A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ugyan, hagyjuk már, hogy máshogy szerelték össze. Ugyanaz a lengyel melós tákolta össze, mint a budapesti kocsikat. Amit meg említesz, az a 7000-es és a 7700-as közötti különbség miatt van. De én nem erről beszélek. Hanem arról, hogy az miért van, hogy egyesek itt vehemensen szídnak bizonyos típusokat, máglyára küldik a használt beszerzéseket, miközben a valaha megvásárolt buszok pont ugyanolyan lefingott állapotban vannak, pont ugyanolyan a kiadási százalékuk, hiszen műszakilag pont ugyanott tartanak. Legyen az Ikarus, vagy éppen Volvo. Persze vannak nagyszerű örökélet plusz egy napig üzemelő Ikarusok is a rendszerben, de mondjuk azt senki nem firtatja, hogy ezek milyen áron és meddig vannak olyan állapotban. Azzal a törődéssel a használtak is lennének olyan állapotban .
A zgenfi Volvók mint el is mondtad, tűlükörsima asztalra készültek, más összeszerelési technikával. Ott mások voltak az elvárások. A budapesti Volvo 7700A buszok dekoritjai sokkal nehezebben hozzáférhetőek, más rögzítési eljárással lettek kiépítve. A Genfieknél 2 vagy 3 fülecske tartja az ablakok feletti dekoritot.
Mitől jobb egy Thököly úton, egykori Dózsa György úton, vagy Vágány utcán, Verseny utcán, Bökényföldi úton "felnevelt", mostoha BKV-s ridegtartásban megöregedett FJX-es, FKU-s, vagy FLR-es Volvó, mint egy MHK-s, amelyik az előbb felsoroltakkal közel azonos időtartamot tükörsima úton, vélhetően (legalább eleinte) nagyobb törődést kapott, hebrákolt, baráti beszállítók által hozott silány minőségű pótalkatrészek mellőzésével?
De ugyanez a kérdés fennáll bármely más típussal kapcsolatban is. (komolytalan lenne most ide kiemelni az egy-egy ex-spanyol Mercit, meg ilyeneket, ezért ezeket mellőzhetjük is...)
"Csak egy nagy csattanás hallatszott, utazás közben szakadt le az alumínium lámpabúra a 276-os jelzésű BKK buszon – tájékoztatta szerkesztőségünke..."
Még ránézésre is megállapítható a képen is, hogy ez plexi. Az aluminium nem engedi át a fényt, legjobb tudomásom szerint. Nomeg ha ez aluminiumból készült volna, az ott agyon is ütötte volna az utast.
Vasárnap említettem a vállalhatatlan állapotú MHK-912-t. Tényleg nem viccből mondogatjuk, hogy az MHK-s kocsik állapota egyre rosszabb. Valamit tenni kellene, mert az nem megoldás, hogy ilyen kiadások mellett metrópótlás végéig ilyen állapotban (beázás, ajtó problémák, lengő/leszakadt dekoritok, rossz klíma stb.) kiadásra kerülnek.
Bőven lehet. De mindegyik lassan ilyen már. A legjobbak a lógó, lötyögő belső kijelzők. Ha valakinek egyszer egy olyan a fejére esik, na az lesz a kemény. De hát ez kell...
Mint majd' minden támogatott projektnek függetlenül annak területétől. Legfeljebb csak a valós ráfordítás arányai változnak. Ez az "ingyen" átka. Egész iparterületeket ismerek, amiken virtuális gyárak emelkedtek, még termelő gépeket is vettek a kihalt csarnokokba úgy, hogy termelni sosem akartak. Az ellenőr meg kimegy, megcsodálja, hogy tényleg itt a gyár, itt vannak a számlák, tehát minden a legnagyobb rendben.
(Érdekes kérdés lenne, hogy ezek a szellemfejlesztések a hazai "értékek" mekkora hányadát adják. Mert vélem, hogy ez a látszatfoglalkoztatottság minden valós háttér nélkül emeli úgy a béreket, mint a fogyasztói árakat.)
Ezen már szinte nem is csodálkozik az ember, csak a többi "projekt" legalább nem hátráltatja, vagy veti egyenesen 3-5 évvel hátra egy teljes szakmai terület fejlődését, vagy tol ki egy teljes város többmilliós lakosságával. Szarkazmussal élve tehát nem szabadna elfelejteni, hogy azért a szakmát hagyni kellene élni, mert anélkül szipojozni sem lesz mit. Döglött tehén nem ad tejet. :-)
Ha a termék minősége javul (és ára növekszik), attól még bármely közszolgáltatást végző buszos cég, vagy magán automatikusan ezt vásárolja meg, nem valamely nagyobb gyártó kipróbált konstrukcióját?
141 millió forint állami támogatás erre a használhatatlan szarra, ami valószínűleg forgalomba sincs helyezve és soha nem is lesz. Senkinek ne legyenek kétségei afelől, hogy itt is, mint oly sokszor a hazai buszos szakmában, csak a pénz lenyúlása volt a cél.
Na, végre lesz megoldás a két legproblémásabb újpalotai szakaszra! A Vásárcsarnoknál katasztrofális volt a helyzet a rendszertelen gyalogos közlekedés miatt...