A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
35 fok és MHK-911-ben nincs klíma, túlzás nélkül fulladásos állapotok, mivel kereszthuzat sincsen. Esküszöm, aki ilyet kimer adni hőségriadó idején délelőtt 9 és 18 óra között utasforgalomba, azt kellene rajta utaztatni egésznap. Sokak nem hitték, hogy idáig eljutunk, de tényleg lassan az Ikarusokat sírja vissza az utazóközönség, mert ez nem normális, hogy a levegőtlen, klímátlan genfit hőségriadóban kiadják gond nélkül, és még jó néhány ilyen kocsi kivan adva.
Utas nem akar rosszul lenni, ha klíma a genfieknél is olyan lesz, mint az LOV esetén, akkor az ablakokat cseréljék ki vagy mást adjanak ki helyette. Reggel, este és éjszaka nyugodtan mehet klíma nélkül és bukó ablakokkal, de legalább délelőtt és délután a legmelegebb órákban az ilyen kocsiktól kíméljék meg az utazóközönséget.
És az ezekből kinyert tartályokat meddig lehet majd használni? Mert ahogy nézem, ezek a buszok 2008-as gyártásúak (tehát nem sokkal fiatalabbak a "mi" legöregebb VH CNG-inktől) és meglepődnék, ha kint átestek volna egy tartálycserén.
Én tegnap 10 órát húztam le egy olyan Van Hoolban, amiben a klíma maximum a ballaszt szerepét tudta betölteni. 3 pet palack ásványvíz = 4,5 liter csúszott le a torkomon a műszak alatt...
így összesen két nyitható tetőszellőző nyújt sokszor egyáltalán valamiféle friss levegőt.
Volt szerencsém egyszer utazni maihoz hasonló időjárásban a Vértes Ik 55-ösén mely ugyanilyen szellőzéssel bír. A jármű belsejében uralkodó pokol felülírta az utazás amúgy magas fokú élményét.
MAN is elrontotta anno. Az első szériás Regiokban is igen gyenge volt a klíma pont ezen okból. Mi anno fúrattunk 6-6 befúvót direktbe a tető panelba. Most öcsém, bele lehet fagyni. Sok múlik pár befúvón is de így hogy bérlik gondolom nem piszkálhatnak bele.
Egyetértek. A Volánbusz pont beleszaladt most egy ilyenbe. Tavasz óta bérelnek 40 db 12 éves VDL Ambassadort, amiken 0 db nyitható ablak van, a klíma gyenge vagy nem is működik (a klíma gyengesége mondjuk a konstrukciós hibás légcsatorna-kivezetésnek is köszönhető, az ablak és a belső burkolat között jön a levegő, így a kocsi belsejébe csak akkor jut belőle, ha csutkán megy a klíma), így összesen két nyitható tetőszellőző nyújt sokszor egyáltalán valamiféle friss levegőt. A Homm legalább szereltetett még a holland kereskedővel két nyitható ablakot a saját példányaira.
Ne ragadd már ki a szövegkörnyezetből, kérlek. Leírtam, hogy a mai állapot elfogadhatatlan, de ha működik lényegtelen az ablak, mert teljesül az elvárás. Utaztam épp eleget E95-ösökön is, persze, jobb helyettük egy újabb, modernebb kocsi, de amit kell, tudják. Ha épp fel van töltve klímagázzal, mert ha nincs, ugyanúgy csak a négy mini ablak és a tetőszellőzők vannak, ami nem sokat ér. Nem érdekel egy C1G se, ha teliablakos, de üzemel a klíma. Ha nem működik ne adják ki, vagy azonnal menjen be. A kiragadott mondat arra vonatkozott, hogy utasként nem érdekel, hogyan biztosítja a szolgáltató a levegőt, ablakkal, klímával, a lényeg, hogy oldja meg. Az, ami ma (évek óta) előfordulhat, nem lenne szabad.
Mit nem értesz meg azon, hogy az autóbusz maximális szélessége a visszapillantó tükröket nem számolva 2550 mm?
Ha rábarkácsolsz a képen látható kopoltyúkat a busz mindkét oldalára, ami 2550 mm széles, akkor az szélesebb lesz, mint a megengedett maximális szélesség.
Mellesleg Bécsben már sokaknak volt lehetősége kipróbálni, konkrétan semmit sem érnek azok a kopoltyúk, pedig ott nem befelé buknak azok az ablakok, hanem elhúzhatóak.