A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az egész BKV vezérkart ezeken a LOV , MUU , MUT , MHK ablak nélküli rossz klímával szándékosan kiadott szarládákon utaztatnám egész nap . Akkor majd biztos elgondolkodnának rajta . De így az irodából meg a céges klímás autóból könnyen próbálják magyarázni a megmagyarázhatatlant . De ezek nem is vezetők csak bólogató bábok . Az egész BKV megérett a szanálásra . Mit lehet várni olyan cégvezetőktől akik nyilvánosan leírják , hogy rohadjon meg az utas meg a vezér az ablak nélküli rossz klímás szarládákon mert sokba kerülne a normális nyitható ablak és a klíma javítás vagy csere .
Az NCZ-563 as kisVolvo ma kellemes, mondhatni hideg időt produkált! :-) Bár mind ilyen lenne. Ez a hűtőteljesítmény feltételezem köszönhető a -többi legtöbb társával ellentétben- benne lévő nagyobb teljesítményű motornak és hogy ennek hatására az utasteret sem kell "kényszerfűteni".
Az igazság az, hogy az első problémát leszámítva mindegyik igaz (a PRM-es kocsikat leszámítva) úgy nagyjából mindegyikre. Még annyit, hogy amikor kint 36 fok van, akkor a klímájuk addig erőlködik a beállított normálisabb hőfok elérésére (kb. 29-30 fok a normálisabb hőérzetért, de ezt se érik el sose), amíg tönkre nem mennek. Tényleg felállna a város hátán a szőr, ha néhány 435-ös kint lenne ezek helyett hétvégén (meg úgy akármikor)?
Valószínűleg az excel táblában jól mutat az átlagéletkor és az alacsonypadlós, légkondicionált kocsik száma, a többi meg le van szarva.
A volánoknál simán kidobják akár a fiatalabb, alacsonypadlós kocsikat is, ha azok problémásak, nem igazán kamilláznak ezen. Örvendetes hogy a BKV-nál is beindult végre ez a folyamat, csak sokkal bátrabban kéne mazsolázni.
Pontosan emiatt szomorú az, ami itt történik. Most ment át (Kelenföldről) 11 darab ilyen jó állapotú, felújított 435-ös Cinkotára (még R&G elektronikus jegyérvényesítő is van rajtuk). Véletlenül sem ezt adják cserére, amin kulturált állapotok uralkodnak, hanem a teljes mértékben lezüllött genfit.
- a csukló utáni 2. ablaktáblánál (bal oldalon) beázik a kocsi (+ az említett harmadik tetőablakokon keresztül is esik az utastérbe a víz)
- 2 félig leszakadt, emiatt lengő dekorit az utastérben
- csörög-zörög a szokásosnál is jobban
- nem volt benne klíma -> cserébe fűtött elég rendesen kánikula ellenére (csoda, hogy nem lett rajta senki rosszul)
- "szokásos" ajtó problémák
#szinvonalaskozlekedes2018
Vasárnap van és metrópótlás, körúti pótlás is van, ami nem mellékes. De ilyen kocsit miért kell kiadni? Nem indok az, hogy nincs más, mert lenne más helyette. Továbbá kánikula idején hogy adhatnak ki olyan kocsit, amiben nincs érdemi klíma és nincsenek normális méretű nyitható ablakfelületek, és ennek ellenére fűt a kocsi 1000-el? Ilyenkor legalább az adott sofőr gondolkozhatna, hogy a garázzsal közli, hogy ilyen kocsit ne adjon neki (cserés kocsi 14 órakor ment a 276E-re). Nem baj, ahogy kinéz a helyzet jelenleg még 3-4 évig (metrópótlás alsó hangon 3-4 évig eltart még) ezektől a genfiektől és az LOV-któl nem fog Budapest szabadulni, és ahogy érzékelem a BKV-nak sincsen olyan ambíciói, hogy ezekkel a kocsikkal valamit kezdjen.
Gyalogosátkelőket a közeljövőben tucatjával fognak létesíteni*, ezen kívül vagy félezer lámpás csomópont lesz korszerűsítve** az elkövetkező években.
*22 új, 17 lámpás csomópont, 7 korrekció ~400 millióért (pl. végre kap lámpát a Bánkút-Szerencs és a Vásárcsarnoknál is lesz a Páskomligetben)
**ha jól rémlik 500 helyszínen 2021. december 31-ig a meglévő jelzőlámpás csomópontok korszerűsödnek, mint pl. vezérlőcsere, központra kötés, stb ~2,2 milliárdért
Cinkotán is volt ilyen . BU 86-90 és 86-92 lett összefésülve . És így csak 1lett selejt egy ittas gar. söfőr mitt akit ittassàga miatt vettek le vonalról . Elég jól ismertem .