A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amik vannak benne és a 801 & 805-be kijelzők, a többibe nem lesz ugyan ilyen esetleg, ez a projekt teljesen elhalt? Miért? Így sose fogunk megszabadulni a plasztik deszkáktól :( Nem mintha a 280-astól nem kéne, de azért na..
Igen, 3. és 4. ajtóval szemben, VH befújó került bele. Középen a 2. ajtónál pedig 4XX-as radiátorok. Az egész rendszer pedig keringetőszivattyúval megtámogatva.
Azért ezt az egészet nem kellene ilyen könnyen eltusolni. A Mercedesnek sem jó precedens, hogyha azt látják a vásárlók, ha bármi probléma felmerül, akkor a kocsikat visszaveszi és küld helyette mást kárpótlásul. Horvátországban elég sok városban üzemeltetnek már újonnan vásárolt MAN és Mercedes típusú autóbuszokat (BKV-hoz képest hamarabb is), ezért nem kellene rá fogni az üzemeltetés rovására. Illetve ezekkel a kocsik 2009-ben álltak forgalomba és ezt követően jöttek elő a műszaki meghibásodások az új kocsiknál. Aztán a bíróságig fajult az egész, ahol az üzemeltetőnek adtak igazat, emiatt 2016-ban jöttek Conectók kárpótlásul és 7 év után a Citarokat visszavette a gyártó.
Egyelőre még egyik kocsinál sem látszik a javulás. Remélhetőleg megfog majd oldódni, mert már hónapok óta így vannak utasforgalomban. Egyébként meg nem a helyszínen kell lovagolni, mert a Kolosy tértől kezdve a Margit hídon át a Rákóczi útig minden helyszínen lehet szép felvételeket készíteni a PMP-k hullámzásáról, csak eddig senki sem tette meg.
Azt lehet tudni, hogy 2016-ban Rijeka miért adta vissza ezeket a kocsikat a Mercedesnek? Állandó műszaki problémák merültek fel a kocsiknál az üzemeltető szerint. A 10 kocsiból, ha minden igaz, akkor 2-t már elbontottak, emiatt 8 darab maradt belőlük. A BKV felmérte ezeknek a kocsiknak a műszaki állapotát, mielőtt beszerzésre kerültek az ITK-tól?
Láttam ma a 921-et a 7-esen és a Rákóczi - Nagykörút kereszten átmenve ugyanúgy viselkedett, mint a többi. Szóval nem tudom ki találta ki, hogy az a kocsi jobb lett, mert szemmel láthatóan nem az. De hát ez kell...
Az sem helyes, ha felesleges túlzásokba esünk. Villámhetes tt. szerintem jogosan tette azt az észrevételt, hogy ott nem egyenes az út. Akkor csak szintez, de nem leng. A 921 eltér a "szériától". Ha bevalik, gondolom atalakitják az első 10 kocsit is..
Elég siralmas, hogy a gyártó képtelen volt ezt kitesztelni..
A Volvo mégsem csinálja ezt, ennyire. Az is kristálytisztán látszik, hogy álló helyzetben pl; lámpáknál, a jármű egyfolytában szintez, inog. Ne védd a védhetetlent kérlek!
Remélem én is, hogy az oslói MAN-ek beválnak, mondjuk erre akkor kapunk választ majd, ha a maradék 3 darab is forgalomba áll és éveken át megbízhatóan forgalomban lesznek. Alig 1 hónapja álltak forgalomba, és ennyi idő alatt már megtanulhattuk, hogy minden használtan beszerzett kocsi "jónak" tűnik, aztán 3-4 vagy kevesebb év múlva rájövünk, hogy addigra már mégsem olyan jók. Nyilván az is túl lett tárgyalva, hogy egy használt kocsival nem 10 éves távlatban, hanem fele ennyi időre kellene tervezni. De kétségtelen tény az is, hogy utaskomfort szempontjából magas színvonalú autóbuszok (mondjuk az LOV-k után a 23-ason kész felüdülés) és remélem ezekkel nem nagyon lesz gond, mert a használt beszerzések közül is az egyik legjobba sorolható ez az 5 MAN.
"Remélem legalább annyira beválnak, mint a 2db Hommos PXZ - vagy jobban. Akkor felmentősereg."
Ez a kijelentés elég ironikus annak fényében, hogy Rijekában ezek a kocsik nem váltak be és finoman szólva volt egy erős vita bontakozódott ki (bírósági vitáig folyamodott az egész) kártérítésért Rijeka és az Evobus között, amelyet végül meg is kaptak új kocsik formájában. Egy érdekes tény, hogy 10 darab kocsit vásárolt Rijeka anno, miközben a BKV csupán 8 darabot vett meg az ITK-tól (mivel az ITK vette meg a rijekai kocsikat, mert Debrecenbe szánták volna villamospótlásra az intermodális csomopont építése kapcsán, csak az késik, ezért a buszok feleslegessé váltak és a BKV beszerezte őket), szóval két példány valahol elkallódhatott (bár a kocsik múltjára tekintettel az sem lenne meglepő, ha üzemképtelen állapotúak lennének és emiatt nem is lehetett beszerezni).
Mondjuk olyan vonalakra, mint a 109-es, 122-es jók lennének, ahol nincsenek túl erőltetve és ha cserélni kell kocsit az könnyen megoldható. Viszont a kocsik múltjával kapcsolatban erős aggályok merülhetnek fel, és az nem sokat fog segíteni, ha megint őket is bedobják a "mély vízbe".