A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ha ugyanott a 280as,435ös,volvo7700,conecto g,citaro g gond nélkül elmegy/elment anélkül hogy odacsapná(??) a gkv,akkor ott a busszal van a gond,nem mással.
Volt szerencsém előbb PMP916 nevű borzalomhoz, 103v-n.
Mint rendazeres 103V-vel utazó, érezhető hullámzás+indokolatlan úthoz odaverés, pl Andor utca/Tétényi út. Kijelző is érdekes, Andor utca/Tétényi út csak Andor utca/Tétényi, Ferencváros vá.- M. R. Emlékhely csak Ferencváros vá.-M.
Nem mellékesen már újságpapìrral béleltek ki 1-2 elemet, hangszóróból kevés van, ajtó úgy csapódik mint egy 20 éves IK280/260.
7 darab 280-as ment át Óbudára. Itt a teljes lista: 11-89, 18-10, 18-29, 00-26, 04-60, 08-50, 08-59
A Sziget transzfer járatra jövőhéten kezdetben csak 4 darab kocsi kell (ha Óbuda adja), szóval aki tud valamit, hogy hová kerülnek az ne te tartsa magába.
Valószínűleg Sziget idején a reptér és az óbudai sziget közötti közvetlen buszjáratot fogja majd adni Óbuda. Igaz tavaly Délpest adta teljes egészében, de ennek leginkább humán jellegű okai lehetnek. Mondjuk 9-esen is elnéznék csereként PCC helyett, ha már kaptak ideiglenesen. :)
1500kor észleltem a Népligetnél utaokkal tele a fehérvárra menő volánbuszból. A winmenetrend alapján viszont még tett 2 fordulót utasokkal a 153V-n és csak 1540kor cserélték le a 1771re.
Én csak a balesetveszélyre reagáltam, nem mondtam, hogy helyes, hogy kint vannak ezek a buszok. De ha nem lennének kint, akkor meg jönnének azok, akik azon fanyalognának, hogy miért nincsenek kint. :) Kirakatban van a BKV. De alapvetően gyártói felelősség a kialakult helyzet. Normális gyártó nem indul olyan típussal a tenderen, amit még meg sem tervezett, vagy tervezés alatt van. Normális gyártónál nem merül fel komoly szerkezeti hiba a tervezésnél. Normális gyártó - ha ez mégis megtörténne - még a prototípus legyártása előtt kiküszöböli. Normális gyártó a prototípust rendesen teszteli. Normális gyártó nem kezd el sorozatban gyártani olyan típust, amit nem tesztelt. Normális gyártó ilyen járművet nem ad át a megrendelőjének. Normális gyártó, ha ilyet mégis elkövetne, a buszt visszahívná és átépítené vagy újat építene helyette. Az, hogy a BKV-nak kell tesztelgetnie, módosítania, átterveznie a buszt, az nem normális. Hogy a BKV miért járatja őket, azt ők tudják. Mint ahogyan azt is, hogy érdemes-e a gyártóra várni (de sztem eddig sem vártak, eddig is kényszerűségből ők vitték a hátukon ezt az egész szerencsétlen projektet).
Félreértés ne essék, a járművet nem akarom védeni, mert komoly szerkezeti hibákkal küzd és valószínűleg az sem segít, hogy sok tekintetben szélsőséges beállítások szükségesek ahhoz, hogy biztonságos legyen (szintező-futómű, becsuklásgátló-teljesítménykorlát stb., de nem ismerem pontosan, miket érint a dolog). De az biztos, hogy a csukló alja olykor leér, a szintező össze-vissza dolgozik, a futómű úthibákon nagyokat üt, és amiről még nem is volt szó, hogy - nem tudom, hogy egyedi eset-e, én a 916-on tapasztaltam - olykor a kanyarok után a csuklószerkezetnél a két harmonika között lévő keret nem áll vissza a jármű hossztengelyével merőleges vonalba.
Ezt muszáj volt kiemelni, mert tökéletesen leírtad, hogy jelenleg mi a probléma. Számomra pont ezért zavaró, hogy ezek a kocsik jelenlegi állapotukban kint vannak, mert ahhoz, hogy a problémákat orvosolni lehessen a prevenciónak nagyon fontos szerepe lenne. Az, hogy napi szinten ki vannak küldve egyrészről jó, mivel valóban a lelakottabb 7700A-k, genfi vagy LOV-s kocsik mellett ezek látszatra jobb benyomást keltenek és utasterük kulturáltabb. Viszont tegnapi utazásom már abban megerősített, hogy komfortra már aligha. Klíma gyengesége ebben a kánikulában nagyon rossz, és ezek új kocsik (elvileg Budapestre specifikusak), ezért érthetetlen, hogy a klímát hogyan sikerült elcseszni. Illetve, amikor a kocsi alja csuklóstól többször leért utazásom során, az már nem túl kellemes. Főleg, hogy Astoriánál elég nagyot ütött, amit az utazóközönség is nagyon kifogásolt és ilyet legutóbb a 17 éves LOV-n éltem át. Ez lenne a másrészről dolog, mivel ha ezek forgalomban vannak rendkívül amortizálódnak, és félő, hogy hónapok múlva még a mostani állapotokhoz képest is rosszabb lesz a helyzet. Te is, ahogy említetted 916-t, ott is vannak problémák (ahogy sajnos a többi PMP kocsi estén), és ha rövid határidőn belül nem orvosolják, akkor a problémák fokozódni fognak és ezek kijavítása még több időt és szakértelmet fog igénybe venni.
"Lacus utalt arra, hogy mechanikai beavatkozás is szükséges, biztosan nem egyik napról a másikra fog megtörténni, pláne ahogy a gyártó jelenleg áll. A jármű garanciás, tehát elvileg a gyártónak kéne javítania (bár nem tudom, hogy milyen feltételekkel vették át), a gyártó erre való hajlandóságát meg képességét ismerjük."
A gyártóra várni nem tudom mennyire érdemes. Az elmúlt egy évből láthatjuk, hogy a gyártó bármit megmer csinálni, amit csak akar. Nemrég szó volt a 22 bérlős NTM-ről, aminek a hivatalos kiadása 20 kocsi (ennyit biztosítani kellene), de elég nehéz ha 2-3 darab tartósan le van állítva és az Újszász utcában rostokol (NTM-437 például idén még nem volt forgalomban, mert január óta a gyártónál van). Ezzel csak a gyártó hozzáállását szerettem volna bemutatni. Illetve korábban itt volt arról szó, hogy Kelenföldön nyúltak már hozzájuk a gyártótól függetlenül, mert ő mással elvan jelenleg "havazva".
"nem gondolnám, hogy balesetveszélyes lenne"
A balesetveszély elég tág fogalom, emiatt elég sok dolog belefér. Egzaktul nem is tudná senki sem rá bizonyítani, hogy az vagy nem, ameddig egy olyan incidens vagy probléma nem jön elő, ami ezt bizonyítaná vagy esetleg ennek cáfolatát adná. Az biztos, hogy jelenlegi formájukban műszaki szempontból kétséges, és nem tudjuk 2-3 év múlva mi vár még ránk PMP-kel kapcsolatban. Viszont az még tovább ront a helyzeten, hogy mindennap kint vannak és egyelőre nincs rá megoldás (viszont eközben a kocsik amortizálódnak és további problémák fognak jelentkezni).
De ennek reális esélye van? Történt már ilyen? Kétségtelen, hogy napi szinten nem utazok a busszal, de én még nem láttam olyat, hogy valaki majdnem elesett volna. Másrészt mitől hullámzik ekkorát? Mert elindulásnál, fékezésnél tükörsima úton is bólogat a busz, de az általad írt mértékű hullámhoz már valószínűleg komolyabb úthibára is szükség van. Azért az úthibának sem kellene ott lennie, maradjunk annyiban. Az útviszonyoknak pedig megfelelően kell vezetni. Kapaszkodni meg kell. Ezeket nem azért mondom, hogy vezetőt, gyártót, utast, útfenntartót hibáztassak, csak jelzem, hogy egy ilyen esetnél legalább ezek a kérdések felmerülnek és ebből marha nehéz lenne megállapítani, hogy kinek hol kezdődik a felelőssége.
Ilyen alapon az Ik 280-as is veszélyes, mert annak a hátulja sem éppen a sima futásáról híres, másrészt az még jobbra-balra is kileng, a kanyarodása is más, mint a tolócsuklósoké.
Ha annyitól elveszíti az egyensúlyát, akkor fel se szálljon buszra, mert hirtelen fékezésnél bármelyik buszon felnyalhatja a padlót. (Ettől függetlenül a probléma adott.)
Általános tapasztalat, hogy minél finomabban vezet az ember, annál gyakrabban esik el az utas. Ha egy kicsit durvábban vezet, akkor kapaszkodnak.