Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2018.08.04 -4 1 125450

Az nem balesetveszélyes, ha a hullámzás következtében  10-20cm-t mozgó 4. ajtó környékén egy utas egyensúlyát veszti és összetöri magát?

Előzmény: nmck (125449)
nmck Creative Commons License 2018.08.04 0 5 125449

Annak a buszoknak vannak komoly hibái, de nem gondolnám, hogy balesetveszélyes lenne. Ki merne ilyet kockáztatni? Nem véletlenül tartott olyan sokáig a buszok forgalomba helyezése, ennek körülményeit részben ismerjük is, tudjuk, hogy nem a kapaszkodók színárnyalatán ment a tanakodás. A szoftveres és egyéb módosítások vélhetően azért történtek, hogy a jármű ne legyen balesetveszélyes. Más kérdés, hogy a használata korlátozást, vezetése megszokást igényel (van más ilyen típus is), ami nem elfogadható, de nem jelent balesetveszélyt. Én nem érzem úgy, hogy a hullámzás reálisan balesetveszélyes lenne, más kérdés, hogy kényelmetlen és előbb-utóbb a busz szerkezetét és alkatrészeit is ki fogja kezdeni. Más lenne a helyzet, ha a busz össze-vissza kacsázna, bebicsaklana minden második kanyarban stb. Egyébként nagyságrendileg napi 6-7 kiadott járműről van szó, ez nem az a mennyiség, amit szükség esetén - legvégső megoldásként magaspadlósokkal - ne lehetne pótolni.

 

Félreértés ne essék, a járművet nem akarom védeni, mert komoly szerkezeti hibákkal küzd és valószínűleg az sem segít, hogy sok tekintetben szélsőséges beállítások szükségesek ahhoz, hogy biztonságos legyen (szintező-futómű, becsuklásgátló-teljesítménykorlát stb., de nem ismerem pontosan, miket érint a dolog). De az biztos, hogy a csukló alja olykor leér, a szintező össze-vissza dolgozik, a futómű úthibákon nagyokat üt, és amiről még nem is volt szó, hogy - nem tudom, hogy egyedi eset-e, én a 916-on tapasztaltam - olykor a kanyarok után a csuklószerkezetnél a két harmonika között lévő keret nem áll vissza a jármű hossztengelyével merőleges vonalba.

Lacus utalt arra, hogy mechanikai beavatkozás is szükséges, biztosan nem egyik napról a másikra fog megtörténni, pláne ahogy a gyártó jelenleg áll. A jármű garanciás, tehát elvileg a gyártónak kéne javítania (bár nem tudom, hogy milyen feltételekkel vették át), a gyártó erre való hajlandóságát meg képességét ismerjük. Az se biztos, hogy fennmarad. Másrészt meg a BKV - feltételezem - nem barkácsolgathat a buszokkal csak úgy, illetve persze, azt csinál vele, amit akar, de arra meg a gyártó fog beinteni, hogy az engedélye nélkül elvégzett módosítással a garancia is elszállt.

 

A közúti veszélyeztetéses feljelentés meg ebben a formában biztosan nem fog megállni, az a bűncselekmény nem erre az esetre tartozik. Ez tipikusan az, amikor valaki őrült módjára vezet (pl nagy sebességgel szemben halad a forgalommal, kirívóan szabálytalanul előz stb.) Elképzelhető műszakilag alkalmatlan jármű is persze (pl. fék nélkül megyek ki forgalomba). Ami lényeges, hogy a bűncselekmény a forgalomban való részvételhez kapcsolódik, tehát az elkövető alapvetően a járművezető lehet (nem a gyártó, tervező stb.). A bűncselekmény csak szándékosan követhető el, gondatlanul nem. A balesetveszélyesség önmagában nem is elég, kell az is, hogy élet- vagy testi épség veszélye álljon fenn. Ennek pedig konkrét veszélyhelyzethez kell kapcsolódnia, kell legalább egy olyan esemény, amikor legalább egy ember élete, testi épsége veszélyben volt. 

Előzmény: hestonbluementhal (125445)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.04 0 5 125448

Jogos. Egyébként ha esetleg úgy alakulna, hogy le kell állítani mindet, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi fog járni helyettük, mert közben a selejtezés meg megy ezerrel...

Előzmény: hestonbluementhal (125445)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.08.04 -3 4 125447

Szerintem ragasszák ki az ajtókra az alábbit:

"Kedves utasaink! Ez az autóbusz féregmozgással halad. Bármilyen zavaró hullámzás kizárólag ennek eredménye."

Előzmény: Törölt nick (125440)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 2 125446

Meg kellene kérdezni a NASA-t, érdekli-e őket űrbe repülő busz, vagy hullámzása miatt szimulációnak

Előzmény: hestonbluementhal (125445)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.08.04 -1 5 125445

Egyáltalán miért vannak forgalomban ezek a buszok, mert a rendőrség éppen nyomozást folytat közúti veszélyeztetés miatt. Addig, amíg a nyomozás le nem zárul nem kellene forgalomba engedni a pimpeket.

Előzmény: Törölt nick (125440)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 5 125444
Előzmény: EKW-531 (125389)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.04 0 2 125443

Szerintem az egész úgy reménytelen, ahogy van. Az eredeti csuklós jó, ez rosszul van kiegyensúlyozva és a szintező sem az igazi. Lehet, hogy alulméretezték, mert nem számoltak a dinamikus hatásokkal.

Előzmény: Cpt.Dave (125404)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.04 0 1 125442

Persze, hogy megtörténhet. Miért ne eshetne le? A Solarisok is elhagyták a lemezeiket Nápolyban. Az ragasztott volt és a hőségben elengedett a ragasztó. Képzelheted, hogy mennyi lemez hevert mindenfelé, ha már ott is feltűnt.

Előzmény: e-Ticket (125402)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.03 0 2 125441

Beleesik az aknába a szelfikirály, aztán tölti fel az instára. 

 

Inkább pénzért kellene, de akkor meg kellene szervezni és az nagyon macerás 3 hónapra.

Előzmény: norbee601 (125414)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.03 0 10 125440

PMP-912-nek 10 óra magasságában 5-ösön (Rákospalota felé) egyszer a Dózsa György térnél az 56-os átjárónál leért az alja. Majd rá néhány percre az Astoriánál szintén leért a kocsi alja, amely már ekkor nagyot ütött és erős (súrlódó) hangokkal járt. Az utasközönségből többen is szóvá tették, hogy ez így nem normális. Klíma pedig nemigen ér semmit sem, pedig este 10-kor is be volt kapcsolva. Remélem, hogy jelezve lesz és addig nem kerül kiadásra, amíg ezt ki nem javítják.

 

A legszomorúbb az egészben, hogy új kocsikról beszélünk. Igen, több év után az LOV-nak is leér sokszor és nagyon kellemetlen az utazás vele (az sem normális és többen is leírják ha ez történik), de ott a koruknál fogva érthető, hogy sajnos ez előjön. De új kocsiknál néhány hónap után ez nagyon nem normális, és eddig még bíztam abban, hogy hullámozni hullámoznak, de műszaki értelemen rendben vannak és az utasokra veszélyt nem jelentenek a kocsik. Most már mindenki döntse el maga, hogy mit gondol. Néhányan már pedzegették, hogy a hullámzásnak negatív velejárói lesznek és ebből még akadhatnak gondok, hát nem kellett sokat várni. Az utazóközönség nevében is írhatom, hogy várja mindenki végre azt, amikor sikerül megoldást találni és ezt a (konstrukciós) hibát kiküszöbölik, már(ha) lehet.

 

Tekintettel a tegnapira felvételt nem készítettem, mert valóban nem a sajtót szeretném bejárni ezzel, hanem végre a problémát orvosolni. De ha ugyanúgy nem lesz előrelépés továbbra sem, mint a hullámzás kapcsán, akkor a sajtó úgyis észre fogja venni előbb-utóbb, hogy ezek az új kocsik hogyan üzemelnek (amikor 2x odaveri a kocsi végét és üt nagyot, az nem egy normális állapot új kocsi esetén). 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.03 0 0 125439

*utasok

Előzmény: Törölt nick (125438)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.03 0 5 125438

LOV-862 leszállásjelző visszajelzőjére valaki legyen szíves nézzen rá, mert a sofőrnél nem világít, így, ha kihagy egy megállót a 103V-n, akkor megyek az utadon részéről az anyázás....

M.A.F.A. Creative Commons License 2018.08.03 0 1 125437

Valószínűleg nem a BKV a legalkalmasabb szervezet erre.

Nálunk (nem a buszoknál, de járműveknél) közel 20 éve dolgoznak önkéntesek. Mindenkinek van egy első alkalma, amikor félszeg, inkább gyűjti az inputokat, utána a 80-90% lassn vagy gyorsan lemorzsolódik, de aki nem, abból az évek alatt olyan segítő lesz, aki már úgy kimegy (mert kimehet) a gépeken dolgozni, hogy az ügyvivők nem is tudnak róla.

Előzmény: Törölt nick (125435)
gorcher Creative Commons License 2018.08.03 0 5 125436

A '90-es években, meg a 2000-es év elején nyáron teljesen általános volt a 45-ösön, hogy a 260-asok kint az Újszász utca vége felé nyitott első ajtóval mentek, amikor már kevesebben voltunk. Tudomásom szerint senki soha nem esett ki, vagy bármi. Viszont volt huzat a buszon rendesen. Legjobb volt, a nyár esti rodeók idején meg pláne :D

Előzmény: nohab (125430)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.03 -4 2 125435

Ok, akkor már csak az idejének a 98%-ában unatkozik és kényszerűen szórakoztatja a kollégáit, ami azt jelenti, hogy a szakdolgozó teljesítménye a beszélgetés, szórakoztatás idejére visszaesik 20-40%-ra. Vagy csendben leül egy sarokba és néz ki a buciból. 

Előzmény: M.A.F.A. (125434)
M.A.F.A. Creative Commons License 2018.08.03 -1 7 125434

Valaki esetleg felvilágosíthatna, hogy a takarításon kívül mi az egy garázsban, amit kb utcáról beesve nulla ismerettel is el lehet végezni.

 

Ami most hirtelen eszembe jut:
- egynél több embert igénylő mozgatási feladat

- időt igénylő segítség (hozd el nekem a raktárból a Józsitól ezt, a szerszámraktárból a Pistitől amazt)

- négykezes feladat (tartsd itt ezt amíg rögzítem)

- kétszemélyes feladat (pl. világítás ellenőrzése)

- egyszerű feladatok (csak úgy eszembe jutott: éppen át kellene székeznem 2 buszt, 90 szék x 4 db M8 anya, nem gondolom, hogy nem tudja innen bárki akár egyedül is megcsinálni)

 

biztosan hosszabb is lehetne a lista.

Előzmény: Törölt nick (125428)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 -1 11 125433

Egyszer dolgoztam a 63-n egy olyan 556-tal, aminek egyik tetőszellőzőjét nem lehetett lecsukni.

November vége volt.

Hideg.

Nagyon.

 

 

Mondom ha eső lesz leállok.

De nem lett.

Viszont qva hideg volt a buszban.

Végig csináltam a műszakot.

 

Mondjuk este 8 után már tényleg jogosan morogtak az utasok, mert a kocsiban bent, a jegesmedve kergette a fókát olyan idő volt.

abauj Creative Commons License 2018.08.03 0 5 125432

Egyszer a 90-es évek elején a piros 84-essel mentünk kirándulni az iskolával a Margit-szigetre.A mai Varoskapu magasságában kaptunk egy c tengely defektet. Leszállított minket a sofőr. Jött a kövezkező,meg is állt. De nem fertünk fel,mert azon is egy iskolás csoport utazott. Gondolkodás,a két sofőr rájött a megoldásra.Vissza a buszra,csak az utánfutóba nem mehettünk,majd mint kvázi különjárat elvitt minket a szigetig. Defektes kerékkel. :)Soha nem felejtem el,mennyire félelmetesen állt gyerek szemmel az utánfutó. 

 

 

 

Előzmény: Lucky76 (125413)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.03 -1 14 125431

Érdekes lenne szemezgetni egyébként az emlékekből (mindjárt felkérem rá mondjuk Trizs olvtársat) -, mi fért bele a "végállomásig még elgurul" kategóriába mondjuk: 10, 20, 30, 40 évvel ezelőtt. :)))

 

--------------

 

Elévült már.

 

1971-72-ben (BKV autóbusz üzem mélypont) sajnos sok minden belefért.

 

Például mindjárt az, hogy a kocsik kb. felében nem volt gázpedál.

A 620-soknál több mint a felében.

A gázpedál tartó hajlított kart rugdostuk.

 

A műszarfali kapcsolók kb. 60-70%-n hiányzott a kapcsoló maga.

Az alatta lévő menetet fogdostad.

.......................:-(((

 

A fék kormány mondjuk rendben volt.

A fék rendbenbe belefért, hogy erősen jobbra húzott, vagy ami sűrűbben előfordult (fékkulcs problémák), hogy bekapott, azaz egy kicsi fékhatás után blokkolta az egyik oldalt.

 

Az Ik-556 fékjei pedig a legkisebb párásodási időre "eltaknyosodtak" nyúltak mint a..............csak saccoltad, hogy hol fogsz vele megállni.

 

Index nélkül símán megcsináltunk egy műszakot.

Világítási problémákkal nem foglalkoztunk.

 

Víz+olaj rendben.

Ez volt a sztenderd kocsi átadási ceremónia délben ha váltottál.

Slussz.

A többire úgy is rájössz majd műszak közben, magadtól.

 

Én még egyre voltam kényes (bőrvédelem miatt) az ajtók záródjanak.

Nem dolgoztam nem záródó ajtajú kocsival.

 

Akkoriban , Ik-620, Ik-556/180 érában egyedül a FAÜ csuklósok voltak rendben, igaz azok pöpec állapotban voltak, de ahhoz meg hozzá sem engedtek nyúlni fiataloknak, azt mondták majd 20 év múlva.

Hiába működött még a senioritás elve.

De nagyon.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

1985-1993-ra gyökeresen megváltozott a helyzet.

Jó kocsik, jó garázsszolgálat.

Itt már cizelláltuk a dolgot.

Már egyik ajtó visszajelző hibával is kérhettél kocsicserét és kaptál is.

1985 körül volt a csúcspont, amikor egyenruha+fehér ing+tiszta busz+jól táblázottság+sok forgalmi ellenőr jellemezte a szolgálatot.

 

Kaptunk módszer átadó ifjút akiket 2-2 napig pátyolgattunk.

Állunk a Récsei diszpécser pult előtt délben ketten.

Mindegyikünk mellett a tanulója.

Ilyenkor - nem tudom miért - általában nem a saját vonalra mentünk ki, hanem például a 25-re, 70-re, 24-re, stb.

Szóval állunk ott és kocsit kérünk.

Másik kollégának a diszpi ad egy kocsit, hogy menjen azzal a 70-re vigye a tanulóját.

Én is kapok vmit, fogom a "kutyanyelvet", intek a tanulómnak, indulunk.

 

Erre a másik kolléga felhorkan a diszpécser felé:

Zolikám !  Ugye nem gondolod komolyan, hogy 8 éves kocsival megyek ki módszert átadni a tanulómnak? Adjál már vmi rendes fiatalabb kocsit.

Kapott.

 

Ez 1985 nyarán történt, de megmaradt bennem, mint emlék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Lucky76 (125413)
nohab Creative Commons License 2018.08.03 0 6 125430

mi fért bele a "végállomásig még elgurul" kategóriába mondjuk: 10, 20, 30, 40 évvel ezelőtt.

 

FélOFF, 1983 őszén még jártam kölökként a jobb oldalon nyitott kertajtós pótokkal az 56-oson (5779 volt talán az egyik uccsó?) - mit jártam, addig vártunk amíg nem jött a kettő közül az egyik, mert a többi már zárttal közlekedett -, ahol ott álltunk a peronon, és a mellettünk suhanó tájtól - üzemszerűen - mintegy 30-60 centiméternyi levegőréteg választott el. Senki nem esett le, senki nem kapott a szívéhez, hogy te jó ég... 56-os buszon biztosan utaztam olyan 260-assal, aminek a középső ajtaját valamelyik megállóban nem lehetett becsukni, bemondta a jvez, hogy nem lehet becsukni, tessék vigyázni, gyakorlatilag csak ülő utas volt, simán elmentünk a végállomásig.

Valahol nagyon jó dolog az, hogy a biztonság, a kényelem és az elvárások ennyire teret nyertek a közlekedésben, de néha azt érzem, hogy komolyan túlzásokba esünk, persze messze nem csak a közlekedés területén....

Előzmény: Lucky76 (125413)
nohab Creative Commons License 2018.08.03 0 9 125429

Sajnos ez csikicsuki helyzet, mert ha kiáll az utasforgalomból és kimarad a menet, akkor a szemétbékávé nem viszi el az utast, pedig van busz amivel el lehetne (a külső esztétikai hiba ennek nem akadálya), ha meg nem áll ki amíg a cseregép meg nem érkezik akkor meg ugyanez a csapat azért szemetez, mert "szétesett busz" jár utasforgalomban.

 

Szóval ez a van sapka, nincs sapka esete, tanulság: nem szabad odaverni a busz alját a padkához :)

 

Előzmény: Törölt nick (125406)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.03 -1 3 125428

Az ilyen munkákkal nem az a probléma, hogy nincs jelentkező, hanem inkább az ha van. A garázsokban szakmunkákra van igény, amit önállóan el tudnak végezni. Ha valaki nem tud önállóan dolgozni, az jelentősen megakasztja a munkamenetet és többe kerül a leves, mint a hús. Egy ember gyorsabban dolgozik egyedül, mint amikor valaki még hátráltatja is, vagy ha ketten csinálják ugyanazt. Nem mellesleg alkalmi, hobbi munkára kiképezni valakit szintén jelentős erőforrásokat köt le.

Valaki esetleg felvilágosíthatna, hogy a takarításon kívül mi az egy garázsban, amit kb utcáról beesve nulla ismerettel is el lehet végezni.

Előzmény: torqmatic (125420)
kamionoszoli Creative Commons License 2018.08.03 0 1 125427

Ikerkerék belső defektes busszal még csináltattak velem két kört(vidék,volán helyijárat),ha úgy itélem meg hogy tudok vele menni,mert addigra tudtak a telepen összetákolni egy cserekocsit, mert hétvégén nem volt az állomáson tartalék busz,meg azon a járaton órás követés volt.(2003)

Előzmény: Lucky76 (125413)
HarunBp Creative Commons License 2018.08.03 -1 1 125426

Rendben, megértettem, köszönöm. Csak hogyha már ennyire nyomják egyesek a hívjunk be diákokat a nyáron hátha jobb lesz mantrát, akkor az általad leírtakra kell számítani. Mondom, ha 1szer elmondják, megmutatják a szakik, mit és hogyan, megcsinálom. Csak akkor kérek segítséget, ha muszáj. De a megszólított közönség nem ilyen ma már sajnos. Meg ugye nyáron a diákok többsége max 2 hónapot tud vállalni. A trágár beszédstílust már megszoktam (ld. említett dolgozók). De sztem be is fejezem itt, mert aktivizálják magukat a modik.

Előzmény: torqmatic (125424)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.08.03 0 3 125425

A kondenzvizet csatornákon keresztül vezetik le a busz aljába. A gond ott kezdődik ha egy is eltömődik (ami nem nehéz), eldugul, mert akkor szépen lssan becsorog az utastérbe. Engem speciel hidegzuhanyként ér a tény ,ha eltömődött. Regio MANba. 

Előzmény: gorcher (125423)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.03 -2 2 125424

Nem negatív vagyok, hanem realista, mert tudom, hogy elég nagy a fluktuáció a munkakörülmények és az alacsony fizetés miatt, ezért kételkedem benne, hogy ezt valaki önként és dalolva, ingyen, 1-2 hétnél tovább csinálná.

 

+ miután ez egy veszélyes üzem, nem úgy megy, hogy odamegy akárki, aztán aztán elkezdi csinálni amihez éppen kedve van. Szakképzett, önállóan dolgozni tudó munkaerőre lenne szükség elsősorban, nem olyanra, akit pátyolgatni kell, aztán pár hét múlva úgyis lelép. A takarításra persze (majdnem) mindenki alkalmas, de ezt mondjuk illene megoldani önkéntesek nélkül is.

 

(A fentiek miatt meg ne sértődjön meg senki, majd ha esetleg odakerül, úgyis kap a melósoktól ettől sokkal durvábbakat :))

Előzmény: HarunBp (125422)
gorcher Creative Commons License 2018.08.03 0 3 125423

Tényleg nem tudom, hiba-e a dolog. Lehet tényleg a klíma túlfolyója. Bár az általában lent szokott lenni valahol és nem a tetőn, de lehet. A külső kijelző alapból ilyen, a monitor csatlakozója meg kirázkódik a 46-os "jó" útjain. Nem a céget bántom a monitorral, szerintem így fél futár mellett qvára felesleges beépíteni őket.

Előzmény: Lucky76 (125417)
HarunBp Creative Commons License 2018.08.03 0 1 125422

Meg nem igazán értem, miért kell mindenhez ennyire negatívan hozzáállni. Ami szar, az szar. El kell fogadni, ha nem lehet változtatni rajta.

Előzmény: torqmatic (125420)
HarunBp Creative Commons License 2018.08.03 0 4 125421

OFF

Többféle önkéntes munkát végeztem már több helyen. Előfordult, hogy reggel 9-től du 17-ig a tűző napon kellett állnom és segíteni a munkában. Nem vagyok akkora buszb*zi, az alap dolgokat én is tudom. Ha megmondják érthetően, mit kell csinálni, megcsinálom. Ha a LOV kocsikról kell naponta a szart takarítani, takarítom, és még sorolhatnám. Az élményfaktor így is meglenne, ha már buszra sosem lehet jogosítványom.

De ez már nagyon nem ide tartozik.

ON

Előzmény: torqmatic (125420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!