mert valaminek el kell vinni az utasokat és az a busz lesz. Másképpen összeomlana a déli szakaszos metrópótlás ha a szükséges sűrítéseket és hosszabbításokat nem lépnék meg.
Természetesen most a csuklósokat írtam. De a szóló PCC-s Citarok is 16 éves korukban álltak forgalomba idén (5db.). A Volvok között a PRM-530 2000-es gyártás, a PRM-531 2001-es gyártás és idén álltak forgalomba. De a 12-13 évesen forgalomba állított buszokra sem lehetünk túl büszkék.
"Ez ebben a formában nem igaz. a legöregebb vásárlás a MCA-as VH volt a maga 12 évével. az átlag 8-9 év, de a hibridek között van ha jól emlékszem 4 éves is."
Van 10db. PCC-s Citaro amik 2000-2002 közötti gyártásúak. Ebből 6db. tavaly állt forgalomba (3db. 17 éves és 3db. 15 éves). A maradék 4db. pedig idén állt forgalomba és azok szintén 17 évesek.
Én a helyedben simán a mostani járműszámmal számolnék. Gyáliak alapjáraton nem játszanak, a VB és a minisztérium hatásköre, majd megoldják, a 223E-t kivéve a többinek nem érzem realitását a mai viszonyok közt. Talán amikor ezt írták, még lehetett benne valami, azóta nagyot fordult a világ.
(a dokumentum 13. oldalán van az északi szakaszról szó és a 17. oldalán van részletezve a déli szakasz)
Az északi szakaszra 90 buszt terveztek (többletként), amiből mondjuk körülbelül 80-82 lett. A déli metrópótlásra 107 többlet csuklóssal terveztek, amely arányosan több (metrópótló viszonylatok, hosszabbodó buszjáratok pl: 136E, 200E, gyáli gyorsok, 254E, 85-ös család sűrítése, 223E beindítása). Arányaiban egy 10-15 csuklóssal érdemes a déli szakaszra többet számolni.
Így mondjuk tényleg lehet kezelni a mindenféle hiányt.
Lehet csak annyi lesz, hogy felélesztik a Köki lezárásakor használt Határ úti végállomást (vagy lezárják a P+R-t, nézőpont kérdése), oda behoznak minden Kökin végállomásozó járatot, 200E Nagyváradig, M3 pótló meg Nagyvárad tér - Határ út és viszlát. Lehet tényleg ehhez kell a legkevesebb kocsi (mondjuk ekkor egy 50A a Villanyteleptől sem árthat, de ezt most csak úgy itt hagyom, messzire vinne már).
Akkor meg jönne Vitézy Dávid féle háborgások, hogy bezzeg (mondjuk) 276E-n csak alacsonypadlós (elvileg) klímás Volvok mennek, míg M3-on lépcsőzni kell és még klíma sincs.
Már leirtam,de énszerintem sokkal ésszerűbb lett volna csak 280asokat rakni a metrópótlóra,ha nem volt elég akkor venni kellett volna apróért Kaposvárról,és Miskolcról.Lyukasztót beletenni,lematricázni körbe hogy metrópótló és menjenek.Nem szinte új százmilliós buszokat tönkretenni a makadámutakon.Nemhinném hogy nembirták volna ki a az esti pár órát,meg a hétvégéket.Ugyanezt a módszert csinálnám a déli szakaszon...
Én azért olyan nagyon nem élném magam bele abba, hogy KöKi meg Határ helyett Nagyvárad/Népligetes végállomásoztatások lesznek. Már ha csak a mostaniból indulok ki. Legfeljebb a 136E, 200E lesz behozva, aztán ennyi.
Tegnap én is ezt kérdeztem, hogy lesz-e rá elég kocsi. Mondjuk 30 használt csuklós még forgalomba fog állni addig, emiatt lehet elég lesz ez a mennyiség.
"Ezek a Concik nullára lesznek nyírva, mire vége az északi szakasz pótlásának."
A csuklós Conectók esetén, annyival könnyebb, hogy a karbantartás és a kocsik tulajdonosa az ITK, így ez inkább nekik probléma és nem a BKV-nak. BKV-nak biztosítania kell 50 kocsit az 54-ből. Lehet egyébként, hogy most belegondolva jobban járt a BKV ezzel a bérléssel, mintha megvette volna őket.
A déli szakaszos pótlást ha minden igaz, akkor az off VT-s Andor fogja csinálni, mivel Óbudáról nem fognak Kökire vagy Nagyváradra kiállni a Conectók és az ITK-t sem költöztetik majd el. A déli szakaszos pótlás mondjuk kicsit másabb lesz, mert sok olyan buszvonal lesz, amelyik meghosszabbodva fog Nagyvárad térig közlekedni a metrópótló útvonalán, úgyhogy még nagyobb terhelésre kell számítani.
És van pofájuk azt kommunikálni, hogy folyamatos monitoring alatt áll a pótló útvonala!! Komolyan mondom, egyedül úgy lehetne valami toldozást, foltozást elérni, hogy ha kiküldenék az Indexet forgatni, mint ahogy az történt a déli szakasz egy pontján is, mert más itt a szájtépésen túl nem fog történni! Ilyen utakra meg sajnos jók a 10+-os használt buszok, mert az ember szíve szakad meg, ahogy látja ezeket az új, jó állapotú buszok tönkretételét. Elbaszott módon történnek itt a dolgok...(bocsánat a stílusért, de számomra ez az egész felháborító).
Ámuljunk együtt az irónián... de amúgy tényleg minek ide új kocsi? Ahogy bánik velük a megrendelő és a szolgáltató. A VT-nek volt anno igaza, hogy nem vállalta be a metrópótlót. És komolyan érdekelne, hogy mik a tervek az elkövetkező szakaszok pótlására buszos fronton, mert a nyuszi nem fog tojni új csuklósokat. A 17-18 éves használtak meg nem megoldást, hanem csak fejfájást okoznak szemmel láthatóan.
"MHK flotta 13 évesen került forgalomba, PRM-ek 17-18 évesen."
Sehol nem említettem a PRM-eket flottának, az MHK-t a maga 25 darabjával igen.
Ha majd egyszer forgalomba állnak a 2004-es newAG-k, azok 14-15 évesen kerülnek Budapest útjaira, ami nem jó irány.
Csodálom, hogy trabantot nem szerelnek fel FUTÁR-ral, jegykezelővel, s nem hányják le kékre, hogy utasforgalomban legyen.
Nem az a lényeg, hogy 8+ vagy 15+ év, hanem hogy használt hulladékok megint, eltérő típus, és a többi, és a többi... Ami valamiért máshonnan már nem kell, de ide kell. Lefújjuk kékre, kap csili-vili futárt és monitort, azt 1 hónap múlva örülsz, ha utcán látod teljes nap.
Egy valamire való helyen már a 2004-2006. közötti Volvokat (FLR, FKU, FJX) már selejteznék, nem pedig külcsín kékre-fújás, s naracsledek monitorral.
Más topikokban mostanában (2-6 napja) az ottani olvtársak feltettek pár perces videokat.
A videókban 1990-1995 között azon sopánkodnak a közlekedési társaságok akkori vezetői, hogy borzalmas, mert 8 éves, vagy mert már 10 éves a társaságuk autóbuszainak átlagéletkora.
Most, itt, meg azon megy az adok-kapok pár olvtárs között, hogy 17-18 éves használt buszokat vettünk, vagy nem , mert csak 13-14 évesek voltak a megvételüknél?
Aki abban a tévhitben volt, hogy a lekommunikált "rendberakjuk a metrópótlóra az utakat, a metrópótló szakaszait" valós dolgot tartalmaz, az téved.
Talán festettek sávokat a busznak és tekertek pár lámpaszabályzón, plusz egy-két csomópontot metrópótlóra alakítottak.
De ami mindennél fontosabb lett volna, a metrópótló útszakaszához hozzá se nyúltak, max pár kamufoltozás történt.
Nem az utóbbi majd egy évben ment tönkre a Váci út, nagyon nem. Max gyorsabban romlik, de már a kezdetekkor alkalmatlan volt a metrópótlóra az útszakasz.
De a komplett metrópótló szakasz tragédia.
Majd lekommunikálják a végén, hogy Budapest jelesre vizsgázott az északi szakasz felújításánál, aztán meglepődünk, hogy másnap a PDB-NNE Concik repülnek...
Tegnap végignéztem, ahogy a Váci út - Röntgen utca keresztben (a Lehel térnél), a nyugati irányú buszsávban a teljes sávszélességben megsüllyedt aszfalton átmenve úgy b@szódott oda (bocs, az odavágta nem jellemezné eléggé a mértéket) a csuklós Conci feneke, hogy el se hiszitek. És nem csak itt, hanem az egész Váci út egy katasztrófa sújtotta övezetté válik lassan. Még a 280-ast is sajnálnám kiadni pótlóra, nem hogy új buszt. Ezek a Concik nullára lesznek nyírva, mire vége az északi szakasz pótlásának. Az FLR-ek meg... hát már van olyan felújított, ami a hét 7 napjából 5-öt idő előtt fejez be a garázsban.
Ekkora mértékű amortizációval számolt valaki? Többi szakaszt hogyan és mivel fogják pótolni, ha ezek a kocsik elhagyják magukat (főleg az FLR-eket féltem, de őket nagyon)?