Keresés

Részletes keresés

Itoérambolafoci Creative Commons License 2018.07.30 -1 13 125226

Egyértelműen tudják a Lacusék, mi a gondok oka (olajos gáz), csak nem olyan egyszerű megoldani.

 

 

És miért nem egyszerű megoldani?

 

Tényleg érdekel.

 

Mert nekem, dilettáns laikusnak úgy tűnik, hogy ez egy baromi egyszerű feladat: vagy olajmentes kompresszor, vagy olajleválasztó szűrő használatát kell előírni.

 

Vélném, hogy aki a gázt szállítja, az már a gatyáját is bírságra költötte, mert a BKV nem lehet annyira hülye, hogy huzamos időn keresztül olajos gázt vegyen át a gázszállítótól akkor, amikor a gázos busz műszaki leírásában - és ennek megfelelően a gázellátó cég szerződésében - biztos hogy szigorúan olyajmentes gáz szerepel.

 

Tehát, mint dilettáns laikust, őszintén érdekelne: mi a fenét olyan "nehéz megoldani" azon, hogy a gáz nem tiszta, hanem koszos?

 

Ki vesz át koszos gázt, ha minden joga megvan ahhoz, hogy visszautasítsa?

 

Csak kérdem.

 

Ha már ennyit beszélünk róla, akkor mondjon már végre valaki valami értelmeset.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (125189)
nemeza Creative Commons License 2018.07.30 -1 0 125225

Szerintem azelőtt okádék volt - sok BKV kocsi is - azóta sokkal jobb a helyzet - bár még mindig bőven van kívánni való..

Sok C2G és ConectoG plafonja fekete a befúvónyílások környékén - ahogy néhány BKV-s Volvo csuklóson is előfordul sajnos - de a BKV-s kocsik szerintem is többnyire vállalhatóbbak.

Persze napszaktól és valamennyire környéktől is függ.

Előzmény: Törölt nick (125224)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 0 125224

Igen, de ilyen néha még most is akad, ahol a sofőr fogja és kiganézza a busz, ha úgy van.

Viszont nem tudom ki írta, hogy a C2-esek óta értelmezhető fogalom az utastér tisztasága a buszokon? Előbb olvasd vissza mit írsz, mert ezt nem nagyon lehet máshogy érteni. Mínuszt pedig én nem nyomtam. 

Előzmény: nemeza (125223)
nemeza Creative Commons License 2018.07.30 -1 0 125223

Ha elolvasod amit írtam, és tudod mikor jártak a MAN SL223-asok (a VT-nél), akkor rájöhetsz, hogy eléggé régen. Késő is van, meg hőségriadó - mégis olykor tombolnak a mínuszok :D

---

PMP-915 az imént a Thökölyn ment kifelé.

Előzmény: Törölt nick (125222)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 2 125222

Lehet egy-két gazdás kocsinak hála tényleg ilyen lett (mondjuk erről az OFF VT-s topikban is volt szó, hogy néhány sofőr megcsinálja igényesre a kocsit, ha úgy van), viszont ez nem általános tendencia. Ha megnézed jelenleg a Bogáncsból kiadott C2-eseket, azok takarítás szempontjából vállalhatatlanok, mert látszik, hogy az elmúlt 2 évben takarítást nem látott a kocsi. De az NAY-os MAN-ek és a NCA-s Conectókon sem sűrűn takarítanak és meglátszik rajtuk. 

 

BKV esetén utóbbi időben elég nagy fejlődést tapasztalok ilyen téren. Legfőképpen a Cinkotáról és Óbudáról kiadott kocsikat ajánlom, mert azok nagy része tiszta és ott is alapos munkát végeznek ilyen téren. De már Délpesten is minden kocsi kap nagytakarítást bizonyos periódus után, igaz az LOV-s kocsik esetén ez nem látszik, mert hamarabb mocskos lesz, mint más kocsi. Viszont más délpesti kocsin is látszik, hogy kapnak alaposabb takarítást. 

Előzmény: nemeza (125220)
hamzsabusz Creative Commons License 2018.07.30 0 1 125221

Ok, tankönyv szerint lehet, de Magyarországon vagyunk! Úgy-úgy, amíg a szolgáltatást megrendelő engedi. Az MAN Sl, Localo, Ik263, de említhetnénk még a csodás off VB-s Kingás kiszervezéseket is arra hivatkozván, hogy aztán most 8 évente új, és tiszta, minőségi szolgáltatással kiadott buszok lesznek forgalomban. :D

Előzmény: hamzsabusz (125219)
nemeza Creative Commons License 2018.07.30 -4 1 125220

Akkor te nem utaztál a délbudai régióban a MAN SL-ekkel és a Localokkal.. Mondjuk volt egy-két igényes sofőr, akinél a padlóról - de akármelyik szegletből enni lehetett volna.. Ilyen BKV-s buszt sem nagyon ismerek.

Előzmény: Törölt nick (125217)
hamzsabusz Creative Commons License 2018.07.30 0 1 125219

Ha a finanszírozását (pl. hitel) 8 évben lőtték be, akkor az azt követő 4 évben már nincs hitelrészlet és csak profitot termel a gép. Az tény, hogy több a javítási, karbantartási ktg, de arányaiban mégsem egy fél busz ára.

Előzmény: Törölt nick (125211)
BU-20-56 Creative Commons License 2018.07.30 0 1 125218

Villámhetes? 

Előzmény: gorcher (125198)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 4 125217

"Szerencsére az utastér tisztasága, mint fogalom a C2esek óta értelmezhető fogalom a buszaikon."

 

Azért ilyet sem írtak le az elmúlt évek alatt, ezért nem nagyon utazol az OFF szolgáltató C2-es kocsijaival, amióta Bogácsból adják ki, ha ilyet beírsz. Ajánlom az OFF VT-s topikot, mert ott találsz néhány dokumentum jellegű képet a "tisztaságról", és a karbantartás minőségéről, de ha gondolod én is tudok néhányat mutatni. Ahhoz képest, hogy milyen jó buszok nagyon igénytelenül tartják őket karban és a cég hozzáállásával is vannak problémák. 

Előzmény: nemeza (125216)
nemeza Creative Commons License 2018.07.30 -6 1 125216

Lásd MAN SLek, Localok, Ik263asok.

Addig járatták, amíg a szolgáltató engedte / engedi.

Szerencsére az utastér tisztasága, mint fogalom a C2esek óta értelmezhető fogalom a buszaikon. A BKVnal jóval nagyobb a szórás.

Előzmény: Törölt nick (125211)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 5 125215

A Volvok voltak gázosak, bár sajnos 2 esemény is volt köztük. Ha jól emlékszem, emellett 2 kocsi rohadt le, és ugye bohóckodni kell, hogy a 30-asra vagy ahova lehet, oda kell 280-t vinni, onnan meg a 9-re a Volvot. Holott a 9-es semmivel sem különb vonal a 30-as családnál. Mért ér kevesebbet az ottani utas?

Előzmény: BX 59-76 (125214)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.07.30 -1 3 125214

Kivételesen a 9-essel ma semmi gond nem volt. 3db óbudás csuklós Citaroval utztam ma a vonalon, mind a 3-ban hűvös volt, tartotta az idejét.

Előzmény: Törölt nick (125210)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 125213

Előzmény: MCA-001 (125212)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.30 0 1 125212

Lacus 2017 februárjában tette közzé a BKV buszok rendelkezésre állásával kapcsolatos táblázatot.

Egy aktualizált változatot lehet kérni?

Köszönöm:)

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -2 0 125211

A profitszemlélet az pont az, ha lecseréli a járműveit 8-10 évesen, de nem számít...

Előzmény: hamzsabusz (125209)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 0 7 125210

Az meg hogy az IK280/435 le van tiltva innen meg onnan, vicc, a képmutatás csúcsa. Miközben meg kell nézni pl. a 9-est nap mint nap... röhej, tragikomédia ami ott megy nap mint nap. És sajnos holnap sem lesz jobb. És azután sem...

Előzmény: MCA-001 (125131)
hamzsabusz Creative Commons License 2018.07.30 0 4 125209

Maradjunk annyiban, hogy a VTA önszántából nem cserélné le 8 évesen a járműveit, dolgoztatná amíg van bennük szufla. Profit szemlélet...

Előzmény: norbee601 (125191)
Irisbus Creative Commons License 2018.07.30 0 4 125208

Köszi.

 

,,10 év volt a javasolt határ közforgalmú buszokra."

 

Igen szépen kitisztult volna a maszek piac ettől a korhatártól az tuti. :D 

Előzmény: Törölt nick (125207)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -1 5 125207

Sajnos jelenleg igen.

Volt (remélem van is) egy NGM terv ami ezt tiltotta volna (személyesen írtam a szakmai anyag egy részét) de úgy tűnik a kormányzati struktúraváltásban elsikkadt. 

Remélem csak átmenetileg, 10 év volt a javasolt határ közforgalmú buszokra.

Előzmény: Irisbus (125185)
18-09 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 125206

MAN amúgy még van bőven abból a pakkból.

Előzmény: Közlekedésguru (125205)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.07.30 -1 5 125205

Az, hogy a 40 MAN se jött össze, pont azért gond, mert így nincs 1-2 év se, amíg lenne mit hajtani. Mert ha ennyit bír, ennyit bír, de a mostaninál jobb lenne.

 

Garázsonként 1/3 új, 1/3 "még jó" és 1/3 "mert nincs más" flotta lenne a jelen állapotok között ideális. Ezt persze felülírja a metrópótlás és sok más, de ahol nincs semmi új, ott hiába várják el a többi esetében, hogy ne rohadjak meg benne az utazás alatt. Meg fognak.

 

A gázosokkal nem lenne semmi baj, az NJV-sekből is van használható és van, ami kevésbé. A MCA kocsikat is lehet szidni, de épp eleget mentek pl. a 99-esen ahhoz, hogy leamortizálódjanak. Az NJV is elmegy egy 93-ason pl., nekem soha semmi bajom nem volt velük, végig 0,0-ában mentem ott és a 98E-n is velük. Az MPW-k is jók voltak az első nálunk töltött éveikben, a mostani gondok már nem a kocsik hibái. Az se, ha kell hozzájuk valami alkatrész. Használjuk, használódnak, persze, hogy kell rájuk költeni, de még mindig az egyik legjobban sikerült használt beszerzések egyike.

 

Szóval igen, tűzoltás, igen, nem újként kellene kezelni őket, igen, nagyon nincs rendben ez a sok kiöregedett kocsi sehol sem.

Előzmény: Törölt nick (125186)
08-73 Creative Commons License 2018.07.30 -3 5 125204

Közben továbbra is hajrá Délpest....LOV-881 megfeküdt Kassai tér közelében, mostanra pedig a 32-esen 1, azaz 1 db VH maradt állva a kiadottak közül. Nem baj, szerdától ismét Cinkotáé és Kelenföldé a vonal :D

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -1 3 125203

A PCC-s kocsik nem általam vannak szidva, előttem már jó pár ember beírta topicba, hogy milyen élmény velük az utazás. A kérdésedre válaszolva utaztam már majdnem az összes kocsival, ezért van viszonyítási alapom. Talán nem a most májusban fogalomba állt PCC-s kocsikról kellene beszélni, mert annyira ne legyen senki naiv, hogy 3 hónap alatt nem fognak szétesni (3 hónaposan a genfiek sem voltak rosszak Budapesten, de 3-4 év elég arra, hogy leamortizálódjanak). A tavaly forgalomba álltakon már meglátszik az 1 év, és használt lévén érdemes majd azt megnézni, hogy 2-3 év után milyen állapotúak lesznek, főleg, hogy eléggé idős járművek.

 

Anno a 109-es két részes számaira jók voltak a csuklós PCC-k, de a 9-esre és a 30-asra borzalmasak. Örülök, ha PCC-929-en jó a klíma, de a csuklós kocsikon nagyon gyakori, hogy nincs vagy ha van, akkor gyenge minőségű. Érdemes azt is megnézni, hogy hányat kell nap közben cserélni és még lehetne beszélni másról is. Korábban kijelentetted, hogy az óbudás C1-es kocsikon mindig jó a klíma. Erre nem reagáltam akkor, de ott is vannak kocsik, amiken huzamosabb ideje nincs klíma. 

Előzmény: dani1988 (125202)
dani1988 Creative Commons License 2018.07.30 -1 10 125202

Amúgy mennyit utazol PCC-vel? Mert folyamatosan szidod, holott messze nem olyan rosszak, ahogy beállítod őket már hosszú napok, hetek óta....Folyamatosan ellátták őket ablakkal, a klíma tökéletes, és az sem mellékes, hogy az esetek nagy részében hegyre küldik őket. Csuklósok közül is ritka, h ne hűtene, tartósan biztosan nem közlekedik rossz klímájú, még ablakkal el nem látott kocsi. Pár nappal ezelőtt utaztam PCC-929-el és az  off MHU-702-vel is. Százszor inkább az általad folyamatosan szidott C1, egyrészt a hőmérséklet miatt, az MHU-n meg lehetett főni, másrészt tisztaság terén is messze messze a PCC került ki győztesen, a 702-t ette a mocsok mindenhol.  

Előzmény: Törölt nick (125201)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.30 -3 7 125201

Egyetértek, hogy a kiadásokon lenne még mit csiszolni. Egyrészről az ap-mp arány kicsit jobb elosztásáról (pl: 97E, 196-os két részes számaira nyugodt szívvel lehetne adni mp-t, ezzel tehermentesítve a problémásabb ap-s típusokat), másrészről a használt ap-s és az új ap-s kocsik elosztást is figyelembe kellene venni. Csak ez jelenleg a megrendelő, azaz a BKK hatásköre (még...), mivel Tarlós tett olyan kijelentést, ha újra ő lesz a főpolgármester, akkor a BKK-t megszüntetné. Az sem jó, hogy jelenleg a BKK nem tesz különbséget az új ap-s kocsik és 16-18 éves használt ap között (pl: genfi, LOV, PCC). 

Előzmény: Közlekedésguru (125197)
18-09 Creative Commons License 2018.07.30 -2 0 125200

Pontosan. De ugyanez a helyzet a teherfuvarozásban, a repülésben, céges autóflottáknál, mindenhol. 

Előzmény: norbee601 (125191)
18-09 Creative Commons License 2018.07.30 -1 4 125199

Jó reggelt... a Conecto-k is így jöttek, meg a Solarisok és a PKD-k is így jöttek volna.

 

https://444.hu/2016/06/21/megis-vesz-300-buszt-a-bkv

Előzmény: norbee601 (125193)
gorcher Creative Commons License 2018.07.30 0 7 125198

Legalább a vezére jó, ha értitek hogy értem ;)

Előzmény: gorcher (125195)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.07.30 0 3 125197

Olvasd el mégegyszer amit írtam.

 

Sehol se írtam olyat, amit számonkérsz. Azt hasonlítottam össze, mi lenne ha, vagy mi lenne ha a Volán és a CT helyett a BKV kapja ugyanazt a mennyiségű új kocsit. Akkor hogy lenne legagyásodott C2-es?

 

Egyszerűen el lenne osztva az, ami most csak egy adott részén megy. Ott nyertek, máshol meg vesztettek, úgy meg arányosabb lenne a felhozatal, mert jobb lenne a szétosztás. Ennyi, ne dramatizáld túl.

 

Nem azon kesergek, hogy mi lett volna ha... leírtam, hogy ha bármi nem úgy történik, ahogy történt, Dél-Pest se lenne ennyire sza.ban. Nem lenne néhány viszonylat(csoport), ami konkrétan szív. Megint más, ha mindenhol szívnak egy kicsit, mint jelenleg.

 

A "mit kellene csinálni" kérdésre milliószor írtam választ. Nem egy garázsba kellene minden roncsot összegyűjteni és egy-egy viszonylatot teleszórni velük. Elszórva kevésbé tűnik fel és legfeljebb vársz egyet. De ha hiába vársz, mert csak az van a vonalon???

Előzmény: Törölt nick (125184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!