A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Várjunk csak, te most leírtad konkrétan hogy nap, mint nap nem megfelelő/elfogadható állapotú buszokat adtok ki forgalomba direkt, szánt szándékkal? Jó, hogy most már bizonyíték is van rá mondjuk...
Mondjuk árban megfelel egy új szóló busznak, a világ egyik legjobb reprezentációs limuzinja, nem nyitogatod az ajtaját 2 percenként, oszt mégse. Aztán sem Angela Merkel, sem a "Gyúrós Józsi" nem panaszkodik benne, ha pedig megítélni kellene, akkor a dobogó első 3 fokán biztos rajta lenne a közvélemény szemében.
(Bocsi, persze van öniróniánk, ám azért valahol minden relatív, meg hozzáállás kérdése.)
Kiteszi a honlapjára a Fuvarozásom Általános Feltételei c. irományt, amit a ráutaló magatartással elfogad a közlekedési cég, ha felveszi a járművére :-)
Onnantól jogszerű?
Egyébként nem túl arányos, hogy ugyan annyit kérnek attól, aki a új klímás metró villamos, különleges ritka esetkben busz szállít, mint akit megfőznek.
Ez van, itt off. MÁVnál ez úgy nézett ki, hogy felszálltam a Szegedi vonatra (IC helyjegy már nem volt), gyorsvonati pótjegyet kellett vennem, hogy egy lepattant öreg kocsiban eldöcögjünk a pusztába, de az ablak legalább nyitható :-)
Mellettünk lévő vágányról meg indult az alapáras zsír új FLIRT szerelvény
Na de ha minden igaz, akkor a használtan vásárolt buszok egy része utólag kapott vadonatúj klímát, vagy ha nem, akkor átestek a honosításon, ahol illett volna rendbe tenni ezt is. Ehhez képest szerintem azért nem törvényszerű, hogy pár év használat után a buszok egy jelentős része csak némi langyos levegő keringtetésére képes.
Tájékoztatjuk Önöket , hogy a korábbi évekhez hasonlóan idén nyáron is a jegyek és bérletek a Dél-pesti garázs csuklós buszain és egyes Cinkotáról kiadott csuklós buszon szaunabérletnek is használható. Továbbá a Dél-pesti telephelyet átnevezzük Kilián kohászati alapapanyag ellátó üe.-re.
Látájtok, itt is kiválóan meglátszik, mennyire kártékony az, hogy autóbuszüzemeltetési modell területén évek óta se kívül, se belül nem állunk a kapun, a helyi, illetve országos érdekkörök pedig ott tartanak be egymásnak, ahol csak lehet.
Ahol egy szolgáltató van, ott az ilyen nem fordul elő, mert a legalkalmasabb gépeit adja ki forgalomba. Ahol pedig kiszervezéses modell van, ott a szolgáltatókat összefogó cégnek eleve gondoskodnia kell (már a szerződések szintjén is), hogy a sok szolgáltató megközelítőleg azonos műszaki és kényelmi színvonalon levő járművekkel szolgáltasson a neki kiosztott viszonylatokon, így ott sem fordul elő ilyesmi.
Elnézést, de én június elejei szombati kiadást néztem, akkor kb 130 csuklóst kiküldtek. Arra kíváncsi lennék, hogy a 36, 66 véglegesen szólósodott be hétvégén. Érdekes, hogy ennyie visszaszorították Arrivánál a hétvégi csuklós kiadásokat.
És ezeket a díjakat JAKI topiktárs gondolatmenete alapján inkább az ablakcserékre kellene költeni, mert erre és a szolgáltatás-megrendelésre is a BKK-tól van/lenne forrás.
Bocs, félreértettem a hozzászólásodat, én egy munkanapi kiadást néztem.
Ahhoz képest valóban az állomány közel fele csak a betont védi, de ahogy már más megjegyezte valószínűleg a szolgáltatási díjak különbségéből is adódik, hogy hétvégén a magasabb komfortot biztosító autóbuszok a betont védik.
Vélelmezem, hogy a szolgáltatói szerződés is olyan, hogy az OFF szolgáltató kocsijainak jelentős része álljon hétvégén.
Ma, összesen 402 buszt ad ki a VT, mindennel. Ez mondjuk vasárnap 246 darab. Szombaton meg 264. Míg mondjuk Ci 7000A/7700A kiadása hétköznap 69 (télen-nyáron), szombat 65, vasárnap 59.
Kicsit túlzás az eredeti állítás, mivel szombaton közel 130 csuklóst kiad az Arriva is (közel 60 C2G és 70 Conecto G), emiatt az 50% nem igaz. Tudnék mondani olyan BKV-s garázsokat, ahol hétvégén metró és villamospótlás ellenére a munkanaphoz képest a csuklós kocsik 25-30%-a nincs kiadva.
Nem tudom, hogy hogyan jöttek ki neked ezek a számok, de a winmenetrend szerint az OFF szolgáltató Citaro csuklósai most éppen a következőképpen alakul:
80 kocsiból 75 van bejelentkezve FUTÁR-ba, a 75-ből 74 utasszállításban vesz részt.
A Conecto G-kesetén pedig
132 kocsiból 122 van bejelentkezve FUTÁR-ba, a 122-ből 117 utasszállításban vesz részt.
Tehát 212 csuklós kocsiból 191 kocsi utasforgalomban van, ami nálam 90%-os kiadás.
Érdekelne, hogy neked hogyan jött ki a munkanapi 50%.
- a "felújított" M3-as metrón a nagy ablakoktól és sarki klímától gondolom sokkal rosszabb a helyzet buszfronton a 15 év feletti buszoknál
- hétvégén ~100 db klímás VT-s csuklós Merci védi az aszfaltot a telephelyen (munkanapi kiadásuk ~50%-a), miközben a 10 év feletti BKV-s ap csuklósok szombaton 94%-a, vasárnap 84%-a kint van.