A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Tegnap a PMP-918-ról is rakott ki a Csengessünk blog képet, ahol olyan mértékben hajlik a busz az egyenes úton, mintha a B és C tengelyen túl sok súly lenne, az A-n meg semmi...
Más:
NGC-024ma a 155-ösön indián tűzjeleket adott maggából. Lehet tudni, hogy mi okozta a pörkölődést?
Némi igazságod van, de ezt is ketté (három) részre kell osztani:
1. Valóban új vagy friss kocsi kevés van a piacon
2. Igaz ha van nehéz elérni, mert döntéshozói szinten van egy húzodozás a használt biznisztől (sok oka van) és annyira lassú és körülményes beszerzésünk, hogy az sem segít
3. A honosítás "új" műszaki tartalmáról mihamarabb kell egy szakmai közmegegyezés (már ha lesz még használt beszerzés. De úgy elvszerűen kizárni, hogy mostantól ilyen nincs, nos erre kevés az esély)
Már egy fél éve aktuális, de most lettem rá figyelmes. Idén januárban Split város 9 darab 2012-es C2G típusú autóbuszt szerzett be használtan Bécstől, amelyek honosítás nélkül álltak forgalomba, mivel eléggé fiatal kocsikról van szó. Mi meg szerezzük be a 16-18 éves használtakat 2018-ban is, miközben már C2-eseket lehet használtan venni. Sohasem fogom megérteni, hogy mi az oka annak, hogy a jó minőségű és fiatal használt kocsi az utóbbi időben Budapestre nem kerül (kivéve az 5 oslói MAN), de közel 20 éves használtakat pedig beszerezzük és milliókat szórunk rájuk honosítás gyanánt.
Utas szempontból egyre inkább azt kell mondjam lehet ez lenne a legjobb megoldás. A kiszervezett kapacitásokra új, működő klímájú, kényelmes buszok érkeztek.