Keresés

Részletes keresés

attah Creative Commons License 2018.08.04 -1 1 125469

Jól látod.

Előzmény: fberci (125467)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 0 125468

Tévedhetek, mert ez csak korábbi pedzegetés volt kollegákkal, semmi hivatalos.

Előzmény: fberci (125467)
fberci Creative Commons License 2018.08.04 -1 1 125467

Én csupa délpesti 280-ast látok most a rendszerben.

Előzmény: Törölt nick (125466)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 0 125466

Tudtommal Óbuda fogja adni 280-asokkal, aug. 15-én 9 db 280-assal.

Előzmény: Törölt nick (125465)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 0 0 125465

7 darab 280-as ment át Óbudára. Itt a teljes lista: 11-89, 18-10, 18-29, 00-26, 04-60, 08-50, 08-59 

 

A Sziget transzfer járatra jövőhéten kezdetben csak 4 darab kocsi kell (ha Óbuda adja), szóval aki tud valamit, hogy hová kerülnek az ne te tartsa magába. 

Előzmény: Törölt nick (125460)
18-09 Creative Commons License 2018.08.04 -4 2 125464

Ilyen amúgy van. Az öcsém tavaly és tavaly előtt jó pár hetet eltöltött Óbudán. 

 

Amire rájött: nem akar a BKV-nál dolgozni :D 

Előzmény: Ashi Valkoinen (125457)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 0 0 125463

Valószínűleg Sziget idején a reptér és az óbudai sziget közötti közvetlen buszjáratot fogja majd adni Óbuda. Igaz tavaly Délpest adta teljes egészében, de ennek leginkább humán jellegű okai lehetnek. Mondjuk 9-esen is elnéznék csereként PCC helyett, ha már kaptak ideiglenesen. :)

+ azóta 18-10 is átért Óbudára Délpestről 

Előzmény: 08-73 (125462)
08-73 Creative Commons License 2018.08.04 -3 0 125462

Jó kérdés, miért. Tán a 4-6 Margit körúti pótlása miatt?

Előzmény: Törölt nick (125460)
Alugos Creative Commons License 2018.08.04 -1 0 125461

Légyszike valaki meg tudná mondani, mely vonalakra ad Cinkota (és hány kocsit)? Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 0 5 125460

Ideiglenesen a 200-asok újra visszatértek Óbudára

 

Délpest -> Óbuda: 11-89, 18-29, 08-50 

 

 

norbee601 Creative Commons License 2018.08.04 -2 1 125459

Egyebkent az Ikarus 280 is beleng ennyit, meg tobbet is.

Előzmény: Alexander Pistoletov (125447)
FLR-700 Creative Commons License 2018.08.04 0 0 125458

1500kor észleltem a Népligetnél utaokkal tele a fehérvárra menő volánbuszból. A winmenetrend alapján viszont még tett 2 fordulót utasokkal a 153V-n és csak 1540kor cserélték le a 1771re. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (125456)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.08.04 -1 3 125457

Az érettségi előtt van egy előírt kötelező óraszámú önkéntes munka, amit el kell végezni.

 

Ha csak 5 buszrajongó tini teljesíti ezt úgy, hogy közben ott lehet a garázsban, már megérné.

Előzmény: torqmatic (125416)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.08.04 0 0 125456

Gyanús is volt, hogy pótló létére üres a képen látható utastér.

Előzmény: attah (125380)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.04 -1 1 125455

Az én kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy ismerve a gyártót, a garanciális javítás sem tartozik az erősségei közé.

Ők mit reagálnak majd arra ha a BKV garanciális javításra küldi a buszt, mert valami tönkrement a rendszeres talajfogás miatt?

 

Valamilyen szinten jogosan utasíthatják el a javítást, mert úgy kellene vezetni a járművet, hogy az ne csapja oda a fenekét az aszfalthoz .

 

A garancia ugyanis csak rendeltetésszerű használat esetén érvényesíthető.

Előzmény: Törölt nick (125453)
nmck Creative Commons License 2018.08.04 0 2 125454

Én csak a balesetveszélyre reagáltam, nem mondtam, hogy helyes, hogy kint vannak ezek a buszok. De ha nem lennének kint, akkor meg jönnének azok, akik azon fanyalognának, hogy miért nincsenek kint. :) Kirakatban van a BKV. De alapvetően gyártói felelősség a kialakult helyzet. Normális gyártó nem indul olyan típussal a tenderen, amit még meg sem tervezett, vagy tervezés alatt van. Normális gyártónál nem merül fel komoly szerkezeti hiba a tervezésnél. Normális gyártó - ha ez mégis megtörténne - még a prototípus legyártása előtt kiküszöböli. Normális gyártó a prototípust rendesen teszteli. Normális gyártó nem kezd el sorozatban gyártani olyan típust, amit nem tesztelt. Normális gyártó ilyen járművet nem ad át a megrendelőjének. Normális gyártó, ha ilyet mégis elkövetne, a buszt visszahívná és átépítené vagy újat építene helyette. Az, hogy a BKV-nak kell tesztelgetnie, módosítania, átterveznie a buszt, az nem normális. Hogy a BKV miért járatja őket, azt ők tudják. Mint ahogyan azt is, hogy érdemes-e a gyártóra várni (de sztem eddig sem vártak, eddig is kényszerűségből ők vitték a hátukon ezt az egész szerencsétlen projektet).

Előzmény: Törölt nick (125453)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 0 3 125453

Félreértés ne essék, a járművet nem akarom védeni, mert komoly szerkezeti hibákkal küzd és valószínűleg az sem segít, hogy sok tekintetben szélsőséges beállítások szükségesek ahhoz, hogy biztonságos legyen (szintező-futómű, becsuklásgátló-teljesítménykorlát stb., de nem ismerem pontosan, miket érint a dolog). De az biztos, hogy a csukló alja olykor leér, a szintező össze-vissza dolgozik, a futómű úthibákon nagyokat üt, és amiről még nem is volt szó, hogy - nem tudom, hogy egyedi eset-e, én a 916-on tapasztaltam - olykor a kanyarok után a csuklószerkezetnél a két harmonika között lévő keret nem áll vissza a jármű hossztengelyével merőleges vonalba. 

 

Ezt muszáj volt kiemelni, mert tökéletesen leírtad, hogy jelenleg mi a probléma. Számomra pont ezért zavaró, hogy ezek a kocsik jelenlegi állapotukban kint vannak, mert ahhoz, hogy a problémákat orvosolni lehessen a prevenciónak nagyon fontos szerepe lenne. Az, hogy napi szinten ki vannak küldve egyrészről jó, mivel valóban a lelakottabb 7700A-k, genfi vagy LOV-s kocsik mellett ezek látszatra jobb benyomást keltenek és utasterük kulturáltabb. Viszont tegnapi utazásom már abban megerősített, hogy komfortra már aligha. Klíma gyengesége ebben a kánikulában nagyon rossz, és ezek új kocsik (elvileg Budapestre specifikusak), ezért érthetetlen, hogy a klímát hogyan sikerült elcseszni. Illetve, amikor a kocsi alja csuklóstól többször leért utazásom során, az már nem túl kellemes. Főleg, hogy Astoriánál elég nagyot ütött, amit az utazóközönség is nagyon kifogásolt és ilyet legutóbb a 17 éves LOV-n éltem át. Ez lenne a másrészről dolog, mivel ha ezek forgalomban vannak rendkívül amortizálódnak, és félő, hogy hónapok múlva még a mostani állapotokhoz képest is rosszabb lesz a helyzet. Te is, ahogy említetted 916-t, ott is vannak problémák (ahogy sajnos a többi PMP kocsi estén), és ha rövid határidőn belül nem orvosolják, akkor a problémák fokozódni fognak és ezek kijavítása még több időt és szakértelmet fog igénybe venni. 

 

"Lacus utalt arra, hogy mechanikai beavatkozás is szükséges, biztosan nem egyik napról a másikra fog megtörténni, pláne ahogy a gyártó jelenleg áll. A jármű garanciás, tehát elvileg a gyártónak kéne javítania (bár nem tudom, hogy milyen feltételekkel vették át), a gyártó erre való hajlandóságát meg képességét ismerjük."

 

A gyártóra várni nem tudom mennyire érdemes. Az elmúlt egy évből láthatjuk, hogy a gyártó bármit megmer csinálni, amit csak akar. Nemrég szó volt a 22 bérlős NTM-ről, aminek a hivatalos kiadása 20 kocsi (ennyit biztosítani kellene), de elég nehéz ha 2-3 darab tartósan le van állítva és az Újszász utcában rostokol (NTM-437 például idén még nem volt forgalomban, mert január óta a gyártónál van). Ezzel csak a gyártó hozzáállását szerettem volna bemutatni. Illetve korábban itt volt arról szó, hogy Kelenföldön nyúltak már hozzájuk a gyártótól függetlenül, mert ő mással elvan jelenleg "havazva".

 

"nem gondolnám, hogy balesetveszélyes lenne" 

 

A balesetveszély elég tág fogalom, emiatt elég sok dolog belefér. Egzaktul nem is tudná senki sem rá bizonyítani, hogy az vagy nem, ameddig egy olyan incidens vagy probléma nem jön elő, ami ezt bizonyítaná vagy esetleg ennek cáfolatát adná. Az biztos, hogy jelenlegi formájukban műszaki szempontból kétséges, és nem tudjuk 2-3 év múlva mi vár még ránk PMP-kel kapcsolatban. Viszont az még tovább ront a helyzeten, hogy mindennap kint vannak és egyelőre nincs rá megoldás (viszont eközben a kocsik amortizálódnak és további problémák fognak jelentkezni). 

Előzmény: nmck (125449)
nmck Creative Commons License 2018.08.04 0 2 125452

De ennek reális esélye van? Történt már ilyen? Kétségtelen, hogy napi szinten nem utazok a busszal, de én még nem láttam olyat, hogy valaki majdnem elesett volna. Másrészt mitől hullámzik ekkorát? Mert elindulásnál, fékezésnél tükörsima úton is bólogat a busz, de az általad írt mértékű hullámhoz már valószínűleg komolyabb úthibára is szükség van. Azért az úthibának sem kellene ott lennie, maradjunk annyiban. Az útviszonyoknak pedig megfelelően kell vezetni. Kapaszkodni meg kell. Ezeket nem azért mondom, hogy vezetőt, gyártót, utast, útfenntartót hibáztassak, csak jelzem, hogy egy ilyen esetnél legalább ezek a kérdések felmerülnek és ebből marha nehéz lenne megállapítani, hogy kinek hol kezdődik a felelőssége.

Ilyen alapon az Ik 280-as is veszélyes, mert annak a hátulja sem éppen a sima futásáról híres, másrészt az még jobbra-balra is kileng, a kanyarodása is más, mint a tolócsuklósoké.

Előzmény: MCA-001 (125450)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 5 125451

Ha annyitól elveszíti az egyensúlyát, akkor fel se szálljon buszra, mert hirtelen fékezésnél bármelyik buszon felnyalhatja a padlót. (Ettől függetlenül a probléma adott.)

Általános tapasztalat, hogy minél finomabban vezet az ember, annál gyakrabban esik el az utas. Ha egy kicsit durvábban vezet, akkor kapaszkodnak.

Előzmény: MCA-001 (125450)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.04 -4 1 125450

Az nem balesetveszélyes, ha a hullámzás következtében  10-20cm-t mozgó 4. ajtó környékén egy utas egyensúlyát veszti és összetöri magát?

Előzmény: nmck (125449)
nmck Creative Commons License 2018.08.04 0 5 125449

Annak a buszoknak vannak komoly hibái, de nem gondolnám, hogy balesetveszélyes lenne. Ki merne ilyet kockáztatni? Nem véletlenül tartott olyan sokáig a buszok forgalomba helyezése, ennek körülményeit részben ismerjük is, tudjuk, hogy nem a kapaszkodók színárnyalatán ment a tanakodás. A szoftveres és egyéb módosítások vélhetően azért történtek, hogy a jármű ne legyen balesetveszélyes. Más kérdés, hogy a használata korlátozást, vezetése megszokást igényel (van más ilyen típus is), ami nem elfogadható, de nem jelent balesetveszélyt. Én nem érzem úgy, hogy a hullámzás reálisan balesetveszélyes lenne, más kérdés, hogy kényelmetlen és előbb-utóbb a busz szerkezetét és alkatrészeit is ki fogja kezdeni. Más lenne a helyzet, ha a busz össze-vissza kacsázna, bebicsaklana minden második kanyarban stb. Egyébként nagyságrendileg napi 6-7 kiadott járműről van szó, ez nem az a mennyiség, amit szükség esetén - legvégső megoldásként magaspadlósokkal - ne lehetne pótolni.

 

Félreértés ne essék, a járművet nem akarom védeni, mert komoly szerkezeti hibákkal küzd és valószínűleg az sem segít, hogy sok tekintetben szélsőséges beállítások szükségesek ahhoz, hogy biztonságos legyen (szintező-futómű, becsuklásgátló-teljesítménykorlát stb., de nem ismerem pontosan, miket érint a dolog). De az biztos, hogy a csukló alja olykor leér, a szintező össze-vissza dolgozik, a futómű úthibákon nagyokat üt, és amiről még nem is volt szó, hogy - nem tudom, hogy egyedi eset-e, én a 916-on tapasztaltam - olykor a kanyarok után a csuklószerkezetnél a két harmonika között lévő keret nem áll vissza a jármű hossztengelyével merőleges vonalba.

Lacus utalt arra, hogy mechanikai beavatkozás is szükséges, biztosan nem egyik napról a másikra fog megtörténni, pláne ahogy a gyártó jelenleg áll. A jármű garanciás, tehát elvileg a gyártónak kéne javítania (bár nem tudom, hogy milyen feltételekkel vették át), a gyártó erre való hajlandóságát meg képességét ismerjük. Az se biztos, hogy fennmarad. Másrészt meg a BKV - feltételezem - nem barkácsolgathat a buszokkal csak úgy, illetve persze, azt csinál vele, amit akar, de arra meg a gyártó fog beinteni, hogy az engedélye nélkül elvégzett módosítással a garancia is elszállt.

 

A közúti veszélyeztetéses feljelentés meg ebben a formában biztosan nem fog megállni, az a bűncselekmény nem erre az esetre tartozik. Ez tipikusan az, amikor valaki őrült módjára vezet (pl nagy sebességgel szemben halad a forgalommal, kirívóan szabálytalanul előz stb.) Elképzelhető műszakilag alkalmatlan jármű is persze (pl. fék nélkül megyek ki forgalomba). Ami lényeges, hogy a bűncselekmény a forgalomban való részvételhez kapcsolódik, tehát az elkövető alapvetően a járművezető lehet (nem a gyártó, tervező stb.). A bűncselekmény csak szándékosan követhető el, gondatlanul nem. A balesetveszélyesség önmagában nem is elég, kell az is, hogy élet- vagy testi épség veszélye álljon fenn. Ennek pedig konkrét veszélyhelyzethez kell kapcsolódnia, kell legalább egy olyan esemény, amikor legalább egy ember élete, testi épsége veszélyben volt. 

Előzmény: hestonbluementhal (125445)
torqmatic Creative Commons License 2018.08.04 0 5 125448

Jogos. Egyébként ha esetleg úgy alakulna, hogy le kell állítani mindet, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi fog járni helyettük, mert közben a selejtezés meg megy ezerrel...

Előzmény: hestonbluementhal (125445)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.08.04 -3 4 125447

Szerintem ragasszák ki az ajtókra az alábbit:

"Kedves utasaink! Ez az autóbusz féregmozgással halad. Bármilyen zavaró hullámzás kizárólag ennek eredménye."

Előzmény: Törölt nick (125440)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 2 125446

Meg kellene kérdezni a NASA-t, érdekli-e őket űrbe repülő busz, vagy hullámzása miatt szimulációnak

Előzmény: hestonbluementhal (125445)
hestonbluementhal Creative Commons License 2018.08.04 -1 5 125445

Egyáltalán miért vannak forgalomban ezek a buszok, mert a rendőrség éppen nyomozást folytat közúti veszélyeztetés miatt. Addig, amíg a nyomozás le nem zárul nem kellene forgalomba engedni a pimpeket.

Előzmény: Törölt nick (125440)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.04 -1 5 125444
Előzmény: EKW-531 (125389)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.04 0 2 125443

Szerintem az egész úgy reménytelen, ahogy van. Az eredeti csuklós jó, ez rosszul van kiegyensúlyozva és a szintező sem az igazi. Lehet, hogy alulméretezték, mert nem számoltak a dinamikus hatásokkal.

Előzmény: Cpt.Dave (125404)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.04 0 1 125442

Persze, hogy megtörténhet. Miért ne eshetne le? A Solarisok is elhagyták a lemezeiket Nápolyban. Az ragasztott volt és a hőségben elengedett a ragasztó. Képzelheted, hogy mennyi lemez hevert mindenfelé, ha már ott is feltűnt.

Előzmény: e-Ticket (125402)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.03 0 2 125441

Beleesik az aknába a szelfikirály, aztán tölti fel az instára. 

 

Inkább pénzért kellene, de akkor meg kellene szervezni és az nagyon macerás 3 hónapra.

Előzmény: norbee601 (125414)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.03 0 10 125440

PMP-912-nek 10 óra magasságában 5-ösön (Rákospalota felé) egyszer a Dózsa György térnél az 56-os átjárónál leért az alja. Majd rá néhány percre az Astoriánál szintén leért a kocsi alja, amely már ekkor nagyot ütött és erős (súrlódó) hangokkal járt. Az utasközönségből többen is szóvá tették, hogy ez így nem normális. Klíma pedig nemigen ér semmit sem, pedig este 10-kor is be volt kapcsolva. Remélem, hogy jelezve lesz és addig nem kerül kiadásra, amíg ezt ki nem javítják.

 

A legszomorúbb az egészben, hogy új kocsikról beszélünk. Igen, több év után az LOV-nak is leér sokszor és nagyon kellemetlen az utazás vele (az sem normális és többen is leírják ha ez történik), de ott a koruknál fogva érthető, hogy sajnos ez előjön. De új kocsiknál néhány hónap után ez nagyon nem normális, és eddig még bíztam abban, hogy hullámozni hullámoznak, de műszaki értelemen rendben vannak és az utasokra veszélyt nem jelentenek a kocsik. Most már mindenki döntse el maga, hogy mit gondol. Néhányan már pedzegették, hogy a hullámzásnak negatív velejárói lesznek és ebből még akadhatnak gondok, hát nem kellett sokat várni. Az utazóközönség nevében is írhatom, hogy várja mindenki végre azt, amikor sikerül megoldást találni és ezt a (konstrukciós) hibát kiküszöbölik, már(ha) lehet.

 

Tekintettel a tegnapira felvételt nem készítettem, mert valóban nem a sajtót szeretném bejárni ezzel, hanem végre a problémát orvosolni. De ha ugyanúgy nem lesz előrelépés továbbra sem, mint a hullámzás kapcsán, akkor a sajtó úgyis észre fogja venni előbb-utóbb, hogy ezek az új kocsik hogyan üzemelnek (amikor 2x odaveri a kocsi végét és üt nagyot, az nem egy normális állapot új kocsi esetén). 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!