Keresés

Részletes keresés

Hernyofan Creative Commons License 2018.07.29 0 0 125118

Délpest se teszi rá az LOV-t a metrópótlóra

 

Hát, néha azért mégis - a héten is volt szerencsém hozzá. 

Előzmény: Törölt nick (125114)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 0 125117

Ugyanez igaz NTP-526-ra, mert azt is utolérte a rá később induló NNE-070. Eddig a cserét megtudta Cinkota oldani FLR-rel, úgy látszik most már nem tudják. 

Előzmény: Törölt nick (125116)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 2 125116

Igen cserések és láttam, de még így se kellene rárakni, mert 2 perces követés mellett csak szétveri a menetrendszerűséget és 2-3 kocsi utoléri. Az meg már luxus, hogy klíma legyen benne, mert nincs. 

Előzmény: Törölt nick (125115)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 1 125115

Sajnos FLR-Volvok lettek napközben leváltva MHK-ra két cinkotai M3-as forgalmin is.

(Sajnos volt LOV is hétvégi pótláson, de szintén cserejármű volt.)

Előzmény: Törölt nick (125114)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 -4 4 125114

Olyan jó, hogy Cinkota ráadja a metrópótlóra a genfi hulladékot, jelen esetben MHK-914-t. A genfi kocsik közül az említett kocsi különösen nincs a legjobb állapotban (klímája nincs, dekoritok töredezettek, lomha, aztán az ajtója már csak hab a tortán). NNE-058 már leelőzte, miközben 2 perccel később indult Kökiről, mint MHK-914. De már a 4 perccel később induló NNE-067 is beérte a kocsit. Délpest se teszi rá az LOV-t a metrópótlóra, és jó lenne ha Cinkota sem tenné a genfi Volvókat, mert teljesen alkalmatlanok rá. 

nemeza Creative Commons License 2018.07.29 -1 5 125113

Ma mentem vele (PMP-921) egy darabon és sokkal jobban viselkedett a Rákóczin a "gyári" kocsiknál (40kmh fölött sem igazán billegett összevissza). Van is egy matrica a műszerfalon, hogy ne megszokásból vezessék a vezérek ezt a kocsit, mert másik "csuklóvezérlés" (nem szó szerinti idézet!) van benne. Gondolom ezért is voltak öltönyös emberek vele egy kört pár hete.

Azért az a jellegzetessége valamennyire megvan, hogy kevés utasnál kinyomja a közepét, és hogy szar benne a légkondi programja (mire észreveszi, hogy bazi meleg van, addigra jön egy megálló, ahol leállítja a klímát.. Amúgy nem tudom egyáltalán van-e benne hűtőközeg, mert a befúvott levegő is forró - bezzeg a Solaris trolikon jéggé lehet fagyni ehhez képest @72 :) ).

Remélem ez a klíma probléma könnyebben orvosolható - és ráadásul a protó kocsin ezzel sem volt gond emlékeim szerint.

Előzmény: MCA-001 (124435)
08-73 Creative Commons License 2018.07.29 -5 0 125112

Nagyjából ennyi, ki tudja, mikor változik ez meg 2019 vége után...

Előzmény: trizs77 (125111)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.29 -4 1 125111

"Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg."

Hány elővárosba átkerült Volvo 7900A-t hagytak kéken, mindössze egy sárga VB logóval kidekorálva?

 

-------------------

 

Jogilag a Gyálra kijáró buszoknak nem kell kéknek lenniük.

Sőt.

Még BKK viszonylatszámuk se kell, hogy legyen.

Lehetnek nyugodtan sárgák.

 

Az más kérdés, hogy volt egy semmilyen jogi alappal nem bíró BKK megállapodás, mely szerint kékek lesznek.

De ez inkább szokás, mint jog.

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (125109)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 3 125110

OFF

Azokat inkább azért hagyták átmatricázatlanul, hogy fel legyenek készülve arra az eshetőségre, hogy ha a csuklós hibridek tömegesen döglenének. De erre az eshetőségre is jól jöhetnek.

Igaz, akkor viszont helyközibe nem fognak tudni mit kiadni, mert rengeteg csuklóst kidobtak arról a részről a MOS-ok helyközibe kerülésével és többségüket viharos gyorsasággal el is bontották Gyöngyösön és Miskolcon.

ON

Előzmény: Snake-Mojzi (125109)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.07.29 0 3 125109

"Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg."

Hány elővárosba átkerült Volvo 7900A-t hagytak kéken, mindössze egy sárga VB logóval kidekorálva? Lehet, hogy nem véletlenül nem lettek még átfestve/átmatricázva.

Előzmény: Törölt nick (125103)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 1 125108

Bocsi, csak félreérthető volt a “mostani járműszám”. Eddig minden rendben, csak tegyük hozzá a 85-ös család sűrítesét vagy egy 285E járat kapacitását, mert egy ilyen biztosan megvalósul, amely szintén 5-6 csuklóst igényel. Emellett a 254E-ről szó volt, hogy csuklós lehet, mert népszerű lehet metrópótlás alatt + rákosmenténél is akarnak valamit variálni pótlás ideje alatt, emiatt ott is lehet plusz kapacitás. 

Előzmény: 18-09 (125107)
18-09 Creative Commons License 2018.07.29 -2 2 125107

Ha te továbbra is 9 kocsival számolsz metrópótlás idején egy Nagyvárad térig közlekedő 136E esetén, akkor az azt jelenti, hogy kb reggeli csúcsban 10 percenként jön majd a busz.

 

Ne nézzél már hülyének :D A mostani kocsiszám alatt a pótlási kocsiszámot (~82?) értettem. Az M3/M3A-ra lesz ~66 kocsi, a 136E-re ~8+, a 200E ~4+, 223E +7, az hunyorogva a mostani pótlási járműszám. 

Előzmény: Törölt nick (125103)
7705H Creative Commons License 2018.07.29 0 0 125106

PDB-389 mai érdekességek:

- oldalsó kijelző sötét

- középső ajtó erőteljesen nyikorog

- középső ajtónál csöpög valami folyadék az aszfaltra

norbee601 Creative Commons License 2018.07.29 0 3 125105
Megoldja a Volánbusz 150 új csuklós Modulóval.

Oh, wait :D
Előzmény: Törölt nick (125103)
Obsitos1663 Creative Commons License 2018.07.29 -1 0 125104

hát nem maradt más hátra, kövezzetek meg.

Előzmény: Tuning1991 (125101)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 2 125103

A mostani járműszámmal hogyan lehetne számolni? 

 

Egy konkrét példa a 136E-n tanítás alatt munkanapokon van 9 darab csuklós jármű (menetrend szerint az azt jelenti, hogy reggeli csúcsban 4-6 percenként megy busz a Köki felé). Ha jön a déli szakaszos metrópótlás, akkor a 136E-t tovább visszük Nagyvárad térre. Csak, hogy a Nagyvárad térig elvinni irányonként +10-15 perc, mivel messzebb van a Kökihez képest, ezáltal a fordulóidő 20-30 perccel is megnövekszik. Ha te továbbra is 9 kocsival számolsz metrópótlás idején egy Nagyvárad térig közlekedő 136E esetén, akkor az azt jelenti, hogy kb reggeli csúcsban 10 percenként jön majd a busz. Ezért lehetetlen a mostani kapacitással számolni, mert nyilván nem ez lesz a forgatókönyv. Lásd a 34/106 sem ritkult, hanem a hosszabbítás miatt kapott plusz kocsikat hétköznap és hétvégén is, ugyanez lesz a 136E, 200E, 254E esetén. Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg. Vagy 20E és 30-as családot is rendesen besűrítették.

 

Hozzátartozik a dologhoz még, hogy a déli szakasz kihasználtsága magasabb az északihoz képest, emiatt is kell rá több csuklós. A TE-t is meglehet nézni és ott is 223E-től kezdve 285E-ig sok mindenről szó van, miközben az északinál nemigen volt, bár ott nagyban segített, hogy ott van egy 14-es villamos, amely kötöttpályán nagy kapacitást bír el. A jelenlegi kapacitással nem érdemes számolni, mert valaminek el kell vinni az utasokat és az a busz lesz. Másképpen összeomlana a déli szakaszos metrópótlás ha a szükséges sűrítéseket és hosszabbításokat nem lépnék meg. 

Előzmény: 18-09 (125100)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.07.29 0 1 125102

Természetesen most a csuklósokat írtam. De a szóló PCC-s Citarok is 16 éves korukban álltak forgalomba idén (5db.).  A Volvok között a PRM-530 2000-es gyártás, a PRM-531 2001-es gyártás és idén álltak forgalomba.  De a 12-13 évesen forgalomba állított buszokra sem lehetünk túl büszkék.

Előzmény: Tuning1991 (125101)
Tuning1991 Creative Commons License 2018.07.29 0 4 125101

"Ez ebben a formában nem igaz. a legöregebb vásárlás a MCA-as VH volt a maga 12 évével. az átlag 8-9 év, de a hibridek között van ha jól emlékszem 4 éves is."

 


Van 10db. PCC-s Citaro amik 2000-2002 közötti gyártásúak. Ebből 6db. tavaly állt forgalomba (3db. 17 éves és 3db. 15 éves). A maradék 4db. pedig idén állt forgalomba és azok szintén 17 évesek.

Előzmény: Obsitos1663 (125073)
18-09 Creative Commons License 2018.07.29 -3 1 125100

Én a helyedben simán a mostani járműszámmal számolnék. Gyáliak alapjáraton nem játszanak, a VB és a minisztérium hatásköre, majd megoldják, a 223E-t kivéve a többinek nem érzem realitását a mai viszonyok közt. Talán amikor ezt írták, még lehetett benne valami, azóta nagyot fordult a világ.

Előzmény: Törölt nick (125099)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 5 125099

Ez nem igaz, mert a déli több kocsit fog igényelni. 

 

A Főmterm ezt szépen kidolgozta, és nagyjából meg is valósut az a kapacitás buszból, amit északi szakaszra számoltak: 

https://drive.google.com/file/d/0B6pPAhO5E953dmFYTUtsX2RhcUU/view 

(a dokumentum 13. oldalán van az északi szakaszról szó és a 17. oldalán van részletezve a déli szakasz)

 

Az északi szakaszra 90 buszt terveztek (többletként), amiből mondjuk körülbelül 80-82 lett. A déli metrópótlásra 107 többlet csuklóssal terveztek, amely arányosan több (metrópótló viszonylatok, hosszabbodó buszjáratok pl: 136E, 200E, gyáli gyorsok, 254E, 85-ös család sűrítése, 223E beindítása). Arányaiban egy 10-15 csuklóssal érdemes a déli szakaszra többet számolni.

 

 

Előzmény: gorcher (125097)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 1 125098

Persze, csak senki nem fogja meglépni.

Inkább dögöljön meg a szomszéd tehene a nullablakos , klímamentes, rázkódó buszokon.

Előzmény: kamionoszoli (125096)
gorcher Creative Commons License 2018.07.29 0 0 125097

Így mondjuk tényleg lehet kezelni a mindenféle hiányt.

 

Lehet csak annyi lesz, hogy felélesztik a Köki lezárásakor használt Határ úti végállomást (vagy lezárják a P+R-t, nézőpont kérdése), oda behoznak minden Kökin végállomásozó járatot, 200E Nagyváradig, M3 pótló meg Nagyvárad tér - Határ út és viszlát. Lehet tényleg ehhez kell a legkevesebb kocsi (mondjuk ekkor egy 50A a Villanyteleptől sem árthat, de ezt most csak úgy itt hagyom, messzire vinne már).

Előzmény: 18-09 (125092)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.07.29 0 1 125096

Egyszerű lenne rá a válasz,amit pótol az sem akadálymentes és klimás.

Előzmény: Törölt nick (125095)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 -1 2 125095

Akkor meg jönne Vitézy Dávid féle háborgások, hogy bezzeg (mondjuk) 276E-n csak alacsonypadlós (elvileg) klímás Volvok mennek, míg M3-on lépcsőzni kell és még klíma sincs.

Előzmény: kamionoszoli (125094)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.07.29 -2 5 125094

Már leirtam,de énszerintem sokkal ésszerűbb lett volna  csak 280asokat rakni a metrópótlóra,ha nem volt elég akkor venni kellett volna apróért Kaposvárról,és Miskolcról.Lyukasztót beletenni,lematricázni körbe hogy metrópótló és menjenek.Nem szinte új százmilliós buszokat tönkretenni a makadámutakon.Nemhinném hogy nembirták volna ki a az esti pár órát,meg a hétvégéket.Ugyanezt a módszert csinálnám a déli szakaszon...

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 2 125093

+ a gyáli gyorsok és a 254E 

 

Illetve lesz több járat, amelyhez kellenek majd a csuklósok (pl: 223E, 285E stb.). 

Előzmény: 18-09 (125092)
18-09 Creative Commons License 2018.07.29 -2 0 125092

Én azért olyan nagyon nem élném magam bele abba, hogy KöKi meg Határ helyett Nagyvárad/Népligetes végállomásoztatások lesznek. Már ha csak a mostaniból indulok ki. Legfeljebb a 136E, 200E lesz behozva, aztán ennyi. 

Előzmény: gorcher (125089)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 0 125091

Tegnap én is ezt kérdeztem, hogy lesz-e rá elég kocsi. Mondjuk 30 használt csuklós még forgalomba fog állni addig, emiatt lehet elég lesz ez a mennyiség. 

Előzmény: gorcher (125089)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.29 0 4 125090

"Ezek a Concik nullára lesznek nyírva, mire vége az északi szakasz pótlásának."

 

A csuklós Conectók esetén, annyival könnyebb, hogy a karbantartás és a kocsik tulajdonosa az ITK, így ez inkább nekik probléma és nem a BKV-nak. BKV-nak biztosítania kell 50 kocsit az 54-ből. Lehet egyébként, hogy most belegondolva jobban járt a BKV ezzel a bérléssel, mintha megvette volna őket. 

 

A déli szakaszos pótlást ha minden igaz, akkor az off VT-s Andor fogja csinálni, mivel Óbudáról nem fognak Kökire vagy Nagyváradra kiállni a Conectók és az ITK-t sem költöztetik majd el. A déli szakaszos pótlás mondjuk kicsit másabb lesz, mert sok olyan buszvonal lesz, amelyik meghosszabbodva fog Nagyvárad térig közlekedni a metrópótló útvonalán, úgyhogy még nagyobb terhelésre kell számítani. 

Előzmény: gorcher (125077)
gorcher Creative Commons License 2018.07.29 0 1 125089

És a déli többletjármű igénye mennyi lesz, ha csak a fele Nagyváradig behozatal, meg a 223E megvalósul?

Előzmény: 18-09 (125086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!