Keresés

Részletes keresés

Közlekedésguru Creative Commons License 2018.07.30 0 3 125177

Eleve el kellene felejteni az áttervezett kocsikat és a régi 18,75-ös Euro 6-ost kellene építeni, ha lehet és ha már gyártunk valamit készre vásárlás helyett. Ha még nem lehet az egészet el kellene felejteni.

Előzmény: Villámhetes (125174)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.30 0 2 125176
ott a jó verziója, csak azt kéne használni.
Előzmény: Villámhetes (125174)
08-73 Creative Commons License 2018.07.30 -3 0 125175

Nem csettintésre, hanem talán az asztalra kéne csapni egy jó nagyot;)

Előzmény: Törölt nick (125168)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.30 0 1 125174

Csak egy gondolat volt,ha már a magyar buszgyártást erőltetik.

 

A Moduló kasztnit teljesen át kell tervezni,ami minimum egy év szvsz.

Előzmény: torqmatic (125169)
gorcher Creative Commons License 2018.07.30 -1 6 125173

Valahogy úgy kéne a dolgot csinálni szerintem, hogy ugye a Pumpák beállásával feleslegesség váltak a 435-ösök Kelenföldön. Ők jönnek Cinkotára 11-en. De nem megy el ugyanannyi 280-as délpestre, mint amennyi 435 jön Cinkotára, hanem csak a fele mondjuk. Így Cinkotán lenne plusz 6 435-ös, Dp-n meg plusz 5 280-as. És most jön az újdonság: nem selejtezni kell, hanem Ci-n 69-ről 64-re csökkenteni a kiadott Volvó mennyiséget, meg délpesten is nyilván arányosan a csuklós ap mennyiséget.

 

Azért írom Cinkotát is, mert ha jól látom, 2 genfi helyett már reggel 435 ment ki csk-nak. Meglesz a 6 is estére. Ezeket a kényszerű ap-mp cseréket meg ki is lehet váltani, legalább itt. Meg dp-nek is biztos kicsit könnyebb lenne.

 

Ez a tudatosan kiadom a klímátlan, ablaktalan kocsit és még meg is sértődök, mert nem tetszik nekünk cíímű történetre meg ennyi a reakcióm:

 

...

norbee601 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 125172
Eredetileg a 740-748, de már vándoroltak tartók.
Előzmény: Törölt nick (125142)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 3 125171

Akkor meg valamit tenni kellene.

Mert DP 1 év alatt lelakott kocsijai hétvégente (esténként) Budapestet bejárva M3 pótlózik.

(NewAG-kkel anno nem volt komoly lelakati probléma, amíg a budai fonódos nagy nyári 4-6 pótlásra ki nem lettek adva 2-3 éve.)

Előzmény: norbee601 (125170)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.30 -11 2 125170
Délpesten 1 év alatt lelakják az új kocsit is olyanra, ahogy most a LOV-ok kinéznek.
Előzmény: Törölt nick (125168)
torqmatic Creative Commons License 2018.07.30 -1 5 125169

Egyrészt a Mercedes ilyenbe tuti, hogy nem menne bele, az ITK-nak is voltak hasonló szándékai, de nekik is nemet mondtak.

Másrészt értelmét sem látom, hiszen már évek óta nem arról van szó, hogy szegény embereknek nincs munkája, hanem éppen hogy munkaerőhiány van. Semmi értelme nincs ennek a PKD-zás erőltetésének, amikor olcsóbban, gyorsabban, egyszerűbben jobbat is lehet kapni...

Előzmény: Villámhetes (125160)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -1 7 125168

Mert Nohab csettintésre meg tudja oldani ezt.

Neeem. (Sajnos.)

Mercedes Concik és Modulók mostanság érkeztek kb. minden garázsba, ami BKV-s garázs, csak délpestre nem.

Délpest megkapta a 'cinkotai selejteket' (IK 412), s ezzel sokak fejében délpest már meg is kapta az új járműveket + ide-oda tologatnak pár FKU-Volvót és a gond megoldva, de NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM.

Nem lesz beljebb a 10+ éves MAN-okkal és newAG-kkel sem hosszabb távon. Csak a szokásos tűzoltó sablon.

 

DP-nek kellene 40-50 új, nullkilóméteres busz, szóló csuklós egyaránt, csuklósból a több, jóval több, hogy ki tudja dobni a LOV-okat egytől-egyik. Tovább nem érdemes gondolkodni, ígyis kb 100-ból 95 ap csuklóst elvárnak DP részéről.

newAG egy egész jó típus Van Hoolból, csak egy a baj: típusa szerint new, de amúgy használt, tizenvalahány éves, mire ide jön. Hosszútávra ne gondolj beléjük (8+ év).

A déli/középső metrópótlásban Délpest is aktívabb lesz majd, északi szakasz Óbudáról a csuklós Connectokkal meg vannak oldva, de egyre jobban közeledünk dél felé...

Előzmény: 08-73 (125165)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -2 4 125167

Ritkítás nélkül is megoldható jelenleg, mivel forgalomba álltak Kelenföldön a PMP-k, és átcsoportosítással ha nagyon akarnák meg lehetne oldani. 

Előzmény: 08-73 (125166)
08-73 Creative Commons License 2018.07.30 -4 3 125166

Khmm, ideiglenes ritkítás...? Vagy esetleg Kelenföldről áthozatni pár Volvot- feltéve, ha van rá lehetőség kiadásilag.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (125164)
08-73 Creative Commons License 2018.07.30 -4 7 125165

Egy a lényeg kedves Nohab: 2019. június 1-jétől- gyengébbek kedvéért jövő nyár- már nem akarunk LOV-rendszámú buszokat látni a pesti utcán forgalomban, és az utasok sem. Hajrá! ;)

Előzmény: nohab (125161)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.07.30 -1 2 125164

Mivel a 3 MAN és a12 NewAG még nincs kiadható állapotban a garázsban, sajna nem lehet a LOV-okat elengedni. Ha megjönnek, lehet róla szó, hogy elengednek párat, de addig nem megy.

Előzmény: Törölt nick (125162)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.30 0 3 125163

Nem azt írtam, hogy az utasoknak írtad, csak annyit, hogy az utasok felé más legyen a kommunikáció, és próbáltam egy apró ötletet adni, hogy a BKV hogyan lehetne nagyon jó fej. Tudom nem könnyű ez sem, de az utasokon kívül a cégre, és a cég dolgozóira is lehet, hogy pozitív hatással lenne, ha magától lépne meg egy ilyen vízosztós dolgot, minthogy az index-en, vagy más egyesületek bejegyzésében lenne fikázva a cég, hogy milyen embertelen, ahelyett az lenne a hír, hogy milyen jófej volt a vállalat, hogy gondolt az utasaira is.

Előzmény: nohab (125161)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 4 125162

"Új buszok kellenek Dél-Pestre is, azokat nem kell minden éjjel a poraikból feltámasztani és az így tehermentesülő munkaerő többet tud foglalkozni az öreg járművekkel."

 

Igen nagyon kellene az új busz. Viszont a klímától eltekintve attól a helyzet egy cseppet sem fog javulni, hogy napi szinten ledöglenek ezek a kocsik vagy nincsenek kiadható állapotban huzamosabb ideig. LOV-s kocsik esetén sajnos már elfogadtuk itt topikon belül, hogy nincs bennük klíma, de eddig legalább ki voltak adva és ennyire rosszak nem voltak teljesítmény/rendelkezésre állás szempontjából.

 

A helyzetet tekintve javulni nem fog és Délpestnek sem jó, hogy ekkora humán és anyagi erőforrást igényel az, hogy reggelig életet leheljenek beléjük. Ezért gondolok arra, hogy a kiadás csökkentés vagy rosszabb darabok elengedése könnyítene a helyzeten. Pont néztem és a new AG-kal nincs ilyen téren probléma, mert ahogy emlékszem jelenleg 4 darab vázjavításon van és a 21 kiadható kocsiból 18 simán kimegy. Illetve az FKU-s délpesti Volvók is szépen teljesítenek. LOV-s kocsiknál már tudjuk mi a helyzet és lehet hétköznap vagy hétvége, de koruknál fogva egyre jobban adják meg magukat. 3 MAN és 12 lausannei new AG forgalomba fog állni a közeljövőben, emiatt nem kellene az LOV-s kocsikhoz ennyire ragaszkodni. Inkább a new AG-re költsétek a pénzt, mert azok még 4-5 év múlva se lennének rosszak, ha klíma van bennük. De az LOV-s kocsik már most sincsenek elfogadható állapotban. 

Előzmény: nohab (125154)
nohab Creative Commons License 2018.07.30 0 3 125161

Nem az utasoknak írtam, de a rendszerszintű kérdéseket nem fogja tudni a garázs megoldani.

Előzmény: Il Leone (125158)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.30 0 2 125160

Vázat nem akarunk gyártani.

 

Vásárolni pl. a Mercitől?Itthon meg PKD konstrukcióban összerakni.

 

Gondolom valaki gondolkodott már ilyenben.

Előzmény: Törölt nick (125153)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 2 125159

Ennek mi köze bármihez is? Egyébként meg néhány jármű csak bejelentkezett és nem volt kiadva. A csuklós kocsik túl nyomó része meghirdetett számokra van kiadva. Akkor érdemes ezt nézegetni, ha egy részük más típus helyett van kint. 

Előzmény: MCA-001 (125148)
Il Leone Creative Commons License 2018.07.30 0 10 125158

Ezt mind értjük, ugyanakkor az utast ezek nem érdeklik, mivel nem is kell tudnia róla. Az utas kifizet valamekkora összeget a bérlet és/vagy a jegy árában, plusz még az adóiból is jut a társaságnak, ezért cserébe jogosan vár el egyenlő bánásmódot.

 

Ha máshogy nem megy, akkor a hőségriadó idejére le kell tiltani a lapaj által írt buszokat, azaz nem szabadna utasforgalomba engedni, ha pedig mégis, akkor ki kell vezényelni pár dolgozót hűtőtáskával benne ásványvízzel, és azoknak, akik a LOV, MUU, MUT és MHK szériára vannak kárhoztatva ingyen osztani hűtött vizet.

 

Az, hogy ide olyanok írnak jellemzően, akik az átlag utasnál sokkal többet tudnak a rendszerről, és a cég lehetőségeiről, attól még nem szabad, hogy kifelé a normál utasok felé is hasonló legyen a hozzáállás.

 

A BKV-nak rengeteg olyan lehetősége lenne, amivel a jófej és emberséges arcát tudná mutatni, és pozitív színben feltüntetni magukat viszonylag alacsony ráfordítással, ilyen lenne például a hideg ásványvíz osztogatása is a fent említett módon.

 

Ha a MÁV meg tudja oldani a három Bp-i fejpályaudvaron (mondjuk szerintem az édeskevés), akkor a BKV is megkereshetné a módját a vízosztásra.

Előzmény: nohab (125154)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.30 -1 8 125157

Személyeskedés ?

Hol?

 

Akkor ijedj meg, ha egyszer rájössz, hogy a nagyonnagy főnöki székben már nem találod a humorérzékedet vagy az öniróniádat !

 

 

Előzmény: Törölt nick (125153)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 1 125156

Ezekből mennyi nem menetrend szerinti magaspadlós?

szólók egytől-egyik nem azok, de 280-asokból sok (pl. 23E-54-85-85E) menetrend szerinti.

Előzmény: MCA-001 (125148)
nohab Creative Commons License 2018.07.30 0 4 125155

Nem az van inkább a háttérben, hogy a vagyonnal nem rendelkező Ikarus Egyedi felett átveszi az irányítást az MKB/BKV/VB?

 

Ha valaha valaki átveszi, abban a felé az IEAG (cs.a.) által elismert kötelezettség nagysága meghatározó jelentőségű lesz. Az "elismert" szónak ebben igen nagy a jelentősége.

Előzmény: MCA-001 (125150)
nohab Creative Commons License 2018.07.30 0 6 125154

Nyilván nem is várja el senki sem, hogy ezekre költve legyen.

 

Szó nincs arról, hogy nem költünk rájuk; a helyzet egyszerűen az, hogy a klímarendszer teljes értékű felújítása (csak az élőmunka) 2 szakember kb. 10-10 műszakját (szumma 20 emberműszak) teljesen leköti. De csak egy klímakompresszor-csere is 2 embernek egy teljes műszak, mert olyan helyen van. A járműpark összetételét mindenki ismeri és azt sem nehéz kikövetkeztetni, hogy sajnos nem a klíma az egyetlen (...), amivel foglalkozni kell ezeknél a járműveknél. A rendelkezésre álló összes munkaóra adott, ebből kell főzni.

 

Új buszok kellenek Dél-Pestre is, azokat nem kell minden éjjel a poraikból feltámasztani és az így tehermentesülő munkaerő többet tud foglalkozni az öreg járművekkel.

Előzmény: Törölt nick (125141)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -1 6 125153

Személyeskedésen túl.

Vázat nem akarunk gyártani.

Kiszerelni tudunk.

A logisztikai részbe is csak a legszükségesebb mértékig mennénk bele, nem a mi kompetenciánk (főleg a közbesz hátterünkkel). Csak a hazai háttér masszív tőkehiánya miatt keveredhetünk bele az alkatrész beszerzés részbe.

Előzmény: trizs77 (125152)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.30 0 3 125152

Nem az van inkább a háttérben, hogy a vagyonnal nem rendelkező Ikarus Egyedi felett átveszi az irányítást az MKB/BKV/VB?

 

----------------------

 

Sokra nem mennének vele.

 

Mondjuk kitesszük a főkapura a LACUS  &  LACUS Kft. táblát...........................:-))

Ok.

 

És ?

 

Mit csinálunk másnap?

 - Honnan veszünk embereket ?

 - Honnan veszünk hozzáértő embereket ?

 - Honnan veszünk új gépeket ?

 - Honnan veszünk új hitelt, feltételezve, hogy a régieket egy jó tündér, vagy Varga pénzügyér miniszter úr kifizette ?

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (125150)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -2 6 125151

Tisztelt bíróság, köszönjük az ítéletet.

Ebben sok új nincs, valóban csinálnánk.

Maximum ebben a nem lényegtelen de nem is túl nagy volumne szegmensben az együttműködők változnak majd.

De ettől még százasával kell gyári új kulcsrakész busz.

Előzmény: mc figyelo (125149)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 125150

PKD Modulo csuklós most is készül Kelenföldön. pl. PMP-921

 

Nem az van inkább a háttérben, hogy a vagyonnal nem rendelkező Ikarus Egyedi felett átveszi az irányítást az MKB/BKV/VB?

Előzmény: mc figyelo (125149)
mc figyelo Creative Commons License 2018.07.30 0 0 125149

Azt tudtátok, hogy buszgyártók lesztek?

Vagy már azok is vagytok?

http://nepszava.hu/3003066_onallo-buszgyartasra-keszul-a-bkv

MCA-001 Creative Commons License 2018.07.30 -6 1 125148

Itt a hétfő reggel és 49db nem ap. busz van kiadva.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!