A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ennél mondjuk lehet ésszerűbb és egyszerűbb, ha 11 db 435-ös ott marad Kelenföldön. A 109-es és a 139-es kétrészes számaira tökéletesek voltak a felújított 435-ösök, mert n+1 ap-s vonal alternatíva van arra és ne csak Pesten legyen mp-s kocsi, ezért így jogos lenne. Kelenföldről meg mehetnének Délpestre Volvók, és Cinkotán maradna minden a helyén. Persze az is jó megoldás, amit említesz, csak két budai vonal két részes számaira pont jók lennének a kelenföldi 435-ösök, ezért nem értem, hogy miért kell Cinkotára átrángatni + ezáltal Délpest kapna csuklós ap-t is.
2) nem az én illetékem ez a szakterület. Felvetettem egy problémát, igen komoly problémát, létező sablonmegoldással. Az illetékeseké a megoldás kigondolása/kivitelezése a fizetésükért.
Dél-Pest esetében pedig a legnagyobb baj az, hogy felborult az egészséges egyensúly az új buszok beszerzésével. Az odáig rendben van, hogy az újak hegyi és belvárosi, erősen terhelt viszonylatokon kezdjenek dolgozni, később ezek jelenjenek meg a külvárosban, ez tiszta, követhető, elfogadható sor. A Volvo csuklósok is ezen mentek keresztül, előtte a 400-asok is (415/435; de a 412-esekre is igaz), az egyéb szolgáltatók miatt viszont mára ez a rendszer teljesen felborult.
Egyrészt közlekednek új buszok ott, ahol semmi keresnivalójuk nem lenne normál esetben, helyette zsúfolt viszonylatokon a 15 éves átlagéletkorú kocsikkal "szolgáltatunk" és csodálkozunk, ha panaszkodnak? Ezeken aszalódni, a sok menet közbeni meghibásodást, kimaradást elviselni közel se nevezhető elfogadhatónak ott, ahol ha egy indulás kimarad, vagy megkésik már utaslemaradás van.
Másrészt nagy előnyre tett szert néhány városrész és az agglomeráció e téren, ami ha ugyanennyi busz érkezett volna vállalaton belül, akkor nem állna fenn. Nem, nem azt mondom, hogy ott le vannak sza...., de közel se lenne ekkora eltérés, lehet vegyesebb lenne a szolgáltatás, de mindenhol lenne jobb/rosszabb, újabb és régebbi kocsi. Akkora új állomány, mint ami érkezett összesen egyáltalán nem lenne már feltűnő a sok régi kocsi, ha mindenhol elvétve van egy-egy. Az új kocsik viszont nem így vannak felhasználva érthető okokból, de emiatt az egyensúly teljesen felborult és kijelenthető, hogy Dél-Pest ennek nagy vesztese. Főleg, amióta az elfogadható VH CNG flotta betegeskedik a szólók terén.
Másrészt ami nagyon gond ma, az a 150 Solaris Urbino 18 hiánya. Hiába minden lehívott Conecto, kevés, főleg csuklósokból. Ha megérkezik a 150 Solaris és ezek metrópótlóznak (jutott volna belőle elvileg Dél-Pestre is, de ha nem Óbudán kiváltanak minden PCC-s egyéb beszerzést is) és a Conecto G-k maradnak Cinkotán, Dél-Pest se állna ennyire ramaty állapotban. Sőt, ha csak azt vesszük, hogy Cinkota adhatna 85-ösre új kocsikat, Dél-Pest meg ad egy csomó Cinkotás vonalra, ha nincs Urbino Dél-Pesten Cinkota ugyanúgy beleadhatna a 136E-be, vagy bárhová, ha lenne Urbino, akkor meg lenne a 23-as családra, 200E-re, mindenhová, ahová kell. De még a 40 MAN se jött össze tűzoltásként.
gyerekes felfogás, amikorr majd atyai pofon helyrepofoz mindent.
Sajnos komplex dolog ez, ahol nem elég sima asztalrakéztörés.
Abba kellene hagyni ezt az eleve alacsonyszámű 5-10 db-beszerzéseket, abba kellene hagyni az eleve használt, flotta tekintetben mindenféleképp új(!) típus beszerzést (ami nehezíti alkatrányszerzést, stb...), ahol 10 év az átlag kb., s úgy gondoljuk, hogy ablak nem kell, mert van klíma, de klíma szűkös időn belül tönkremegy (karbantartás, vagy épp budapesti út miatt, most lényegtelen).
Talán ablak tekintetben lehet javulást érezni, de az elszúrtaknál (newAG, MHK-Volvók) lehetne korrigálni.
Hja, hogy ez plusz pénz??? Tessék lobbizni, Tarlós Autós István asztalára csapni, hogy mi a szar ez, ne csak báb legyen a muppet show-ban.
EZ BALKÁN, nem lesz tegnapról mára ősemberől Einstein. Lassú út, de ha pár éve elkezdtük volna, MINŐSÉGI szolgáltatást kapna mindenki, ahol nem sajnálnád 10.000-t havi bérletre. Elmegyek egy nap szaunázásra, az nem kerül ennyibe...
Pár napja kiakadtam már ezen.
Áldatlan azon állapot, ahogy a Mercedes Connectok esnek szét a M3 pótlón reggeltől estig, csörömpölnek, lassan üvegek törnek utastérben olyan gyatra az útminőség (ne legyen igazam, túlzok).
Elfogadhatatlan, hogy hőségriadó miatt magasról szarnak arra, hogy klíma nem kell ablakmentes alacsonypadlósba, mert minek. Valaki előttem leírta, engem k...a nem érdekel, hogy mennyi a klíma ára a buszhoz képest, hozzátartozik, igen. Verjek az asztalt a Budapest Közútnál (utak jelentős többsége odatartozik, de az is milyen, hogy pl ez az utca önkormányzati, szomszédos meg másik cég), hogy ne árnyékcég legyen, meg kamukátyútömő hanem fogjon végre lapátot és iszkiri ki a 40 fokba tisztelt vezetőség utakat pofozni.
Ne nyilatkozza a BKK, hogy van és megy klíma, amikor nem igaz. Azokat a bábokat felültetném egy VH LOV-VH NEWAG-VOLVO MHK-M3as metró kombinációra aztán ha még él az illető, akkor előlről a kör.
Ne mondja azt a Budapest Közút, hogy 0-24 radar az M3 pótló útszakaszán, ha kell, beavatkoznak, mert vicc.
Vicc az is, hogyha ilyet nyilatkozik "megrendeltük a javítást, elkészültéig türelem", mégis mi a jó büdös franc ez, hogy meg kell rendelni mikor a hiba él (régóta), csak rosszabbodik, aztán talán tényleg elvégzik???
85-os vonala maga az élő példa az útkezelő munkasságára M3 pótló mellett, de az olyan szép egy szakaszon (talán a Harmat uca a Sibrik Miklós út-Tavas utca között?), hogy fel lett anno marva az aszfalt, volt alatta egy réteg, arra a rétegre anno ráfestettek fehérrel vonalakat és ilyesmi, s már az rohad... jólvanazúgy
Amíg ez nem oldott meg, abba kell hagyni azt, hogy a buszba nem is kell kormány vagy ajtó, lényeg hogy alacsonypadló legyen. Csak alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló, alacsonypadló. Tisztelettel kérdem, fontosabb - főleg hőségriadó tekintetében - 2 lépcső megspórolása felszállás, további 2 leszállás esetén mint az adott buszon utazók egészsége???
Elfogadhatatlan, hogy mocskok, retkek, fertőgyanúsak a VT-Arriva összes kocsija (de ez itt off, nem írok róla többet, pedig tudnék).
Elfogadhatatlan az, hogy ez a nagy nemzeti buszgyártó történet becsődölt, csődöt mondott, mehet a f...ba. Felelősségrevonás történt, hogy legalább érezze azt az ADÓFIZETŐ, AKI EHHEZ ADTA JÖVEDELMÉT, hogy elégtétel történt, nem lehet ezt bűntetlenül megúszni?
Eleve el kellene felejteni az áttervezett kocsikat és a régi 18,75-ös Euro 6-ost kellene építeni, ha lehet és ha már gyártunk valamit készre vásárlás helyett. Ha még nem lehet az egészet el kellene felejteni.
Valahogy úgy kéne a dolgot csinálni szerintem, hogy ugye a Pumpák beállásával feleslegesség váltak a 435-ösök Kelenföldön. Ők jönnek Cinkotára 11-en. De nem megy el ugyanannyi 280-as délpestre, mint amennyi 435 jön Cinkotára, hanem csak a fele mondjuk. Így Cinkotán lenne plusz 6 435-ös, Dp-n meg plusz 5 280-as. És most jön az újdonság: nem selejtezni kell, hanem Ci-n 69-ről 64-re csökkenteni a kiadott Volvó mennyiséget, meg délpesten is nyilván arányosan a csuklós ap mennyiséget.
Azért írom Cinkotát is, mert ha jól látom, 2 genfi helyett már reggel 435 ment ki csk-nak. Meglesz a 6 is estére. Ezeket a kényszerű ap-mp cseréket meg ki is lehet váltani, legalább itt. Meg dp-nek is biztos kicsit könnyebb lenne.
Ez a tudatosan kiadom a klímátlan, ablaktalan kocsit és még meg is sértődök, mert nem tetszik nekünk cíímű történetre meg ennyi a reakcióm:
Egyrészt a Mercedes ilyenbe tuti, hogy nem menne bele, az ITK-nak is voltak hasonló szándékai, de nekik is nemet mondtak.
Másrészt értelmét sem látom, hiszen már évek óta nem arról van szó, hogy szegény embereknek nincs munkája, hanem éppen hogy munkaerőhiány van. Semmi értelme nincs ennek a PKD-zás erőltetésének, amikor olcsóbban, gyorsabban, egyszerűbben jobbat is lehet kapni...
Mercedes Concik és Modulók mostanság érkeztek kb. minden garázsba, ami BKV-s garázs, csak délpestre nem.
Délpest megkapta a 'cinkotai selejteket' (IK 412), s ezzel sokak fejében délpest már meg is kapta az új járműveket + ide-oda tologatnak pár FKU-Volvót és a gond megoldva, de NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM.
Nem lesz beljebb a 10+ éves MAN-okkal és newAG-kkel sem hosszabb távon. Csak a szokásos tűzoltó sablon.
DP-nek kellene 40-50 új, nullkilóméteres busz, szóló csuklós egyaránt, csuklósból a több, jóval több, hogy ki tudja dobni a LOV-okat egytől-egyik. Tovább nem érdemes gondolkodni, ígyis kb 100-ból 95 ap csuklóst elvárnak DP részéről.
newAG egy egész jó típus Van Hoolból, csak egy a baj: típusa szerint new, de amúgy használt, tizenvalahány éves, mire ide jön. Hosszútávra ne gondolj beléjük (8+ év).
A déli/középső metrópótlásban Délpest is aktívabb lesz majd, északi szakasz Óbudáról a csuklós Connectokkal meg vannak oldva, de egyre jobban közeledünk dél felé...
Egy a lényeg kedves Nohab: 2019. június 1-jétől- gyengébbek kedvéért jövő nyár- már nem akarunk LOV-rendszámú buszokat látni a pesti utcán forgalomban, és az utasok sem. Hajrá! ;)
Mivel a 3 MAN és a12 NewAG még nincs kiadható állapotban a garázsban, sajna nem lehet a LOV-okat elengedni. Ha megjönnek, lehet róla szó, hogy elengednek párat, de addig nem megy.
Nem azt írtam, hogy az utasoknak írtad, csak annyit, hogy az utasok felé más legyen a kommunikáció, és próbáltam egy apró ötletet adni, hogy a BKV hogyan lehetne nagyon jó fej. Tudom nem könnyű ez sem, de az utasokon kívül a cégre, és a cég dolgozóira is lehet, hogy pozitív hatással lenne, ha magától lépne meg egy ilyen vízosztós dolgot, minthogy az index-en, vagy más egyesületek bejegyzésében lenne fikázva a cég, hogy milyen embertelen, ahelyett az lenne a hír, hogy milyen jófej volt a vállalat, hogy gondolt az utasaira is.
"Új buszok kellenek Dél-Pestre is, azokat nem kell minden éjjel a poraikból feltámasztani és az így tehermentesülő munkaerő többet tud foglalkozni az öreg járművekkel."
Igen nagyon kellene az új busz. Viszont a klímától eltekintve attól a helyzet egy cseppet sem fog javulni, hogy napi szinten ledöglenek ezek a kocsik vagy nincsenek kiadható állapotban huzamosabb ideig. LOV-s kocsik esetén sajnos már elfogadtuk itt topikon belül, hogy nincs bennük klíma, de eddig legalább ki voltak adva és ennyire rosszak nem voltak teljesítmény/rendelkezésre állás szempontjából.
A helyzetet tekintve javulni nem fog és Délpestnek sem jó, hogy ekkora humán és anyagi erőforrást igényel az, hogy reggelig életet leheljenek beléjük. Ezért gondolok arra, hogy a kiadás csökkentés vagy rosszabb darabok elengedése könnyítene a helyzeten. Pont néztem és a new AG-kal nincs ilyen téren probléma, mert ahogy emlékszem jelenleg 4 darab vázjavításon van és a 21 kiadható kocsiból 18 simán kimegy. Illetve az FKU-s délpesti Volvók is szépen teljesítenek. LOV-s kocsiknál már tudjuk mi a helyzet és lehet hétköznap vagy hétvége, de koruknál fogva egyre jobban adják meg magukat. 3 MAN és 12 lausannei new AG forgalomba fog állni a közeljövőben, emiatt nem kellene az LOV-s kocsikhoz ennyire ragaszkodni. Inkább a new AG-re költsétek a pénzt, mert azok még 4-5 év múlva se lennének rosszak, ha klíma van bennük. De az LOV-s kocsik már most sincsenek elfogadható állapotban.
Ennek mi köze bármihez is? Egyébként meg néhány jármű csak bejelentkezett és nem volt kiadva. A csuklós kocsik túl nyomó része meghirdetett számokra van kiadva. Akkor érdemes ezt nézegetni, ha egy részük más típus helyett van kint.
Ezt mind értjük, ugyanakkor az utast ezek nem érdeklik, mivel nem is kell tudnia róla. Az utas kifizet valamekkora összeget a bérlet és/vagy a jegy árában, plusz még az adóiból is jut a társaságnak, ezért cserébe jogosan vár el egyenlő bánásmódot.
Ha máshogy nem megy, akkor a hőségriadó idejére le kell tiltani a lapaj által írt buszokat, azaz nem szabadna utasforgalomba engedni, ha pedig mégis, akkor ki kell vezényelni pár dolgozót hűtőtáskával benne ásványvízzel, és azoknak, akik a LOV, MUU, MUT és MHK szériára vannak kárhoztatva ingyen osztani hűtött vizet.
Az, hogy ide olyanok írnak jellemzően, akik az átlag utasnál sokkal többet tudnak a rendszerről, és a cég lehetőségeiről, attól még nem szabad, hogy kifelé a normál utasok felé is hasonló legyen a hozzáállás.
A BKV-nak rengeteg olyan lehetősége lenne, amivel a jófej és emberséges arcát tudná mutatni, és pozitív színben feltüntetni magukat viszonylag alacsony ráfordítással, ilyen lenne például a hideg ásványvíz osztogatása is a fent említett módon.
Ha a MÁV meg tudja oldani a három Bp-i fejpályaudvaron (mondjuk szerintem az édeskevés), akkor a BKV is megkereshetné a módját a vízosztásra.
Nem az van inkább a háttérben, hogy a vagyonnal nem rendelkező Ikarus Egyedi felett átveszi az irányítást az MKB/BKV/VB?
Ha valaha valaki átveszi, abban a felé az IEAG (cs.a.) által elismert kötelezettség nagysága meghatározó jelentőségű lesz. Az "elismert" szónak ebben igen nagy a jelentősége.
Nyilván nem is várja el senki sem, hogy ezekre költve legyen.
Szó nincs arról, hogy nem költünk rájuk; a helyzet egyszerűen az, hogy a klímarendszer teljes értékű felújítása (csak az élőmunka) 2 szakember kb. 10-10 műszakját (szumma 20 emberműszak) teljesen leköti. De csak egy klímakompresszor-csere is 2 embernek egy teljes műszak, mert olyan helyen van. A járműpark összetételét mindenki ismeri és azt sem nehéz kikövetkeztetni, hogy sajnos nem a klíma az egyetlen (...), amivel foglalkozni kell ezeknél a járműveknél. A rendelkezésre álló összes munkaóra adott, ebből kell főzni.
Új buszok kellenek Dél-Pestre is, azokat nem kell minden éjjel a poraikból feltámasztani és az így tehermentesülő munkaerő többet tud foglalkozni az öreg járművekkel.
A logisztikai részbe is csak a legszükségesebb mértékig mennénk bele, nem a mi kompetenciánk (főleg a közbesz hátterünkkel). Csak a hazai háttér masszív tőkehiánya miatt keveredhetünk bele az alkatrész beszerzés részbe.