A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ugyanez igaz NTP-526-ra, mert azt is utolérte a rá később induló NNE-070. Eddig a cserét megtudta Cinkota oldani FLR-rel, úgy látszik most már nem tudják.
Igen cserések és láttam, de még így se kellene rárakni, mert 2 perces követés mellett csak szétveri a menetrendszerűséget és 2-3 kocsi utoléri. Az meg már luxus, hogy klíma legyen benne, mert nincs.
Olyan jó, hogy Cinkota ráadja a metrópótlóra a genfi hulladékot, jelen esetben MHK-914-t. A genfi kocsik közül az említett kocsi különösen nincs a legjobb állapotban (klímája nincs, dekoritok töredezettek, lomha, aztán az ajtója már csak hab a tortán). NNE-058 már leelőzte, miközben 2 perccel később indult Kökiről, mint MHK-914. De már a 4 perccel később induló NNE-067 is beérte a kocsit. Délpest se teszi rá az LOV-t a metrópótlóra, és jó lenne ha Cinkota sem tenné a genfi Volvókat, mert teljesen alkalmatlanok rá.
Ma mentem vele (PMP-921) egy darabon és sokkal jobban viselkedett a Rákóczin a "gyári" kocsiknál (40kmh fölött sem igazán billegett összevissza). Van is egy matrica a műszerfalon, hogy ne megszokásból vezessék a vezérek ezt a kocsit, mert másik "csuklóvezérlés" (nem szó szerinti idézet!) van benne. Gondolom ezért is voltak öltönyös emberek vele egy kört pár hete.
Azért az a jellegzetessége valamennyire megvan, hogy kevés utasnál kinyomja a közepét, és hogy szar benne a légkondi programja (mire észreveszi, hogy bazi meleg van, addigra jön egy megálló, ahol leállítja a klímát.. Amúgy nem tudom egyáltalán van-e benne hűtőközeg, mert a befúvott levegő is forró - bezzeg a Solaris trolikon jéggé lehet fagyni ehhez képest @72 :) ).
Remélem ez a klíma probléma könnyebben orvosolható - és ráadásul a protó kocsin ezzel sem volt gond emlékeim szerint.
Azokat inkább azért hagyták átmatricázatlanul, hogy fel legyenek készülve arra az eshetőségre, hogy ha a csuklós hibridek tömegesen döglenének. De erre az eshetőségre is jól jöhetnek.
Igaz, akkor viszont helyközibe nem fognak tudni mit kiadni, mert rengeteg csuklóst kidobtak arról a részről a MOS-ok helyközibe kerülésével és többségüket viharos gyorsasággal el is bontották Gyöngyösön és Miskolcon.
"Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg."
Hány elővárosba átkerült Volvo 7900A-t hagytak kéken, mindössze egy sárga VB logóval kidekorálva? Lehet, hogy nem véletlenül nem lettek még átfestve/átmatricázva.
Bocsi, csak félreérthető volt a “mostani járműszám”. Eddig minden rendben, csak tegyük hozzá a 85-ös család sűrítesét vagy egy 285E járat kapacitását, mert egy ilyen biztosan megvalósul, amely szintén 5-6 csuklóst igényel. Emellett a 254E-ről szó volt, hogy csuklós lehet, mert népszerű lehet metrópótlás alatt + rákosmenténél is akarnak valamit variálni pótlás ideje alatt, emiatt ott is lehet plusz kapacitás.
Ha te továbbra is 9 kocsival számolsz metrópótlás idején egy Nagyvárad térig közlekedő 136E esetén, akkor az azt jelenti, hogy kb reggeli csúcsban 10 percenként jön majd a busz.
Ne nézzél már hülyének :D A mostani kocsiszám alatt a pótlási kocsiszámot (~82?) értettem. Az M3/M3A-ra lesz ~66 kocsi, a 136E-re ~8+, a 200E ~4+, 223E +7, az hunyorogva a mostani pótlási járműszám.
Egy konkrét példa a 136E-n tanítás alatt munkanapokon van 9 darab csuklós jármű (menetrend szerint az azt jelenti, hogy reggeli csúcsban 4-6 percenként megy busz a Köki felé). Ha jön a déli szakaszos metrópótlás, akkor a 136E-t tovább visszük Nagyvárad térre. Csak, hogy a Nagyvárad térig elvinni irányonként +10-15 perc, mivel messzebb van a Kökihez képest, ezáltal a fordulóidő 20-30 perccel is megnövekszik. Ha te továbbra is 9 kocsival számolsz metrópótlás idején egy Nagyvárad térig közlekedő 136E esetén, akkor az azt jelenti, hogy kb reggeli csúcsban 10 percenként jön majd a busz. Ezért lehetetlen a mostani kapacitással számolni, mert nyilván nem ez lesz a forgatókönyv. Lásd a 34/106 sem ritkult, hanem a hosszabbítás miatt kapott plusz kocsikat hétköznap és hétvégén is, ugyanez lesz a 136E, 200E, 254E esetén. Bár a volán kapcsán engem is érdekelne, hogy a gyáliakat, hogy oldják majd meg. Vagy 20E és 30-as családot is rendesen besűrítették.
Hozzátartozik a dologhoz még, hogy a déli szakasz kihasználtsága magasabb az északihoz képest, emiatt is kell rá több csuklós. A TE-t is meglehet nézni és ott is 223E-től kezdve 285E-ig sok mindenről szó van, miközben az északinál nemigen volt, bár ott nagyban segített, hogy ott van egy 14-es villamos, amely kötöttpályán nagy kapacitást bír el. A jelenlegi kapacitással nem érdemes számolni, mert valaminek el kell vinni az utasokat és az a busz lesz. Másképpen összeomlana a déli szakaszos metrópótlás ha a szükséges sűrítéseket és hosszabbításokat nem lépnék meg.
Természetesen most a csuklósokat írtam. De a szóló PCC-s Citarok is 16 éves korukban álltak forgalomba idén (5db.). A Volvok között a PRM-530 2000-es gyártás, a PRM-531 2001-es gyártás és idén álltak forgalomba. De a 12-13 évesen forgalomba állított buszokra sem lehetünk túl büszkék.
"Ez ebben a formában nem igaz. a legöregebb vásárlás a MCA-as VH volt a maga 12 évével. az átlag 8-9 év, de a hibridek között van ha jól emlékszem 4 éves is."
Van 10db. PCC-s Citaro amik 2000-2002 közötti gyártásúak. Ebből 6db. tavaly állt forgalomba (3db. 17 éves és 3db. 15 éves). A maradék 4db. pedig idén állt forgalomba és azok szintén 17 évesek.
Én a helyedben simán a mostani járműszámmal számolnék. Gyáliak alapjáraton nem játszanak, a VB és a minisztérium hatásköre, majd megoldják, a 223E-t kivéve a többinek nem érzem realitását a mai viszonyok közt. Talán amikor ezt írták, még lehetett benne valami, azóta nagyot fordult a világ.
(a dokumentum 13. oldalán van az északi szakaszról szó és a 17. oldalán van részletezve a déli szakasz)
Az északi szakaszra 90 buszt terveztek (többletként), amiből mondjuk körülbelül 80-82 lett. A déli metrópótlásra 107 többlet csuklóssal terveztek, amely arányosan több (metrópótló viszonylatok, hosszabbodó buszjáratok pl: 136E, 200E, gyáli gyorsok, 254E, 85-ös család sűrítése, 223E beindítása). Arányaiban egy 10-15 csuklóssal érdemes a déli szakaszra többet számolni.
Így mondjuk tényleg lehet kezelni a mindenféle hiányt.
Lehet csak annyi lesz, hogy felélesztik a Köki lezárásakor használt Határ úti végállomást (vagy lezárják a P+R-t, nézőpont kérdése), oda behoznak minden Kökin végállomásozó járatot, 200E Nagyváradig, M3 pótló meg Nagyvárad tér - Határ út és viszlát. Lehet tényleg ehhez kell a legkevesebb kocsi (mondjuk ekkor egy 50A a Villanyteleptől sem árthat, de ezt most csak úgy itt hagyom, messzire vinne már).
Akkor meg jönne Vitézy Dávid féle háborgások, hogy bezzeg (mondjuk) 276E-n csak alacsonypadlós (elvileg) klímás Volvok mennek, míg M3-on lépcsőzni kell és még klíma sincs.
Már leirtam,de énszerintem sokkal ésszerűbb lett volna csak 280asokat rakni a metrópótlóra,ha nem volt elég akkor venni kellett volna apróért Kaposvárról,és Miskolcról.Lyukasztót beletenni,lematricázni körbe hogy metrópótló és menjenek.Nem szinte új százmilliós buszokat tönkretenni a makadámutakon.Nemhinném hogy nembirták volna ki a az esti pár órát,meg a hétvégéket.Ugyanezt a módszert csinálnám a déli szakaszon...
Én azért olyan nagyon nem élném magam bele abba, hogy KöKi meg Határ helyett Nagyvárad/Népligetes végállomásoztatások lesznek. Már ha csak a mostaniból indulok ki. Legfeljebb a 136E, 200E lesz behozva, aztán ennyi.
Tegnap én is ezt kérdeztem, hogy lesz-e rá elég kocsi. Mondjuk 30 használt csuklós még forgalomba fog állni addig, emiatt lehet elég lesz ez a mennyiség.
"Ezek a Concik nullára lesznek nyírva, mire vége az északi szakasz pótlásának."
A csuklós Conectók esetén, annyival könnyebb, hogy a karbantartás és a kocsik tulajdonosa az ITK, így ez inkább nekik probléma és nem a BKV-nak. BKV-nak biztosítania kell 50 kocsit az 54-ből. Lehet egyébként, hogy most belegondolva jobban járt a BKV ezzel a bérléssel, mintha megvette volna őket.
A déli szakaszos pótlást ha minden igaz, akkor az off VT-s Andor fogja csinálni, mivel Óbudáról nem fognak Kökire vagy Nagyváradra kiállni a Conectók és az ITK-t sem költöztetik majd el. A déli szakaszos pótlás mondjuk kicsit másabb lesz, mert sok olyan buszvonal lesz, amelyik meghosszabbodva fog Nagyvárad térig közlekedni a metrópótló útvonalán, úgyhogy még nagyobb terhelésre kell számítani.