A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A '90-es években, meg a 2000-es év elején nyáron teljesen általános volt a 45-ösön, hogy a 260-asok kint az Újszász utca vége felé nyitott első ajtóval mentek, amikor már kevesebben voltunk. Tudomásom szerint senki soha nem esett ki, vagy bármi. Viszont volt huzat a buszon rendesen. Legjobb volt, a nyár esti rodeók idején meg pláne :D
Ok, akkor már csak az idejének a 98%-ában unatkozik és kényszerűen szórakoztatja a kollégáit, ami azt jelenti, hogy a szakdolgozó teljesítménye a beszélgetés, szórakoztatás idejére visszaesik 20-40%-ra. Vagy csendben leül egy sarokba és néz ki a buciból.
Valaki esetleg felvilágosíthatna, hogy a takarításon kívül mi az egy garázsban, amit kb utcáról beesve nulla ismerettel is el lehet végezni.
Ami most hirtelen eszembe jut: - egynél több embert igénylő mozgatási feladat
- időt igénylő segítség (hozd el nekem a raktárból a Józsitól ezt, a szerszámraktárból a Pistitől amazt)
- négykezes feladat (tartsd itt ezt amíg rögzítem)
- kétszemélyes feladat (pl. világítás ellenőrzése)
- egyszerű feladatok (csak úgy eszembe jutott: éppen át kellene székeznem 2 buszt, 90 szék x 4 db M8 anya, nem gondolom, hogy nem tudja innen bárki akár egyedül is megcsinálni)
Egyszer a 90-es évek elején a piros 84-essel mentünk kirándulni az iskolával a Margit-szigetre.A mai Varoskapu magasságában kaptunk egy c tengely defektet. Leszállított minket a sofőr. Jött a kövezkező,meg is állt. De nem fertünk fel,mert azon is egy iskolás csoport utazott. Gondolkodás,a két sofőr rájött a megoldásra.Vissza a buszra,csak az utánfutóba nem mehettünk,majd mint kvázi különjárat elvitt minket a szigetig. Defektes kerékkel. :)Soha nem felejtem el,mennyire félelmetesen állt gyerek szemmel az utánfutó.
Érdekes lenne szemezgetni egyébként az emlékekből (mindjárt felkérem rá mondjuk Trizs olvtársat) -, mi fért bele a "végállomásig még elgurul" kategóriába mondjuk: 10, 20, 30, 40 évvel ezelőtt. :)))
--------------
Elévült már.
1971-72-ben (BKV autóbusz üzem mélypont) sajnos sok minden belefért.
Például mindjárt az, hogy a kocsik kb. felében nem volt gázpedál.
A 620-soknál több mint a felében.
A gázpedál tartó hajlított kart rugdostuk.
A műszarfali kapcsolók kb. 60-70%-n hiányzott a kapcsoló maga.
Az alatta lévő menetet fogdostad.
.......................:-(((
A fék kormány mondjuk rendben volt.
A fék rendbenbe belefért, hogy erősen jobbra húzott, vagy ami sűrűbben előfordult (fékkulcs problémák), hogy bekapott, azaz egy kicsi fékhatás után blokkolta az egyik oldalt.
Az Ik-556 fékjei pedig a legkisebb párásodási időre "eltaknyosodtak" nyúltak mint a..............csak saccoltad, hogy hol fogsz vele megállni.
Index nélkül símán megcsináltunk egy műszakot.
Világítási problémákkal nem foglalkoztunk.
Víz+olaj rendben.
Ez volt a sztenderd kocsi átadási ceremónia délben ha váltottál.
Slussz.
A többire úgy is rájössz majd műszak közben, magadtól.
Én még egyre voltam kényes (bőrvédelem miatt) az ajtók záródjanak.
Nem dolgoztam nem záródó ajtajú kocsival.
Akkoriban , Ik-620, Ik-556/180 érában egyedül a FAÜ csuklósok voltak rendben, igaz azok pöpec állapotban voltak, de ahhoz meg hozzá sem engedtek nyúlni fiataloknak, azt mondták majd 20 év múlva.
mi fért bele a "végállomásig még elgurul" kategóriába mondjuk: 10, 20, 30, 40 évvel ezelőtt.
FélOFF, 1983 őszén még jártam kölökként a jobb oldalon nyitott kertajtós pótokkal az 56-oson (5779 volt talán az egyik uccsó?) - mit jártam, addig vártunk amíg nem jött a kettő közül az egyik, mert a többi már zárttal közlekedett -, ahol ott álltunk a peronon, és a mellettünk suhanó tájtól - üzemszerűen - mintegy 30-60 centiméternyi levegőréteg választott el. Senki nem esett le, senki nem kapott a szívéhez, hogy te jó ég... 56-os buszon biztosan utaztam olyan 260-assal, aminek a középső ajtaját valamelyik megállóban nem lehetett becsukni, bemondta a jvez, hogy nem lehet becsukni, tessék vigyázni, gyakorlatilag csak ülő utas volt, simán elmentünk a végállomásig.
Valahol nagyon jó dolog az, hogy a biztonság, a kényelem és az elvárások ennyire teret nyertek a közlekedésben, de néha azt érzem, hogy komolyan túlzásokba esünk, persze messze nem csak a közlekedés területén....
Sajnos ez csikicsuki helyzet, mert ha kiáll az utasforgalomból és kimarad a menet, akkor a szemétbékávé nem viszi el az utast, pedig van busz amivel el lehetne (a külső esztétikai hiba ennek nem akadálya), ha meg nem áll ki amíg a cseregép meg nem érkezik akkor meg ugyanez a csapat azért szemetez, mert "szétesett busz" jár utasforgalomban.
Szóval ez a van sapka, nincs sapka esete, tanulság: nem szabad odaverni a busz alját a padkához :)
Az ilyen munkákkal nem az a probléma, hogy nincs jelentkező, hanem inkább az ha van. A garázsokban szakmunkákra van igény, amit önállóan el tudnak végezni. Ha valaki nem tud önállóan dolgozni, az jelentősen megakasztja a munkamenetet és többe kerül a leves, mint a hús. Egy ember gyorsabban dolgozik egyedül, mint amikor valaki még hátráltatja is, vagy ha ketten csinálják ugyanazt. Nem mellesleg alkalmi, hobbi munkára kiképezni valakit szintén jelentős erőforrásokat köt le.
Valaki esetleg felvilágosíthatna, hogy a takarításon kívül mi az egy garázsban, amit kb utcáról beesve nulla ismerettel is el lehet végezni.
Ikerkerék belső defektes busszal még csináltattak velem két kört(vidék,volán helyijárat),ha úgy itélem meg hogy tudok vele menni,mert addigra tudtak a telepen összetákolni egy cserekocsit, mert hétvégén nem volt az állomáson tartalék busz,meg azon a járaton órás követés volt.(2003)
Rendben, megértettem, köszönöm. Csak hogyha már ennyire nyomják egyesek a hívjunk be diákokat a nyáron hátha jobb lesz mantrát, akkor az általad leírtakra kell számítani. Mondom, ha 1szer elmondják, megmutatják a szakik, mit és hogyan, megcsinálom. Csak akkor kérek segítséget, ha muszáj. De a megszólított közönség nem ilyen ma már sajnos. Meg ugye nyáron a diákok többsége max 2 hónapot tud vállalni. A trágár beszédstílust már megszoktam (ld. említett dolgozók). De sztem be is fejezem itt, mert aktivizálják magukat a modik.
A kondenzvizet csatornákon keresztül vezetik le a busz aljába. A gond ott kezdődik ha egy is eltömődik (ami nem nehéz), eldugul, mert akkor szépen lssan becsorog az utastérbe. Engem speciel hidegzuhanyként ér a tény ,ha eltömődött. Regio MANba.
Nem negatív vagyok, hanem realista, mert tudom, hogy elég nagy a fluktuáció a munkakörülmények és az alacsony fizetés miatt, ezért kételkedem benne, hogy ezt valaki önként és dalolva, ingyen, 1-2 hétnél tovább csinálná.
+ miután ez egy veszélyes üzem, nem úgy megy, hogy odamegy akárki, aztán aztán elkezdi csinálni amihez éppen kedve van. Szakképzett, önállóan dolgozni tudó munkaerőre lenne szükség elsősorban, nem olyanra, akit pátyolgatni kell, aztán pár hét múlva úgyis lelép. A takarításra persze (majdnem) mindenki alkalmas, de ezt mondjuk illene megoldani önkéntesek nélkül is.
(A fentiek miatt meg ne sértődjön meg senki, majd ha esetleg odakerül, úgyis kap a melósoktól ettől sokkal durvábbakat :))
Tényleg nem tudom, hiba-e a dolog. Lehet tényleg a klíma túlfolyója. Bár az általában lent szokott lenni valahol és nem a tetőn, de lehet. A külső kijelző alapból ilyen, a monitor csatlakozója meg kirázkódik a 46-os "jó" útjain. Nem a céget bántom a monitorral, szerintem így fél futár mellett qvára felesleges beépíteni őket.
Többféle önkéntes munkát végeztem már több helyen. Előfordult, hogy reggel 9-től du 17-ig a tűző napon kellett állnom és segíteni a munkában. Nem vagyok akkora buszb*zi, az alap dolgokat én is tudom. Ha megmondják érthetően, mit kell csinálni, megcsinálom. Ha a LOV kocsikról kell naponta a szart takarítani, takarítom, és még sorolhatnám. Az élményfaktor így is meglenne, ha már buszra sosem lehet jogosítványom.
Érdekessége a balesetnek, hogy az első buszon senki nem vette észre a balesetet, a követő jármű vezetője ment előre szólni, hogy összetört a szélvédője. (A képen nem látszik, de az egész felületre kiterjedő pókhálósodásról van szó.)
Ha esett volna eső a környéken, illetve ha 5:25-től nem száradt volna meg tutira, akkor lenne valami abban, amit írsz. Csak nem, illetve ilyen időben a párolgás mértéke sokkal nagyobb annál, semmint 4 és fél óra alatt ne száradt volna meg a kocsi. És folyamatosan (de lassan) folyt, mindössze a tető két pontjáról.
Oh, és a front kijelzőn a felső pixel sor kimarad nála is, illetve lehet is bele táblatartót tenni, ha szeretné egyáltalán akárki, hogy az utasok tájékozódjanak a kövi megállókról (átszállási kapcsolatokat nem is mondom). Ugyanis a belső monitor csatlakozója az odaveszett.
Érdekes lenne szemezgetni egyébként az emlékekből - mindjárt felkérem rá mondjuk Trizs olvtársat :) -, mi fért bele a "végállomásig még elgurul" kategóriába mondjuk: 10, 20, 30, 40 évvel ezelőtt. :)
Félreértés ne essen, nem azért, mert "ha akkor belefért, most is", hanem hogy lássuk, merre tartunk, mi változott, hová került az ingerküszöb, mit szült a kényszer valaha, mit követel most...
Másfelől...alighanem költői kérdés marad, ez az, amiről talán nem itt kellene írásban beszélgetni, még ha elévült - ha van minek, természetesen -, akkor sem lenne feltétlen jó üzenete.
Hét ágra süt a nap, reggel sem esett a környéken legjobb tudomásom szerint és a PHG-622 tetejéről mégis folyik le a víz. Ajtós oldalon a 2. és a 3. ajtó előtti ablaktáblán. Ez így ok? Vagy csak a klíma túlfolyója van fent a tetőn?
Ez, ha nincs mögötte olyan alkatrész, berendezés, talán még a "végállomásig elgurul" kategória lett volna, ha nem volna ennyi rosszindulatú, gondolkodni nem tudó/akaró, minden apróságot saját érdekei/meggyőződése mentén felhasználó okos internethuszár.
Pedig az én magánvéleményem mindig is az volt, hogy hibás kocsi ne maradjon forgalomban, de azért egy egészséges mérlegelés lehetősége hadd legyen már az üzemeltető saját hatásköre.
Ha kimarad egy (fél) menet, akkor meg lehet az el nem vitt utasok felháborodásából posztot rittyenteni.
...lehet, hogy ezt nem a LOV-863 fedélzetén kellett volna megírni. :)
A lényeg, hogy a C-híd pattog. Sima úton imbolyog, kisebb úthibán pattogni kezd, a Kozma utcán már nem volt utas a pótban, mert olyan mozgásokat és hangokat produkált, ami semmi jóra nem enged következtetni.
Ma is ki lett adva, ha jól látom, 23-ason cserélték is BPO-805-re.
Én eddig hajlamos voltam védeni az LOV-t, de az utóbbi időben, még ha ez a kocsi az alja, akkor is nagyon úgy fest, leszolgálták az idejüket.