A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Eleve el kellene felejteni az áttervezett kocsikat és a régi 18,75-ös Euro 6-ost kellene építeni, ha lehet és ha már gyártunk valamit készre vásárlás helyett. Ha még nem lehet az egészet el kellene felejteni.
Valahogy úgy kéne a dolgot csinálni szerintem, hogy ugye a Pumpák beállásával feleslegesség váltak a 435-ösök Kelenföldön. Ők jönnek Cinkotára 11-en. De nem megy el ugyanannyi 280-as délpestre, mint amennyi 435 jön Cinkotára, hanem csak a fele mondjuk. Így Cinkotán lenne plusz 6 435-ös, Dp-n meg plusz 5 280-as. És most jön az újdonság: nem selejtezni kell, hanem Ci-n 69-ről 64-re csökkenteni a kiadott Volvó mennyiséget, meg délpesten is nyilván arányosan a csuklós ap mennyiséget.
Azért írom Cinkotát is, mert ha jól látom, 2 genfi helyett már reggel 435 ment ki csk-nak. Meglesz a 6 is estére. Ezeket a kényszerű ap-mp cseréket meg ki is lehet váltani, legalább itt. Meg dp-nek is biztos kicsit könnyebb lenne.
Ez a tudatosan kiadom a klímátlan, ablaktalan kocsit és még meg is sértődök, mert nem tetszik nekünk cíímű történetre meg ennyi a reakcióm:
Egyrészt a Mercedes ilyenbe tuti, hogy nem menne bele, az ITK-nak is voltak hasonló szándékai, de nekik is nemet mondtak.
Másrészt értelmét sem látom, hiszen már évek óta nem arról van szó, hogy szegény embereknek nincs munkája, hanem éppen hogy munkaerőhiány van. Semmi értelme nincs ennek a PKD-zás erőltetésének, amikor olcsóbban, gyorsabban, egyszerűbben jobbat is lehet kapni...
Mercedes Concik és Modulók mostanság érkeztek kb. minden garázsba, ami BKV-s garázs, csak délpestre nem.
Délpest megkapta a 'cinkotai selejteket' (IK 412), s ezzel sokak fejében délpest már meg is kapta az új járműveket + ide-oda tologatnak pár FKU-Volvót és a gond megoldva, de NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM.
Nem lesz beljebb a 10+ éves MAN-okkal és newAG-kkel sem hosszabb távon. Csak a szokásos tűzoltó sablon.
DP-nek kellene 40-50 új, nullkilóméteres busz, szóló csuklós egyaránt, csuklósból a több, jóval több, hogy ki tudja dobni a LOV-okat egytől-egyik. Tovább nem érdemes gondolkodni, ígyis kb 100-ból 95 ap csuklóst elvárnak DP részéről.
newAG egy egész jó típus Van Hoolból, csak egy a baj: típusa szerint new, de amúgy használt, tizenvalahány éves, mire ide jön. Hosszútávra ne gondolj beléjük (8+ év).
A déli/középső metrópótlásban Délpest is aktívabb lesz majd, északi szakasz Óbudáról a csuklós Connectokkal meg vannak oldva, de egyre jobban közeledünk dél felé...
Egy a lényeg kedves Nohab: 2019. június 1-jétől- gyengébbek kedvéért jövő nyár- már nem akarunk LOV-rendszámú buszokat látni a pesti utcán forgalomban, és az utasok sem. Hajrá! ;)
Mivel a 3 MAN és a12 NewAG még nincs kiadható állapotban a garázsban, sajna nem lehet a LOV-okat elengedni. Ha megjönnek, lehet róla szó, hogy elengednek párat, de addig nem megy.
Nem azt írtam, hogy az utasoknak írtad, csak annyit, hogy az utasok felé más legyen a kommunikáció, és próbáltam egy apró ötletet adni, hogy a BKV hogyan lehetne nagyon jó fej. Tudom nem könnyű ez sem, de az utasokon kívül a cégre, és a cég dolgozóira is lehet, hogy pozitív hatással lenne, ha magától lépne meg egy ilyen vízosztós dolgot, minthogy az index-en, vagy más egyesületek bejegyzésében lenne fikázva a cég, hogy milyen embertelen, ahelyett az lenne a hír, hogy milyen jófej volt a vállalat, hogy gondolt az utasaira is.
"Új buszok kellenek Dél-Pestre is, azokat nem kell minden éjjel a poraikból feltámasztani és az így tehermentesülő munkaerő többet tud foglalkozni az öreg járművekkel."
Igen nagyon kellene az új busz. Viszont a klímától eltekintve attól a helyzet egy cseppet sem fog javulni, hogy napi szinten ledöglenek ezek a kocsik vagy nincsenek kiadható állapotban huzamosabb ideig. LOV-s kocsik esetén sajnos már elfogadtuk itt topikon belül, hogy nincs bennük klíma, de eddig legalább ki voltak adva és ennyire rosszak nem voltak teljesítmény/rendelkezésre állás szempontjából.
A helyzetet tekintve javulni nem fog és Délpestnek sem jó, hogy ekkora humán és anyagi erőforrást igényel az, hogy reggelig életet leheljenek beléjük. Ezért gondolok arra, hogy a kiadás csökkentés vagy rosszabb darabok elengedése könnyítene a helyzeten. Pont néztem és a new AG-kal nincs ilyen téren probléma, mert ahogy emlékszem jelenleg 4 darab vázjavításon van és a 21 kiadható kocsiból 18 simán kimegy. Illetve az FKU-s délpesti Volvók is szépen teljesítenek. LOV-s kocsiknál már tudjuk mi a helyzet és lehet hétköznap vagy hétvége, de koruknál fogva egyre jobban adják meg magukat. 3 MAN és 12 lausannei new AG forgalomba fog állni a közeljövőben, emiatt nem kellene az LOV-s kocsikhoz ennyire ragaszkodni. Inkább a new AG-re költsétek a pénzt, mert azok még 4-5 év múlva se lennének rosszak, ha klíma van bennük. De az LOV-s kocsik már most sincsenek elfogadható állapotban.
Ennek mi köze bármihez is? Egyébként meg néhány jármű csak bejelentkezett és nem volt kiadva. A csuklós kocsik túl nyomó része meghirdetett számokra van kiadva. Akkor érdemes ezt nézegetni, ha egy részük más típus helyett van kint.
Ezt mind értjük, ugyanakkor az utast ezek nem érdeklik, mivel nem is kell tudnia róla. Az utas kifizet valamekkora összeget a bérlet és/vagy a jegy árában, plusz még az adóiból is jut a társaságnak, ezért cserébe jogosan vár el egyenlő bánásmódot.
Ha máshogy nem megy, akkor a hőségriadó idejére le kell tiltani a lapaj által írt buszokat, azaz nem szabadna utasforgalomba engedni, ha pedig mégis, akkor ki kell vezényelni pár dolgozót hűtőtáskával benne ásványvízzel, és azoknak, akik a LOV, MUU, MUT és MHK szériára vannak kárhoztatva ingyen osztani hűtött vizet.
Az, hogy ide olyanok írnak jellemzően, akik az átlag utasnál sokkal többet tudnak a rendszerről, és a cég lehetőségeiről, attól még nem szabad, hogy kifelé a normál utasok felé is hasonló legyen a hozzáállás.
A BKV-nak rengeteg olyan lehetősége lenne, amivel a jófej és emberséges arcát tudná mutatni, és pozitív színben feltüntetni magukat viszonylag alacsony ráfordítással, ilyen lenne például a hideg ásványvíz osztogatása is a fent említett módon.
Ha a MÁV meg tudja oldani a három Bp-i fejpályaudvaron (mondjuk szerintem az édeskevés), akkor a BKV is megkereshetné a módját a vízosztásra.
Nem az van inkább a háttérben, hogy a vagyonnal nem rendelkező Ikarus Egyedi felett átveszi az irányítást az MKB/BKV/VB?
Ha valaha valaki átveszi, abban a felé az IEAG (cs.a.) által elismert kötelezettség nagysága meghatározó jelentőségű lesz. Az "elismert" szónak ebben igen nagy a jelentősége.
Nyilván nem is várja el senki sem, hogy ezekre költve legyen.
Szó nincs arról, hogy nem költünk rájuk; a helyzet egyszerűen az, hogy a klímarendszer teljes értékű felújítása (csak az élőmunka) 2 szakember kb. 10-10 műszakját (szumma 20 emberműszak) teljesen leköti. De csak egy klímakompresszor-csere is 2 embernek egy teljes műszak, mert olyan helyen van. A járműpark összetételét mindenki ismeri és azt sem nehéz kikövetkeztetni, hogy sajnos nem a klíma az egyetlen (...), amivel foglalkozni kell ezeknél a járműveknél. A rendelkezésre álló összes munkaóra adott, ebből kell főzni.
Új buszok kellenek Dél-Pestre is, azokat nem kell minden éjjel a poraikból feltámasztani és az így tehermentesülő munkaerő többet tud foglalkozni az öreg járművekkel.
A logisztikai részbe is csak a legszükségesebb mértékig mennénk bele, nem a mi kompetenciánk (főleg a közbesz hátterünkkel). Csak a hazai háttér masszív tőkehiánya miatt keveredhetünk bele az alkatrész beszerzés részbe.