Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2018.08.02 -1 1 125358

Jól rémlik, hogy anno a BPO-846-ban voltak műanyag padok?  Vagy keverem?

 

A minap jócskán meglepődtem mikor belefutottam az Örsön, hogy ez még létezik :D

 

Emlékeim szerint az se egyszer volt selejtezve :D

John Howard Creative Commons License 2018.08.02 0 2 125357

"Az is kristálytisztán látszik, hogy álló helyzetben pl; lámpáknál, a jármű egyfolytában szintez, inog."

 

A _hozzáértőktől_ kérdezem: a szintállítás elektronikája Wabco, vagy Knorr?

Előzmény: hestonbluementhal (125339)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 1 125356

Úgy rémlik, mintha 08-11-ben is lenne és néhány más felújított kocsiban is. 

Előzmény: KápCity (125354)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.02 0 0 125355

Azokba ezüst korukban került nem?

Előzmény: KápCity (125354)
KápCity Creative Commons License 2018.08.02 -1 1 125354

Amik vannak benne és a 801 & 805-be kijelzők, a többibe nem lesz ugyan ilyen esetleg, ez a projekt teljesen elhalt? Miért? Így sose fogunk megszabadulni a plasztik deszkáktól :( Nem mintha a 280-astól nem kéne, de azért na..

Előzmény: attah (125352)
e-Ticket Creative Commons License 2018.08.02 -18 1 125353

Lángvágó helyett fűtés és újabb tákolás...

Előzmény: álmodozó86 (125351)
attah Creative Commons License 2018.08.02 0 8 125352

Igen, 3. és 4. ajtóval szemben, VH befújó került bele. Középen a 2. ajtónál pedig 4XX-as radiátorok. Az egész rendszer pedig keringetőszivattyúval megtámogatva.

Előzmény: álmodozó86 (125351)
álmodozó86 Creative Commons License 2018.08.02 0 4 125351

Nem rég utaztam a BPO-878-cal, jól láttam, hogy hátul is van benne fűtés? :o Van még rajta kívül ilyen 280-as?

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 -1 8 125350

 

Senki nem tusol semmit el.

Volt velük műszaki probléma a motor környzetében. Hogy nagy e kicsi e azt útólag nem ildomos minősíteni.

De semmiképp nem strukturális és javítható.

A Mercedes mint nagy gyártó jótállt a dologért és javította.

A szoft részeket, hogy emiatt (vagy erre hivatkozva) ki kivel veszett ösze politikában, gazdaságban, az már megint más ügy.

Előzmény: Törölt nick (125347)
nemeza Creative Commons License 2018.08.02 -3 0 125349

Utaztam rajta és úgy tűnt, de lehet vezetestechnika miatt volt jó.

A Rákóczi út út nem lett jobb.

Előzmény: Törölt nick (125343)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.02 0 8 125348

Ki véd mit?Az útról beszéltem.

Előzmény: hestonbluementhal (125339)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 4 125347

Azért ezt az egészet nem kellene ilyen könnyen eltusolni. A Mercedesnek sem jó precedens, hogyha azt látják a vásárlók, ha bármi probléma felmerül, akkor a kocsikat visszaveszi és küld helyette mást kárpótlásul. Horvátországban elég sok városban üzemeltetnek már újonnan vásárolt MAN és Mercedes típusú autóbuszokat (BKV-hoz képest hamarabb is), ezért nem kellene rá fogni az üzemeltetés rovására. Illetve ezekkel a kocsik 2009-ben álltak forgalomba és ezt követően jöttek elő a műszaki meghibásodások az új kocsiknál. Aztán a bíróságig fajult az egész, ahol az üzemeltetőnek adtak igazat, emiatt 2016-ban jöttek Conectók kárpótlásul és 7 év után a Citarokat visszavette a gyártó. 

Előzmény: norbee601 (125344)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.02 0 1 125346

Az alkotó is ugyanaz, de akkor a jelek szerint nem sokat fejlődött 10+ év alatt...

Előzmény: norbee601 (125310)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.02 0 9 125345

Hát ha a bíróság igazat adott nekik, illetve a Daimler is belement abba, hogy kapnak helyettük Conectókat olcsóért, akkor csak lehetett valami...

Előzmény: norbee601 (125344)
norbee601 Creative Commons License 2018.08.02 -2 3 125344

Ugyanolyan Citarok mint amik tízezrével üzemelnek hibátlanul.

 

Inkább a keleteurópai üzemeltetési kultúra lehetett a baj.

Előzmény: Törölt nick (125342)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 7 125343

Egyelőre még egyik kocsinál sem látszik a javulás. Remélhetőleg megfog majd oldódni, mert már hónapok óta így vannak utasforgalomban. Egyébként meg nem a helyszínen kell lovagolni, mert a Kolosy tértől kezdve a Margit hídon át a Rákóczi útig minden helyszínen lehet szép felvételeket készíteni a PMP-k hullámzásáról, csak eddig senki sem tette meg. 

Előzmény: nemeza (125340)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 -1 10 125342

Azt lehet tudni, hogy 2016-ban Rijeka miért adta vissza ezeket a kocsikat a Mercedesnek? Állandó műszaki problémák merültek fel a kocsiknál az üzemeltető szerint. A 10 kocsiból, ha minden igaz, akkor 2-t már elbontottak, emiatt 8 darab maradt belőlük. A BKV felmérte ezeknek a kocsiknak a műszaki állapotát, mielőtt beszerzésre kerültek az ITK-tól? 

Előzmény: Törölt nick (125335)
gorcher Creative Commons License 2018.08.02 -2 11 125341

Láttam ma a 921-et a 7-esen és a Rákóczi - Nagykörút kereszten átmenve ugyanúgy viselkedett, mint a többi. Szóval nem tudom ki találta ki, hogy az a kocsi jobb lett, mert szemmel láthatóan nem az. De hát ez kell...

Előzmény: nemeza (125340)
nemeza Creative Commons License 2018.08.02 -7 7 125340

Az sem helyes, ha felesleges túlzásokba esünk. Villámhetes tt. szerintem jogosan tette azt az észrevételt, hogy ott nem egyenes az út. Akkor csak szintez, de nem leng. A 921 eltér a "szériától". Ha bevalik, gondolom atalakitják az első 10 kocsit is..

Elég siralmas, hogy a gyártó képtelen volt ezt kitesztelni..

Előzmény: hestonbluementhal (125339)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.08.02 -2 6 125339

A Volvo mégsem csinálja ezt, ennyire. Az is kristálytisztán látszik, hogy álló helyzetben pl; lámpáknál, a jármű egyfolytában szintez, inog. Ne védd a védhetetlent kérlek! 

Előzmény: Villámhetes (125333)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 0 2 125338

Mind a 8-at és mindet az ITK-nak kell honosítania.

Előzmény: nemeza (125336)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.08.02 0 2 125337

Közben Kelenföld mégvált az Ikarus 435-ös típustól ma éjjelén.

nemeza Creative Commons License 2018.08.02 0 0 125336

Mind a 8-at megvettétek? Honosítással, és ezért húzódik? Korábban június elejét jeleztél, mint várható forgalomba állást, gondolom ez húzódik..

Előzmény: Törölt nick (125335)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.02 -2 5 125335

Megvettük, nem béreljük.

Ha beszerzéstechnikailag meg tudjuk oldani, akkor megvesszük a kocsikat általánoságban...

Előzmény: Törölt nick (125330)
nemeza Creative Commons License 2018.08.02 -2 0 125334

Semmi újat nem írtál ezzel a hozzaszolassal olyanoknak, akik legalább fél éve követik a topikot..

 

Előzmény: Törölt nick (125329)
Villámhetes Creative Commons License 2018.08.02 -2 3 125333

azonban kristálytisztán látszik, hogy lengedezik a busz hátulja egyenes terepen is.

 

A Hév sineknél van egy durva úthiba,nem egyenes az..

Előzmény: Törölt nick (125320)
gorex Creative Commons License 2018.08.01 0 4 125332

mondjuk az LOV-k után a 23-ason kész felüdülés

 

Ez pontosan így van.

Előzmény: Törölt nick (125331)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 12 125331

Remélem én is, hogy az oslói MAN-ek beválnak, mondjuk erre akkor kapunk választ majd, ha a maradék 3 darab is forgalomba áll és éveken át megbízhatóan forgalomban lesznek. Alig 1 hónapja álltak forgalomba, és ennyi idő alatt már megtanulhattuk, hogy minden használtan beszerzett kocsi "jónak" tűnik, aztán 3-4 vagy kevesebb év múlva rájövünk, hogy addigra már mégsem olyan jók. Nyilván az is túl lett tárgyalva, hogy egy használt kocsival nem 10 éves távlatban, hanem fele ennyi időre kellene tervezni. De kétségtelen tény az is, hogy utaskomfort szempontjából magas színvonalú autóbuszok (mondjuk az LOV-k után a 23-ason kész felüdülés) és remélem ezekkel nem nagyon lesz gond, mert a használt beszerzések közül is az egyik legjobba sorolható ez az 5 MAN.  

Előzmény: nemeza (125326)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 0 0 125330

* annyi kiegészítés, hogy a BKV ezt a 8 darab kocsit egyelőre nem vette meg, csupán az ITK-tól bérli. 

Előzmény: Törölt nick (125329)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.01 -2 8 125329

"Remélem legalább annyira beválnak, mint a 2db Hommos PXZ - vagy jobban. Akkor felmentősereg."

 

Ez a kijelentés elég ironikus annak fényében, hogy Rijekában ezek a kocsik nem váltak be és finoman szólva volt egy erős vita bontakozódott ki (bírósági vitáig folyamodott az egész) kártérítésért Rijeka és az Evobus között, amelyet végül meg is kaptak új kocsik formájában. Egy érdekes tény, hogy 10 darab kocsit vásárolt Rijeka anno, miközben a BKV csupán 8 darabot vett meg az ITK-tól (mivel az ITK vette meg a rijekai kocsikat, mert Debrecenbe szánták volna villamospótlásra az intermodális csomopont építése kapcsán, csak az késik, ezért a buszok feleslegessé váltak és a BKV beszerezte őket), szóval két példány valahol elkallódhatott (bár a kocsik múltjára tekintettel az sem lenne meglepő, ha üzemképtelen állapotúak lennének és emiatt nem is lehetett beszerezni).

 

Horvát cikk a kocsikról: 

http://novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Autotrolej-pobijedio-Mercedes-Rijecki-prijevoznik-uspjesno-okoncao-visegodisnji-sudski-spor 

 

Mondjuk olyan vonalakra, mint a 109-es, 122-es jók lennének, ahol nincsenek túl erőltetve és ha cserélni kell kocsit az könnyen megoldható. Viszont a kocsik múltjával kapcsolatban erős aggályok merülhetnek fel, és az nem sokat fog segíteni, ha megint őket is bedobják a "mély vízbe". 

Előzmény: nemeza (125326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!